Тема. Правила протипожежної безпеки. Мета



Скачати 78.17 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір78.17 Kb.
Тема. Правила протипожежної безпеки.

Мета. Ознайомити з причинами виникнення пожеж та правилами протипожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях. Розвивати мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки. Виховувати повагу до праці пожежників.

Обладнання. Виставка дитячих малюнків, тест, проектор, відеозображення, пам’ятки з правилами протипожежної безпеки, картки для індивідуальної роботи учнів, комп’ютер, аудіозапис музики, «Тематичний словник школяра» (К.С.Прищепа, В.Г.Лук’яненко).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

– Сьогодні на уроці ми познайомимося з дуже корисними правилами – правилами протипожежної безпеки, іншими словами у нас урок обережного поводження з….А щоб закінчити моє речення потрібно відгадати загадку.

Він може зігріти, зварити обід.

Він плавить метал і розтоплює лід.

А може і ліс велетенський спалити,

Майно і будинок – усе спопелити.



ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

На уроці ми дізнаємося про види пожеж, причини їх виникнення, вивчимо правила протипожежної безпеки, переконаємося в небезпечності гри з вогнем.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Актуалізація опорних знань.

– Що ж таке пожежа? Давайте знайдемо тлумачення цього слова в «Тематичному словнику школяра» (Робота в парах). По закінченню часу на обговорення, учні обмінюється результатом роботи з усім класом.

Пожежа – це полум’я, яке охоплює і знищує все, що горить.


  • Пожежа – це не контрольований процес горіння, який загрожує життю людей і тварин, знищує природні ресурси і матеріальні цінності.

  • Які причини виникнення пожеж? (Вправа «Мікрофон»).

(Відповіді школярів)

  • Причин багато. Але найчастіше пожежі виникають з участю людини

  • через пустощі дітей;

  • необережне поводження з вогнем;

  • порушення правил пожежної безпеки;

  • аварії на підприємствах;

  • підпали.

  • Інколи пожежі виникають без участі людини. Це пожежі

  • від ударів блискавки;

  • виверження вулканів;

  • самозаймання торфу.

2. Розповідь учителя про види пожеж ( з фрагментами відеозображення), предмети та речовини пожежогасіння .

– Пожежі бувають таких видів



  • лісові пожежі;

  • торф’яні пожежі;

  • побутові пожежі;

  • пожежі нафтопродуктів.

Дуже швидко загоряються під час пожежі горючі речовини – вата, папір, дерево, пластик, тканина, нафта, спирт, гас, бензин.

Під час гасіння пожеж використовують різні предмети та речовини пожежогасіння.

Пожежі гасять піском, ґрунтом, водою, піною та порошком з вогнегасників, цупкою тканиною. Нафтопродукти (бензин, керосин, мастила) не можна гасити водою (вони легші за воду,тому спливуть на поверхню і продовжуватимуть горіти). Включені електричні прилади не гасять водою і піною.

3. Вивчення правил протипожежної безпеки. (Робота в групах)

Учні читають правила (на окремих аркушах), обговорюють їх.

Перед початком роботи школярі повторюють правила роботи в групі.

• Спочатку оберіть лідера.

• Уважно слухайте та читайте завдання.

• Говоріть по черзі,не перебивайте один одного.

• Працюйте так, щоб не заважати іншим.

• Дотримуйтесь правил піднятої руки.

1група

Правила протипожежної безпеки в побуті.



  • Не грайся сірниками й запальничками.

  • Не суши білизну над газовою плитою, на каміні.

  • Не залишай увімкнені електроприлади без нагляду.

  • Не вмикай одночасно багато електричних приладів.

  • Не відкривай дверцята печі, плити, бо може випасти вуглинка.

2група

Правила протипожежної безпеки в лісі.



  • Не розпалюй багаття в спекотну й вітряну погоду.

  • Вибирай місце для вогнища якомога далі від сухої трави, моху, листя та сухих дерев.

  • Не залишай вогнище не загашеним, обов’язково залий жар водою і присип землею.

  • Не залишай бите скло, що діє як лінза і може від сонячного проміння запалити суху траву.

3група

Правило протипожежної безпеки біля ялинки.



  • Ялинку потрібно встановлювати на безпечній відстані від печей та нагрівальних приладів.

  • Не можна прикрашати ялинку свічками, бо може зайнятися хвоя, паперові іграшки.

  • Не можна гратись сірниками біля ялинки.

  • Не запалюй свічок, бенгальських вогнів, феєрверків у приміщенні.

  • Не користуйся хлопавками, петардами біля ялинки.

  • Відключай електрогірлянди, коли виходиш з квартири.

4.Виступи представника кожної групи. Доповнення вчителя.

5.Фізкультхвилинка.

На галявині вогнище

Полум’я стелиться низько-низько (присідають),

Далі багаття розгоряється (піднімаються)

І полум’я коливається (показують руками).

Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).

Полили, загребли (імітація руками)

І з галявини пішли (крокують).



6.Робота з підручником(с.60-62).

Відповіді на запитання.

– Назвіть дії дітей до приїзду пожежників.

1.Ніколи не панікуй! Якщо загорілась невелика річ – кинь її на підлогу. Полум’я затопчи ногами, накрий мокрою ковдрою або залий водою.

2.Якщо вогонь не загас, залиши помешкання й поклич дорослих.

3.Якщо в квартирі багато диму, лягай на підлогу, дихай через зволожений рушничок, серветку,футболку тощо.

4.На випадок пожежі телефонуй 101. При цьому чітко повідомляй адресу(вулицю, дім, квартиру), код під’їзду,своє ім’я та прізвище , що загорілось і з якої причини.

7. Індивідуальна робота учнів.

(2 учня виконують завдання за картками)

Картка


  1. Допиши речення, вибери потрібне, на твій погляд, слово з дужок.

Гратися сірниками (дуже весело, цікаво, можна, небезпечно).

  1. З’єднай частини речення.

Вогонь можна запалювати тільки з дітьми

самому


з дорослими

3.Роз’єднай на окремі слова, запиши речення.

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь !

4.Склади речення зі слів, запиши.

Не, під, розпалюй, деревами, багаття.

5.Закресли букви ч, м, с. Прочитай застереження.

Нечзалишаймбезснаглядучелектромприладис !

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Тестове опитування.

1.На випадок пожежі телефонуй за номером

а) 102;

б) 101;


в) 103.

2.На новорічне свято я обов’язково візьму

а) бенгальські вогні;

б) петарди;

в) веселий настрій.

3.Скільки приладів потрібно вмикати в одну розетку

а) 1;

б) 3;


в) 2.

4.Не можна розпалювати багаття в

а) безвітряну погоду;

б) суху погоду;

в) холодну погоду.

5.Суши білизну

а) над газовою плитою;

б) на каміні;

в) у ванній кімнаті.

6.Якщо в квартирі багато диму, закрий вологим рушником

а) ніс і рот;

б) очі;


в) рот.

7. До горючих речовин відносяться

а) пісок;

б) папір;

в) вода.

8. Чим не можна гасити бензин?

а) водою;

б) ґрунтом;

в) піском.

2. Гра «Пожежна тривога»

Учні отримують папірці з назвами предметів пожежогасіння. Вчитель називає різні ситуації виникнення пожежі,а учні намагаються її загасити.

«Загорілась трава»( Ґрунт ,пісок,вода, гілля дерев).

«Задимлене приміщення» ( Рушник, вода) .

«Горить шнур праски ( Суха тканина,ковдра).

3.Вправа «Запитання – відповідь».

Учитель називає речовину, а учні плескають в долоні, якщо вона належить до горючих.

Пісок, тканина, папір, вода, дерево, молоко, нафта, цегла,бензин, скло.

V. Робота «Довідкового бюро».

Розповідь про професію пожежника.

Пожежники – захисники життя і здоров’я людей. Це мужні, безстрашні спритні люди. Пожежники готові до героїчного вчинку кожний день. Їх називають рятівниками, бо вони рятують людей, бійцями «вогняного фронту»,тому що, як і на війні, їм щоразу загрожує смертельна небезпека. Адже кожна пожежа ніколи не буває схожа на іншу, і ніколи точно не можна сказати, що на цей раз в палаючій кімнаті не впаде на тебе.

26 квітня 1986 року над 4 реактором Чорнобильської атомної електростанції нічну пітьму розірвало полум’я. Загорівся дах машинного залу. Вогонь міг перекинутися на сусідні реактори, спричинити вибух. Першими до реактора через кілька секунд по тривозі прибули пожежні з охорони електростанції. Вони кинулись у вируюче полум’я не за наказом командира, а за законом совісті.

Рятівники захистили собою не лише станцію та Європу,вони врятували Землю від загибелі.



VІ. Виконання пісні на протипожежну тематику.

(«Прокинься і співай»)

Пожеж хай ніколи не буває,

Лиха біда всіх обминає.

І мир панує скрізь на всій землі.

Хочемо ми, щоб на планеті,

Щасливі були всі на світі,

І панувала скрізь лиш злагода.

ПР.

Нехай же чують всі на світі і дорослі, і малі,



Що знали й вміли все ми вам розповіли.

Нехай цих лих не бува, вогонь лиш в серці пала,

А рятівник на службі лиш відпочива

І спокій всіх людей лише оберіга.



VІІ. Підсумок уроку.

– Чи сподобався вам урок?



  • Що нового ви дізнались на уроці?

  • Що нам треба завжди пам’ятати?

VІІІ. Домашнє завдання.

Дотримуватись правил протипожежної безпеки. Ознайомити з правилами батьків, друзів, сусідів.

Урок з основ здоров’я «Правила протипожежної безпеки» у 3 класі

Автор: учитель початкових класів Шосткинської ЗШ № 12



Кияненко Валентина Володимирівна


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка