Тема. Україна – єдина країна. Ми нація єдина, твої ми діти, Україно! Урок-пізнання Мета



Скачати 85.65 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір85.65 Kb.
Тема. Україна – єдина країна.

Ми - нація єдина, твої ми діти, Україно!

Урок-пізнання

Мета: формувати в учнів активну громадянську позицію, розуміння особистої причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні; розуміння єдності й цілісності України; шанобливе ставлення до нетлінних духовних скарбниць народу, повагу до національних символів, традицій, оберегів; виховувати у школярів почуття патріотизму, національної свідомості.

Обладнання: плакати із зображенням Державного Прапора України, Державного Герба України, записи музики, відеоролики, запис Державного Гімну України; карта України; написи висловів про Україну, прислів’я, приказки про рідний край; на столі - вишитий рушник, гілка калини, колоски, чорнобривці, гілочка верби, лист дуба.
Є край, де найкращі у світі пісні і цвітом чарує калина...
“Ми мусимо навчитися чути себе українцями — не галицькими, не буковинськими, а українцями без соціальних кордонів…” (І.Франко)

Перебіг уроку


  1. Організація класу.

  2. Слово вчителя.

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов'я,

Звешся величаво – Україною,

Земле зачарована моя!

Відеоролик «Ми українці» (Н.Бучинська). 1

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація.

Учитель.

Сьогодні свято завітало в школу,

Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

Ми розпочнемо перший наш урок.

Перший дзвоник знову зібрав нас у колі дружної шкільної родини. Святково та урочисто розпочався сьогодні для вас новий навчальний рік. Нехай він буде мирним, плідним, радісним, цікавим для всіх учнів і принесе гарні досягнення в навчанні, сформує міцні знання.

На превеликий жаль, не всі діти і дорослі України відчувають сьогодні радість свята.

Відеоролик «Повертайся живим» (С.Тарабарова). 2

Кращі сини українського народу гинуть, захищаючи рідну землю. Серед них – жителі нашого району : Андрій Тихолаз з Чорнобаївки, 1979 р.н., (35р.), військовий льотчик; Андрій Шульга, 1993 р.н., (21р.), військовий строкової служби, та Коза Денис, 1993 р. н.(21р.). 26 серпня 2014 року в зоні проведення АТО під час боїв під м.Іловайськ загинув старший інспектор взводу №5 батальйону патрульної служби міліції особливого призначення «Херсон» молодший лейтенант міліції Максим Жеков, мешканець с.Олександрівка. 22 серпня йому виповнилося 29 років.

Давайте вшануємо хвилиною мовчання Героїв Небесної сотні, воїнів та інших загиблих у боротьбі за свободу, цілісність та єдність нашої держави, патріотів, у яких жахливі обставини забрали найдорожче – життя… (метроном). 3

Життя продовжується!

Перше вересня – це плани, сподівання, мрії, задуми на весь навчальний рік. Тож перший урок – незвичайний. Це урок державності, громадянськості, людяності, патріотизму. Я впевнена, що в світлі тих подій, які відбуваються у нашій державі, ви не залишитеся байдужими.

(Акція «Діти Білозерщини – дітям Сходу».)

Відеоролик «Моїй Україні» Н.Валевська. 4

ІV. Основний зміст уроку.

Наш Перший урок розпочнемо рядками про Україну.

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося - її здобула

Звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси,

Пісенна моя Україна.

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

2. Гроно-асоціації: «Україна моєї мрії» (учні по черзі вивішують на дошці написи під пісню С.Весни «Квітуча Україна»). 5

Учитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Наша держава - Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова.

- Що ж означає вислів «Україна - суверенна держава»? (Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи.)

- А ще Україна - демократична. Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може змінювати її основи - конституційний лад.

- Поясніть, як ви розумієте цей вислів: «Україна - єдина країна»?

Вчитель: А зараз ми проведемо конкурс «Чи знаєте ви?»

Вчитель читає запитання, а учні говорять відповіді.



  1. Столиця України. (Київ)

  2. Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)

  3. Козацький човен. (Чайка)

  4. Герб України (Тризуб)

  5. Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)

  6. Дерево, з якого добувають дьоготь. (Береза)

  7. Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам.)

  8. Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Пасха)

  9. Свято дівочої долі. (Катерини)

  10. Найвища гора України. (Говерла)

  11. Найвідоміший футболіст України сучасності. (Андрій Шевченко)

  12. Грошова одиниця України. (Гривня)

  13. Приміщення, в якому жили козаки. (Курінь)

  14. Колір прапора України. (Синьо – жовтий)

  15. Розписані великодні яйця. (Писанки)

  16. Найбільше озеро України. (Синевир)

  17. Головна обрядова дія Андріївських вечорниць. (Гадання, кусання калити)

  18. Зібрані цього дня лікарські трави вважаються найцілющими. (Свято Івана Купала)

  19. Скільки страв повинно бути на столі у Святий вечір? (Дванадцять)

  20. Народна назва одного з найголовніших літніх свят, до якого православна церква приурочила свято Трійці. (Зелена, Клечальна неділя – «Зелені свята»)

  21. Швидкий український танок. (Гопак)

  22. Хто був останнім гетьманом України? (Кирило Розумовський)

  23. Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності. (Леся Українка)

  24. На території якого материка розташована Україна? (Євразія)

Учитель: Ну що ж, молодці, ви добре знаєте історію рідного краю. А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, її громадянином? (учні знову висловлюють свої думки).

1 учень: Добре вчитись, щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити користь.

2 учень: Брати активну участь у житті класу і школи, відчувати свою причетність до шкільного життя і до життя країни.

3 учень: Любити природу, берегти і примножувати її багатства: садити сади, ліси, квіти, розчищати джерельця, щоб не міліли річки. Турбуватись про майбутнє нашої держави.

1 учень: Берегти історичні і духовні пам’ятки нашого народу, не руйнувати, а вивчати і творити нову історію рідного краю.

Відеоролик «Мій рідний край». С.Весна 6

Саме в пісні, в УНТ – невмируще джерело любові до рідного краю. І чим більше ми черпаємо з цього джерела, тим повноводнішим воно стає, тим патріотичнішими стаємо ми і міцнішою – наша держава.



Народна скарбничка.

Доповнити прислів’я і пояснити їх зміст.

Батьківщина - мати, ... (умій за неї постояти.)

Людина без Вітчизни, ... (як соловей без пісні.)

Добре тому, ... (хто в своєму домі.)

Що країна, ... (то родина.)

За рідний край ... (життя віддай.)

Всюди добре, ... (а вдома найкраще.)

Кожному мила ... (рідна сторона.)

Послухайте уважно невеличкий переказ і зробіть висновок

Це було дуже давно. Два господарі будували хати. До кожного з них час від часу навідувалися сусіди, щоразу знаходячи в їхній роботі якісь недоліки: то цегла криво лежить, то куток нерівний, то вікна виходять не в ту сторону… Один із майстрів дослухався і переробляв свою будівлю, як радили сусіди. Інший чемно усіх вислуховував, кивав головою і… робив по-своєму.

І ось наступила пізня осінь, що принесла з собою страшенні вітри, зливи…

Діти, як ви думаєте, що сталося далі? (Висловлювання учнів). [хата,яка будувалась за вказівкою сусідів, розвалилася, а оселя справжнього майстра своєї справи стоїть і донині).

ІV.Підсумки уроку.

Ми, українці, повинні пишатися тим, що наша держава ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів.

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

Одна від Заходу й до Сходу

Володарка земель і вод -

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

І козаки, й стрільці січові

За тебе гинули в полях.

У небесах сузір'я Лева

Нам світить на Чумацький Шлях.

Стражденна чаєчко-небого,

Єдині два твої крила.

Виходим, нене, у дорогу,

Аби ти вільною була.

Нехай ніхто не половинить

Твоїх земель, не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на світі в нас одна.

Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. Знайте, що

«Наш клас – родина дружна і єдина,

Цікава, неповторна, гомінка,

Ми – часточка маленька України,

Ми річечка, а Україна – це ріка.

Нехай же наша дружная сім’я

На повний голос скаже:

«Так, це я - громадянин великої країни, ім’я якої – славна Україна!»

Давайте переглянемо окремі фрагменти нашого шкільного життя за минулий навчальний рік, щоб переконатися: ми з вами робимо все правильно – уміємо вчитися, трудитися, відпочивати, святкувати. А коли виростемо, будемо робити свою країну кращою, життя у ній – щасливішим.

Відеоролик з візитки 6-А класу «Діти України – це ти і я» (Пісня С.Весни). 7

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя».

Людина може вибирати усе в цьому житті: одяг, друзів, місце навчання, місце проживання… Та є дві святині, які не обирають: мати і Батьківщина. Андрій не може вважати матір Івана рідною тільки за те, що в неї престижна робота, висока зарплата або вона вродливіша від його матері. Ненька ж Івана ніколи не буде ставитися до Андрія краще, ніж до власного сина.

Якщо в якійсь країні життя краще, значить, це заслуга її громадян. Наша країна – Україна. Потрібно вірити в те, що, пройшовши криваві випробування, вистоявши і зміцнівши, український народ досягне такого рівня життя, на який справді заслуговує. Незалежність України, цілісність її кордонів дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, віддавати їй розум і серце, бути БУДІВНИКАМИ.



Відеоролик «Я українець (А.Матвійчук). 8
Дорогі діти! Шановні батьки! Ми знаходимося зараз у класній кімнаті, яку можна назвати нашою маленькою Україною. Ми зробили її такою привабливою, затишною, гармонійною, світлою своїми руками, своїми серцями, своєю любов'ю. Я бажаю вам усім відчути радість від причетності до цієї справи. Саме так своїми руками, своїми серцями, своєю вірою і правдою ми можемо зробити нашу Батьківщину країною своєї мрії

(ще раз звертається увага на гроно-асоціації на дошці).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка