Тема. Що треба знати про природу. Жива і нежива природа. Мета



Скачати 68.97 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір68.97 Kb.
Тема. Що треба знати про природу. Жива і нежива природа.

Мета. Розширити знання учнів про різноманітність природи; формувати уявлення про живу та неживу природу, про перетворювальну діяльність людини; удосконалювати уміння учнів групувати предмети за певними ознаками; вчити аргументувати та доводити свої думки про живу та неживу природу. Розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, пізнавальну активність учнів. Виховувати бережливе ставлення до природи та речей, створених людиною.

Обладнання: картки з малюнками, таблиця «Жива та нежива природа», план уроку, грамзапис.
Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи: словесні, наочні, практичні, ігрові, дослідницькі.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

(Позитивна настанова на роботу)

  • Діти, подивіться мені в очі. Посміхніться! Я хочу побачити, який у вас настрій. Із таким настроєм і будемо працювати на уроці.

Всі сідайте, діти, тихо,6f7452172767

Домовляйтесь не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки, -

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок вже починаймо.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


  • Діти, подивіться на план нашого уроку. Тут визначено, що ми будемо робити протягом уроку.

547px-eye_drawing_svg_1

Хвилинка спостережень



прпi

Робота в парах

i

«Мікрофон»

Природа

Нежива Жива



image329

Робота з таблицею

iро

Бесіда


2937972592189

Ігри

másolat-cat_book4

Робота з книгою

sell_514205cd38255

Фізкультхвилинка

allfons.ru-24026

Релаксаційна пауза

33599657f4

Логічні завдання

0013-021-izuchiv-pravila-povedenija-v-prirode-ucheniki-narisovali-znaki

Правила поведінки в природі

ad_11298_image

Підсумок

уроку

ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ


  • На уроці ви, діти, дізнаєтеся:

  • що належить до природи, а що не належить;

  • навчитеся розрізняти живу і неживу природу;

  • складете правило, як потрібно ставитись до природи і до речей, створених людьми.

ІV. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙМАННЯ ТЕМИ

  1. Хвилинка спостережень за природою.

  1. Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?

  • Який місяць?

  • Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?

  • Яке небо?

  • Чи є опади?

  • Який вітер?

  1. Вірш-загадка.

Йдуть і йдуть, і йдуть дощі.

Стали мокрими кущі,

Жовкне листя, в`януть квіти,

Скрізь калюжі по налито.

І ніде не видно пташки,0066

Ані бджілки, ні мурашки.

Затягнула хмари просінь –

То ж до нас приходить… (осінь).



  • Чому восени жовтіє листя?

  • Чому птахи відлітають в теплі краї?

  1. «Мікрофон»

  • Діти, я почну речення, ви закінчіть його.

  • Сьогодні я по дорозі бачив…

  • Біля школи ростуть…

  • Вночі я бачила на небі…

  • Як назвати одним словом все, про що говорили?

* Розвиток комунікаційної компетентності.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Слово вчителя.

  • Так, все, що оточує нас, це природа. Дорослі називають ще природу довкіллям.

  1. Вивчення вірша.

Повітря, земля і вода – це Природа.

Природа – це Я. І ти – це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми – тільки частка цієї краси.



  1. Релаксаційна пауза.

  • А чи хотіли б ви здійснити подорож у той куточок природи, який ви найбільше любите?

  • Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика).

Наша хмаринка повільно підіймається в синє небо. Відчуваєте, як сонечко світить вам у вічі? А тепер ваше обличчя обвіває вітерець. Ми наближаємось до вашого улюбленого місця…

Розплющте очі. Розкажіть, що бачили.



* Розвиток комунікаційної компетентності.

  1. Робота в парах.

  • Обговоріть, на які групи можна розділити малюнки, що є на дошці.

015-oblako

0c24b47a7f1f58d6dcd0c5b97d323fe6

137328-1-f

1233870707gribnoe

f38d2e23f6b4

1361346238_voda

0_705ce_eb80fb20_xl




7401f0d7f072

старшеклассник

25

rewalls.com-47485

0000597

391403281595557952

ffb5ea782d20

(Хмарки, зорі, песик, гриб, ялинка, учень, кущ, пташка, вода, камінь, ромашка, Місяць, заєць, Сонце).



  • Чому ви так розподілили? То якою буває природа?

* Розвиток самоосвітньої компетентності.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Віє вітер нам в лице.

Захиталось деревце.

Деревце все вище-вище!

Вітерець все тихше-тихше…

* Розвиток здоров`язберігаючої компетентності.


  1. Робота з таблицею «Жива і нежива природа»

  • Подивіться уважно на таблицю і скажіть, що ми відносимо до живої природи? (Гриби, рослини, тварини, люди, мікроби).

  • Чому це жива природа?

  • А що ми віднесемо до неживої природи? (Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, каміння, ґрунт).

* Розвиток інформаційної компетентності.

  1. Гра «Я знаю три предмети»

  • Наведіть по три приклади тіл живої і неживої природи.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ.

  1. Розв`язання логічних завдань.

  1. Робота з підручником, с.11.

  • За якою ознакою художник згрупував малюнки?

  1. Гра «Що зайве? Чому?»

  • Небо, Місяць, вода, качка, зорі.

  • Дуб, камінь, Сонце, повітря, ґрунт.

  • Вітер, річка, заєць, веселка, град.

  • Вовк, лисиця, чашка, комар, учитель.

  • Липа, тополя, береза, парта.

  • Глечик, альбом, морква, лампа.

  • Поясніть, що зайве в останніх двох рядках. Чому?

  1. Слово вчителя.

  • Людина створила своїми руками багато речей, будівель, механізмів. Те, що створила людина, не належить до природи.

  • Як ми повинні ставитись до речей, які створила людина?

  1. Робота над загадками.

  • Відгадайте загадки і визначте, що з відгаданого належить до живої природи, що – до неживої, а що зроблено руками людини.

  • Стоїть корито,

Повне води налите. (Ставок)

  • В нашої бабусі

Сидить дід в кожусі,

Проти печі гріється,

Без води умиється. (Кіт).


  • Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова).


  • Мій улюблений дружок

Круглий, наче колобок.

По доріжці швидко скаче,

Називається він… (М`ячик).


  • Торох, торох,

Розсипався горох.

Почало світати.

Нема що збирати. (Зірки).


  • Торохтів собі поволі

І рядки накреслив в полі.

Незвичайні ці рядки,

А для овочів грядки. (Трактор).


  1. Робота в парах.

  • Разом із сусідом по парті поміркуйте, що ви скажете хлопчикові, який цілиться у пташку.

  • А що – дівчинці, яка нарвала оберемок квітів.

  • Які правила поведінки серед природи вам відомі?

  • Не ламай дерева, не рви квіти.

  • Не руйнуй пташині гнізда.

  • Не кричи у лісі, щоб не налякати диких тварин.

  • Ходи стежками, щоб не витоптувати рослини.

0012-027-pravila-povedenija-v-prirode

* Розвиток соціальної компетентності.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА-ГРА «Як зберігати природу»

  • Якщо ви любите осінь, підніміть руки.

  • Якщо вам подобаються квіти, посміхніться.

  • Якщо ви не збираєте великих букетів квітів, - плесніть у долоні над головою.

  • Якщо взимку робите годівнички, - поставте руки в боки.

  • Якщо ви шануєте природу, - низько нахиліться.

  1. Вірш А.Костецького «Не хочу»

Метелика ловити я не хочу –

Він – квітка неба, хай живе собі.

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було тобі й мені.

І квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не понесу,thumbnail

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу.

І ні стеблинки, гілки чи травинки

Я не ображу – це страшенний гріх,

Бо в кожній з них живе тремка живинка,

Що світиться довірою до всіх.



  • То як ми повинні ставитися до природи?

* Розвиток природоохоронної компетентності.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

  • Погляньте на план уроку. Чи всі завдання ми виконали?

  • Яке завдання вам найбільше сподобалось?

  • Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка