Тема Послух і непослух Мета: вивчити значення понять «послух» і



Скачати 62.89 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір62.89 Kb.
Тема Послух і непослух

Мета:

  • вивчити значення понять «послух» і «непослух» ;

  • допомогти учням зрозуміти, що послух є найвлучнішим виявом любові до Бога і, що Царство Боже здобувається не обіцянками, а вчинками;

  • формувати в характері учнів бажання до послуху батькам, вчителям та старшим.

Ключовий вірш:

  1. «Діти, будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господеві приємне! (Кол. 3, 20).

Допоміжні матеріали: мультимедійний супровід, картки самоконтролю , ватман, завдання для роботи груп .

Міжпредметні зв’язки: українська мова, українська література, музика

Словник термінів та понять:

«послух» – незаперечний вияв любові до Бога, Його волі, Промислу; беззастережне виконання чогось: прохання, наказ, дія…;

«непослух» – відмова від виконання.
ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

1. Вітання

2. Вступ до молитви – молитва «Отче наш!»

МОЛИТВА ПЕРЕД НАВЧАННЯМ

Милосердний Господи, пошли нам милість Духа Твого Святого, що подає нам розум і зміцнює духовні сили наші, щоб ми, уважно переймаючи науку, виросли Тобі, Творцеві нашому, на славу, батькам нашим на радість, Церкві й Україні на користь. Амінь


ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми і мети уроку.

Перегляд відео сюжету з фільму «Йона і кит» (з 9 по 12хв)

Учитель пропонує учням самостійно, на основі переглянутого сюжету, визначити можливу тему уроку.



  • Скажіть, будь ласка, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці (діти відповідають).

Учитель оголошує тему і мету уроку (учні записують у зошит)

Розвиток теми:

Учитель звертає увагу учнів на епіграф до уроку:

«Слухаючись, швидше досягаємо досконалості. Послух береже нас перед багатьма гріхами…, слухняні торжествують над спокусами пекла, бо завдяки послуху вони стоять над злими духами, котрі постраждали через непослух»

(Григорій Богослов)


2. Словникова робота

На дошку спроектовано назву теми уроку, а вчитель зосереджує увагу учнів на двох словах: «послух» і «непослух», запитуючи*:

Що можемо сказати про ці слова?

Подивімось, чи однаковий у них корінь?

Чи однакові вони за змістом?

Поміркуймо разом над тим, яка ж мінімальна різниця між цими словами в літерах, а яка ж в змісті слова** .

(учні висловлюють свої думки, а вчитель виділяє дві літери «Не», після чого зачитує значення слів «послух» і «непослух» із підручника)

На дошці спроектовано визначення термінів «послух» і «непослух» - учні записують у зошит.


3. Робота з підручником

Учитель пропонує одному із учнів, або декільком учням по порядку, зачитати з підручника бувальщину (ст.. 66 підручника)



Діти зачитують

Учитель дає декілька запитань за текстом прочитаного:



  • Яка біда трапилася через непослух Миколи?

  • Для чого Микола повісив палицю на стіні?

  • Який урок ти виносиш із прочитаної бувальщини?

  • Яку дитину ти міг би назвати слухняною?

  • Що може бути причиною непослуху батькам, вчителям?

  • Яким чином можна подолати в собі спокусу непослуху?

Пригадуєте, у 5-ому класі, ми з вами говорили про непослух перших людей:

  • Хто і кого не послухав тоді?

  • В чому полягав їх непослух?

  • Якими були наслідки такого непослуху?

  • Який головний послух дитини? В чому він полягає?

Вчитель, або ж хтось з учнів зачитує вголос ключовий вірш до теми уроку:



4. Ключовий вірш:

«Діти, будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господеві приємне! (Кол. 3, 20),

а відтак слідує спільне обговорення надаючи перевагу думкам учнів, за допомогою запитань:


  • Хто б міг бути для нас, гідним взірцем послуху?1 «Бо Я з неба зійшов не на те, щоб волю чинити Свою, але волю Того, Хто послав Мене» (Ів. 6, 38). Адже добре знаємо та розуміємо, що не ми самі для себе вибираємо батьків, а Господь нам їх дарує.


5. Біблія описує випадок, коли Ісус Христос у дванадцятилітньому віці змусив своїх батьків хвилюватися (зачитує учень)
Євангеліє від Луки 2:42-52 «Дванадцятилітній Ісус»

(учні зачитують)

Обговорення

  • Як ви думаєте, в якому із речень наголошується на послух Ісуса Христа своїм земним батькам?

  • Зачитайте будь ласка.


ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «АЛИЛУЯ»
6. Робота з Біблією

Читання вголос біблійного уривку – Мт. 21, 28-31 – притча «про двох синів»:

«А як вам здається? Один чоловік мав двох синів. Прийшовши до першого, він сказав: Піди но, дитино, сьогодні, працюй у винограднику! А той відповів і сказав: Готовий, панотче, і не пішов. І, прийшовши до другого, так само сказав. А той відповів і сказав: Я не хочу. А потім покаявся, і пішов. Котрий же з двох учинив волю батькову? Вони кажуть: Останній. Ісус промовляє до них: Поправді кажу вам, що митники та блудодійки випереджують вас у Боже Царство. Бо прийшов був до вас дорогою праведности Іван, та йому не повірили ви, а митники та блудодійки йняли йому віри. А ви бачили, та проте не покаялися й опісля, щоб повірити йому» (Мт. 21, 28-32)

Обговорення за допомогою навідних запитань:

Як відреагували сини на прохання свого батька?

Як можемо охарактеризувати ставлення обох синів до свого батька?

Котрий з них виявив послух своєму батькові, чому?

До якого з цих синів інколи уподібнюємося ми?

Який із двох синів тобі подобається більше і чому?

Кого символізує господар у притчі?

Кого символізують сини у притчі?

Учитель пропонує учням зачитати слова Ісуса Христа звернені до фарисеїв (учні зачитують)


Учитель пропонує зачитати уривок де йдеться про необхідність каятися

(учні зачитують)

  • Чого вчить нас притча?

Учні відповідають

Мораль притчі (учитель підсумовує)

Царство Боже здобувається не обіцянками, а добрими вчинками. Щоб подобатися Богові, одних слів замало. Ісус більше любить тих людей, які бачать свої провини і каються за них, виправляються і стають кращими.


ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТЕМИ

В катехизмових правдах зазначено головні гріхи та протилежні їм чесноти: (вчитель або учень зачитує) – вчитель звертає увагу на чесноту Покори (послуху), яка є першою в переліку, а значить найважнішою.

«Слухаючись, швидше досягаємо досконалості. Послух береже нас перед багатьма гріхами…, слухняні торжествують над спокусами пекла, бо завдяки послуху вони стоять над злими духами, котрі постраждали через непослух

(Григорій Богослов)



Робота в групах

Заповніть табличку, написавши, кому і як можна виявити послушність і чемність (2хв).



1 група

У школі:




Удома:




На виставі:




2 група

У транспорті:




У магазині:




На вулиці:



Учні презентують свою роботу.



Обговорення:

  • Для чого ми робили цю вправу?

  • Що вона нам дала?

  • Чи важко було виконувати її?

  • Що було Найважче?


ІV. ПІДСУМОК УРОКУ:

Створення асоціативного куща

Учитель пропонує учням назвати слова близькі за значенням до слова «послух», які починаються на літери цього ж слова та утворюють «асоціативний кущ».

Учитель записує

П – покора, пошана, повага, покаяння …

О – обов’язок , обачливість…

С – служіння, спасіння …

Л – любов, лагідність, людяність …

У - увага

Х – хвала
Учитель

У притчі «про двох синів» Ісус Христос навчає, як ми маємо виявляти послух, бо послух є найкращим доказом любові та пошани до наших батьків, до ближніх і до Бога.


Оцінювання: за результатами картки самоконтролю та кількості отриманих на уроці ангеликів.
Домашнє завдання:

    1. Вивчити та тлумачити ключовий вірш уроку.

    2. Проілюструвати притчу «про двох синів»

    3. Вивчити Головні гріхи та протилежні їм чесноти.

Молитва «Богородице, Діво, радуйся!»

МОЛИТВА ПІСЛЯ НАВЧАННЯ

Дякуємо Тобі, Боже, Творцеві нашому, що Ти сподобив нас милості Твоєї вислухати навчання. Благослови наших начальників, батьків та вчителів, що ведуть нас до пізнання добра, і пошли нам розум та силу продовжувати навчання наше. Амінь.



Прощання: «Слава Ісусу Христу!»

* учні висловлюють свої думки.

** вчитель, великими літерами обводить кольоровим олівцем дві літери «Не».

1 Ісус Христос.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка