Тема. Технологія виготовлення об’ємної м’якої іграшки «Сови». Мета



Скачати 88.06 Kb.
Дата конвертації22.02.2016
Розмір88.06 Kb.
Тема. Технологія виготовлення об’ємної м’якої іграшки «Сови».

Мета:

  • Ознайомити учнів із послідовністю виготовлення іграшки та основними швами в ході виготовлення;

  • Удосконалити навички учнів у виконанні ручних швів;

  • Навчити організовувати робоче місце, дотримувати правил безпеки праці та санітарно – гігієнічних вимог;

  • Виховувати охайність під час виконання роботи;

  • Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів;

  • Виховувати любов до праці.

Інструменти й матеріали: голка, шпильки, ножиці, лекала, крейда, олівець, кольоровий фетр, бісер, тасьма.

Обладнання: зразки м’якої іграшки, інструкційні карти, зошит, підручник «Трудове навчання 5 клас» І. Ю. Ходзицька, Н. М.Павич,О. В. Горобець, О. І. Безносюк, комп’ютер.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку



I.Організаційний момент: - 1 хв.

- перевірка присутності учнів на уроці;

- призначення чергових;

- перевірка наявності спецодягу.



II. Перевірка знань і вмінь учнів із раніше вивченого матеріалу. – 3 хв.

Бесіда – повторення.

  1. Чому петельний шов отримав таку назву?

  2. Де застосовується петельний шов?

  3. Яких вимог необхідно дотримуватися під час виконання петельного шва?

  4. У якій послідовності виконують петельний шов?

III. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. - 2 хв.

Евристична бесіда.

  1. Чи є у вашому домі виготовлені іграшки або оздоблені власноруч кимось із членів родини?

  2. Чи можна власноруч виготовляти гарну річ, замість того, щоб придбати її у магазині?

Доповнюючи відповіді учнів, учитель повідомляє про те, що дійсно, будь який виріб можна виготовляти власноруч. Потрібно тільки бажання і терпіння.

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. - 3 хв.

Іграшку люблять усі: дорослі і діти. Вона – постійний супутник дітей. Ще не вміючи сидіти, дитина вже слідкує за іграшкою очима, намагається захопити її рученятами. Дитина підростає і іграшки змінюються. Дорослі теж люблять іграшки, часто колекціонують.

Іграшки створювали народні умільці, які передавали свою майстерність із покоління в покоління.

Нині ми бачимо велике розмаїття іграшок в магазинах. Іграшку дарують на день народження, новий рік. А найкращий подарунок – це виготовлений своїми руками.

Зараз ми подивимось як виготовляється м’яка іграшка, де використовуються тільки ручні шви(додаток 1слайди №1 – 12).

Сьогодні на уроці ми ознайомимося ще з одним видом виготовлення іграшки, це об’ємна іграшка і навчимось її виготовляти, де використовуються ручні, машинні шви (додаток 2 зразок іграшки).



V. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. – 1 хв.

Оголошення теми уроку(запис теми на дошці).

Завдання для учнів:


  • Засвоїти послідовність виготовлення іграшки за зразком.

  • Удосконалити навички виконання ручних швів;

  • Організувати робоче місце;

  • Дотримувати правил безпечної праці, санітарно – гігієнічних вимог.

Вправа «Очікування»

Чому б ви хотіли сьогодні навчитися на уроці?



VI. Вивчення нового матеріалу. – 10 хв.

Об’ємні м’які іграшки це іграшки які зроблені з кількох деталей, які мають вшивні елементи, що створюють об’єм: клинці, виточки, вставки.

6.1. Послідовність виготовлення м’якої іграшки .

Розповідь учителя . Послідовність виготовлення іграшки.



  1. Виготовлення викрійки (шаблонів).

  2. Розкрій деталей іграшки.

  3. З’єднання деталей іграшки.

  4. Остаточна обробка іграшки.

Фізкультхвилинка– 3 хв.

  1. Корисна вправа для очей.

Подивись у вікно, знайди найвіддаленішу точку і затримай на ній погляд протягом 1 хв.

  1. Вправа для збереження правильної постави.

Вправа «Чапля» - для м’язів ніг, координації рівноваги. Стоячи на правій нозі, зігнути ліву в коліні, руки в сторони. Постояти. Те саме проробити на лівій нозі.

  1. Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

VI I. Практична робота. Виготовлення об’ємної м’якої іграшки «Сови». 57 хв.

Ознайомлення з інструкційною картою по виготовлення м’якої іграшки «Сова» (додаток 3, 4).

7.1. Перед роботою нам обов’язково треба повторити правила техніки безпеки при роботі з ножицями, голкою, праскою.

Вправа «Мікрофон».

Правила безпечної праці.



Під час роботи з ножицями

  1. Ножиці в неробочому стані зберігати із зімкнутими лезами в спеціальному чохлі.

  2. На столі ножиці мають лежати зліва із зімкнутими лезами , гострими кінцями до себе.

  3. Передавати ножиці слід кільцями вперед із зімкнутими лезами.

  4. Під час різання пальці лівої руки слід тримати на безпечній відстані від леза.

Під час роботи з голками

1. Зберігати голки, шпильки слід у спеціальному місці – гольниці.

2. Заборонено шити тупою та іржавою голкою.

3. Шити треба з наперстком.

4. Заборонено вколювати голки в одяг.

5. Прикріпляти викрійки до тканини слід гострими кінцями шпильок у напрямку від робітника.

6. Зіпсовані голки та булавки треба скласти в спеціальну коробочку.

Під час роботи з праскою


  1. Перед увімкненням праски до електромережі перевірити шнур і вилку праски.

  2. У приміщенні з бетонною підлогою під час прасування стояти на гумовому килимку.

  3. Вмикати й вимикати праску з електромережі тільки сухими руками.

  4. Ставити праску на спеціальну підставку.

  5. Не торкатися руками нагрітої підошви праски.

  6. Стежити, щоб підошва праски не торкалася шнура.

  7. Не залишати без нагляду увімкнену праску.

Під час роботи з швейною машиною.

  1. Не нахиляйтеся близько до обертових частин.

  2. Не тримайте пальці рук занадто близько до лапки, щоб голка їх не проколола.

3. Не відволікайтеся під час роботи і не заважайте іншим.

4. Утримуйте робоче місце в чистоті.

7.2. Вступний інструктаж.

Показ прийомів роботи учителем.



    1. Самостійне виконання практичної роботи.

    2. Поточний інструктаж.

Контроль якості виконуваних робіт.

    1. Фізкультхвилинка. 3 хв.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу все гаразд.

ЛИСТОЧКИ
Ми —листочки, ми —листочки,
На гілках ми сидимо.
Тихий вітер повіває,
Нас легесенько гойдає.
Сильний вітер налітає
І з гілок нас всіх зриває.
У повітрі ми кружляємо,
Кружляємо, кружляємо,
На землю ми сідаємо,
Сідаємо, сідаємо.


    1. Заключний інструктаж.

  1. Короткий аналіз виконаної роботи.

VIII.Закріплення нових знань і вмінь учнів. 4 хв.

Використання метода «Акваріум».

Мікрогрупа учнів, які перебувають в центрі класу, обговорює доцільність використання оздоблення іграшки, технологічну послідовність виготовлення іграшки, після обговорення викладає результат, а решта груп слухає,не втручаючись.

Після цього групи зовнішнього кола обговорюють виступ групи ,чи згідні учні з думками групи, чи було рішення групи достатньо аргументованим, доведеним, який з аргументів був найпереконливішим.

Заключне слово вчителя.

Застосування швейної машини, дозволяє виконувати певні операції більш швидко та якісно, звільняє від виконання ручних операцій.



IX. Заключна частина (Підбиття підсумків). – 4 хв.

  1. Рефлексія.

  • Що нового ви дізналися на уроці, чому навчилися?

  • Чи можете ви використовувати здобуті знання, уміння в житті?

  1. Демонстрування кращих робіт.

  2. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.

  3. Прибирання робочих місць.

X. Домашнє завдання. – 2 хв.

Повторити послідовність виготовлення м’якої іграшки, петельного шва с. 67 – 68.

Додаток 1

d:\2014_12_12\img.jpg d:\2014_12_12\img_0001.jpg

d:\2014_12_12\img_0002.jpg d:\2014_12_12\img_0003.jpg

d:\2014_12_12\img_0004.jpg

d:\2014_12_12\img_0005.jpgd:\2014_12_12\img_0007.jpg

d:\2014_12_12\img_0008.jpgd:\2014_12_12\img_0009.jpgd:\2014_12_12\img_0010.jpgd:\2014_12_12\img_0011.jpg

d:\2014_12_12\img_0012.jpg

Додаток 2



d:\dscn0764.jpg

Додаток 3



c:\users\admin\pictures\mp navigator ex\2014_12_14\img_0004.jpg

Додаток 4



c:\users\admin\pictures\mp navigator ex\2014_12_14\img_0001.jpg

Методичний аналіз

уроку трудового навчання у 5 класі

Тема. Технологія виготовлення об’ємної м’якої іграшки «Сови».

Мета:

  • Ознайомити учнів із послідовністю виготовлення іграшки та основними швами в ході виготовлення;

  • Удосконалити навички учнів у виконанні ручних швів;

  • Навчити організовувати робоче місце, дотримувати правил безпеки праці та санітарно – гігієнічних вимог;

  • Виховувати охайність під час виконання роботи;

  • Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів;

  • Виховувати любов до праці.

На даному уроці забезпечується оптимальний зв’язок комплексу навчально – виховних цілей. Зміст уроку відповідає програмному матеріалу з трудового навчання для 5 – 9 класів 2013 рік для варіативного модуля для 5 - 6 класів «Технологія виготовлення м’якої іграшки” та побудований згідно нового Державного стандарту. Мета уроку повністю відповідає темі.

До уроку доцільно підібрана наочність, вдало використана презентація.

Були обрані наступні методи навчання: наочний: комп’ютерна презентація, демонстрування; словесний: розповідь, бесіда; практичний: робота з інструкційними картами та зразками, самостійна робота; інтерактивні: вправа «очікування», вправа «мікрофон», метод «акваріум».

Урок спрямований на формування компетентностей: здоров’язберігаючої, інформаційно – комунікативної, міжпредметної, самоосвітньої, розвиток технологічних умінь і навичок.



Виготовлення м’якої іграшки сприяє підвищенню рівня зацікавленості, активізації творчої діяльності учнів. У ході виконання запропонованої іграшки учні беруть участь у різних видах трудової діяльності, виробляють навички аналізувати, вибирати, оформляти виріб, добирати гами кольорів, техніку виконання, інструменти й матеріали.

Урок відповідає санітарно – гігієнічним нормам, своєчасно проведені інструктажі: під час роботи з ножицями, голками, праскою, швейною машиною. Для зняття втоми учнів проведено фізкультхвилинки.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка