Тема. Рідний край на території України



Скачати 44.98 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір44.98 Kb.
4 клас

Природознавство

Тема. Рідний край на території України.

Мета: сформувати знання про розташування на карті України місцевості, де проживають учні та особливості її рельєфу; сформувати вміння визначати сторони горизонту за місцевими ознаками; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: фізична карта України, карта Харківської області.
Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

Індивідуальне опитування.



IIІ. Актуалізація опорних знань.

У всіх людей одна святиня.

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніше їм своя пустиня,

А ніж зелений в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини

М. Чернявський



  • Знайдіть назву Батьківщини в цьому вірші.

  • Що для вас означає слово Україна?

Знайдіть нашу Батьківщину на карті світу.

  • На якій карті ми можемо детальніше розглянути форми земної поверхні України



ІV.Повідомлення теми і мети уроку.

Велика і прекрасна наша Батьківщина. Це – безмежні колосисті поля, вишневі та яблуневі сади, повноводні ріки та синьоокі озера, різнобарвні луки та затишні гаї, мальовничі села та великі міста. Тема нашого уроку сьогодні звучить так: «Рідний край на території України».



  • Як ви гадаєте , що ми називаємо рідним краєм?

Так, рідний край – це і та країна, де ми народилися, і наше рідне селище, і вулиця, на якій ми живимо, і річка, ліс та поле в нашому селищі.

Готуючись до сьогоднішнього уроку, ви працювали в групах . Кожна група отримала завдання. Зараз ми послухаємо як вони виконали його.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповіді учнів за обраними напрямками.



  1. Група «Географи»

Харківська область – край, в якому ми живимо, навчаємось. Вона розташована в східній частини України в лісостеповій зоні, межує з п’ятьма областями: Сумською, Полтавською, Дніпропетровською,Донецькою та Луганською, а також з Росією. Обласний центр – місто Харків. Площа області 31,4 тис. км², населення 2 760 948 осіб. На території Харківської області протікають такі річки як Сіверський Донець, Оскіл. Ми проживаємо в селищі Бабаї. Воно займає площу 581 га і знаходиться на відстані 12 км від міста Харкова, на правому березі річки Уди.

Хвилястість – характерна особливість рельєфу місцевості. Грунти в нашому селищі різноманітні: глина, чорнозем, перемішані в різних пропорціях, з перевагою чорнозему.

Клімат – помірно континентальний, характеризується різкими та помірними змінами погоди. Причини цих змін – близькість степової зони і незахищеність місцевості горами.

Із корисних копалин в селищі є світло – бурі глини. Це сировина для виготовлення цегли.

Населення в Бабаях складає приблизно 7 800 тис. чоловік.

Бабаї! Ти частина України

Великої родини частина ти!

Нехай життя буя, пісні від серця линуть,

Тобі в віках бадьорості й весні.

Бабаї! Яке прекрасне слово,

В цій назві все: чим дихаю, живу.

Буваєш ти простим і загадковим

І мрії будиш в сні і на яву.

Живуть тут люди добрі і веселі,

Що люблять працю, музику палку.

Тобі завжди всміхаються оселі

Трояндами і вишнями в садку.


  1. Група «Біологи»

Перед нами була задача розповісти про рослинний і тваринний світ нашого рідного краю.

Ми з’ясували, що рослинний і тваринний світ нашої області дуже різноманітний. Ділянки лісу чергуються із степами. Тому в нашій області можна зустріти представників степової зони і ліс. У лісі найпоширеніші такі рослини, як: клен, береза, липа, дуб, сосна. Серед кущів – ліщина, калина, шипшина. В нашому рідному краї ростуть такі трав’янисті рослини, як конюшина, полин, деревій, ромашка тощо. Тваринний світ представлений такими тваринами: вовк, лисиця, білка, їжак, козуля, дикий кабан. Водяться птахи: чапля, лелека, шпак, ластівка, сорока,ворона.



  1. Група «Екологи»

Природа України багата і різноманітна, але вона потребує охорони.

Ми вияснили, які проблеми існують в нашому рідному краї, зокрема в нашому селищі Бабаї. Вирубуються ліси, що спричиняє утворення ярів і балок. Водойми потерпають від забруднення. Чиста вода стає все більшим дефіцитом. Деякі маленькі річки в результаті людської діяльності міліють і зовсім висихають. За останні 4 століття зникли 17 річок і річечок, які впадали колись у Сіверський Донець, немає вже 25 струмків які живили його притоки.



Річка. Не шукай мене більше нема,

Залишилась канава сама.

Он там люди завод збудували,

Мені дихати нічим стало.

Чи подумав хто про мене?

Всі відходи зливають в мене.

Не ввійшла я у плани і темпи.

Всі гадали, природа стерпить.

Споживацьке вам голови кружить!

Ось зродили із мене калюжу,

Риба згинула вся до одної.

Я вмираю в такім неспокої.

Захистити себе не зможу…

  • Ось так з болем розповідає про себе наша річечка Уди. А колись вона була синьоокою, з чистою прозорою водою, з великою кількістю різноманітної риби, чула багато пісень, а бувало і сама співала.

Ми довідалися, що на території нашого селища знаходиться заповідне урочище «Просіки» та гідрологічна пам’ятка природи «Криниця Сковороди».

VI Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Мозкова атака»



  1. У якій області ми живемо?

  2. Назвіть обласний центр.

  3. З якими областями межує Харківська область?

  4. У якій частині України розташована наша область?

  5. Які форми земної поверхні переважають у нашій місцевості?

  6. У якій природній зоні розташована Харківська область?

  7. Які є природні водойми?

  8. Які екологічні проблеми є в нашому краї.

VII. Підсумок уроку, оцінювання.

Індивідуальна робота

Рефлексія.

Знав

Дізнався

Був здивований

Це мені знадобиться.

VІІІ. Домашнє завдання.

Завдання записується на дошці та коментується вчителем.



1, 2 гр. опрацювати с. 144 – 145, скласти розповідь про Харківщину за планом;

3 гр. підготувати розповідь про Бабаї.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка