Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська народна казка "Лисиця та їжак" Мета



Скачати 50.74 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір50.74 Kb.
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська народна казка "Лисиця та їжак"

Мета. Поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим особам ; удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість мовлення, мотивувати необхідність жити у суспільстві за певними моральними законами. 
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, малюнки їжачка і лисички, маски. 

Хід уроку

 

І. Організація классу. Емоційний настрій на урок. Слайд 2


Знову день почався, діти! 
Всі зібрались на урок. 
Тож пора нам поспішати - 
Кличе в подорож дзвінок. 
Сьогодні в нас урок незвичайний
Він вчить багато нас чому. 
Хай буде він для нас навчальний
За це подякуєм йому. 
А що ми будемо робити? 
А що ми будемо читати? 
Ви можете усі сказати, 
Як спробуєте ребус відгадати. 
Слайд 3. Слово-відгадка - казка 
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Який розділ опрацьовуємо? 
- Який вид казок ми розглядаємо? 
- Чим подобаються вам казки? 
- Хто головні герої цих казок? 

III. Мовна розминка

  1. Чистомовка. Слайд 4

Єць-єць-єць – довговухий заєць ніс хліба окраєць.

Ця-ця-ця – добиралась до зайця хижа лисиця.

Ни-ни-ни – дикі кабани.

Ли-ли-ли – всі жолуді з’їли.

Ед-ед-ед – бджоли ворибили мед.

Їв-їв-їв- а ведмідь його весь з’їв.

- З якої казки ці звірі?

2. Гімнастика для очей. Слайд 5

3. Гра «Впізнай казкового героя». Слайд 6 (Лисичка, Їжак)
4. Скоромовки.

Слайд 7

Їжак та їжаченя,


Їздять по гриби щодня.
Їжачиха помагає,
Сироїжки їм збирає.

Слайд 8

Біг додому лісом лис.


Шелестів за лисом ліс.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні ми продовжимо роботу над казками про тварин і прочитаємо казку, яка так і називається "Лисиця та Їжак» 
Що ви знаєте про цих тварин? Де і як живуть, чим живляться? 

V. Опрацювання казки "Лисиця та Їжак"
1.Слухання казки. Слади 9-13
(Учитель читає казку не до кінця, а до слів «... виводок тетеревенят пасеться») 

- Послухайте уважно і придумайте кінцівку. (Заслуховування варіантів кінцівки казки. )

2. Дочитування казки до кінця. Слайди 14-15

3.Перевірка первинного сприймання. Тест. Слайд 16

1. Звідки поверталася стара лисиця?



а) від кроликів; б) від вовка; в) з полювання.

2. У животі бурчало:



а) від холоду; б) від голоду; в) від хвилювання.

3. Кого зустріла лисиця?



а) їжака; б) вовка; в) кролика.

4. Лисиця запропонувала їжакові на радощах:



а) обійнятися; б) поспілкуватися; в) поцілуватися.

5.Чому їжак відмовився цілуватися з лисицею?



а) перелякався; б) не вмивався; в) не снідав.

6. Лисиця сказала, що вона вранці паслася:



а) з кроликами; б) з зайцями; в) з козами.

4. Перевірка відповідей. Слайд 17

VI. Фізкультхвилинка-руханка. Слайд 18

Їжачок ішов лісочком,

Вмить згорнувся він клубочком.

А лисичка походила

Й їжачка того не з’їла.

VIІ. Продовження роботи над казкою


  1. Словникова робота

а) - Правильно став наголос. Слайд 19

б) Вправа на розширення кута зору. Слайд 20

стара їжак

лисиця здоров

бурчить відповів

позирає згорнувся

назустріч здоровенькі

невдалого не вмивався

солодкими тетеревенят


в) – З'єднай слово та його значення. Слайд 21

Солодкими оченятами - дивиться,

поглядає.



Тугіше - пішов.
Позирає - улесливо,

нещиро.


Потупав - щільніше.

  1. Мовно-логічна вправа

а) Роз’єднайте слова і прочитайте. Слайд 22

Поверталасястаралисицяізневдалогополювання.Уживотібурчитьвідголоду.



  1. Повторне читання казки в особах.

- Як читати слова лисички?

- Як читати слова їжачка?



  1. Аналіз прочитанного твору з елементами вибіркового читання. Слайд 23

  • Прочитайте зачин казки, її кінцівку.

  • Як виглядала лисиця після невдалого полювання?

  • Як повів себе їжак після зустрічі з лисицею?

  • Що запропонувала лисиця?

  • Як повівся їжак після такої пропозиції?

  • З ким, за словами лисиці, вона снідала і що їла?

  • Яку новину повідомив їжак лисиці?

  1. Мовно-логічні ігри та завдання

а) Слайд 24

- Доберіть слова, близькі за значенням до слів:

поверталася - … ,

стара - … ,

солодкими (оченятами) - … ,

позирає - … ,

відповів - … ,

згорнувся - … ,

побіжу - … ,

потупав - … .

б) Слайд 25

  • Доберіть слова, протилежні за значенням до слів:

стара - … ,

відповів - … ,

згорнувся - … ,

радість - … ,

каже - … ,

ранок - … ,

праворуч - … ,

потупав - … .

в) Гра «Який склад загубився?». Слайд 26

Сьо..дні ..лий ..нок із кро..ками у ка..сті ..слася.

г) Гра "Хто це любить їсти?" Слайд 27

Лисичка …

Їжачок …

д) Гра “Закінчи речення” Слайд 28

Поверталася стара лисиця …

У животі бурчить …

Іде, солодкими оченятами …

Давай на радощах …

Сьогодні цілий ранок із кроликами …

Нас, голубонько, …

 VIII. Характеристика казкових персонажів. Слайд 28



Лисиця (яка?) - добрий

хижа

кмітливий

хитра

розумний

Їжак (який?) - улеслива

голодна

винахідливий

підступна

зла

дотепний

безсоромна

IХ. Підсумок уроку
- Чого навчає нас ця казка? 

Х. Домашнє завдання

- Читати та переказувати казку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка