Тема. Розмноження тварин у природі



Скачати 34.24 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір34.24 Kb.
Я І УКРАЇНА ( ПРИРОДОЗНАВСТВО )

3 КЛАС
Тема. Розмноження тварин у природі.
Мета: ознайомити учнів з особливостями розмноження комах, риб, плазунів, земно-

водних, птахів, звірів; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівню -

вати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес до природи, бажання

досліджувати і вивчати природу.


Обладнання: підручники, зошити, ілюстрації тварин різних груп, таблиці « Розмно-

ження тварин», роздатковий матеріал.


Хід уроку
І. Організація класу.

Створення сприятливого психологічного настрою в класі.

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно.

Все, що знаєм, пригадаєм

І нове запам’ятаєм.



ІІ. Контроль, корекція і повторення вивченого.
*Учні одного ряду за малюнками в конверті встановлюють ланцюги живлення ( робота

в парах).


*Учні другого ряду отримують по одному малюнку тварини. Вони повинні розглянути малюнок і підійти до однієї з трьох табличок, які є на дошці:

Рослиноїдні тварини




Всеїдні


тварини

Хижі


тварини

Кожна дитина пояснює свій вибір.


*Учні третього ряду слухають відповіді, висловлюють свої міркування.
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчання.
Скринька – загадка.

- Хто у скриньці? Кістяну сорочку маю

і ніколи не знімаю, -

у сорочку – костомаху

я ховаюся від страху. (Черепаха)

- Що ви знаєте про черепаху? ( До якої групи тварин відноситься? Хто вона за способом живлення? )

- А чи знаєте ви, як розмножуються черепахи? Чи батьки – черепахи піклуються про своїх дітей?

- Щоб ви могли дати відповіді і на ці запитання, знали як запобігти зникненню окремих видів тварин, які умови потрібні для їх виживання і розвитку, ми сьогодні поговоримо про розмноження тварин.


ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя.

─ Комахи розмножуються по-різному. У травні знизу на листках капусти метелики білана капустяного відкладають круглі, прозорі яйця. З них вилуплюється гусінь, яка завдає рослинам великої шкоди. Згодом переповзаючи в затишні місця зелена гусінь перетворюється на лялечок і в такому вигляді перезимовує. Весною, коли пригріє сонце, з лялечок виходять метелики. Можна скласти таку схему розмноження білана капустяного: метелик → яйце → личинка → лялечка → метелик.

Так само розмножуються комарі, мухи, бджоли, оси, мурашки, джмелі.

А от схема розмноження бабки виглядає інакше:

бабка → яйце →личинка → бабка.

Порівняйте ці дві схеми. Яка між ними різниця?

Схожа схема розмноження у попелиць, коників.
2. Робота з підручником (с.141─ 142). Самостійна робота учнів.

Перший варіант опрацьовує статтю «Розмноження риб» і складає схему розмно - ження цієї групи тварин. Другий варіант опрацьовує статтю «Розмноження земноводних» і складає схему розмноження цієї групи тварин..

─ Що спільного та відмінного у розмноженні риб та земноводних?
3. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

─ Плазуни (черепахи, ящірки, змії, крокодили) відкладають яйця в ямки, які риють на узліссях, на берегах морів, річок і засипають їх. Під дією сонячного тепла через деякий час з яєць вилуплюються і вибираються на поверхню маленькі плазуни.

Подумайте, які ще тварини відкладають яйця? (Птахи.)

─ Чи птахи теж залишають відкладені яйця без нагляду? Відповідь на це запитання ви знайдете у підручнику на ст. 143.

─ Отже, птахи, на відміну від плазунів, відклавши яйця, насиджують їх, зігріваючи своїм теплом. А коли вилуплюються пташенята, доглядають їх.
4. Робота з підручником (с.144).

Колективне опрацювання статті «Розмноження звірів».


V. Узагальнення та систематизація знань.

Робота в зошиті.


VІ. Підсумок уроку.

─ Отже, над якою темою ми сьогодні працювали?

─ Що нового ви дізнались?

─ А зараз попрацюйте у парах. У вас на парті лежить конверт. У ньому пазли. Складіть

з частинок малюнки тварин і розкажіть про них за таким планом:
а) До якої групи належить тварина?

б) Хто вона за способом живлення?

в) Як розмножується? Чи піклується про потомство?
VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника ( с.140–144 ). Поміркувати над запитаннями



в кінці тексту на ст.144.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка