Тема. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язання простих та складених задач. Мета



Скачати 92.89 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір92.89 Kb.


Тема. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язання простих та складених задач .

Мета: закріпити навички письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел, формувати вміння використовувати алгоритм письмового додавання та віднімання багатоцифрових чисел під час обчислення виразів, розв’язання складених задач, вдосконалювати навички усного рахунку закріпити вміння знаходити периметр та площу прямокутника; розвивати концентрацію уваги, стійкість пам’яті, навички аналізу, синтезу, порівняння, класифікації; виховувати доброту, дружелюбність, бажання допомогти, взаємоповагу.

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати



Пізнавальна діяльність: утримує в пам’яті та діє за інструкцією при розв’язуванні завдань на додавання і віднімання багатоцифрових чисел; дотримується правил усного й письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел; міркує під час розв’язування самостійних завдань, пояснює свої дії.

Мовленнєвий розвиток:користується засвоєними тематичними термінами у навчальній і власній діяльності.

Обладнання: мультимедійна презентація уроку, роздатковий матеріал для індивідуальної роботи, роботи в парах, роботи в групах, музичний супровід уроку.

Тип уроку: урок формування і закріплення умінь і навиків з елементами арт-терапії.

Методи: словесні, наочні, практичні, інтерактивні, метод «навмисної помилки», метод казкотерапії.

Прийоми: бесіда, « асоціативний кущ», «мозковий штурм», «мозаїка», «робота в парах», індивідуальна робота, дидактичні ігри, зоровий математичний диктант.

План уроку

І. Організація класу до уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

а) Асоціативний кущ

б ) Робота в групах

в) Мозкова атака

г) Розповідь вчителя

д) « Мозаїка»

е) Ознайомлення з правилами співпраці

є) Ознайомлення з карткою самооцінювання

ІV. К онтроль і закріплення знань учнів

  1. Знайомство з гномами

2. Зоровий математичний диктант

3 Робота в парах «Дім, в якому ми живем».

Геометричний матеріал

  1. Гра «Порваний ланцюжок».

5 Робота в групах

а) Індивідуальна робота на картках.

1. Постав правильно знаки

2. Виправ помилки в нерівностях

3. Гра « Знайди помилку"

б ) Усний рахунок

Перевірка індивідуальної роботи на картках

V. Повторення та узагальнення знань учнів

1. Поради гнома Алгоритм письмового додавання та віднімання

2. Гра « Подаруй будиночок гномові»

а) Коментоване розвязання .

б) Самостійна робота

Перевірка

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Р озвиток математичних умінь учнів

1.Колективна робота над складеною задачею

а) Ознайомлення з задачею

б) Складання скороченого запису

в) Розв’язання за планом. Коментоване письмо

2.Робота в групах

І група

Знайдіть задачу, яка розвязується дією віднімання. Розв’яжи її

ІІ група

Знайдіть задачу, яка розв’язується дією додавання. Розв’яжи її .

Презентація роботи

VІІІ. Підсумок уроку Рефлексія

ІХ. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

( звучить музика)



ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні до нас на урок завітала казка.



а) Асоціативний кущ

б ) Робота в групах

І група З якими прикметниками асоціюється слово Білосніжка?

ІІ група З якими прикметниками асоціюються слова семеро гномів?

в) Мозковий штурм

Який колір ви б використали, коли б малювали мачуху? Чому?



г) Розповідь вчителя

Мачуха, дізнавшись що Білосніжка потрапила до гномів, вирішила їм всім відомстити, не старим способом, чарівним наливним яблучком, а іншим сучасним. Вона перенесла їх у сьогодення на урок математики і дала багато непосильних для них завдань, адже вони не відвідували школи. Лише один професор серед них розумник, але він сам не зможе виконати стільки завдань. Допоможемо гномам справитись з роботою? Тільки тоді Білосніжка зустрінеться зі своїм принцом.



д) «Мозаїка» Складіть прислів’я і це буде девізом нашої роботи

люди, Де є, там біди, добрі, не буде.



е) Ознайомлення з правилами співпраці

Кожен має можливість висловитись.

☼ Будь готовий слухати інших не перебиваючи.

☼ Будь готовий до співпраці.

☼ Не говори занадто довго та часто.

☼ Водночас має говорити лише одна особа.

☼ Не критикуй себе та інших
є) Ознайомлення з карткою самооцінювання

Види робіт

Виконання

1.Математичний диктант




2.Усний рахунок/ робота на картках




3. Робота в парах




4. Самостійна робота




5 Розв’язування складенної задачі







Загальна кількість

ІІІ. К онтроль і закріплення знань учнів


  1. Знайомство з гномами

Прошепчіть кожен своє ім’я і ви отримаєте перше завдання, яке приготувала зла мачуха

2. Зоровий математичний диктант

І група Розмістити числа в порядку зростання

ІІ група Розмістити числа в порядку спадання.

б ) Додаткова робота.

Підкреслити клас тисяч в багатоцифрових числах.



Перевірка: 4 006, 5 030, 9 145, 49 286, 55 206, 124 039, 621 837

Знайомство з гномами. Який гном тримає найбільше число, найменше число?

  1. Робота в парах

Дім, в якому ми живем” Геометричний матеріал

Будиночок гномів має форму прямокутника зі сторонами 14 м та 8 м.

І пара Знайти периметр будиночка.

ІІ пара Знайти площу будиночка.



  1. Гра «Порваний ланцюжок».

Гноми дуже працьовиті. Назвати не повторюючись, чим займаються гноми.

Ми їм допоможемо зібрати урожай.



  1. Робота в групах

а) Індивідуальна робота на картках.

1.Постав правильно знаки

Перевірка

12 456+10 < 12 456+100

142 758-5 > 142 758-50

45 123-1 = 45 123-1


  1. Виправ помилки

Перевірка

12 456+10 < 12 456+100

142 758-50 = 142 758-50

45 123-100 < 45 123-1


  1. Гра « Виправ помилку"


22 182

145 923

13 005

587 423


б ) Усний рахунок

Розділити числові значення виразів у дві корзини

(двоцифрові числа, трицифрові числа)


69

156

472



150

80

64



55

32

За яким принципом ви б розклали урожай в корзини?

Що зайве?

Перевірка індивідуальної роботи на картках

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Ми закріпимо письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел, розв’язуватимемо прості та складені задачі. Адже ми повинні знати,алгоритм письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел, вміти його застосовувати в практичній діяльності



V. Повторення та узагальнення знань учнів

1. Поради Професора

Алгоритм письмового додавання та віднімання

Пригадай!

Правильно підписуй числа під час письмового додавання, віднімання. =

Письмове додавання, віднімання потрібно починати справа .

  1. Додай чи відніми одиниці. Відповідь запиши під одиницями.

2. Додай чи відніми десятки. Відповідь запиши під десятками.

3. Додай чи відніми сотні. Відповідь запиши під сотнями І ТАК ДАЛІ.


2

Вчитель. Ви бачили, який маленький будиночок у гномиків. Вони вирішили його подарувати Білосніжці, а самі побудували собі будиночки. Зла ж чаклунка перепутала ключі до будиночків. Кожен з них тримає ключик. Правильно розв’язавши вираз на будиночку, ми дізнаємось за

« ключиком», який тримає кожен з гномів, де він живе.

а) Коментоване розвязання першого приклада

б) Самостійна робота по варіантах

І В- (2 ,3 приклади)

ІІ- ( 4, 5 приклади)

Робота біля дошки ( 7,8 приклад)

Додаткова робота



Перевірка: 69 993, 933 314

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Р озвиток математичних умінь учнів

1. Колективна робота над задачею

а) Ознайомлення з задачею

Для лісових мешканців на зиму гноми заготовили 12 456 кг зерна, овочів на 5 462 кг менше, а сіна на 7 251 кг менше, ніж зерна і овочів разом. Скільки кілограм сіна заготовили гноми?



б) Складання скороченого запису



в) Розв’язання за планом

1)12 456-5 462=6 994 ( кг)

2) 12 456+6 994= 19 450 ( кг)

3) 19 450-7 251=12 199 ( кг)

2.Робота в групах

І група


Знайдіть задачу, яка розв’язується дією віднімання. Розв’яжи її

ІІ група


Знайдіть задачу, яка розв’язується дією додавання. Розв’яжи її .



Презентація роботи

VІІІ. Підсумок уроку

Зустріч з Білосніжки з принцом.

Так, діти, на доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І мирне небо в школу йти –

Це також вияв доброти.

І до людей любов свята –

Це чистота і доброта.



Самооцінювання

Чи сподобався вам урок? Кому ми допомогали на уроці? Які завдання вам сподобамися на уроці? Які з них найтяжчі?



ІХ. Домашнє завдання Робота на картках

Приклади І група 11 326+6.458 125 267-2.423

ІІ група 5 425+13.236 45 867-3.275

Задача


У магазин привезли 6 472 кг картоплі, буряків на 1 429 кг менше. Продали

  1. 251кг всіх овочів. Скільки кілограм овочів залишилося в магазині?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка