Тема. Повторення таблиць додавання і віднімання в межах десяти Тварини. Різноманітність тварин 1-й клас Зінтегровано предмети: математика, «Природознавство»



Скачати 190.81 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір190.81 Kb.

Тема. Повторення таблиць додавання і віднімання в межах десяти Тварини. Різноманітність тварин

1-й клас



Зінтегровано предмети: математика, «Природознавство».

Мета. Математика: сприяти свідомому засвоєнню дітьми таблиць додавання і віднімання чисел у межах десяти; закріплювати вміння складати і розв'язувати задачі за малюнком та опорними схемами; удосконалювати навички розв'язування задач на збільшення та зменшення на кілька одиниць; вправляти учнів у застосуванні таблиць додавання і віднімання під час розв'язування віршованих задач, порівняння виразів, знаходження невідомих компонентів дії додавання; розвивати образне мислення шляхом розпізнавання найпростіших геометричних фігур на малюнках, пам'ять, увагу, творчу уяву, зв'язне мовлення.

«Природознавство»: розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, середовище їх існування; розвивати уміння спостерігати за тваринами та описувати їхній зовнішній вигляд; стимулювати допитливість, інтерес до вивчення математики і довкілля, прагнення дітей до самовираження і самореалізації в пізнавальній діяльності; прищеплювати любов і дбайливе ставлення до тварин і всього живого на Землі.

Обладнання: зображення палацу злої Снігової Королеви, лісових мешканців; чарівні дошки для письма; телеграма від звірів; маски тварин; схеми задач і малюнки; індивідуальні картки; геометричний матеріал.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.

Створення емоційного настрою уроку.

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю:

Ми з вами гуртом легко їх подолаєм.

Хвилинка релаксації

А зараз, дітки, заплющіть очі, опустіть голівки на парти. Уявіть погожий літній день. Повіває легенький вітерець. Небо синє-синє. Ви стоїте на галявині серед чудових квітів. Ви нахиляєтеся, сідаєте в траву і раптом торкаєтесь руками чогось дуже м'якенького та пухнастого, з маленьким хвостиком. Кого ви собі уявили? (Маленького зайчика, ведмедика.)

    1. Актуалізація і узагальнення набутих знань.

«Мозковий штурм».

  • Дітки, а кого ви ще могли б зустріти у казковому лісі? (Вовка, сову, їжачка, лисичку, білочку, дятла та інших.)

  • А як їх можна назвати одним словом?варини.)

  • Тварини — це й звірі, які живуть в лісах; і птахи, що ширяють у небесній блакиті; і змії, які люблять вигріватися на сонечку; і риби, що плавають у воді; й комахи, які зустрічаються на кожному кроці.

  • А на які дві групи поділяються тварини? (На диких і свійських.)

  • Яких тварин називають свійськими? (Тих, які живуть біля людей і яких людина доглядає.)

  • А хто такі дикі тварини? (Це тварини, які живуть у лісі й самі влаштовують собі житла, а також шукають їжу)

  • Серед поданих малюнків виберіть тільки зображення диких тварин. Поясніть, чому вони дикі.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Ознайомлення з девізом уроку.

Ось придивись, будь ласка, —

У лісі всюди казка.

Вона блукає лісом.

Прислухайся, будь ласка!

У лісі всюди казка.

«Чарівна хвилинка».

  • Діти, але мені здається, що казка, в яку ми сьогодні з вами потрапили, не дуже весела. Коли я сьогодні йшла до вас на урок, мені зустрілася Мишка, яка довго бігла з казкового лісу, щоб передати нам телеграму від усіх лісових мешканців. У них є лісова школа, і вони, так само, як і ви, дуже люблять навчатися. Але нещодавно з ними трапилася біда. А що за біда, ви дізнаєтесь із телеграми, яку вони нам прислали.

Любі дітки, нам допоможіть!

У дорогу вирушить спішіть!

Зла Чаклунка вчительку забрала,

Нас підступно всіх зачарувала.

Визволіть нас, друзі, із біди!

Вирушайте в путь, до нас, сюди!!!

Лісові мешканці


  • Що ж таке сталося у нашій казці? Зла Снігова Королева зачарувала всіх звірів, перетворивши їх на бурульки у крижаному палаці, а мудру Сову заховала у своєму королівстві.

  • Дітки, що ж робити? Аби визволити тваринок, доведеться пройти важкий шлях, подолати великі труднощі. Не злякаєтесь? Тоді в дорогу!

    1. Повідомлення теми і мети уроку.

  • У нас сьогодні незвичайний урок, протягом якого ми поєднаємо свої знання з довкілля та математики, повторимо таблиці додавання і віднімання в межах 10. Виконуючи різні математичні завдання, розв'язуючи задачі, допоможемо врятувати звірів, а заодно й пригадаємо все, що ми про них знаємо.

  1. Контроль, корекція і закріплення знань.

Каліграфічна хвилинка-цікавинка.

  • Щоб цифри вміти правильно писати,

У каліграфії почнемо ми вправлятись!

Цифри виводжу рівнесенько...



Он як виходить гарнесенько!

  • Вирушаємо в дорогу. А щоб зла Снігова Королева нам не заважала, потрібно рухатися дуже тихо.

  • Слухайте уважно повідомлення, але записуйте тільки цифри, які зустрінуться на вашому шляху. Найбільший на Землі птах — страус, його зріст 3 м.

  • Найвища тварина — жирафа, її зріст 6 м.

  • Найменша пташка у світі — колібрі, її маса трохи більша за 1 г.


  • c:\users\a9f6~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image1.jpeg
    Найбільший серед жуків — жук-олень — має довжину до 8 см.

  • Сова за добу знищує 5 мишей.

  • Маса великого краба — 7 кг.

  • Лось стрибає в довжину на 4 м.

  • Морж може перебувати під водою 10 хвилин.

  • Один ховрах за літо з'їдає 9 кг зерна.

  • Найотруйніший із павуків — каракурт — завдовжки до 2 см. (З, б, 1, 8, 5, 7, 4, 10, 9, 2.) Усна лічба («Незакінчені речення»).

  • Числа при додаванні називаються...

  • Щоб збільшити число на кілька одиниць, треба...

  • Щоб зменшити число на кілька одиниць, треба...

  • Як дізнатися, на скільки одне число більше від іншого?

  • 3 яких частин складається задача?

Математичний диктант.

— А зараз, якщо ви правильно виконаєте завдання, ви зможете розчаклувати одну з бідолашних тваринок, а яку саме, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

  • Хто руденьку шубку має, Легко по гілках стрибає? Хоч сама мала на зріст, Та великий має хвіст. (Білка.) Скільки кутів у трикутника?

  • Яке число більше 7, але менше 9?

  • Назвіть сусідів числа 6.

  • Яке число стоїть між числами 1 і З?



  • 1-й доданок 5, 2-й доданок такий самий, знайдіть суму.

  • Назвіть попереднє до числа 1.

  • Знайдіть наступне до числа 8. (З, 8, 5, 7; 2, 10, 0, 9.)


Складання «Асоціативного куща».

c:\users\a9f6~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image2.jpeg

— Молодці, ви змогли розчаклувати цього чудового звірка. Підніміть руку ті, хто бачив білку в лісі або в парку. Давайте пригадаємо все, що ми пов'язуємо зі словом «білка».

Розвязування віршованих задач.

— Послухайте, яке важке завдання приготувала для нас зла Снігова Королева. Вона ніяк не хоче віддавати нам лісових друзів. Але їй доведеться це зробити, якщо ви правильно розв'яжете задачі й запишете приклади в зошити.



  • Посадив ведмідь в лісочку Шість берізок й три дубочки. Рахувати сам не вмів,

То вас, дітки, попросив. (6 + 3=9.)

  • Біля річки на галявці Знайшли моркву сірі зайці. Вісім морквин — це немало.

Одну з'їли, скільки стало? (8- 1 = 7.)

  • Білочка десять горішків знайшла. П'ять вона вже віднесла до дупла. Решту рахує, замислилась трішки:

Скільки ще треба віднести горішків? (10-5 = 5.)

  • Лісом їжачок ішов,

Шість грибочків він знайшов,

А пізніше на голки



Наколов ще два грибки, (б + 2 = 8.)
Йшов додому рижий лис, Сім зелених яблук ніс. Двоє впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (7-2 = 5.)

  • Пиріжки на повний ротик їсть товстенький бегемотик. Вісім з маком, а два з м'ясом. Порахуйте, скільки разом. (8 + 2 = 10.)

  • Молодці, у вас усе вийшло. А тепер подивіться, якому звіру ми допомогли зламати чари злої королеви.

Прочитайте слово навпаки: ЯЦИСИЛ. (Лисиця.)

Гра «Я—лисичка» (інсценізація).

В темнім лісі проживаю, Довгий хвіст пухнастий маю. До пухнастого хвоста Личить шубонька руда. Усі звуть мене сестричка, А сама я невеличка. Вушка гострі, носик чорний, Хитрий звір я і проворний. Як рушаю полювати, Не виходить зайчик з хати.

  • Зла Снігова Королева вже довідалася про те, що ми змогли зламати її чари і визволили Білочку й Лисичку з крижаного полону. Тепер вона розлютилася, і завдання її будуть усе важчими і важчими. Не знаю, чи впораєтеся ви з ними.

Складання задачі за малюнком. Ведмедиків — 6 Зайчиків — 4 Всього — ?


c:\users\a9f6~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image3.jpeg
(На день народження до білочки прийшло б ведмедиків та 4 зайчики. Скільки всього звірів прийшло до білочки на день народження?)

Повторення складу чисел (робота з чарівними дошками).

З — це 2 та □ 8 — це 3 та □

9 — це 6 та □ 10 — це 4 та □

6 — це □ та 5 5 — це □ та 1

  • Чудово! Ви справжні друзі наших тваринок. І знов у вас все вийшло, і цим ви зняли чари ще з одного звірка. А от з якого, відгадайте.


Взимку спить цей звір в барлозі

І прокинутись не в змозі.

Смокче лапу уві сні. Хто це?

Підкажіть мені. (Ведмідь.)

Гра «Запитання-відповідь».

  • Ведмідь — це маленький чи великий звір? (Великий.)

  • Де живуть ведмеді?

(У великих лісах, але можуть виходити у пошуках їжі на поля і в сади.)

  • Як називається житло ведмедя? (Барліг.)

  • Що їсть ведмідь? (Жаб, ящірок, рибу, звірів, ягоди, горіхи, кореневища, траву.)

  • Коли ведмідь будує собі барліг і залягає спати? (Взимку.)

  • А чому саме взимку? (Взимку в лісі важко знайти їжу.)

  • Чим ведмідь запасається восени? (У цей час він багато їсть і запасається жиром.)

  • Де зустрічаються ведмеді в Україні? (В Карпатах.)

  • І знову нам пора в дорогу. Нас чекають нові пригоди і наші вірні друзі — звірята.

Повторення переставної властивості додавання. Гра «Хто швидше?».

Згадаємо правило переставної властивості додавання: Доданки місцями міняй хоч сто раз, та сума від цього не зміниться в нас.

3+2+4=9

5 + 1+4

= 10

1+3+4=8

2+3+4=?

4 + 5+1

= ?

4+1+3=?

4+3+2=?

1+4 + 5

= ?

3+4+1=?


Фізкультхвилинка.

Добре те, що сонце світить (руки вгору).

Добре те, що віє вітер (хитають руками).

Добре те, що цей ось ліс (присідають із піднятими вгору руками)

Разом з нами ріс і ріс (повільно підіймаються вгору).

Хай живуть у ньому в мирі (крокують)

Всі птахи і різні звірі (плещуть у долоні)

Усе складнішими стають перешкоди на нашому шляху до палацу злої Королеви, але ми переможемо, тому що ми разом.

Розв'язування задачі за таблицями та коротким записом.

їжачок — 7 грибів

Білочка — ?, на 3 гриби менше, ніж


  • Складіть задачу за коротким записом.

  • Назвіть умову задачі.

  • Знайдіть запитання.

  • Що означає вислів «на 3 менше»?

  • Результат буде більшим чи меншим за 7?

  • Якою дією будемо знаходити гриби, зібрані білочкою?

  • Запишіть розв'язання задачі в зошити.

  • Діти, ви просто молодці! Ви так гарно працювали, що і самі не помітили, як розчаклували одного з героїв задачі.

  • А хто здогадався, кого ми врятували від Снігової Королеви цього разу?

  • Правильно, їжачка.

  • Давайте згадаємо все, що ви знаєте про цю дивну тваринку, а я вам буду допомагати.

Складання «Асоціативного куща».

c:\users\a9f6~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image5.jpeg



VI. Узагальнення і систематизація знань.

  • Діти, знову розлютувалася Снігова Королева. Вона ніяк не хоче віддавати нам звірів, але ми з вами зробимо все, щоб її перемогти і зняти злі чари з наших друзів. До роботи, мої любі!

Творча вправа (робота з підручником, с. 78, № 6).

Ну, і хитрий братик Лис!

Бачте, гирі він приніс.

От і думайте, хто важчий.



Хто розумник з вас найкращий?

  • Діти, подивіться на малюнок і скажіть, кого ви бачите на терезах.

  • Хто важчий — кенгуру чи лисеня? Чому ви вважаєте, що кенгуру важить більше? Доведіть.

  • Скільки гир поруч із лисом? Якої вони ваги?

  • То на скільки кілограмів лисеня легше?

  • А на скільки кілограмів тоді кенгуру важчий за лисеня? (Кенгуру на 4 кг важчий.)

  • Молодці! Я дуже рада за вас! Спали чари ще з одного лісового звіра. А хто це, здогадайтеся самі.



На зеленому лужку Плига сірий в кожушку. Довгі вушка, куций хвостик. Що, підем до нього в гості? (Заєць.)

Гра «Так чи ні».

  • Зайчик — великий звір? (-)

  • У нього довгі вуха? (+)

  • Він має великий хвіст? (-)

  • У нього добрий слух? (+)

  • Він їсть рослини? (+)

  • Плигає з дерева на дерево? (-)

  • Має короткий пухнастий хвіст? (+)

  • Полює на вовків? (-)

  • Узимку змінює сіре хутро на біле? (+)

  • Дуже любить мед? (-)

  • Задні ноги у нього довші за передні? (+)

  • Він найхитріший звір у лісі? (-)

Самостійна робота за індивідуальними картками (розв 'язування прикладів).


6 + □ = 9

10-П = 5 1 +□ = 8

+8 = 10 7 -□ = 2 □ -3 = 4







Взаємоперевірка.

Фізкультхвилинка.

Ми писали, ми трудились,

Всі ми трішечки втомились.

Будемо відпочивати

І, як зайчики, стрибати,

Як ведмедик, тупотіти

І, як дятел, стукотіти,

Як лисичка, тихо йти.

Ось і відпочили ми.

  • А зараз, діти, треба бути дуже уважними і кмітливими для того, щоб розчаклувати найрозумнішу тварину в лісі, вчительку всіх лісових мешканців. Снігова Королева сховала її дуже далеко.

Робота з чарівними дошками.

  • Поставте потрібні знаки та розв'яжіть приклади:

6 4 7 = 3 10 5 1=6

8 2 4 =2 7□ 3 □ 9 = 1

  • Ви чудово виконали і це завдання Снігової Королеви, але нам іще не вдалося зняти чари з учительки лісової школи. Для цього доведеться іще трішечки попрацювати. Ви готові?

Розпізнавання найпростіших геометричних фігур на малюнках (складання аплікації).

У лісі ми різних звірят зустрічали.

Кого з них малюнки вам ці нагадали?


c:\users\a9f6~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image7.jpeg
З яких же фігур цих звіряточок склали?








c:\users\a9f6~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image8.jpeg



  • Діти, а ось і палац злої Снігової Королеви. Десь тут знаходиться тварина, яку ми ніяк не визволимо. А хто вона, ви вже здогадалися?

Що воно за дивна птиця?

Світла денного боїться...

Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі. (Сова.)

  • А чи хочете ви більше дізнатися про цю тваринку?

Розповідь учителя про сову.

Сови живуть в усіх частинах світу. Ці птахи полюють тільки вночі. Вони знищують мишей, пацюків, комах та інших шкідників і цим приносять велику користь людям.

Пір'я у цього птаха дуже легке і пухнасте, що робить його політ швидким і безшумним. Сова — єдина пташка, у якої голова зовсім не схожа на пташину! Її величезні круглі очі, здається, дивляться на вас у великій задумі. Тому сову часто називають мудрою.

Гра «Перевір завдання».

  • Остання перешкода залишилася на нашому шляху, скоро ми зруйнуємо чари злої королеви назавжди, і всі лісові мешканці повернуться до свого лісу.

  • Зараз ви будете виконувати роль учителів, перевіривши, чи правильно виконане злою королевою завдання.


4 + 4 < 5

6> 8-2

9 - 1 > 10

7=1+6

2 < 3 + 3

0 + 5 > 9









  • Молодці! У завданні було дуже багато помилок. Снігова Королева втомилася боротися з такими розумними учнями і віддала нам учительку-сову.

VII. Підсумок уроку.

І ось настав найкращий казковий момент. Дітки, підніміть угору сердечка, які ви отримали за чудову роботу на уроці. Подивіться, як палають ваші серця, які вони добрі, щирі, гарячі! Це вони розтопили палац злої Снігової Королеви і визволили наших друзів із крижаного полону. Але дуже не хочеться, щоб наша казка закінчувалася саме так для Снігової Королеви. Може, ми пробачимо її, і вона стане добрішою, полюбить лісових мешканців? Давайте дамо їй шанс, бо кожен має право на помилку, головне — вміти її вчасно виправити.

  • Чи сподобався вам урок?

  • Чим цікавим ви займалися на уроці?

  • Що найбільше запам'яталося?

  • Про що нове дізналися?

  • Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка