Тема. Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів. Створення метелика-чарівника



Скачати 67.31 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір67.31 Kb.
УРОК 13

Дашковська Т.В.,

вчитель початкових класів

Петраківського НВК
ТЕМА. Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів. Створення метелика-чарівника(акварельні фарби).

МЕТА: формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;

  • загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

  • соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу;

  • компететності з ІКТ- вміти орієнтуватися в інформаційному просторі;

  • здоров΄язбережувальної – усвідомлювати взаємозв’язок організму людини з природнім та соціальним оточенням;

  • громадянської – бережливо ставитися до природи;

предметних компетентностей:

ознайомити з життям метеликів, активізувати знання учнів про кольори;

розвивати в учнів вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві образне мислення, фантазію; вміння бачити розмаїття колірної палітри в навколишньому світі.

виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберегти її красу; виховувати охайність під час роботи з фарбами.


Обладнання: малюнки вчителя на дошці та на папері, папір, олівець, акварельні фарби, чарівна паличка, 3 чарівники, чарівниця Гармонія, малюнки метеликів, релаксійний музичний запис, презентація.
ХІД УРОКУ:

І. Організація класу (організація класу у колі)

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ природи ми зробимо крок.

Це - творчості час, фантазії час.

Цікаві завдання чекають на вас.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Давайте пограємо в гру " Паличка-запиталочка чарівниці Гармонії ", яка допоможе нам згадати матеріал минулих уроків.



Дидактична гра-розминка (вона дозволяє перевірити рівень готовності учнів до уроку, коротко повторити попередній, матеріал; сконцентрувати увагу, вплинути на самооцінку учнів, задати темп, сприяти формуванню комунікативних умінь)
Чарівниця Гармонія підготувала запитання. Хто візьме в руки її чарівну паличку - повинен дати відповідь на питання. Нагадую, що, у разі необхідності, можна звернутися по допомогу до "рятівників", передавши їм паличку зі словом «допомога».

Питання:


  • 3 якими кольорами ми нещодавно ознайомилися?

  • На які дві групи їх поділяють художники? Чому?

  • Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу? оранжеву? фіолетову?

  • Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами?

  • Як називається невеличка дерев'яна або пластмасова дощечка, на якій художник змішує фарби, під час роботи? (палітра)

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену, затишну алею,

Високі гори і моря.

Зачарувати можна нею –

Така вона чудова й гарна!

Ти знаєш як зовуть цю фею?

Її зовуть, звичайно, …… (фарба)


Невелика деревина,

Із графіту середина,

Всім потрібна, щоб писати,

Щоб картини малювати.

(Олівець)

- Скажи мені, художник,

якого кольору

Зима (відповідь), весна (відповідь) та літо? (відповідь)

- Який з кольорів вам здається найвеселішим?... найпохмурішим?... чарівним?...
теплим?... холодним?... загадковим?

ІІІ. Оголошення теми уроку

- Шановні діти, мандруючи нашою чарівною країною, можна відчути , як від картин іде тепло, а від інших віє холодом. Ми сьогодні дізнаємося секрети чарівниці Гармонії.

І допоможуть вам пензлики та фарби.

Вправа "Очікування"

- Діти, чого ви очікуєте від уроку? (Учні по черзі розповідають про свої очікування).



IV. Проектування роботи на уроці

- Запрошую вас до роботи в класі

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

- Пропоную ознайомитись із помічниками чарівниці Гармонії.

Перший Чарівник "Я бачу та чую"

Другий Чарівник "Я фантазую"

Третій Чарівник "Я творю"



V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота в групах

- Пропоную завдання Чарівника "Я бачу та чую"

Розгляньте картини. Від одних іде тепло. Його випромінюють жовті, оранжеві, червоні кольори (демонструю). Їх так і називають – теплими. А інколи здається, що від картин віє холодом. Таке враження створюють холодні кольори: синій, зелений, фіолетовий(демонструю).

Завдання: посели метелика на картини, де переважають теплі кольори.

2.Перегляд презентації.



  • А чому метелики живуть у чарівній країні?(відповіді дітей)

  • Так, їх називають чарівниками, бо вони зазнають повного перетворення.

Він яскраві крильця має,

Сам на квіточки сідає,

Прудко, весело літає,

Аж дві пари крилець має.

Ні бджола він, і не джмелик –

Звуть усі його... (метелик)

Ким же ти був, метелику?


  • Вранці, в дитинстві, я лялечкою пам’ятаю себе.

  • Ким була ти, лялечка, у своєму ранньому дитинстві?

  • Гусеничкою маленькою на листочку жила.

  • Ким була ти, гусениця, розкажи ти нам?

  • У колисці маленькій сонечко чекала.

- Диво та загадка природи – як із некрасивої гусениці з’являється прекрасний метелик з гарними легкими крильцями і струнким тільцем? Багато хто вбачає в цьому важливий зміст – з некрасивого завжди може з’явитися щось прекрасне, це закон всесвіту.

- Більш ніж сто видів метеликів у нашій країн занесені до Червоної книги. Цих красивих комах не слід виловлювати. Краще просто милуватися ними в природі.
3. Фізкультхвилинка «Метелики»

А тепер – метелик я,

Рух дає мені життя.

До плечей згорну я руки.

Колові зроблю я рухи.

А голівкою покрутим.

Небезпек не має бути.

Якщо поруч небезпека,

Геть втікаємо далеко.

4. Пропоную завдання другого Чарівника - "Я фантазую" (Діти сідають на килимку. Звучить музика).

Сядьте зручніше, заплющить очі, розслабтеся. Уявіть себе метеликом на квітці, яка найбільше вам до вподоби. Ви втомлені, крильця ваші опустилися, їм важко від пилу і втоми. Але ось на небі з'явилась хмаринка, і з неї на вас полив теплий літній дощик. Краплі дощу змивають з вас все те, що вас обтяжувало, вам заважало. Вам стає легше. Ви вдихнули свіжого повітря, звільнилися від турбот. І ось виглянуло яскраве, тепле сонечко, воно висушило ваші крильця, немов руки, вони потягнулися вверх, до сонечка. На душі у вас стає чисто, тепло і затишно. Ви чуєте спів пташок, відчуваєте красу природи і радість життя.

За древньою легендою – метелики передають наші бажання небесам, і якщо прошепотіти метелику своє бажання, воно неодмінно здійсниться.

( Мрії дітей) Розвиток мовлення.

5. Виконання практичного творчого завдання учнями.

Веселий метелик під дощик попав,

І крильця йому вітерець обтріпав.

Метелику прикро. Та хай не сумує –

Ще краще крильцята йому намалюєм.



  • Третій Чарівник "Я творю" чекає на вашу творчу роботу!

Завдання: придивіться уважно до форми крилець кожного метелика. Виберіть, який вам найбільше сподобався. Половину метелика розфарбуйте теплими кольорами, а іншу – холодними. Використаємо чарівні акварельні фарби. Але не забуваємо казку про Пензлика.

У тридев’ятому царстві жив був король Пензлик і мав він багато синів пензликів. Їм дуже подобалось малювати, тому вони вирушили в школу, щоб разом з дітьми створювати гарні малюнки. Та незабаром один пензлик повернувся додому в сльозах.

- Чому ти плачеш?

- До поганих дітей я потрапив у школі. Вони опускали мене в фарбу аж до середини металевої частини – залили мені очі, рот.

А занурювати пензлик треба тільки до половини ворсу. Коли у фарбі лише моє волосся, мені зовсім не боляче: я все бачу і добре малюю. Не забувайте відтискати зайву фарбу об край скляночки.

- Ось і пішов наш пензлик на прогулянку по аркуші паперу. Малюємо кінчиком – проводимо тоненькі лінії, натискаємо – отримуємо мазки. Фарби повинно бути не багато. Вода не повинна бігти.

Під час виконання самостійної роботи вчитель надає, за потребою, учням допомогу.

VІ. Підведення підсумку уроку

1. Підсумкова бесіда.

- Кому сподобався створений ним метелик - поаплодуйте. А тепер роздивіться роботу сусіда за партою - поаплодуйте, якщо робота вам подобається!

- Я теж вам усім аплодую, тому, що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері красу природи, прикрасу нашої землі -метеликів.

2. Рефлексія.

- Я запрошую вас у коло

- Діти на якому етапі уроку найцікавіше було працювати?

- Які виражальні можливості теплих та холодних кольорів під час виконання роботи ви використали? (теплі - веселі, грайливі; холодні - сумні)



- Що б ви зробили інакше? (Діти розказують чи справдились їх очікування, що на їх думку вдалося, а що - ні, починаючи словами "Сьогодні на уроці я...")



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка