Тема. Родина. Рід. Рідня. Складання родовідного дерева



Скачати 46.07 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір46.07 Kb.
Урок з циклу Я і Україна. 2 клас

Тема. Родина. Рід. Рідня. Складання родовідного дерева.

Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю, її значення для людини; продовжувати

формувати поняття родина, рідня, рід; познайомити з правилами складання

родовідного дерева, з різними видами складання родоводу; стимулювати

прояв інтересу до історії свого роду, сім’ї; виховувати шанобливе ставлення

до всіх членів родини, гордість за свій рід.

Обладнання: приклади оформлення родоводу учнів класу, таблички для складання

асоціативного куща, картки із зашифрованими прислів’ями, матеріал для

складання вірша, зображення серця, атрибути для створення груп.
I. Організація класу.

Девіз уроку. Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.



II. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні наш урок ми розпочнемо з казки. Послухайте « Казку про Зірочку» і визначте тему нашого уроку.

Інсценізація казки.



III. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Чи сподобалась вам казка? Чим?

- Чому Зірочка яскраво світила мандрівникам?

- Чого не вистачало Зіроньці ?

- Чим закінчилася казка?

- То яка ж тема нашого уроку?

Ми будемо говорити про родину, згадаємо, кого відносять до рідні, що таке рід; дізнаємось, які існують родоводи. Знайдемо відповідь на запитання, коли родина буває щасливою.


IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь з елементами бесіди.

- Людині важко жити самотньою. Ні з ким поділитися думками, своїми планами. Нікому допомогти, сказати співчутливі слова. Хто ж завжди з тобою в ділах, думках? Навіть тоді, коли перебуває не поруч? Хто підтримає у важкі хвилини? Хто розділить свою радість? Кому буде боляче, коли ти зробиш неправильний крок? І хто ніколи не відмовиться від тебе?

Це – твоя родина.

2. Побудова асоціативного куща.

- Яким ще словом ми називаємо нашу родину? Так, сім’я. Коли ви чуєте

чи вимовляєте це слово, кого ви уявляєте? ( Маму, тата, дітей, брата, сестру). Так, мама – берегиня роду, тато – господар дому. Без дітей родина не буде по-справжньому щасливою. Вони малі помічники, радість для своїх батьків.

- А дідусь, бабуся, тітка, дятько, двоюрідні брати, двоюрідні сестри? Це – родичі, або рідня. Вони не просто близькі й дорогі вам, а ще й одного роду.

- А що таке рід? Це вся рідня – теперішня і давнішня, це ряд поколінь, що походять від одного предка.

- А рід до роду – то вже цілий наш народ.

3. Ознайомлення з родовідними деревами учнів класу.

- У кожної людини є багато родичів, великий рід. На дошці ви бачите родовідні дерева, або родоводи – це історія поколінь певного роду.

4. Розповідь учнів про свої родоводи.

5. Продовження розповіді вчителя .

- Щоб скласти дерево родоводу, потрібно залучити до виконання цього проекту своїх батьків, порадитись з ними, який вигляд буде мати ця робота, до кого треба звернутися, щоб отримати інформацію і як ці дані розмістити. Легко буде записати членів своєї родини, бо ви живете разом. Важче знайти інформацію про далеких родичів і про тих, кого вже не має на світі. Тут потрібна допомога бабусь, дідусів, прабабусь, прадідусів. Інформацію можна проілюструвати фотокартками.

- Для чого складається родовідне дерево? Родовідне дерево часто називають деревом пам’яті, бо кожна людина, яка приходить у цей світ, повинна залишити про себе пам’ять. Ми маємо пам’ятати про них, шанувати свій рід, бо він дав нам життя.

Фізкультхвилинка.

V. Закріплення й осмислення знань.

1. Робота над змістом прислів’я.



Інтерактивна метод «Вузлики».

  • На карточках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою методу «Вузлики». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст. Це завдання ви будете виконувати у групах. Згадаємо правила роботи у групах. (Відповіді дітей). А об’єднатися в групи нам допоможе така лічилочка: «Тато, мама, брат, сестра – отака моя сім’я».

(Діти об’єднуються у 4 групи).

Групова робота.

Презентація робіт.

Прислів’я. 1. «На сонці тепло, а біля матері добре».

2. «Без сім’ї нема щастя на землі».

3. «Нащо кращий клад, коли в сім’ї лад».

4. «У добрих батьків добрі й діти».

Підведення підсумків.


  • Розшифровані вами прислів’я ще раз доказують, що хороша сім’я – це найбільше щастя на землі. І в тій сім’ї лад, де всі люблять один одного, поважають один одного, турбуються про всіх членів родини.

  1. Поетична хвилинка.

- А зараз на хвилинку станемо поетами і спробуємо скласти віршик «Кого я

люблю».


Люблю … неньку, Люблю свою (рідну) неньку,

… свого брата, люблю свого брата,

Сестричку …., сестричку люблю я,

…. тата. люблю свого (також) тата.



VI. Узагальнення та систематизація знань.

1. Розповідь вчителя.

- Сім’ю кожного з нас можна порівняти з єдиним людським організмом. Якщо всі органи працюють добре, то й весь організм здоровий. От і в сім’ї, якщо кожний член родини турбується про інших, поважає один одного, то така сім’я щаслива.

- Перед вами зображення серця – це ваша сім’я. Чому серце? Бо воно – символ любові, ніжності, доброти. У кожного у вас на парті - маленькі сердечка. Напишіть на них, що кожен із вас може зробити, аби ваша сім’я була щасливою. Приклейте свої маленькі сердечка на це велике серце.

2. Самостійна робота учнів.

(Учні записують свої думки, озвучують їх і прикріплюють на зображення серця).


VII. Підсумок уроку.

- Як одним словом можна назвати людей, чиї імена чи фото розміщені на дереві родоводу? (Рід).



  • У кого із вас виникло бажання взяти участь у створенні проекту «Мій родовід» і дослідити історію свого роду?

  • Чому родовід називають ще деревом пам’яті? (Бо ми повинні пам’ятати, шанувати свій рід, бо він дав нам життя).

  • Як повинні жити усі члени родини?

Це дуже важливо, щоб сім’я була згуртованою, дружною, щасливою. Бо

сильна родина, рідня, рід – це міцна наша держава.



VIII. Домашнє завдання.

1. Розпочати збір інформації про свій рід для створення родовідного дерева.



2. Прочитати статтю підручника «Коли в сім’ї лад».





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка