Тема самоосвіти «Використання інноваційних технологій в процесі креативного розвитку дошкільників» План самоосвіти по роках



Скачати 127.53 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір127.53 Kb.





Тема самоосвіти
«Використання інноваційних технологій в процесі креативного розвитку

дошкільників»

План самоосвіти по роках


Навчальний рік

Зміст роботи

Форма представлення результата

2009-2010



Опрацювання матеріалів по використанню музично-дидактичних ігор у процесі музичної діяльності



Підготовлено збірник

«Музично- дидактичні ігри»


2010 – 2011





Ознайомлення із новинками науково-методичних видань.

Удосконалення навичок роботи в Power Point


Створення презентації «Музичні інструменти»


Систематизація матеріалів, підбір аудіо записів з програми «Я у світі»



Створення фонотеки з слухання музики по програмі «Я у Світі», аудіопідбірка з рухової діяльності «Ритміка»

2011 – 2012




Використання інноваційних технологій в процесі креативного розвитку дошкільників


Розробки занять по розвитку креативності у дошкільнят з використанням новітніх технологій

Опрацювання матеріалів, надрукованих в журналі «Музичний керівник» по розвитку вокально- інтонаційних навичок.

Ознайомлення з роботою музичних керівників щодо обдарованих дітей.

Ознайомлюватись з системою роботи педагогів щодо

обдарованих дітей.


Творчий звіт роботи з обдарованими дітьми, гурткової роботи

2012 – 2013



Вивчення теорії педагогічної технології «Музика для дітей» К. Орфа.

Опрацювати матеріали щодо проектного підходу (метод проекту)

Розробка мультимедійної презентації. «Розвиваємо креативність»

Розробка конспектів занять з використанням методики Карла Орфа. Показ роботи проектної діяльності «Співанкова райдуга дитинства»

2013-2014

Продовжувати вивчення теми:

Слухання музики, як невід’ємна частина естетичного розвитку дітей дошкільного віку.


Створення відеотеки «Слухаємо музику»


Узагальнення власного досвіду з проблеми «Використання інноваційних технологій в процесі креативного розвитку дошкільників.

Взяти участь у виставці новітніх технологій «Освіта Катеринопільщини»

Створення персонального сайту


Збірка творчих завдань і вправ по розвитку творчої діяльності «Розвиваємо творчість»

Січень 2014 року



Участь в інноваційній діяльності
В навчальному та виховному процесі використовую такі сучасні технології.




Назва освітньої технології




Рівень використання


Окремі елементи

Апробація

Системно

Музична система К. Орфа

+






3.«Музичні шедеври.О.П Радинова








+

4.«Ритмічна мозаїка»

А.І Буреніна






+

5.Ігрова продуктивна технологія з розвитку творчості



+



6.Технологія навчання на основі диференціації та колективних форм навчання








+





7.Ігрові технології навчання


+









8.Проектні технології



+








Обґрунтування вибору освітніх

технологій
Реформування системи освіти висуває розвиток творчої, креативної особистості дитини як одне з пріоритетних завдань. Саме від творчих людей, які можуть досягти успіхів у діяльності завдяки певним індивідуальним та особистим рисам, залежить розвиток суспільства.

Що означає бути творчим? Це здатність винаходити в процесі повсякденної професійної діяльності щось нове, комбінувати й видозмінювати, адаптувати відоме до вікових та індивідуальних особливостей дітей, гнучкість у виборі засобів впливу на дітей, пошук нестандартних способів розв’язання освітніх завдань.

Реалізації цих завдань сприяють педагогічні технологіі:

Ігрова продуктивна технологія з розвитку творчості, яка включає:

три основні методи:

метод активізації творчих проявів, що припускає направлення педагогом дитячої творчості, створення ситуацій для неї;

метод моделювання музичної мови, що дозволяє показати і дати відчути дитині ритмічні і звуковисотні відносини, динаміку, тембр, форму, фактуру;

метод ігрового навчання. ·



Творче музикування - спонтанне, імпровізоване звернення дітей зі знайомим матеріалом, вміння його використовувати по-своєму, комбінувати в різних варіантах; Навчання елементарного музикування здійснюється в наступному послідовності:

· Хлопки, рухи під музику (притупування, шльопанці);

· Ознайомлення з виконуваними саморобними та орфовськими інструментами;

· Творче дослідження тембро-динамічних можливостей орфовських і саморобних інструментів за допомогою таких прийомів: показ педагога («диригент»); імпровізаційна гра дітей; питання, що стимулюють до винахідливості («Як ще можна пограти на інструменті?»); вільний обмін інструментами за бажанням дітей;

· Розучування музичних творів з опорою на музично-слухові уявлення дошкільнят про засоби виразності (створена система вправ, спрямованих на освоєння дитиною за інструментом кожного із засобів музичної мови);

· Формування уявлення про мажорний і мінорний лади, їх виражальних можливостях.

Ефективним засобом залучення дітей до елементарного музикування та розвитку в них вміння імпровізувати є ігри: «Я маленький композитор», «Відлуння», мовні інтонаційні ігри з інструментами, імпровізаційно-рухова гра «Веселі капелюхи»та ін; озвучування фольклорних творів, віршів, казок, потішок, дражнилок, лічилок, пісень.

«Музичні шедеври»

У програмі здійснюється взаємозв'язок пізнавальної, ціннісно-орієнтаційної та творчої діяльності дітей у процесі формування в них основ музичної культури. За даними темами автором зібрані і систематизовані найяскравіші зразки музичної класики «шедеври», тому і програма отримала свою назву «Музичні шедеври».

Проблемні ситуації, дидактичні та творчі завдання побудовані таким чином, щоб викликати у дітей мотиви творчості, потребу у творчому самовираженні, прагненні до музично-творчої діяльності, до пошуку способів вираження музичного образу й свого ставлення до нього в музичній імпровізації, щоб збуджувати бажання покращити якість творчої продукції та надати їй естетичного характеру.

Ігрова діяльність під музику радує дитину і підтримує його інтерес до занять. Досвід показує, що заняття за методикою Желєзнових "Музика з мамою" сприятливо впливають на:

фізичний розвиток дитини,

формування вміння розподіляти увагу в процесі діяльності,

гармонійне емоційний розвиток дитини,

розвиток уяви і творчої фантазії,

формування сприятливого емоційного мікроклімату в родині,

формування музичних здібностей,

а також є профілактикою неврозів і комплексів (ігротерапії).



Орф-підхід (часто називається Орф-Шульверк, OrffSchulwerk) - це практичний спосіб виховання і навчання через мистецтво і творчість, заснований на єдності та взаємозв'язку музики, руху й мови. Він спрямований насамперед на розвиток людини, підтримку його цілісності, покращення контакту з собою і світом.

ПРИНЦИПИ

*Від практики до теорії.

*Від цілого до деталі.

*Від простого до складного.

*Від спонтанності до заданості.

*Від довільного до контрольно-вольового.

*Від центру до периферії.

Рух і танець. Рух - це джерело будь-якої людської діяльності та інструмент мислення.

Ритм лежить в основі руху і в основі музики, з нього починається будь-яка традиційна культура.

Ритм організовує життєдіяльність і мислення.

Голос - найбагатший інструмент, який завжди при нас.

Театр. Історія, казка, міф - потрібні для завершення цілісності процесу в часі. Без них неможливий ніякий осмислений цикл роботи.

Матеріали, предмети. Кулі, тканини, палички, склянки, мотузки - практично будь-який предмет може бути використаний на занятті : або в якості музичного інструмента, або для додаткової організації руху (наприклад, стрічки), або для створення образу (наприклад, мильні бульбашки), і т. д.

Гра. Це мова, якою говорять діти, спосіб самоорганізації, властивий дитячому віку і традиційній культурі. Задавши правила гри, вчитель перестає бути диктатором, залишаючись просто в ролі арбітра гри. Тепер не він організує процес, а сама гра. Схопивши її правила, діти можуть самі пропонувати свої варіанти її розвитку, вступаючи таким чином в діалог з педагогом.

Шляхом інноваційних підходів до змісту і форм методичної роботи, зокрема через впровадження проектного методу в роботі дошкільного закладу реалізуються актуальні задачі зростання професійної майстерності.


http://kdnz257.dnepredu.com/uploads/editor/3565/239744/sitepage_23/muz1.gif



Форми роботи з дітьми старшого

та молодшого дошкільного віку




«Відкрити в кожній дитині душу творця,

дати їй змогу пробудитися і розквітнути»

Головні завдання:
Моє педагогічне кредо :

  • допомогти дітям відчути та пережити музику чуттєво;

  • сприяти практичному засвоєнню музичних знань;

  • всіляко стимулювати самостійну творчу активність дитини;

  • заохочувати дітей до творчості у повсякденному житті;

  • розвивати творчу уяву і фантазію;

  • залучати до українських народних джерел.


ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ МОЄЇ РОБОТИ ПО МУЗИЧНОМУ ВИХОВАННЮ ДОШКІЛЬНИКІВ:
РОДЗИНКА ДОСВІДУ:
Існують дві форми виховання дітей дошкільного віку
*виховуємо дитину успіху

*здивування-навчання-творчість
Модель умов для створення ситуації успіху:
1.Навчання радістю.
2.Мотивація
3.Досяжна мета
4.Базове навчання
5.Доброзичлива атмосфера
6.Підтримка дорослого
7.Доступна зрозуміла діяльність
8.Створення особливого настрою
9.Відсутність критики та уникнення зосередженої уваги на недоліках
10.Можливість самостійних дій, пошуку ,відкриттів

Публікації

Конспект тематичного заняття «Подорож у світ чарівних звуків» розміщено з 10.12.2013. на порталі «Учительський журнал онлайн»

Конспект заняття з використанням елементів методики Карла Орфа надруковано у виданні «Дитячий садок. Мистецтво»

Узагальнення власного педагогічного досвіду

Проведені відкриті заняття

Навч. рік

Дата

Група

Тема заняття

Для кого проведено

2011-2012

17.04.

2012


Старша

Тематичне заняття

«Подорож у світ Музики»



Вихователі

2012-

2013


13.02

2013


Всі групи

Проект освітньої роботи «Співанкова райдуга дитинства»

Вихователі

2013-

2014


22.03.

2014


Логопедична

Домінантне заняття

«В гості до принцеси Мелодії»



Вихователі



Сходинки послідовності

роботи з обдарованими дітьми

1.Перегляд теоретичних засад вокально – хорової роботи з дошкільниками,опрацювання сучасних методик по даній проблемі.

2.Апробація запозичених та власних ідей щодо вокально - хорової роботи в різних видах музичної діяльності дітей.

3.Створення гуртка «Веселі нотки», з метою поглибленої роботи з дітьми, що мають високий рівень вокальних здібностей.

5.Забезпечення практичного застосування дітьми отриманих вмінь та навичок

6.Самостійне застосування дітьми вокально-хорових вмінь





Робота з обдарованими дітьми

Види діяльності вокального гуртка «Веселі нотки»
Організаційно-методична робота:

діагностика дітей для відбору в вокальний гурток;



узгодження з педагогами розкладу занять

технічні засоби оснащення музичного зала;

Методична робота:

підбір музичного матеріалу(створення картотеки та фонотеки),

перспективне та календарне планування

Виступи у формі творчого звіту на святкових ранках, розвагах, міроприємствах селища

Освітня діяльність:

реалізація освітньої програми вокального гуртка «Веселі нотки»;

зміст занять

Концертна діяльність:

организація музично-ігрового дозвілля і свят силами учасників гуртка



спільний звітний концерт

Виховна робота: розробка і реалізація індивідуальних програм

Участь у районному фестивалі дитячої творчості з піснею «Справжні дівчата»




g:\documents and settings\администратор\мои документы\фото для портфоліо\sdc11868.jpg

Виступ Товт Софії на святі присвяченому Міжнародному Дню захисту дітей з піснею «Долонька»




g:\documents and settings\администратор\мои документы\фото для портфоліо\sdc11906.jpg


Виступ на сцені селища





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка