Тема Робота з деформованим текстом



Скачати 94.37 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір94.37 Kb.
Українська мова. 3 клас. Розвиток мовлення. Робота з деформованим текстом.

Тема Робота з деформованим текстом.

Мета:- формувати пізнавальну компетентність:

  • ознайомити учнів з роботою редактора;

  • поповнити та узагальнити знання про здоровий спосіб життя;

  • продовжити роботу із вдосконалення навичок працювати з деформованим текстом;

- розвивати комунікативну компетентність:

-сформувати вміння правильно й ясно висловлювати свої думки,

будувати речення, привчати учнів бути більш вимогливими як до своєї

мови, так і до мови інших;

- розвивати уміння виправляти помилки у мовленні, простежувати

послідовність викладу матеріалу;

-збагачувати словниковий запас учнів;

- формувати соціальну компетентність учнів:

-формувати навички особистісного спілкування і спілкування у

невеличких групах, заохочувати співробітництво дітей;

-розвивати спостережливість, логічне мислення, увагу, пам’ять;

- продовжувати формування емоційного сприйняття навколишнього

світу та культуру мовлення;

-прищеплювати любов і повагу до слова, до читання;

-виховувати людину,яка буде свідомо вести повноцінне здорове

життя.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Обладнання: записаний на дошці девіз уроку, назви рубрик журналу,

роздавальний матеріал (завдання для роботи в парах, групах),

малюнки та фотографії учнів.

Методи: словесний, наочний, інтерактивний (робота в

парах, групах).



Прийоми: редагування тексту, методика «Порушена послідовність»,

метод «Веббінг» або «павутиння слів», вправа «Мікрофон».



Міжпредметні звязки: курс «Основи здоров’я», читання, образотворче

мистецтво.



Структурний план уроку

І. Привітання (психолого-емоційна підготовка)

Холодно зараз в містах і лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно, тепло в класі у нас

Доброго дня вам, вітаю я вас.

Учні (заздалегідь підготовлене вітання)

Добрий день!

В цей день і в цей час

Ми раді бачити всіх Вас!

Життя Вам – довгого,

Здоровя – доброго,

Щастя – безхмарного,

Настрою – гарного!

ІІ. Оргмомент (настанова на роботу)

- Для того, щоб час на уроці пройшов не марно, починаймо плідно працювати, дотримуючись девізу уроку.

( Один учень виразно декламує)

Душу і серце в роботу вкладу,

Кожну хвилину в труді бережу!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

1.Вступне слово вчителя


  • А вкладати свої душу і серце нам сьогодні треба у роботу людини, професія якої називається редактор.

(Комп’ютерна презентація професії редактора).

2. Словникова робота.

Метод «Веббінг» або «павутиння слів».

  • Усі нові слова на протязі всього уроку виносимо на дошку в «Активний словничок».

  • Ключове слово редактор. Назвіть інші терміни, що з ним асоціативно або логічно пов’язані:

  • друк – процес виготовлення друкованої продукції;

  • видавництво – установа, що видає різні види друкованих текстів;

  • редакція – організація(колектив, що здійснює підготовку видання до друку;

  • радіо, телебачення - це засоби масової інформації.

  • Люди яких професій там працюють?(Журналісти,кореспонденти).

IV. Оголошення мети уроку

  • Ми сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення спробуємо попрацювати редакторами і відредагувати різні тексти, що надійшли до головного редактора – вчителя, виправити помилки у мовленні. А для того, щоб це зробити

Рідну мову треба знати

Слова любити й поважати,

Говорити треба чемно,

Щоб слухати було приємно.

V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1. Бесіда

-Ми з вами працюємо над створенням проекту під назвою «Ми – за здоровий спосіб життя», освітнім продуктом якого буде яке видання? (Відповіді дітей).

- Таким чином ви сьогодні - редактори журналу.

- Про що наш журнал? (Про здоровий спосіб життя).

. –Саме тому, всі тексти у нашому журналі будуть про дотримання здорового способу життя.

-Згадайте, будь ласка, які недоліки можуть бути у текстах. (Відповіді дітей.)

- Ми з вами домовилися, що у нашому журналі буде 5 рубрик.

-А що таке рубрика? (Розділ у газеті, журналі).

Рубрики журналу


  1. Корисні поради від діда Тараса

  2. Поштова скринька

  3. Сторінка лікаря Пілюлькіна

  4. Галерея здоров’я

  5. Цікаві сторінки

2. Робота у парі

- Зараз ви у парі попрацюєте над матеріалами до першої рубрики. Візьміть конверт під номером 1.

-Що потрібно зробити? (Треба скласти речення зі слів,які знаходяться у конвертах.)

Якщо правильно виконаєте завдання, дізнаєтесь багато корисних порад від діда Тараса. Поради ці – мудрість українського народу.



Найбільше багатство – це здоров’я.

Весела думка – половина здоров’я.

Твоє здоров’я в твоїх руках.

Без здоров’я немає щастя.

Фізкультура і праця здоров’я несуть. Здоровому все здорово.

Здоровя дорожче за багатство. Здоровя за гроші не купиш.



(Перевірка виконаної роботи. Прослуховування.)

-Після такої роботи можна й відпочити.



3. Психогімнастика (вправа «Мікрофон»)

- Подивимось як ви засвоїли мудрість діда Тараса. Закінчіть речення.



- Щоб бути здоровим я…

4. Робота в групах

-Перейдемо до наступної рубрики «Поштова скринька». Працюємо у своїх групах. Візьміться за руки і покажіть мені свою готовність до роботи. Потрібно відредагувати листи, що надійшли в редакцію.

- Знайдіть недоліки у текстах. Розподілить обов’язки і виконайте завдання.

Завдання

Для першої групи



Недоречно вжиті у тексті повтори слів замінити такими, що відповідають змісту більше.

Перебування на свіжому повітрі має велике значення для мого здоров’я. Повітря сприяє укріпленню мого організму. Повітря підвищує опір інфекціям та застудам.

Для другої групи

Відредагувати речення і там де треба, утворіть з двох речень одне.

Я люблю свій дім. Мені тут добре і затишно. Вдома я почуваюся безпечно. Я пам’ятаю, що треба бути обережним з вогнем, гарячою водою та гострими предметами.

Для третьої групи

Вставити пропущені слова, з допомогою яких речення утворюють зв’язну розповідь.

Я прокидаюся….Із… починаю свій день, як спортсмени, туристи,солдати. Фізична зарядка – це заряд… на весь день. А з щоденної бадьорості…моє здоров’я.



5.Презентація робіт у группах (Виступи дітей).

Словесне оцінювання



6.Фізкультхвилинка

-Робота редактора – сидяча робота, а нам відомо, що рух – це життя, тому давайте зробимо декілька вправ.



7.Самостійне редагування

-Наступна рубрика «Сторінка лікаря Пілюлькіна». Візьміть конверт 2.Текст замітки потребує редагування. Прочитайте.

-Які недоліки помітили в тексті?(Порушена послідовність висловлювання. Абзаци не зв’язані між собою).

-Чи можна це виправити ? Яким чином?

-Чого ще немає замітка? (Назви).

Удосконалений текст запишіть. Додайте заголовок.

Ті, хто курить, завдають шкоди собі й оточуючим, які змушені дихати прокуреним повітрям.

У тютюновому диму є понад 30 отруйних речовин, найшкідливіша з яких- нікотин. Він вражає мозок, серце, легені, шлунок.

Шкодить здоров’ю тютюновий дим.

8.Перевірка написаного усно.

-Кожний з вас за письмову роботу отримає оцінку.



VI. Узагальнення й систематизація знань

1. Бесіда

-Давайте подивимося над якими рубриками нашого журналу ми не працювали на уроці, а готували матеріал заздалегідь.

У «Галереї здоров’я» будіть розміщені ваші фотографії та малюнки – факти вашого особистого життя і ваших родин , які свідчать про дотримання здорового способу життя. Але до фотоілюстрацій доберіть підписи, відповідні теми нашого проекту-це буде вашим домашнім завданням.

«Цікаві сторінки» - це кросворди, загадки, смішинки , присвячені проблемі збереження здоров’я людини.



2. Міркування

- Чи все ми виконали для того, щоб оформити наш журнал? (Немає назви.)

-Давайте виберемо назву серед наступних пропозицій

«Нехворайко»

«Рум’яні щічки»

«Планета Здоров’я»

Ви подумаєте і поруч з назвою, яка вам сподобалась, зробите позначку.

VII.Домашне завдання

-Напишіть, будь ласка, завдання у щоденник. Х то нагадає, що треба зробити вдома?



VIII. Підсумки уроку

-Сьогодні на уроці ви працювали під гаслом…Мені дуже сподобалось, що ви дійсно вкладали у роботу душу і серце, ваш словник збагатився новими словами.

-А вам сподобалося працювати редакторами?(Відповіді учнів).

-На вашу думку- це легка праця? (Відповіді учнів).

-Я дякую вам за роботу. Урок завершується, але ваша робота у якості редакторів не завершена, тому що ми продовжуємо роботу над нашим проектом . А також продовжуємо вчити рідну українську мову.



Завдання для першої групи.

Недоречно вжиті у тексті повтори слів замінити такими, що відповідають змісту більше.

Перебування на свіжому повітрі має велике значення для мого здоров’я. Повітря сприяє укріпленню мого організму. Повітря підвищує опір інфекціям та застудам.



Завдання для другої групи.

Відредагувати речення і там де треба, утворіть з двох речень одне.

Я люблю свій дім. Мені тут добре і затишно. Вдома я почуваюся безпечно. Я пам’ятаю, що треба бути обережним з вогнем, гарячою водою та гострими предметами.



Завдання для третьої групи.

Вставити пропущені слова, з допомогою яких речення утворюють зв’язну розповідь.

Я прокидаюся….Із… починаю свій день, як спортсмени, туристи,солдати. Фізична зарядка – це заряд… на весь день. А з щоденної бадьорості…моє здоров’я.



Текст для самостійної роботи

Ті, хто курить, завдають шкоди собі й оточуючим, які змушені дихати прокуреним повітрям.

У тютюновому диму є понад 30 отруйних речовин, найшкідливіша з яких- нікотин. Він вражає мозок, серце, легені, шлунок.

Шкодить здоров’ю тютюновий дим.



Добрий день!

В цей день і в цей час

Ми раді бачити всіх Вас!

Життя Вам – довгого,

Здоровя – доброго,

Щастя – безхмарного,

Настрою – гарного!

Добрий день!

В цей день і в цей час

Ми раді бачити всіх Вас!

Життя Вам – довгого,

Здоровя – доброго,

Щастя – безхмарного,

Настрою – гарного!

Добрий день!

В цей день і в цей час

Ми раді бачити всіх Вас!

Життя Вам – довгого,

Здоровя – доброго,

Щастя – безхмарного,

Настрою – гарного!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка