Тема. Права дитини. Правила поведінки дітей у довкіллі Мета уроку



Скачати 64.42 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір64.42 Kb.
Тема. Права дитини. Правила поведінки дітей у довкіллі

Мета уроку: формувати уявлення дітей про права та обов’язки людини;виховувати в дітей почуття шанобливого ставлення до довкілля,необхідність дотримання правил поведінки в ньому; розвивати вміння порівнювати і спів ставляти права,правила і обов’язки дитини в житті,в суспільстві, в довкіллі.

Очікувані результати: після вивчення даної теми учні повинні краще дотримуватися правил поведінки в довкіллі; на основі даного уроку тучні повинні сформувати правила поведінки в довкіллі і по можливості зробити піктограми – знаки до правил;діти краще будуть знати про свої права і правила поведінки в довкіллі.

Обладнання: плакат «Права дитини»,правила для учнів,оповідання,тематичні картки про поведінку в довкіллі,дорожні знаки.

План уроку

І. Ознайомлення з темою,метою і результатами роботи на попередньому уроці

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Підсумок фенологічних спостережень. -Яка пора року? Чим вона відрізняється від інших пір року?

-Які зміни відбуваються в довкіллі?

-Що таке довкілля?

-Що належить до живої природи?

-А що потрібно для життя?

-До якої природи відноситься вода,повітря,місяць,зорі?

-Що ще потрібно для життя?

-А звідки людина бере їжу,тепло?

2. Висновок вчителя

Отже,людина – частина живої природи і не може жити без довкілля.

-Чи замислювались ви колись над життям людини в довкіллі? Чи людина живе,як собі хоче,чи може вона підпорядковується якимось принципам?

Щоб краще відповісти на дане питання,давайте подумаємо,а як ми живемо в класі? За якими нормами?

В класі ми дотримуємось правил,але не лише правил,а й виконуємо обов’язки,дотримуємось прав дитини.

Отже,правило – ухвала,яка служить для керівництва,норма поведінки.

Право – система встановлених державою правил і норм поведінки,узаконена можливість що-небудь робити,можна сказати дозвіл.

-Які ви знаєте права?

Права - це те, що можемо робити, у чому тобі не можна

відмовляти.



Діти мають право:

  • на повноцінне харчування;

  • на освіту;

  • на відпочинок і довкілля;

  • на медичну допомогу;

  • вільно висловлювати свої погляди.

Ці всі права записані в Конституції, яка була прийнята 28 червня 1996 року, а документ, в якому викладені правила обов'язкові для всіх людей - декларація статті 50, 66.

Тепер пригадаймо права дитини,які були прийняті ООН у 1959р. – це Декларація прав дитини. У 1989 р. прийняли Конвенцію,а в 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції про права дитини. Це правила,за якими живуть діти в нашій країні. У Конвенції є 54 статті.



Декларація – загальні правила,закономірності, за якими живуть люди в суспільстві,в державі.

Конвенція – угода,міжнародний договір з певних питань.

Крім цього є закон - постанова державної влади, що має найвищу силу. Закон про охорону здоров'я, про збереження навколишнього середовища.



Обов'язок - те, що ми повинні робити, щоб бути корисним собі та іншим.

- Де іще є правила, права, обов'язки.

Так,вивчаючи правила дорожньою руху, ми також зустрічаємо вислови про правила переходу, права пасажира, обов'язки пасажирів, пішоходів.

Робота з таблицями і книжкою ст. 86-87. ІІІ. Ознайомлення з темою уроку

Діти перед вами таблиця «Права дитини» і правила дорожнього руху. Уважно подивіться: всі права зображені на голубому кольорі, а те, що не можна робити - на червоному, як і заборонні знаки. Ці знаки називаються піктограми. Ми сьогодні з вами повинні скласти правила поведінки для людей і дітей в довкіллі. Для цього ви повинні були прочитати оповідання «Відломлена гілочка» (В.Сухомлинського), «Чому Оля не зірвала квітки?»


  • ІІригадайте зміст оповідань.

  • Подумайте, що тут поганого зроблено по відношенню до довкілля?

- Яку піктограму ви запропонували б?

- За чим ми орієнтуємося на дорозі?

-Так. Ці знаки є вказівні,але сьогодні говоримо про:


  • вказівні – вказують (про школу,перехід…)

  • попереджувальні – попереджують про ремонт,звуження;

  • заборонні – зупинка,проїзд заборонено.

Моделювання поведінки на екскурсії в довкілля

  1. Вирушили на екскурсію. Що візьмемо, а що ні?

  2. Перша зупинка. Який би ви поставили знак?




  3. Чи потрібний ще один знак?







  1. Всі зайшли в ліс. Як поводитись треба в лісі?

І тут діти побачили знаки, що означали

Голосно не кричати.

Не топтати квітів.

Не викопувати дерев.

Не виривати квітів.

Не ламати гілок.

Не чіпати гнізд.

Не рвати великі букети.

Не розкладати будь-яке багаття.

  1. Що вчили ці знаки?

  2. Пройшовши до лісової галявини діти побачили знаки. Які?

  3. Діти розклали вогнище,грали в м’яч,їли і потім веселі повернулися додому.

ІV.Узагальнення набутих знань

  • Які правила можна виділиш про поведінку дітей в довкіллі?

  • Чи порушують люди ці правила?

  • То які обов'язки людей перед довкіллям?

  • Вірші про охорону довкілля (діти вчили вдома на власний вибір)

  • Сьогодні Покрова. В народі кажуть,що прийшла Покрова – всохла діброва. Якщо на Покрову обпаде листя з берези та дуба і дерева будуть голі - легка зима, а якщо тримається на гілках - чекай сувору зиму. Якщо пізній листопад - затяжна й сувора зима.

  • Якби я міг бути квіткою, то я би ... тому що ...


деревом

їжею

травичкою

листочком
Отже, діти ви відчули і зрозуміли, що найкраща квітка, яка росте. Не рвіть її. Найкращі листочки, травинки на землі, що виділяють кисень. Не топчіть, не рвіть даремно. Найкраща вола джерельна. Не закидайте джерело. Щоб знищити довкілля потрібна хвилина, а щоб виросли дерева, квіти, звірі, птахи - роки. Природа щедра до нас, тож відплатімо їй своєю добротою, увагою і довкілля стане щедрим до нас.

Людина - господар у довкіллі і його треба берегти і охороняти. Для цього створено у 1980 році «Червону книгу України», а в 1992 році в Україні прийнято закон «Про охорону навколишнього середовища». Міжнародна Червона книга була сотворена у 1949-1966 р.



Діти! Пам'ятайте, що ми своїми вчинками не повинні завдавати шкоди довкіллю, а повинні його берегти і охороняти все життя завжди і всюди.

V. Підсумок уроку

Вчитель

Отже,підведемо підсумок.

-Яких правил поведінки ми повинні дотримуватись під час екскурсій?

- Які права людини в спілкуванні з довкіллям?

Конкурс «Хто порушив права героїв творів?»

У казці «Дванадцять місяців»;

«Умій почекати»;

«Івасик-Телесик»;

«Гидке каченя»;

«Кривенька качечка»;

«Кирило Кожум’яка»;

«Попелюшка»;

«Горобець».

Учні визначають,які порушено права і зразу ж Конвенції шукали,яка стаття (групи мали виписані статті з Конвенції)

VІ. Обмін думками дітей про проведений урок



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка