Тема. Таблиця множення числа Розв язування задач на 2 і 3 дії



Скачати 57.34 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір57.34 Kb.


Урок-ярмарка

Тема. Таблиця множення числа 8. Розв”язування задач на 2 і 3 дії.

Мета. Закріпити знання прийому складання таблиць множення , опрацювати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць чи в кілька одиниць чи в кілька разів; розвивати мислення , увагу, пам”ять; прищеплювати учням бажання вивчати традиції українського народу та запроваджувати їх у життя.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань .

Обладнання. Картки, мультимедійна дошка, предметні малюнки.

Хід уроку

I.Організація учнів до уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок

На ярмарку впевнено зробимо крок

Тож швиденько часу не гаймо

Урок математики починаємо.

Вправа « Мікрофон»

Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?

1. Хвилинка каліграфії.

Яку цифру писатимемо, дізнаєтесь розв»язавши задачу. На ярмарку баба Палажка продавала гарного індика, маса якого на 2 ногах 8 кг. Яка маса індика на одній нозі?

Письмо цифри 8

Які випадки множення числа 8 ви вже знаєте?



II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми закріпимо знання прийому складання таблиць множення, складемо і запам”ятаємо таблицю множення числа 8, будемо розв”язувати задачі, які містять збільшення та зменшення числа на кілька одиниць чи в кілька разів.



2. Мотивація навчальної діяльності школярів.

- Наш урок буде незвичайним. Уявимо, що ми з вами на ярмарку! А що таке ярмарок? ( читання з мультимедійної дошки, ярмарок – торг, який влаштовується регулярно в певну пору року і в певному місці для продажу й купівлі товару.)

На ярмарку нашім, веселім, багатім є чим дивуватись і є що придбати.

Наші люди йдуть на ярмарок, їм потрібні гроші. Гроші – металеві та паперові знаки, що є мірою вартості при купівлі й продажу.

А ваші гроші – це дізнаєтесь, відгадавши загадку.

На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш

І не завжди на терезах

Ти ціну їм підбереш.

( Знання)

Мерщій – бо на ярмарку всі поспішайте, купуйте, милуйтесь, знання здобувайте.

3.Усний рахунок.

А) Перша лавка на ярмарку нам пропонує кавуни. Нам потрібно два продавці( учні). Хто швидше продасть свої кавуни , тобто хто швидше обчислить ланцюжок.

∙ 4

+ 7


5 16 : 4 - 4 ∙ -

14 = 21


∙ 6

- 4


5 6 : + 9 : 5 ∙

9 = 27


б) У другій лавці продаються яблука по 7 грн. за кг

Василь купив 10 кг яблук, Олег на 5 кг менше. Скільки купив Олег?

Якою дією дізналися?

Складіть, щоб розв”язати дією ділення

Висновок. Щоб дізнатися на скільки менше, слід виконати дію віднімання.

Юрко купив 3 кг яблук, а Петро у 6 разів більше. Скільки кг купив Петро?

Якою дією знайшли?

Складіть задачу, щоб розв”язати дією додавання.

Висновок. Щоб збільшити число на кілька одиниць – додаємо, щоб збільшити у кілька разів – множимо

Скільки грн. заплатили за 2,6,4,8,3,9,5,7 кг?

7 2

5 7 6


9 3 8 4

4. Математичний диктант

- У третій лавці продається цибуля гірка аж солодка. Гарні ліки від застуди, 8 грн. за віночок. Записати, скільки коштують 2,3,4,5,6,7 віночків.

16, 24, 32, 40, 48, 56

- Що закономірно для цього ряду чисел?



III. Сприйняття й первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.

1.Робота з підручником № 319 Складання таблиці множення

8*8

8*9


Скільки коштуватимуть 8 віночків?

9 віночків?

Запам”ятати випадки 8*8 і 8*9

2. Обчислити з коментуванням.

- Користуючись таблицею множення, обчислити значення виразів № 320 з коментуванням біля дошки.

Бублики купуйте, продавця шануйте, дірку від бублика дам за п»ятак. А як обчислете можу і так.

На картках записані завдання, які прикріплені до бубликів. Учень «купує» картку з завданням і виконує його з коментуванням на дошці.

8*8+36=100 8*7-28=28

8*9+28=100 12+8*5=52



3. Самостійна робота по картках у парах


8*5-23=17

8*9-32=40

8*8+13=77

8*4+32=64

8*6+12=60

8*7+14=70


Фізхвилинка

Йшли на ярмарку малі

Нахилились до землі

Потім встали, руки в боки,

І зробили 3 підскоки

Потім розминали плечі

Руки вгору опустили

І за парти тихо сіли



IV. Узагальнення й систематизація знань.

1. Розв”язування задачі № 323

- А зараз підходимо до лавки „ Кормові продукти”

А) Читання умови задачі

Б) Аналіз

- Скільки сіна дають коневі на добу?

- А кормових буряків?

- Що сказано про овес?

- Про що запитується у задачі?

- Чи можемо зразу дати відповідь на запитання?

- Чому?

- Чи можемо визначити, скільки дають вівса на добу? ( ні)



- Чому?

- А чи можемо визначити, скільки дають кормових буряків?( так)

- Якою дією? – Чому?

В) Складання плану розв”язування задачі.

Г) Розв”язування задачі диференційовано: 1 група самостійно, 2 група з допомогою учителя.

1) 16:2=8(кг) – кормових буряків

2) 8:4 = 2 ( кг) – вівса

3) 16+8+2=26 9 (кг) – разом

Відповідь: коневі на добу дають 26 кг кормів.

2. Скласти задачу за скороченим записом.

А зараз підходимо до лавки „Риба”

Скласти за скороченим записом умову задачі і розв”язати її

Ок. – 40 кг

?

Й.- ? у 5 разів менше



1)40:5=8 ( кг) – продали йоржів

2) 40+8=48 (кг)

Відповідь: разом продали 48 кг

3. Скласти обернену задачу.

- Сильніші учні – самостійно, слабші під керівництвом учителя.

Ок. – ? у 5 разів менше

?

Й.- 8 кг



Записати виразом

8+8*5 = 48 кг

Відповідь: разом продали 48 кг

4. Визначити сторону квадрата.

Територія, де відбувається ярмарка, поділена на місця у формі квадрата.

Що таке квадрат? – Що таке периметр? – Чи можна, знаючи периметр, визначити сторону квадрата?

Периметр квадрата ( місце для торгівлі) 16 м

Яка довжина квадрата?

16:4=4 м


V. Підведення підсумків уроків.

Жодна ярмарка не обходиться без жартів.

Продав господар м”ясо на ярмарку і „купив кота в мішку „

Поясніть як ви розумієте цей фразеологізм. ( Щось таке купив, що не роздивився)

Якою закономірністю відрізняються таблиці множення одноцифрових чисел першого десятка?

VI. Повідомлення домашнього завдання.

Повторіть таблицю множення числа 8 .

№ 324 задача для сильніших

№ 325 розставити правильно відповіді для слабших.



На доброму ярмарку ми побували, одні продавали, другі купували.

Використана література.

  1. «Математика» 3кл. М. В. Богданович с.50-51

  2. Освітні технології Навчально-методичний посібник /О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін., За загальною редакцією О. М. Пєхоти – К. А. С. К. 2001-256 с.

  3. .„Нестандартні уроки в початковій школі” Упоряд. О.Кондратюк – 2-ге видання без змін .- К.

Видавничий дім „Шкільний світ” і видавництво Л.Галіцина, 2006-164 с.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка