Тема. Підлабузництво підлеглих та необмежена влада головні причини спотворення характеру Королеви



Скачати 43.61 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір43.61 Kb.


Тема. Підлабузництво підлеглих та необмежена влада - головні причини спотворення характеру Королеви

(С. Маршак «Дванадцять місяців»)

Мета:

  • закріпити знання учнів з теорії літератури; працювати над характеристикою образу принцеси; розкрити головні причини спотворення характеру принцеси;

  • розвивати комунікативні вміння та навички; логічне, образне та творче мислення;

  • сприяти вихованню негативного ставлення до людських вад; становленню гуманних стосунків між людьми.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, уривки з мультфільму, ілюстрації з казки, проліски з кольорової бумаги.

Хід уроку

І. Духовно - естетичний етап

  • Вправа «Вгору по веселці»

Заплющите очі. Уявіть, що піднімаєтесь вгору по веселці, глибоко вдихніть. А зараз видихніть і швидко спуститеся вниз.



ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка знань з теорії літератури (вправа «Знайди відповідності»)
драма розмова двох осіб
конфлікт дія

діалог зіткнення персонажів

монолог коментарі автора

ремарка протиставлення

антитеза промова героїв

2) Перевірка знання тексту

Завдання: розташувати ілюстрації таким чином, щоб відновити порядок дій у п'єсі.



Ш. Мотивація навчальної діяльності

  • Перегляд уривка з мультфільму (Королева вимагає проліски)

  • Бесіда:

  • Про що цей уривок?

  • Якою ми бачимо тут королеву?

  • Як ви вважаєте: люди народжуються з вадами характеру чи набувають їх у процесі життя?

IV. Повідомлення теми та очікуваних результатів

Сьогодні на уроці ми з вами спробуємо виявити головні причини спотворення характеру королеви. Як ви гадаєте, що для цього ми повинні зробити?

Отже, на уроці ми з вами розглянемо образ Королеви; виявимо, як впливає оточення на характер людини; чи псує влада людей.

Давайте запишемо тему уроку.

Як ви розумієте слово підлабузництво?

Підлабузництво - це вихваляння когось або чогось з корисливих спонукань (на дошці)

V. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

1. Бесіда.


  • Що ви дізналися про Королеву, прочитавши початок п'єси?

  • Яким є ваше перше враження від Королеви?

(Ви читали п'єсу у скороченні, я вам зараз зачитаю, яку оцінку королеві дав солдат: «...Треба ялинку шукати, а то дістанеться мені від нашої сирітки. Вона в нас жартів не любить»)

- Як це характеризує Королеву?

- Як Королева ставиться до навчання? (приклади з тексту).

- Як Королева виконує свої державні обов'язки?

- Як вона вчинила з Пасербицею у лісі?

2. Виразне читання сцени по ролях (стор. 113).

Спробуйте передати голосом настрій героїв.



3. Характеристика Королеви
Запис у зошиті.

(Діти називають риси, аргументуючи свою думку). (Примхлива, безсердечна, невихована, не любить вчитися)



4. Творча робота. «Рольова гра»

Спробуйте розповісти від імені Королеви про її життя. Як, на вашу думку, чи задоволена вона ним? Спробуйте відобразити це.



5. Бесіда з елементами дискусії

  • Чи подобається вам характер Королеви?

  • Як ви гадаєте, чи є винні в тому, що характер героїні став саме таким? Хто? Чому?

  • Який вплив на формування характеру людини, на вашу думку, має оточення?

Отже, перша причина спотворення характеру Королеви -підлабузництво підлеглих.

- А чому оточення Королеви так поводилося?



(Як говорить давня мудрість, влада псує людей)

Отже, друга причина спотворення характеру Королеви - необмежена влада.

  • А хто з героїв говорить Королеві правду й насмілюється її повчати? (Січень, Лютий, Солдат, професор). Знайдіть та прочитайте приклади у тексті, (стор.122 - 123)

  • Чому саме Солдат повчає Королеву?

  • Яку героїню протиставляє Королеві автор?

  • У яких казках ми ще бачимо подібне протиставлення героїв?

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Перегляд уривка з мультфільму (Королева у лісі вибачається перед Пасербицею).

  • Бесіда.

  • Чи змінюється характер Королеви в кінці п'єси?

  • Чого навчає читачів казка С. Маршака?

У казці ми побачили справжні дива: розцвіли проліски серед зими, зла та примхлива Королева стала щирою та доброю дівчинкою. Зараз за вікном теж зима, а у нас також розцвіли проліски. Якщо вам сподобався урок, візьміть проліски, що у вас на партах, та покладіть у кошик.

VII. Виставлення оцінок

VIII. Домашнє завдання: підготуватися до письмової роботи.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка