Тема. Що дають тварини людям



Скачати 79.27 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір79.27 Kb.
Я і Україна

1 клас

Розділ : Природа навколо нас.

Тема. Що дають тварини людям.

Мета. Розширити й уточнити уявлення учнів про різноманітність тваринного світу; роль тварин у житті людини; поглибити знання учнів про традиційні клички тварин; познайомити з усною народною творчістю про тварин; розвивати спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання. Предметні малюнки «Свійські тварини», «Тварини лісів, полів та луків», ілюстративний матеріал, ілюстрації до казок про тварини, книга «Тварини мішаних лісів», «Тварини моря», кросворд.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Пролунав дзвінок Ї починаємо урок. Працюватимем старанно, щоб почуть наприкінці, що у нашім першім класі діти Ї просто молодці!

ІІ. Повторення вивченого матеріалу. 1. Відповіді на запитання. Ї Що росте на городі? В саду? Чим нас обдаровує ліс? Ї Які їстівні гриби ви знаєте? ( Вчитель показує ілюстрації грибів). Ї Назвіть квіти саду. (Вчитель показує ілюстрації квітів). 2. Гра «Що зайве?» ( На дошці предметні малюнки: огірок, помідор, цибуля, капуста, груша.) Ї Що зайве ? Чому? Де ростуть ці овочі? (Потім вчитель виставляє інші малюнки і гра продовжується).

ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Гра «Відгадай кросворд». 1) Вірно людям я служу Ї їм дерева стережу. Дзьоб міцний і довгий маю, шкідників ним здобуваю (дятел). 2) В теплій шубі він лежить, Цілу зиму міцно спить. А пробудиться від сну Ї Зустрічатиме весну (ведмідь) . 3) Боюсь я вовка і лисиці. Боюсь мисливської рушниці . Тому, від страху перед ними, Я сплю з відкритими очима (заєць). 4) Ніс довгий, а голос дзвінкий. Сам чорний, та не ворон, Є ноги, та не бик, Шість ніг без копит (комар). 5) Живе у лісі хижа, дика, Душить курей та індиків (лисиця). 6) Літає крилами, ходить ногами, Висить догори лапками (кажан).

7) Тисяча тисяч бондарів Роблять хату без кутків (мурахи).






т



















в

























а










р






















и






















н

























и




Ї Прочитайте слово у виділеній колонці кросворда. То про кого ми будемо сьогодні говорити?

2.Вступне слово вчителя. Ї Який чудовий світ оточує нас! Скільки в світі цікавих тварин : від маленької мишки до великого слона, від яскравої прудкої рибки до величезного кита, від маленької колібрі до величного орла. Ці тварини наповнюють наш світ і наше життя. На протязі навчання в школі ви багато дізнаєтесь про цих тварин. А сьогодні ми будемо говорити про тих тварин, яких ви добре знаєте, або колись бачили чи чули про них. 3.Бесіда з елементами розповіді. Ї Які тварини живуть в селі? Хто за ними доглядає? Навіщо людина вирощує цих тварин? Яку користь вони приносять? Тварин, які живуть біля людей і яких людина доглядає, називають свійськими. 4. Робота з таблицею «Свійські тварини». (Діти називають тварин, зображених на малюнках.) 5. Відгадування загадок. – Коротенькі ноги, завитками роги, шерсть м’яка та густа і курдюк замість хвоста (баран) . Ї Я великий, я красивий, Як біжу я Ї в’ється грива, Копитами Ї туп-туп-туп, по камінню цок, цок, цок (кінь). Ї Хвіст гачком, ніс п’ятачком (свиня). Ї Гавкає, кусає, а в дім не пускає (пес). Ї Плавала, купалася, сухою зосталася (качка, гуска) . Ї З рогами, а не бик, доять, а не корова. Кору здирає, а кошиків не плете (коза).

І\/. Фізкультхвилинка. Горобцям не до науки: Ох, давно вже терплять муки. Затекли і ніжки й крила, Горобчиха зве до діла: Ї Ану, славні малюки, Стали струнко, мов грибки, Крила вгору піднімайте, Ними добре помахайте, Головою покрутіть, Ніжками потупотіть, Навкруг себе оберніться… Швидше, швидше, не лініться! Стане легко й добре враз, Відпочинете гаразд. (Л. Лук’янець)

\/. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя з елементами бесіди. Ї Як називають тварин, що живуть в лісі, на лузі, в воді? Яких диких тварин ви знаєте? До якої природи належать тварини? Тварини, як і рослини Ї це живі організми, що населяють нашу землю. Тварини Ї це звірі, які живуть у лісі; птахи, що літають в небі; змії, що повзають по землі і гріються на сонечку; жаби, які живуть у вологих місцях; риби, що плавають у воді; комахи, які зустрічаються на кожному кроці. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини. 2. Робота з підручником. (Діти називають зображених звірів, птахів, плазунів, комах, риб). Ї Яких звірів ви ще знаєте? Чим покрите їх тіло? У більшості звірів тіло вкрите густою пухнастою шерстю, малят вигодовують молоком. Ї Яких птахів ви зустрічали в нашому краї? Чим вкрите їх тіло? Це одна з ознак, за якою птахи відрізняються від інших тварин. Птахи мають крила і дзьоб. Ї Розгляньте малюнок і розселіть тварин по їх домівках. (Діти знаходять на малюнку в підручнику відому їм тварину і говорять, де вона живе). Звірі, птахи, комахи, риби, плазуни, які самі добувають їжу, влаштовують житло Ї називаються дикими. Неможливо уявити життя людини без тварин. З давніх – давен люди полювали на тварин, а потім навчилися їх приручити. Так деякі тварини стали свійськими. 3. Бесіда про роль тварин у житті людини. Ї Яку роль відіграють тварини у житті людини? Тварини Ї це цінні й необхідні продукти харчування: м’ясо, молоко, яйця, мед. Тварини Ї це вовна та шовк для виробництва тканин, хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття. Тварини Ї це помічники людини у важкій роботі: коні, осли, верблюди, воли. Тварини Ї це наші вірні друзі: собаки та коти. Тварини Ї це ліки, якими лікують різні хвороби людини: мед, зміїна отрута, борсучий жир. Ї Розгляньте малюнок підручника, назвіть свійських тварин. Скажіть, що люди одержують від домашніх тварин. (Відповіді дітей).

4. Гра «Чия кличка ». ( Учитель називає клички тварин, а учні говорять, кому вони належать). Пушок, Рябко, Лиска, Орлик, Мазуля, Мухтар, Мурчик, Багіра, Білка, П’ятачок, Кеша. 5. Бесіда про місце тварин в усній народній творчості. (Діти розглядають малюнки до казок, називають тварин – героїв казки, а потім кажуть назву казки). «Рукавичка», «Пан Коцький», «Колосок», «Коза-дереза», «Котик та Півник», «Солом’яний бичок», «Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат».

6. Бесіда про охорону тварин та турботу про них. \/І. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота з зошитом. Ї З’єднай стрілочками тварин і те, що вони дають людині. Ї Розсели тварин по будиночках і придумай їм клички. 2. Гра «Прилетіли птиці». (Діти уважно слухають вірш і говорять, яка з названих тварин не відноситься до птахів). Прилетіли птиці: Голуби, синиці, мухи і стрижі, Що неправильно, скажи. (Мухи – комахи) Прилетіли птиці: Журавлі, синиці, шпаки і чижі, Галки і стрижі, комарі зозулі. Що неправильно, скажи. (Комарі – комахи ) Прилетіли птиці: Соняхи, синиці. Що неправильно, скажи. (Соняхи – рослини) Прилетіли птахи: Сороки, ховрахи. Що неправильно, скажи. (Ховрахи – звірі) Прилетіли птиці:

Лелеки, куниці. Що неправильно, скажи. (Куниці – звірі) Прилетіли пташки: Ластівки, мурашки. Що неправильно, скажи. (Мурашки – комахи) Прилетіли птахи: Чаплі, черепахи. Що неправильно, скажи. (Черепахи – плазуни) Прилетіли птиці: Фазани, синиці, окуні і солов’ї. Що неправильно, скажи. (Окуні – риби) 3. Гра «Додай слово до вірша». ( Вчитель читає вірша про тварин , а учні додають останнє слово в рядку, орієнтуючись на риму).



Квочка По садочку квочка (ходить) І курчат з собою (водить), То під крила (заховає), То гуляти (відпускає).

Качки Перевальцем каченята Йдуть за мамою (гуляти) . Веде качка діточок Погуляти на (ставок) .

Кішка Ходить кішка тихо – тихо Сірим мишкам буде (лихо). Лапки в кішки ой м’якенькі, Та в них пазурі (гостренькі).

Поглядає хитро кішка Ї Не втече маленька (мишка). 4. Розповідь учнів про тварин, які живуть у них дома. \/ІІ. Підсумок уроку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка