Тема. Складання композиції для розпису тареля з використанням традиційних елементів петриківського розпису



Скачати 21.29 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір21.29 Kb.
Фрагмент уроку

Зюзь О.М.,

вчитель початкових класів

Тема. Складання композиції для розпису тареля з використанням традиційних елементів петриківського розпису.

Мета. Ознайомити з технікою петриківського розпису, удосконалювати навички й уміння складання композицій для розпису посуду з використанням традиційних елементів декоративного петриківського розпису, розвивати образне мислення, учити цінувати красу, створену руками народних умільців, розвивати відчуття симетрії пропорції; удосконалювати навички користування мишкою комп’ютера, пензликом, підбирати гармонійну колірну палітру; розвивати пам’ять учнів, увагу просторову уяву, моторику; виховувати любов до українських традицій, прагнення досконало оволодіти мистецтвом художнього розпису, прагнення прикрасити побут виконаними художніми виробами, створюючи гарний настрій.
Обладнання. Зразки творів традиційного петриківського розпису, використання комп’ютерної техніки, альбоми, пензлі, фарби, зразок тареля для виконання, довідничок-помічничок.
Хід фрагменту уроку

  1. Організація класу.

  2. Актуалізація опорних знань

Бесіда-повторення:

- робота з використанням розпису кухонної дощечки;

- розпис «Красива хата»;

- створення узора-бігунця (слайд №3);



- що таке візерунок, орнамент, узор-бігунець? /звертається увага на виставку робіт/ (слайди №4,5)

  1. Оголошується тема і мета уроку.

  2. Робота з новим матеріалом:

  • розповідь про утворення с.Петриківка на Дніпропетровщині;

  • майстри та майстрині (відомі);

  • чим та як малювали раніше;

  • перегляд зразків петриківського розпису (слайди №7,8,9);

  • фізкультхвилинка;

  • характерні для цього розпису кольори (слайд №6);

  • види мазків (4 основних) (слайд №2);

  1. Практична робота:

Завдання 1. Складання композиції для блюда за допомогою комп’ютера (за зразком із довідника-помічничка).

Завдання 2. Створення нескладної композиції за зразком та творчою уявою (під аудіозапис).

  1. Завершення уроку:

  • демонстрація завершених робіт;

  • подяка за старанність, оцінювання;

  • сьогодні ми вчились перетворювати світ за законами краси, нехай же казка петриківського розпису назавжди залишиться з вами.



Під час уроку використані вірші:

  1. Петриківські є митці

Дивних розписів творці.


  1. В Петриківці, у селі

Живуть крапельки малі.


  1. І у класі, в хаті кожній

Буде посуд наш художній.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка