Тема: Прикметник як частина мови. Систематизація та узагальнення вивченого



Скачати 34.43 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір34.43 Kb.
ТЕМА: Прикметник як частина мови.Систематизація та узагальнення вивченого.

МЕТА: Учні будуть знати вивчений матеріал, закріплювати набуті знання на практиці.

Учні будуть вміти розвивати навички, уважно слухати; виховувати естетику мовлення, свідоме ставлення до мови.


ОБЛАДНАННЯ: Саморобні “гроші” вартістю 3,4,5 гривень, картки зі словами (на “орфографічний аукціон”.),саморобне “дерево”, вставні “вишні” до нього.
ТИП УРОКУ: .Урок — ярмарок.

ХІД УРОКУ:
І. Організаційний етап: учні діляться на підгрупи - “вози”, що вирушають на ярмарок.

Вступне слово вчителя: коли я була маленькою дівчинкою, мені бабуся розповідала про Сорочинський ярмарок. Чи знаєте ви, що таке ярмарок?

А як раніше їздили? Кіньми? Волами? А ще пішки...

Отже, вмощуйтесь зручненько і поїхали. Будьте уважні, щоб усе почули і побачили, нічого не прогавили, добре скупилися, а назад повернулися з

високими балами.

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

◘ Вибірковий диктант. (випишіть прикметники,визначте рід,число відмінок).

Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень і поплив з гір у доли швидкими потоками. Зазеленів молодим зелом на лугах юний квітень, розсипав навколо райдужні,різнобарвні квіти. А найперші у них — то яскраво-жовті, ніби даровані сонцем, золот і ключики, квіти первоцвіту весняного.

Ішов лугами, полями та лісами юнак. Побачив молоду весну — наречену, взяв її за руку і пішов з нею на ярмарок.

Добралися до ярмарку, а там — ворота з написом: «Заїде той, хто сформулює повне визначення прикметника».

Юнак вирішив попросити допомоги у людей, які їхали на ярмарок.

(Групи учнів (“вози”) формулюють правило.Юнак разом із красунею — весною потрапляють на ярмарок.

- От і добралися ми нарешті на ярмарок. І чого ж тут тільки не побачиш! І не проштовхнутися: той купує, той торгує, той божиться,той прицінюється...

(Г.Ф.Квітка -Основ'яненко)

Вчитель: Ми з вами проберемось крізь натовпи і все-все добряче роздивимося. А це що? Орфографічний аукціон. (учитель демонструє швидко картки, на яких записані прикметники з вивченими орфограмами. Учень, який упізнає орфограму, забирає картку на свого “воза”. І так по черзі.

Слова: для орфографічного аукціону:

найкращий,немолодий,південно-західний,червоногарячий,жовто-блакитний,м'який, прикордонний,малесенький,денний,Маріїн, запорізький, агентський, кістлявий, якісний.

Юнак: “Глянь, весно, скільки всього на ярмарку. Ось, які стиглі вишні.Хіба ж від таких відмовишся?”

Зразки запитань на “вишні”:



  • На які групи за значенням поділяються прикметники? Наведіть приклади.

  • Назвіть різницю між повною і коротко формами прикметника?

  • Як пишеться “НЕ” з прикметниками?

  • У яких випадках відносні стають якісними?

  • Як утворюються ступені порівняння прикметників?

  • Порівняйте прикметник та іменник, що спільного й відмінного між ними?

Юнак: Весно, весно! Подивись, скільки люду зібралося.

  • Кого тільки тут не зустрінеш! З усіх усюд понаїхало!

Перекладіть українською мовою:

Сёмкин, Ковалёв, Егоров, Полевой, Белый, Ильин, Ёлкин,Воробьёв.

Група учнів І “воза”: “Їдьмо далі. Та що це? Знову перепона.

Доки відповіді не знайдемо, далі — не рушимо!

Чому у слові грушевий пишемо суфікс -ев, а у слові

громовий — ов?



Юнак: Рушаємо! Ой, весно, погляньмо, що тут діється.

Порахуйте прикметники в тексті:

А гомін який стоїть! Такого ніде не почуєш, тільки на ярмарку.Жіноцтво щебече, усі разом розказують, і ні одна не слухає.Собаки скавчать, музики грають, парубоцтво витинає гопака. Малеча, загубивши матерів, пищить. Мабуть і на тому світі чути той галас? Відповідь (жодного).

Вчитель: Мабуть, настала пора і скупитися, а продається тут усе: коні, корови, вівці, горшки, хустки, штани, цвяхи, молотки, ножиці. І таке все смачне, свіже та гарне: садовина, городина, ковбаса, риба, мед. Аби ваші гроші!

Творче завдання.

Написати диктант — мініатюру в зошити, дібравши до

прикметників синоніми.

Настя і Явдоха пішли проводити до прийому

неживого Якова. По високому й чистому лобу видко було, що там засіла невесела думка. Кирило немолодий чоловік, невисокого зросту, натоптуватий, з круглим обличчям.

Юнак: Ой, красуне — весно, який у нас люд розумний.Давай іще раз перевіримо кмітливість нашого народу.

Доберіть прикметники до іменників:



весна, тюль, деталь, сироп, людина, степ, Сибір, рояль, медаль.

Юнак: То який же віз побазарував на ярмарку краще.

ІІІ. Підведення підсумків.На ярмарку все вдалося!

Подяка і оцінки всім учням.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка