Тема Освітні



Сторінка1/7
Дата конвертації09.03.2016
Розмір0.91 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7



Дата

Лексична

тема

(Освітні

лінії)



Словник



Граматична

будова

мовлення



Навчання

елементів грамоти



Розвиток звязного

мовлення

Вересень

3 тижд.


Пізнай себе

(ОД, МД,

ДСПП, ГД)




Іменники: назви частин тіла та рис обличча, засобів гігієни (щітка, зубна щітка, гребінець, мило, рушник, крем, ножиці).

Прикметники: чистий, брудний, охайний, високий, низький, повний, худорлявий, силь- ний, тендітна, струнка, темне, світле, пряме, кучеряве, карі, сірі, блакитні.

Дієслова: бачити, слухати, нюхати, дихати, стрибати, писати, малювати, чистити, мити, розчесуватися, митися, обрізати, витиратися,

хворіти, лікуватися.




Узгодження займенників з прик- метниками у роді та числі (я висо- кий, ти низенький, мої очі карі, твої очі сірі, мій рушник пухнас- тий…).

Утворення присвійних прикмет- ників (Оленчин, Тетянчин, Сашків, Максимів).

Складання речень з протиставним сполучником «а».





Мовленнєві та немовленнєві звуки.

Поняття про «слово». Доби- рання слів, схожих за звучан- ням, римування слів.

Розвиток фонематичного сприйняття (Д/в «Що зву- чить?»).



Складання описової розпові- ді про людину (за предмет- ною картиною)

Складання поширених речень за сюжетними картинами «Як доглядати за власним тілом».





Формування

математичної

компетентності

Сенсорний

розвиток

Розвиток

психічних

функцій

Логоритмічні

вправи

Розвиток дрібної

моторики




Порівняння множин, вживання означень «один», «багато», «мало», «більше ніж», «менше ніж», «однаково», «порівну».

Орієнтування у власному тілі («ліворуч», «праворуч», «за», «попереду»).

Орієнтування у просторі: по- няття про розташування та на- прямок руху («ліворуч», «пра- воруч», «на», «під», «за»).




Впізнання зображень (предметів гігієни) за контуром.



Розвиток уваги (Д/в «Порівняй малюнки»);

мислення (Д/в «Четвер- тий-зайвий»);

сприйняття (Д/в «Що де знаходиться?»)


Л.в. «Я - великий»:

Правда, мамо, я великий?

Сам взуваю черевики,

І зав’язую шнурочки

Одягаюся в сорочку.

Сам лице і руки мию,

Сам зачисуватись вмію!


Пальч. впр. «Наші пальчи- ки»:

Встали пальчики? Ура!

Привітатись їм пора.

Стали один одного вітатися, Іменами називатися:

Великі, вказівні, середні,

Безименні, мизинці.





1



Дата

Лексична

тема

(Освітні

лінії)



Словник



Граматична

будова

мовлення



Навчання

елементів грамоти



Розвиток звязного

мовлення

Вересень

4 тижд.




Дитячий

садок.

Іграшки,

забави.

(ДСК, ДС,

ДСПП,

МД, ГД)




Іменники: іграшки, лялька, конструктор, пазли, мотрійка, будівельний матеріал, ло- то, м’яка іграшка, машина, настільний те- ніс, бадмінтон, ігрова кімната, спальня, ро- здягальня, умивальна кімната, зала, май- данчик, вихователь, помічник вихователя, логопед (дефектолог), музичний керівник, завідувач, кухар, праля, прибиральниця, двірник.

Прикметники: ігровий (майданчик), іграшковий, дитячий, гарний, цікава (гра), круглий, квадратний, розбірний, цілий, зламаний, музична (зала).

Дієслова: грати, ділитися, прибирати, гу- ляти, кататися, складати, спати, відпочивати.


Узгодження присвійних займенни- ків з іменниками у роді та числі (мій м’яч, моя лялька, мої пазли, наш майданчик, наша група, наша вихо- вателька, наші іграшки).

Вживання іменників однини в оруд- ному відмінку (граю… ведмедиком, конструктором, лялькою, машин- кою).

Вживання іменників множини у ро- довому відмінку (іграшок, пазлів, ляльок, машинок).



Активізація знань про органи мовотворення. Поняття про «Слово»: слова – назви живих та неживих пред- метів.

Добирання слів, близьких за значенням (синонімів: дім-бу- динок-хатина, автомобіль-ма-шина, будівельний матеріал- конструктор).



Складання описової розповіді про іграшку за зразком педа- гога.



Формування

математичної

компетентності



Сенсорний розвиток

Розвиток психічних

функцій

Логоритмічні

вправи

Розвиток дрібної

моторики

Формування вмінь порівнюва- ти предмати (предметні зобра- ження) за величиною: малий, малесенький, великий, величез- ний; розкладати предмети (зоб- раження) у порядку зменшення та збільшення їх розміру.

Встановлення рівності та не- рівності груп предметів.


Визначення якостей пре- дметів (розміру, кольору, форми).

«Серіація»: викладання фігур (намистинок) за словесною інструкцією (розмір, колір).


Розвиток відчуттів (Д/г «Чарівний мішечок»);

довільної уваги (Д/в «Знайди іграшку», «Знайди відмінності»);

сприйнятя (Д/в «Розташуй предмети за розміром»);

мислення (Д/в «Четвер- тий-зайвий»).




Л.в. «Буратино»:

Буратино потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Три нагнувся,

Руки в сторони розвів,

Мабуть, ключик загубив.

Щоб той ключик відшукати,

На носочки треба стати,

І тихенько посідати…


Пальч. впр. «Мої речі»:

Ось моя парасолька, я із нею

ходжу (пр. долоня вгору, л. над нею, пальці розведені) , дощ нехай барабанить, парасольку не відпущу (почергово постуку- вати пальц.). А ось моя книж- ка, можу її почитати, можу малюнки вам показати.(дол. притисн. одна до одн.,розкрити «книжку»). А це м’ячик мій, дуже спритний і смішний, підкидаю його вгору над своєю головою.




2



Дата

Лексична

тема

(Освітні

лінії)



Словник



Граматична

будова

мовлення



Навчання

елементів грамоти



Розвиток звязного

мовлення

-


Жовтень

1 тижд.


Осінь.

Дерева,

кущі.

(ДПД,

МД,

ДСПП)


Іменники: пора року, осінь, вересень, жов- тень, прохолода, дощ, калюжі, туман, непо- года, рослини, дерева, кущі, трави, ліс, сад, парк, стовбур, гілки, кора, листя, плоди, шиш- ки , каштани, горіхи, ягоди, фрукти, дуб, го- робина, калина, береза, клен, тополя, ялина, сосна.

Прикметники: прохолодний (дощ), сильний (вітер), мокра (земля), золота, барвиста (осінь), дощова (погода), сухе, різнокольорове (листя), високий, низький, товстий, тонкий, міцний (дуб), струнка (береза), гостроверха (тополя) .

Дієслова: крапає, ллє, дує, віє, шумить, росте, жовтіє, сохне, опадає, зріють, гуляти, збирати.


Утворення відносних прикметників від іменників за допомогою суфіксів –ов-, -ев-, -н-(Д/г «З якого дерева листок, плід?»: кленовий, березовий, дубовий; Д/г «Утвори слівце: який?»: дощовий, вітряний, туманний, осінній).

Узгодження іменника з прикмет- ником у роді (день холодний, пого-да вітряна, листя сухе).

Вправляння у вживанні приймен- ників «в», «біля», «на», «під» (під деревом, в лісі, на горобині, біля ялини).



Поняття про «слово»: слова – назви дій предметів.

Добирання слів, протилежних за значенням (антонімів): теплий-холодний, мокрий-сухий, високий-низький, товстий- тонкий, свіжий-сухий.

Голосні звуки (їх ознаки, співвід- несення із звуковими символами).

Використання фішок на позна- чення голосного звука.

Звук «а». Букви «Аа»

Розвиток фонематичного сприйняття, відтворення простих ритмів (Д/в «Шумові коробочки», «Барабанщики»).



Складання описової розпові-

ді про дерева за планом (Як називається, як виглядає, пло-

ди, де росте).



Формування

математичної

компетентності

Сенсорний

розвиток

Розвиток

психічних

функцій

Логоритмічні

вправи

Розвиток дрібної

моторики










Л.в. «Раз-два-дерева»:

Раз, два – дерева,

(крокув., стати пр.-руки вгору)

Три, чотири – вийшли звірі.



(імітація рухів звірів)

П’ять, шість – пада лист.



(повільно опускати руки вниз)

Сім, вісім – птахи в лісі.



(взмахи руками)

Дев’ять, десять – це сунички

Підвели червоні личка…

(присісти) .


Пальч.впр. «Дощик»:

Ходить дощик у таночку,

По травиці стриб та стриб.

(пост.-ня пальцями по столу)

Де ступне – там з-під листоч-ка виростає мокрий гриб.



(права рука в кулачок, поста- вити на стіл, ліва – «капелю- шок»)

Скаче дощик по долини,

Зупинився на стежині.

(пост.-ня пальцями по столу)

Із сонечком подружився,



(пальці рук розвести, долоні перехрестити) .

У веселку перелився!



Число і цифра «1»; узгоджен- ня іменників з числівниками «один», «одна».

Активізація знань про геоме- тричні форми (круг, квадрат, трикутник).

Поняття «висота», вживання означень «високий», «низь- кий», «вищий, ніж…», «ниж- чий, ніж…»; порівняння пло- щинних зображень за висо- тою шляхом «прикладання».



Добирання предметних зо- бражень за формою.

Викладання предметних зображень за висотою у по- рядку зменшення та збіль- шення.

«Серіація»: викладання фігур за словесною інс- трукцією (форма, колір).


Розвиток сприйняття (Д/в «Впізнай за кон- туром»: листя, плоди, дерева);

довільної уваги (Д/в «Знайди відмінності»);

пам’яті (Д/в «Розкла- ди по пам’яті»: листя, геометричні фігури).


3



Дата

Лексична

тема

(Освітні

лінії)



Словник



Граматична

будова

мовлення



Навчання

елементів грамоти



Розвиток звязного

мовлення

Жовтень

2 тижд.


Овочі.

Городина.

(ДПД,

МД,

ДСПП)


Іменники: город, гарбуз, перець, редис, час- ник, цибуля, картопля, огірок, помідор, го- рох, кукурудза, баклажан, морква, капуста, насіння, зубки, гичка, хвістик, шкірка, м’якоть, кірка, салат, сік, каша, борщ, ікра.

Прикметники: величезний, дрібний, дов- гий, гіркий, солодкий, кислий, круглий, овальний, хрусткий, твердий, м’який, запаш- ний.

Дієслова: садити, поливати, доглядати, чис- тити, різати, варити, смажити, вижимати.

Утворення відносних прикметни- ків від іменників за допомогою суфіксів –ов-, -ев-, -ян-, -н- (гарбу- зовий, гороховий, баклажановий, кабачковий, картопляний, мор-квяний, томатний).

Вправляння в утворенні зменшу- вально-пестливої форми іменника.

Складання поширених речень з однорідними членами (На городі ростуть помідори, огірки, цибуля. Помідор дуже смачний, червоний, соковитий. Із овочів готують сік, салат, ікру.)




Поняття про «слово»: слова-назви ознак предметів ; добирання слів-означень до іменникві.

Звук «о». Букви «Оо».

Визначення позиції звука у слові (початок, кінець).

Звуковий аналіз двохфонемних слів із голосних звуків (ау, уа, іа).

Розвиток мовленнєвого дихання.



Складання розповіді (лан- цюжком) за сюжетною кар- тиною «На городі».

Опис овочів за схемою.


Формування

математичної

компетентності

Сенсорний

розвиток

Розвиток

психічних

функцій

Логоритмічні

вправи

Розвиток дрібної

моторики

Число і цифра «2»; узгоджен- ня іменників з числівниками «два», «дві».

Поняття «пара».

Поняття «довжина», вживан- ня означень «довгий», «ко- роткий», виразів «довший, ніж…», «коротший, ніж…»; порівняння предметних зоб- ражень за довжиною шляхом «прикладання».


Впізнавання овочів за контуром.

Підбирання овочів за кольором і формою.

Добирання парних зображень.








Пальч.впр. «Засолка капусти»

Ми капусту ріжемо,



(ребрами долонь виконувати рухи по столу впер.-назад)

Ми капусту тремо,



(стиснути пальці в кулачки, «терти» один одний)

Солимо капусту,



єднувати пальці в пучки)

В бочку кладемо.



єднувати почергово всі пальці з великим одночасно на обох ру- ках)

Покотили бочку в льох,

Як стомилися ми, ох!

(струшувати пальцями обох рук)


Розвиток відчуттів (Д/г «Чарівний мішечок»);

довільної уваги (Д/в «Знайди відмінності») ;

сприйняття (Д/ в «Скла- ди ціле», розрізні к.-ки.); мислення (Д/в «Порів- няй», «Четвертий-зай-вий»).


Л.в. «На городі»:

На городі грядка,

Грядка, наче кладка,

А на грядці - й огірочки,

І кавун в рябій сорочці.

Був на грядці і горох,

Та його ми з’їли…Ох!


4



Дата

Лексична

тема

(Освітні

лінії)



Словник



Граматична

будова

мовлення



Навчання

елементів грамоти



Розвиток звязного

мовлення

Жовтень

3 тижд.


Сад.Фрукти

(ДПД,

МД,

ДСПП)



Іменники: фрукти, яблуко, груша, абри- кос, слива, вишня, виноград, банан, апель- син, лимон, мандарин, шкірка, м’якоть, кі- сточка, насіння, компот, сік, варення, же- ле, сад.

Прикметники: круглий, овальний, про- довгуватий, дрібний, солодкий, кислий, соковитий, запашний, рідкий (сік), густе (варення), фруктовий.

Дієслова: садити, поливати, трусити, збирати, чистити, вижимати, варити.

Утворення відносних прикметників від іменників за допомогою суфіксів –ов-, -ев-, -ян-, -н- (фруктовий, гру- шовий, вишневий, лимонний);

вживання іменників однини та мно- жини в родовому відмінку (поло- винка яблука, кісточка вишні; із апельсинів, лимонів, груш, слив, ви- шень);

вправляння в узгодженні прикмет- ників з іменниками у роді (сокови- тий апельсин, кисла вишня, фрук- тове желе);


Поняття про «слово»: слова, про- тилежні за значенням – антоніми. Добирання прикметників- антоні- мів.

Визначення позиції звука у трифо-немних словах (початок, середина, кінець).

Звук «и». Буква «и».

Розвиток мовленнєвого дихання та голосу.


Переказ розповіді «Дідусів садок».

Складання описової роповіді про фрукти за схемою*.


Формування

математичної

компетентності

Сенсорний

розвиток

Розвиток

психічних

процесів

Логоритмічні

вправи

Розвиток дрібної

моторики

Закріплення знань про чис-ла і цифри «1», «2».

Порівняння множин, урів- нювання нерівностей шля- хом додавання та відніман- ня одиниці.

Закріплення уявлень про круг та овал.



Впізнання фруктів за зоровими асоціаціями (кругами та овалами рі- зного розміру, кольору та форми).

«Серіація»: Розкладан-ня фігур за словесною інструкцією (розмір, колір, форма).




Розвиток уваги (Д/в «Знай- ди відмінності»); сприйняття (складання «роз- різних» картинок);

Мислення ( Д/в «Четвертий- зайвий», «Порівняй фрукти»).



Л.в. «Яблучка»:

Стиглі яблучка малята

З гілочок зривали,



(стають навшпиньки, тяг- нуться вгору, імітуючи зриван- ня яблук)

А які додолу впали –

Вони позбирали.

(присідають і збирають уявні яблука)

Кошик принесли додому,



(крокують на місці, руки перед собою утворюють коло)

Швидко кран відкрили,



(відкрити уявний кран правою рукою)

Фрукти всі старанно

Діти помили.


Пальч. впр. «Сливка»:

Сливку якось навесні

Посадив я при вікні (долоні перед собою, пальці розвести)

Дощик їй давав водичку, (по-стукування пальцями по столу)

Вітер гладив, як сестричку, (потирання рук)

А у сонячну погоду

Я їй сам приносив воду (скла- сти долоні у вигляді «мисочки»)

І від бурі вперта сливка

Не схилилась все одно (долоні перед собою, перебирати паль- цями)

А тепер уже велика заглядає у вікно (підняти розведені паль- ці вгору).

  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка