Тема. Про що розповіли незабудки. Ігор Калинець Мета: вчити правильного, свідомого, виразного читання; вчити робити власні висновки, давати характеристику головним дійовим



Скачати 133.57 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір133.57 Kb.
Урок – телепередача

(Читання 3 клас)



Тема. Про що розповіли незабудки. Ігор Калинець

Мета: вчити правильного, свідомого, виразного читання;

вчити робити власні висновки, давати характеристику головним дійовим

особам;

збагачувати словниковий запас.



Розвивати мову, мислення, пам'ять, творчу уяву, емоційне ставлення до

пізнання навколишнього, уміння читати текст в особах.

Виховувати вміння бачити красу, бажання чинити добро, любити природу,

давати про неї, мовний етикет та культуру спілкування.



Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: комп’ютерна презентація «Про що розповіли незабудки», схеми -

Таблиці для розчитування, таблиці для словникової роботи;

малюнки різних квітів, малюнок незабудки, іграшковий мікрофон, таблиця до

гри «Вузлики», таблиця до гри «Добре і погано», назви студій, наголівники

незабудок.

Словник уроку: інтерв’ю, респондент, ефір, студія.

І. Організаційна частина.

- Діти, я рада вас вітати на нашому уроці читання. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди раді.

То давайте розпочнемо наш урок з побажання і реклами.

Вчитель. Я всміхаюсь сонечку.

Учні. Здраствуй, золоте!



Вчитель. Я всміхаюсь квіточці.

Учні. Хай вона росте!



Вчитель. Я всміхаюсь дощику.

Учні. Лийся мов з відра!



Вчитель. Друзям усміхаюся ,

Зичим їм добра.

(Діти вітаються з гостями.)


  • Отже, ми побажали всім добра. Тому я сподіваюсь, що наш урок буде саме таким.

Ну, а тепер зробимо ще рекламу.

Ми будемо: Урок буде:

  • активні; * продуктивний;

  • працьовиті; * цікавий;

  • творчі. * добрий.

(Звучить музика із казок.)

  • Вітаю всіх на телеканалі «3- Б» у студії «Казкова вітальня»

В ефірі – дитяча телепередача «Гостини у казки» і я ведуча – Валентина Володимирівна. Сьогодні наша телепередача монтуватиметься у різних телестудіях. Отож, сьогодні у передачі:

  • Розвиток навичок читання з «Комп’ютерної студії»;

  • Цікава інформація зі студії «Інформаційна»;

  • Експрес – опитування зі студії «Свобода»;

  • Зразкове читання зі студії «Юні диктори».

(Викладання табличок на парти)

  • Отже, якщо ви бажаєте бути справжніми авторами, працюватимемо за всіма

акторськими правилами. Адже актори, ведучі повинні: багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, а й чують. Зйомки розпочались.

ІІ. Робота над вдосконаленням виразності, правильності читання.

  1. Розминка для очей

Пальмінг очей (уявляємо Буратіно з його довгим носом і в уяві пишемо своє ім’я).

«Крапочки та хрестики»



  • Заплющте очі уявіть чорне море. Тепер носом намалюйте мамалюйте маленьку букву О. Всередині неї – ще меншу, а потім - ще меншу і так далі, поки не вийде крапка. Потім всередині поставте хрестик, потім – крапку. Якщо її проколоти, то навколо можна намалювати коло. Читаємо головою (читання не переводячи очей, а повертаючи голову)

  1. Розчитування

  1. Читання складів (кожен самостійно).

(Додаток 2. Таблиця 3. 2- ий рядок з голосними [а], [і].

  1. Розвиток швидкості мовлення (звертається увага на мультимедійний екран, спроба розпізнати у скоромовці слова).

  • Діти, як ви думаєте, які букви треба вставити?

Галка сіла на палку.

Палка вдарила галку .

Промовляння скоромовки:



  • тихо і повільно;

  • швидко по рядку;

  • ще швидше;

  • на одному подиху;

  • завчити напам’ять.

  1. Гра «Слово-пеньок»

Роса Море Вода

Роса Море Вода

Коса Море Вода

Роса Горе Вода



  • До речі, діти диктори не завжди не завжди вивчають все напам’ять, інколи просто не вистачає часу. Тоді вони читають з монітору. І це потрібно робити правильно та швидко. До роботи запрошую студію «Юних дикторів»: прочитати титри з монітору (по реченню кожному – окремий слайд)

Текст

  • Десь там, за тридев’ять земель,

де хвилі піняться між скель…

  • Рослини у нього два сини – не пустуни,

не плаксуни …

  • Молодший – лагідна душа

віддасть останнього гроша …

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Діти, а чи знайомі вам ці рядки?

  • З якої вони казки?

  • Хто автор?

  • Тож працюють всі студії одночасно.

Сьогодні перевірку домашнього завдання ми здійснимо не лише в групах, а й проведемо тестування.

Тест.

Робота в зошиті.

1.Де колись жив рибалка?

а) на хуторі;

б) в місті;

в) на морі.

2. Скільки синів було в рибалки?

а) один;

б) два;

в) три.


3. Що вчинив старший брат по відношенню до молодшого?

а) допоміг йому;



б) вигнав з дому;

в) дав гроші.

4. Як жив молодший брат?

а) добре;



б) був жебраком;

в) задовільно.

5. Яким змаль воно у казці старшого брата?

а) турботливим;



б) жадібним та жорстоким;

в) добрим.

6. Що в казці є чарівним?

а) жорна працювали самі;

б) чудова знахідка;

в) завалилася оселя.

Завдання групами:

«Юні диктори»: переказ в парах (один читає, другий – переказує).

«Комп’ютерна»: скласти сенкан до слова вода.

«Інформаційна»: зачитати рядки, які характеризують поведінку старшого брата.

«Свобода»: зачитати рядки, які характеризують поведінку молодшого брата.

Додаткові запитання.

Скільки дійових осіб у казці?

Що було основним в житті старшого брата?

Що в казці «Чого в морі вода солона?» - є чарівним.

Оцінювання домашнього завдання.

Підсумок.

ІV. Мотиваційна підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.


  • А зараз до ефіру запрошую студію «Свобода».



  1. Гра «Переплутанка»

Читання анаграм.

Сніжпідник (підсніжник)

Нятрода (троянда)

Темазанхри (хризантема)

Шокамар (ромашка)

Астрай (айстра)

Каалфі (фіалка)

Пантюль (тюльпан)

Азканедбу (незабудка)

Циснар (нарцис)

Кам (мак)

Шоквола (волошка)

(Малюнки квітів на дошці)


  1. Вправа «Вузлики»

Прочитати назви квітів, які тут зашифровані.

  • Щоб прочитати слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.

П В Б С Т У П З В О Т К С (бузок)

В Д М Х Р А Н В Д Х Р К Д Н (мак)

Т Р У В Ю В У Л Ь П Р А Н (тюльпан)

V. Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів

- Діти, сьогодні ми продовжуємо вивчати літературні казки. Напевно, ви здогадалися, що сьогодні на уроці ми будемо говорити про квіти. Недаремно сьогодні в нас їх цілий квітник.

Квіти – це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Скільки легенд, казок, віршів складено про них. А чи знаєте ви, що квіти, насправді чарівні. Вони розмовляють між собою, сміються, гріються на сонечку. Катерина Білокур так говорить про квіти:

«Ой, які ж ви гарні, квіточки мої діточки, красунечки ви мої. Я на вас ніколи не надивлюся, я вами не налюбуюся – і поїдала їх очима, і тулилася до них вустами. Сама ніколи не зривала квітів; якщо бачила, що хтось зривав – не дозволяла цього робити – гріх! Не приймала дарованих квітів. Крім м’яти, чебрецю, любистку для запаху в домівці – ніяких квітів на зривала. Малювала, сидячи біля стеблини з квіткою, з натури. Зірвана квітка – вже не квітка.»

- Ось подивіться на цю квітку. (Малюнок незабудки)

- Ви її впізнали?



Вправа «Мозкова атака»

  • Як називається ця квітка?

  • Якого вона кольору?

  • Де росте?

  • Що ви знаєте про квітку?

  • Я запрошую до роботи студію «Інформаційну»:

Ту дівчину синьооку

Завжди стрінеш крізь потоку.

В неї ніжки вкриті в росах,

В неї небо сяє в косах.

Скромна квітка, непримітна,

Але дуже вже привітна.



Як утворилася її назва?

У її назві міститься прохання «Не забудь!»



Вірш «Весняна королева»

Розбуди мене рано, матусю,

Тільки сонечко в небі сяйне.

Королевою травня, я знаю,

Оберуть вони завтра мене.

Розбуди ж, розбуди!

З нетерпінням чекаю

Я щасливую мить.

Королевою травня, я знаю,

Вони завтра мене оберуть.

Ще багато вінків доведеться

Звити з ранку, і їх піднесуть

Королеві весни, тож прохаю:

«Розбуди, не забудь, не забудь!»

А. Теннісон


  • Діти, як на вашу думку, чи можуть квіти розмовляти?

  • А ось послухайте, про що розповіли незабудки Ігорю Калинцю. Він усе запам’ятав і записав для нас.

(Тема і завдання уроку.)

Вправа «Очікування

(Учні оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою «Я очікую …»)



  • Я очікую дізнатися про те, як з’явилася квітка – незабудка.

  • Я очікую дізнатися про те, які почуття дарують квіти людині.

  • Я очікую дізнатися від героїв казки, як треба жити на землі.

  • Всі студії запрошую до співпраці. Слухайте, міркуйте, стежте, запам’ятовуйте: що ж розкажуть нам незабудки.

VІ. Опрацювання казки.

  1. Читання «За диктором».

  • А зараз ми дізнаємось, про що ж насправді розповідається у казці. (Читає вчитель)

  • Прошу допомоги у станції «Юних дикторів»

  1. Опитування, щодо розуміння прочитаного.

  • Отже, запитання до всіх респондентів – це ті кого запитують.

  • Назвіть дійових осіб казки?

  • Від чийого імені йдеться розмова?

  • Яка біда була у дівчинки?

  • Хто їй допоміг її позбутися?

  1. Словникова робота.

Пошуки людського скарбу.

Знайди когось, хто зможе пояснити значення слів.



  • Яку інформацію підготувала студія «Інформаційна»?



  1. Тлумачення незрозумілих слів.

Цитьте – мовчить

Хутко – швидко

Знітилася – засоромилася

Літепло – тепла вода

Гайовик – лісовик


  • А зараз працюють всі студії.

  1. Вправа на миттєве сприймання слів.

Слова на картках «блискавках»

  • Дівчина, квіти, незабудка, забула, забудько, пригадала.

  • Які споріднені слова ви запам’ятали? (Забула, забудько)

  • А слова, протилежні за значенням? (Забула, пригадала)

  1. Читання слів, поданих аналітико-систематичним способом.

ло сила

люби гомоні

по заздри ла по впізнава ли

сла виросла

сади розмовля


  • Залишаєтеся з нами, через кілька хвилин ми повернемося.

Рекламна пауза!

(Привіт усім глядачам телеканалу «3-Б» студії «Казкова вітальня»!

Чи бажаєте ви дізнатися, як з’явились квіти незабудки? Чи цікаво вам знати, про що розповіли Ігорю Калинцю незабудки? А хочете знати, чому всі квіти вирішили допомогти дівчинці? Хочете? То раджу неодмінно прочитати казку «Про що розповіли незабудки?». Тут ви знайдете відповідь на ці запитання.

Дзвоніть, поспішайте та замовляйте казочку тільки на нашому телеканалі! Чекаємо!)



VІІ. Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть, прийшла пора

Всім нам відпочити.

Хочу на фізкультхвилинку

Усіх запросити.

(Звучить мелодія «Улыбка»)

В королівстві в мене все гаразд,

Всі осінні квіти розквітають вчасно!

І, напевно, кожному із вас,

Дарували ми свою красу і ласку.

І троянди запашні,

Й чорнобривці чарівні.

І майори, і жоржини й ніжні айстри –

Все це квіти чарівні,

Що розквітли восени

Запашні вони і дуже – дуже гарні!



VІІІ. Робота над технікою читання.

Під час можуть статися непередбачені ситуації – то матеріал не встигли підготувати, то виникли проблеми з технікою. Тоді диктор має рятувати ситуацію. Якщо диктор добре знає текст, то він без жодної проблеми закінчить ефір. Отже, висновок – добре знання тексту. Пропоную і нам попрацювати з текстом.

Працюють всі у студії.


  1. Читання казки «комбінованим» способом.

а) вправа «Губи»

б) вправа «Буксир»

в) читання «ланцюжком»

г) вправа «Квіточка»

д) читання з передачею почуття.

2. Відтворення змісту.



  • До діалогу запрошую студію «Свобода» у передачі «Відкритий мікрофон».

Завдання: дати відповідь на запитання з монітору.

(Учень зачитує запитання і у мікрофон дає відповідь)



  • Як дбала дівчинка про квіти?

  • Як квіти дякували їй за це?

  • Чому добра чарівниця вирішила допомогти дівчинці?

  • Чому з’явилися квітки незабудки?

  • Що чарівного у казці?

Дякую за відверту розмову!

3. Вибіркове читання.

До роботи запрошую всі студії.



а)Гра «Доповнити речення»

*Та була в дівчинки одна біда …

* Випила добра …

* А звідти раптом …

* Коли б не була ота …

б) На екрані записані речення, але всі вони злиті, а деякі слова на своєму місці. Треба прочитати речення якнайшвидше

* БулоКвітамшкодадівчинки.

* КвіточкивамДобридень!

4. Гра «Добре і погано»


  • А зараз зі студією «Комп’ютерна» спробуємо з’ясувати, яка ж була дівчинка. Чи сподобалась вона вам?

Добре Погано



  • Полюбила квіти; * Плутала назви квітів;

  • поливала їх літо – теплом; * була забудькуватою.

  • розпушувала землю;

  • полола бур’яни;

  • проганяла курей;

  • милувалась квітами;

  • лагідна;

  • щира;

  • поважала старших;

  • любила допомагати.

Висновок. Чим завдячують незабудки дівчинці?

Якби не дівчинка, не було б квітів незабудок. Якби не її доброта, любов до квітів, до людей – не було б краси.



  • А що зробили незабудки для дівчинки?

Добре Погано

  • Допомогли знайти дорогу з лісу;

  • позбавили її недоліку бути незабудькою;

  • вони більш організували дівчинку



  • Отже, щось погане зробили незабудки дівчинці?

  • Ні. Квіти в образі доброї чарівниці робили для дівчинки лише все добре. З тих пір дівчинка пам’ятала все і про все.

  • А що вона повезла із собою додому, в місто?

  • Бабине намисто;

  • мальовану дудку;

  • пісню незабудку.

5. Читання в особах.

  • Запрошую учасників із студії «Юні диктори»

(Читання діалогу в особах. Зустріч з незабудками.)

ІХ. Домашнє завдання.

Матеріал, який ви підготуєте до наступної передачі:



  • Переказ казки від першої особи;

  • Підготуватися до читання в особах;

  • *скласти загадку про улюблену квітку (за бажанням).

Х. Підсумок уроку.

- Завершується наш ефір передачі «Гостини у казки».

- То у якої казки ми побували в гостях?

- Як ви думаєте, чому всі квіти так хотіли допомогти дівчинці?

(Тому що вона їх садила, доглядала, поливала і любила)

- А що треба робити, щоб ця квіткова краса прикрашала нашу землю постійно?

(Треба бережно ставитись до квітів)

- Чи ваші очікування від уроку виправдалися?



Ґронування до слова «квіти»

- На наш Е-mail надійшов електронний лист.

(На екрані квіти, які занесені до Червоної книги України)

- Діти, а як ви зможете пояснити цей лист?

(Це ті квіти, які занесені до Червоної книги України і потребують нашої допомоги)

- То яка була б ваша відповідь? (Ми будемо друзями квітів)

- Гуляючи у лісі чи в гаю, садку чи полі, прислухайтеся до розмов квітів. І можливо, ви почуєте, як вони звертаються до вас:

Ми завжди були б щасливі,

І пахучі, і красиві,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили ми тільки друзів.

Тих, які б нас топтали,

Без потреби не зривали.

А на клумбах вдома, в школі

Висівали нас доволі,

Доглядали, поливали.



Ми б всім радість дарували!

- Ефір завершено. До зустрічі на телеканалі «3-Б»!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка