Тема. Тварини. Різноманітність тварин у природі



Скачати 110.05 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір110.05 Kb.
Дата ______________

Природознавство (1 клас)

Тема. Тварини. Різноманітність тварин у природі.


Мета. Дати поняття про тварин, як частиною живої природи.

Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність

тваринного світу, середовище їхнього існування. Формувати

поняття «Звірі, птахи, комахи, риби». Знайомити учнів із назвами

тварин. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати

зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом

пересування, середовищем існування. Розкрити цінність тварин

для людини, взаємозв’язок живої істоти з довкіллям. З’ясувати

правила поведінки в природі. Виховувати турботливе ставлення

до тварин, бажання брати участь у їх охороні.


Обладнання. Ілюстрації тварин, кросворд, сигнальні картки, зошити з

друкованою основою, роздатковий матеріал для роботи в парах

та в групах, «Тітонька Сова», силуетні грибочки, знаки питання.
Тип уроку. Комбінований з елементами інтеграції.
Хід уроку
І. Психологічний момент.

Добрий день!

- Пролунав дзвінок ― починаємо урок.

Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

Працювати слід старанно, Сказати хочеш – не кричи, а лише руку підніми.

Про поведінку не забувай, спочатку думай , потім відповідай! щоб почуть нам в кінці,що у нашім першім класі хлопці ― просто молодці!



ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1.Ігровий момент. Слайд 1

- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед!



Слайд 2

ІІ. Хвилинка спостережень.


- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Чи були зранку опади?
- Чи є вітер? Це ми вели мову про неживу природу, а кого ми відносимо до живої природи? Слайд 3

2. Повторення про рослини. Гра "Що зайве?" Слайд 4-

На екрані слайди або на дошці предметні малюнки: огірок, помідор, цибуля, капуста, груша.

— Що зайве? Чому? Де ростуть ці овочі?



  • Дуже добре, молодці. Справились із першим завданням.


ІІІ. Робота над новим матеріалом.


  1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Для того, щоб дызнатися тему нашого уроку Мудра Сова приготувала наступне завдання. «Веселий кросворд» Слайд 6


Отже, мова у нас сьогодні йтиме про тварин. Слайд 7-8

Отже, на уроці ми доведемо, що тварини належать до живої природи;, навчимось розрізняти свійських і диких тварин, навчимося розрізняти тварин одного і кількох видів; дізнаємося про особливі ознаки тварин;, де вони мешкають.

Доведіть, що тварини відносяться до живої природи?

Вправа «Мікрафон»


  1. Слайд 9 Розповідь вчителя.

На п'ятий день творіння Бог подивився на небо, на моря подумав: «В них треба вдихнути життя». Тож промовив: «Води, збагатіться рибою! Небо, зазвучи птахами!» Й раптом в морях, озерах і ріках заплюскотіли великі й маленькі риби . Раптом у небесну вись майнуло птаство. Орли летіли над горами, а чайки — над океанами. У пшеничних полях снували строкаті перепілки, над ними луками кружляли граціозні ластівки. У кожної пташки була своя пісня. Кожну пташку і рибу він наділив дивовижною здатністю продовжувати свій рід.
На шостий день творіння Бог поглянув на свій щойно створений світ: у водах жили риби, у небі — птахи. Тільки на землі не було нікого живого. Тоді Бог сказав: «Хай на землі з'являться інші тварини». І в одну мить земля наповнилась усіма видами тварин. У траві собаки і коти. У пустелі оселились сайгаки. У кущах сховались зайчики. А по верхів'ях дерев стрибали білки і мавпи. Джмелі й метелики збирали з квітів нектар. На сонячних берегах озер вигрівались черепахи. Господь благословив звірів і дав їм чудесне сім'я, аби вони могли плодитись, кожний за своїм родом. Так з'явились лошата, левенята, тигренята.

- Наша природа — це таємнича не прочитана до кінця книга. В ній багато цікавого і невідомого. Є і чисті сторінки ,які миз вами спробуємо заповнити.

3.Групування тварин за зовнішнім виглядом.

Вчитель _ Діти, к нам залетіла якась тваринка, та щось вона розгублена. Слайд 10

Я здогадалась чому . Їй треба знайти свою групу тварин. .


- Але що це? Ой, лишенько! Тварини так довго чекали на гостей, що переплутались:
Тепер я не знаю: хто є хто? Що ж мені тепер робити? Хто допоможе їм зібратися в свої групи?
- - Діти, що будемо робити? Треба допомогти. І не тільки допомогти, але й навчити бджілку розрізняти тварин за певними ознаками.
Вам знайомі ці тварини. Спробуйте зібрати їх у групки

  • Давайте у цьому переконаємось.

( у кожного на парті лежить картка із зображенням тварини одного з основних видів)

  • *Я прошу знайти на картках тварин, які мають дві ноги. І піднати ручками їх вгору.

Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Що вони уміють робити?



  • Як їх назвати одним словом? (Птахи) Слайд 11



Доповнення.

Тіло птахів вкрите пір’ям . це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила., дзьоб.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть : «Де багато пташок – там нема комашок».




Отже , яку назву має перша група тварин?

-* Я прошу показати тваринок. Де на картках тварини мають по 4 ноги.

(виходять діти, у яких на картках звірі)


  • Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Який вони мають вигляд? Як їх назвати одним словом? (Звірі) Слайд 12

Доповнення

. Це тварини, тіло яких вкрите волоссям. Шерсть захищає їх від холоду. Всі звірі народжують малят живими і вигодовують їх молоком.
В Україні живе видів звірів.
Вони лазять по деревах (білки, куниці), бігають по землі (зайці, козулі), плавають (видри, нутрія), літають (кажани) та живуть під землею (миші, кроти).

Отже, яку назву має друга група тварин?


(виходять діти, у яких на картках комахи)



  • Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте?

  • Як їх назвати одним словом? (Комахи) Слайд 13

Доповнення

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні : від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.


- То як називається наступна група тварин?



  • * І , нарешті прошу назвати і показати картки з тваринами,що зовсім не мають ніг.

(із зображенням риб )

  • Назвіть ваших тварин. Як їх назвати одним словом? (риби) Слайд 14



  • То яку назву має ще одна група тварин?

Складаємо схему

Отже, робимо висновок: тварини – це.. (птахи, звірі, риби, комахи)

До якої групи віднесемо нашу гостю.

-У бджоли є крила, отже, це птах;

4. Гра «Прилетіли птиці». (Діти уважно слухають вірш і говорять, яка з названих тварин не відноситься до птахів).

Прилетіли птиці: Голуби, синиці, мухи і стрижі, Що неправильно, скажи. (Мухи – комахи) Прилетіли птиці: Журавлі, синиці, шпаки і чижі, Галки і стрижі, комарі зозулі. Що неправильно, скажи. (Комарі – комахи ) Прилетіли птахи: Сороки і жуки. Що неправильно, скажи. (Жуки – звірі)

Прилетіли птиці: Фазани, синиці, окуні і солов’ї. Що неправильно, скажи. (Окуні – риби)



5.Визначення мысць проживання тварин

Діти, а де мешкають тварини? Слайд 15

б) Гра «Заблукала тварина»



Загубили ці малята

Свою маму, свого тата.

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринам підкажіть.

У дім рідний відведіть.
На партах у вас лежать картки із зображенням середовищ життя: лісу, водойми, господарського двору.

Діти працюють у парах.

Кожна група отримує набір малюнків із зображенням тварин (набори

для кожної групи різні),

Учням необхідно «розселити» тварин відповідно до середовища

проживання (прикріпити малюнки на картки і пояснити свої дії.

На виконання завдання відводиться 2 хвилини. По завершенню відведеного

часу представники груп презентують результати роботи за технологією «Не-

закінчене речення»: «Ми вважаємо, що тварина мешкає…. Тому, що…». Тварини, які мешкали на господарському дворі вам дуже вдячні і вирішли запросити Вас на фізхвилинку.

V. Фізхвилинка. Слайд 16
I V. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

— Які умови потрібні для життя тварин?



ВПРАВА: МІКРОФОН

Висновок: повітря, тепло, вода, світло, ґрунт, їжа.

  • 1. Розповідь вчителя. Слайд 17

Осі дві тварини. Назвіть їх? Давайте порівняємо цих тварин. Що спільне? (Органи однакові, відносяться до класу «звірі»)

Використовуючи моделі елементів довкілля, змоделюємо довкілля вовка (на дошці).



http://young-teacher.com.ua/wp-content/uploads/2012/04/tvarunu-svijski.jpeg

Здавна люди знають, що вовк звір небезпечний, бо живиться він тільки м’ясом.

Так що входить в довкілля вовка?

А тепер змоделюємо довкілля іншого звіра.



http://young-teacher.com.ua/wp-content/uploads/2012/04/1svijski-tvarunu.jpeg

Чим же відрізняється довкілля вовка і собаки? (У довкілля собаки входить людина).



3. Розповідь учителя. Тварин можна поділити на дві великі групи: «Свійські» та «Дикі». Тварини, за якими доглядають люди, називаються свійські. (Словникова робота — «дбають»). Тварини,яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називаються ( або домашні). Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло , бо звикли до умов, які створила їм людина. Давайте наведемо приклади свійських тварин. (Моделі на дошку виставляє вчитель).

- А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини?

Наведемо приклади диких тварин. (Моделі — на дошку).

То про які дві великі групи тварин ми з вами говорили?



4.Складання схеми (на дошці і в зошитах).

http://young-teacher.com.ua/wp-content/uploads/2012/04/tvarunu.jpeg

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Тітонька Сова запитує: як визначити свійська це тваринка, чи дика? (подумати, де живе ця тваринка)

2.. Слайд 18-19 3.Гра «Хто уважніший» (із сигнальними картками)

(Читаю загадки, діти відгадують і на сигнальних картках показують, які тварини. Дикі - зелений колір, свійські - червоні.)


  1. Золоті клубочки

Обліпили квочку. (Курчата)

2 мишеняток і молочко полюбляє, вмивається, гостей закликає. Кошка)

3 Хоч у нього шуба є,
Так як холод настає,
Вій не їсть тоді, не п'є, А в барлогу залягає. (Ведмідь)

4) Не князівської породи,


А ходить в короні,

Не їздак, а із шпорами.

Не сторож, а рано будить. (Півень)


  1. В конурі лежить, Сам не їсть.

І іншим не дає. (Собака)

Слайд 20 Робота з підручником ( с. 65), в зошиті.

VI. Закріплення набутих знань.

  1. Міжпредметні зв’язки.




  • Діти, як ви думаєте, де можна ще більше дізнатися про тварин та їхнє життя?

  • Зверніть увагу на книги, у яких міститься багато цікавих відомостей про життя різних тварин. Це і наукова література, і художня, і довідкова. Всі ці книги ви можете взяти у бібліотеці. Вони допоможуть вам стати розумнішими, дізнатись про багато несподіваних речей.




  • А ось ще одне завдання. Спробуйте впізнати тваринку за описом



Лісова тварина.

Має руду шубку, пухнастий хвостик.

Невеликого розміру.

Живе у дуплах дерев.

Стрибає з гілки на гілку.

Полюбляє горішки та грибочки. (Білка)


VII. Рефлексія. Слайд 22
- Як живеться звірям взимку? Давайте пригостимо їжачка грибочками. Чим більше ви згадаєте, що вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у їжачка.

– До якої природи належать тварини? (Тварини належать до живої природи.

– Що потрібно для життя тварин? (ПОвітря, тепло, вода, світло, ґрунт, їжа)

– На які групи поділяють тварин за участю людини в їхньому житті? (Свійських і диких)

– На які групи вчені поділили тварин?

Істотна ознака комах?птахів?звірів?

- Отже, нашому прекрасному світу потрібні тварини, і тому: шануймо їх, захищаймо, бережімо. Прошу вас тільки не забувати:

Слайд 23

Кожна тварина варта любові.

Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку звіринку.

VIII. Підсумок.

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі



Щиро дякую вам, друзі!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка