Тема уроку. Тарас Шевченко – співець краси рідного краю. Т. Шевченко (про нього). Поетична світлиця. Т. Шевченко. «Вітер з гаєм розмовляє…»



Скачати 217.82 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір217.82 Kb.
Тема уроку. Тарас Шевченко – співець краси рідного краю.

Т. Шевченко (про нього). Поетична світлиця. Т. Шевченко. «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати»


Мета уроку. Ознайомити дітей з життям та творчістю українського народного поета Т.Г. Шевченка. Показати, як поет оспівує красу рідного краю. Вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, аналізувати ліричні поезії, збагачувати словник учнів. Сприяти національному вихованню, формувати почуття гордості за Україну. Виховувати почуття прекрасного, усвідомлення естетичної насолоди від творів мистецтва; розвивати уміння висловити власні відчуття, емоції. 
Обладнання. Портрет Т.Г. Шевченка, фонозапис «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати», мультфільм «Садок вишневий коло хати», картки, виставка книг, мультимедійна презентація
Хід уроку
І. Організація класу

1. Привітання

Сьогодні урок – відкритий для всіх


Багато гостей! Тож вітаємо їх!
Діти хором:

Добрий день!

Ласкаво просимо!
На початок хочу побажати:
щоб вам було легко й цікаво працювати,
хотілося відповідати, щоб знання допомагали міркувати;

щоб ви навчилися виразно читати, логічно думки будувати.


А міркуванню, розуму, мудрості навчає книга.
Хто багато читає, …(той багато знає).
Хто швидко читає, …(той багато зробити встигає).
2. Психологічна розминка
Та щоб добре працювати,
Портрет свій слід намалювати.

Учитель.

- Я хочу намалювати свій портрет. Мій сьогоднішній настрій святковий, піднесений, дещо схвильований. Я твердо знаю, що ви розумники, і нам все на уроці вдасться. І тому я щаслива людина.


Учні.( Сьогодні у мене гарний настрій,світлі думки. Я люблю себе, своїх рідних, друзів, свою землю, свою Україну. У мене хороший настрій, тому що сьогодні сонячна погода. )
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу

- На сьогоднішньому уроці ми візьмемо участь в різних телевізійних проектах.

У кожного з вас на парті анонс телепередач. Навпроти кожної рубрики передачі ставте + тоді, коли ви правильно відповідали на запитання. На кінець уроку цей анонс перетвориться на картку самооцінювання.

Анонс телепроектів : (роздруковано і вивішено на дошці).



  1. Телепроект «Спільна справа». Гра «Шифрувальники»

  2. Телепроект «Погляд». Вправа «Очікування»

  3. Телепроект «Цілком таємно». Робота над деформованим реченням

  4. Телепроект «У пошуках істини». «Асоціації»

  5. «Випуск ТСН з Оленичем Іллею та Сидорчук Анастасією». Біографічні відомості

  6. Телепроект «Стосується кожного». Опрацювання статті «Тарас Шевченко»

  7. Телепроект «Поетична світлиця»

  8. Вірш «Вітер з гаєм розмовляє...»

  9. Вірш «Садок вишневий коло хати»

  10. Телепроект « Факти». «У картинній галереї»

  11. Телепроект «Підсумки дня». Рефлексія

  12. Телепроект «Від першої особи». Самооцінювання

- Як ви розумієте слова рідний край ?

- Як називається наша Вітчизна?

- Якої ми національності?

- Ми любимо свій край, поважаємо всіх людей на Землі. Україну шанують і знають у світі .

- Яких ви знаєте людей, що принесли славу Україні ?

2. Телепроект «Спільна справа». Гра «Шифрувальники» (Слайд)

- Розшифруйте і прочитайте назву розділу, який ми починаємо вивчати.

Поезія - зія + тин – н + чна = … ( Поетична ) (Слайд)

світанок – анок + лице – е + я = … (світлиця)



Поетична світлиця

  • А що ж таке світлиця? (Світли́ця — головна кімната української оселі, вітальня, в якій приймали гостей.)

  • Яких видатних майстрів поетичного слова ви знаєте ? Так, правильно.

- Добре відомі в усьому світі й імена таких визнаних майстрів поетичного слова як Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Павло Тичина, Максим Рильський, Ліна Костенко. Творчість цих видатних українських поетів назавжди увійшла у скарбницю світової літератури.

- У розділі «Поетична світлиця» ви зможете ближче ознайомитись із чудовими творами цих та інших поетів.



3.Телепроект «Погляд». Вправа «Очікування» . Мікрофон (Слайд)

- Кожен з вас висловить свої погляди, очікування від уроку.

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й відверто висловлювати свої думки; злагоджено працювати в групах, робити висновки, протягом уроку будете активними, творчими, мислячими і старанними.



4. Телепроект «Цілком таємно». Робота над деформованим реченням

(Слайд)


- Щоб зрозуміти велич і пророцтво однієї геніальної людини, потрібно розшифрувати послання, якому 170 років. (Грудень 1845 рік)

Якумру,топоховайте

Мененамогилі

Середстепуширокого

НаВкраїнімилій.

- Хто автор цього послання ? Вірш починається звертанням поета до народу. У ньому висловлюється палка любов до трудящих, до рідної землі.

(Слайд)

- Хто такий Тарас Шевченко? (Поет, художник, борець за свободу, справжній патріот)



5. Телепроект «У пошуках істини». Асоціація ШЕВЧЕНКО (Слайд)

- Щоб доповнити ваші відповіді – складемо асоціативний кущ.



Складання «Асоціативного куща»
- Отож, павутинки сплетемо, потрібні слова доберемо. (На дошці викладають)

скульптор           художник 
           Петербург                                              Кобзар
   Моринці                                                        поет
                             ШЕВЧЕНКО                                     сирота
кріпак                                                        Чернеча гора
           письменник                   Україна



  • Яке слово зайве?


ІІІ. Актуалізація опорних знань. Доповнення знань учнів про життя і

творчість Т.Г. Шевченка

1.Оголошення теми і мети уроку (Слайд)

- Сьогодні ми поповнимо наші знання про життя і творчість Т.Г. Шевченка. Ознайомимося з віршами «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати…», в яких оспівано  красу рідного краю. Будемо вчитися правильно, виразно читати поетичні твори, аналізувати ліричні поезії, збагачувати словник.

2. «Спец випуск ТСН з Оленичем Іллею і Сидорчук Анастасією» (Слайд)

(Діти-журналісти підготовлені заздалегідь по черзі розповідають про поета)

1-ий учень (Слайд)

- 9 березня 1814 року в селі Моринці Звенигородського повіту на Київщині (тепер Черкащина) у бідній кріпацькій хаті Шевченків народився хлопчина. Батьки йому дали ім’я Тарас.

2-ий учень (Слайд)

- Прізвище Шевченко пов’язане із назвою професії швець.

Шевцем був прадід по батьковій лінії. Син шевця – шевченко – Шевченко.

1-ий учень (Слайд)

- Коли минав йому другий рік, переселились Шевченки з усією сім’єю до села Кирилівка. Велика була сім’я: батько Григорій, мати Катерина, Тарасик, три сестрички (Катря, Ярина, Марія), два братики (Микита, Йосип) і дідусь Іван. Всіх дев’ятеро.

2-ий учень (Слайд)

Гарно було в Кирилівці. Коло хати розкішний квітник, стара крислата верба, за хатою садок, а там левада, засіяна квітами, а через леваду в’ється річечка. Серед цієї краси зростав малий Тарас. Піклувалися ним добра мати та старша сестра Катерина.

1-ий учень (Слайд)

- Любив Тарас неділю, коли людей не гнали на панщину, і всі були в хаті. Збирались тоді довкола дідуся. Слухали його розповіді про те, як вороги руйнували Січ, як у людей землю відбирали, як ляхи над народом знущалися, про гайдамаків – борців за правду і волю, про високі могили, в яких спочивають славні лицарі-запорожці.

2-й учень (Слайд)

- Коли Тарасові було 9 років, померла його мати, Життя в сім'ї стало нестерпним, коли батько одружився з удовою, яка мала трьох своїх дітей. Хлопчина змушений був терпіти знущання лихої мачухи. В одинадцять років став Тарас круглим сиротою. Батько застудився і раптово помер, а перед смертю сказав пророчі слова: «Синові Тарасу із мого хазяйства нічого не треба; він не буде абияким чоловіком: з його буде або щось дуже добре, або велике ледащо…».

1-й учень (Слайд)

- Після батькової смерті почалося поневіряння хлопця по чужих людях. Як випадала вільна хвилина, хлопчик брав аркуш паперу, недогризок олівця і, сховавшись в бур’янах, малював усе, що бачив довкола, малював лише чорним олівцем, бо інших у нього не було.

2-й учень (Слайд)

- На життєвій дорозі Тарас зустрів добрих і розумних людей, які побачили в ньому талановиту людину і викупили з неволі, допомогли з навчанням в Академії мистецтв. Ставши вільною людиною в 24 роки, Тарас написав багато поетичних творів, які увійшли до збірки «Кобзар».

1-й учень: Ілля (Слайди)

- Пани і цар злякались його віршів і заслали поета в далеку пустелю – віддали у солдати із суворою забороною малювати і писати! Але не скорився Тарас і потайки писав і малював.

2-й учень (Слайд)

- Дуже хотілося поетові мати на Україні маленький будиночок. Але не судилося йому ні сімейного затишку, ні діток, яких він дуже любив. Це для них він написав і безкоштовно відправив на Україну 1000 «Букварів». Було це незадовго до смерті.

1-й учень (Слайд)

- Помер Т.Г.Шевченко в Петербурзі, пізніше його було перезахоронено у Каневі на Чернечій горі, яка тепер зветься Тарасовою. (ОЦІНЮВАННЯ)

- Які сторінки з життя великого поета були найбільш хвилюючими?



ІV. Робота над новим матеріалом

1.Телепроект «Стосується кожного». Опрацювання статті «Тарас Шевченко» (Слайд )

а) Словникова робота (роздруковано на картках)

Завдання. З’єднайте слова з їх тлумаченням.
Геніальна особистість -
обсаджена деревами широка алея посередині вулиці в місті

рукопис - талановита, здібна, творча людина

вчені-літературознавці - текст твору, написаний автором від руки або надрукований на машинці
бульвар -
предмети, виставлені для огляду в музеї або на виставці

експонати - особи, які вивчають художню літературу, її теорію та історію

1.1. Читання статті мовчки

Завдання.

- Що нового ви дізналися із статті ? (Тарас Шевченко – наш Тарас, великий Кобзар.



1.2. Вибіркове читання

- Де зберігаються рукописи поета ?

- Що знаходиться на бульварі Тараса Шевченка у Києві ?

- Що зберігається у Національному музеї Тараса Шевченка ?



1.3. Фізкультхвилинка (Відео)

2. Телепроект «Поетична світлиця» (Слайд )

- Настав час завітати до «Поетичної світлиці»



2.1.Опрацювання вірша Т. Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє...» а) Словникова робота

- Прочитайте кожну колонку слів на одному диханні. (Слайд)

Пливе   инод (один)

Повен  наюДу (Дунаю)

Поплив  поскік (скіпок)

Спиняє лозагра (заграло)

Спинить           ляєрозмов (розмовляє)

Погралися лонькириба (рибалоньки)

- Поясніть слово скіпка. (Скіпка - невелика тонка пластинка, відколота, відрубана від деревини вздовж по волокнах. Слово синонім трі́ска).

- Як по-іншому можна сказати повен? Повний

- Підберіть антонім до слова повний.

- Поясніть значення слова осока. Осока – багаторічна болотна трава з довгими гострими листками. (Показ ілюстрації).

- Поясніть правопис слова з великої букви. (Власна назва річки пишеться з великої букви).

- Де бере початок Дунай? ( В Німеччині).

- Через територію скількох країн протікає Дунай? (10).

- Які міста розташовані на українській ділянці Дунаю? (Розташовані міста  Рені, Ізмаїл, Кілія, Вилкове, а також села  Одеської області.)



2.2. Слухання фонозапису вірша «Вітер з гаєм розмовляє...»

Завдання.

- Які почуття викликав вірш? (Сум, печаль, роздуми)

- Справді цей вірш дуже сумний, і в той же час красивий.

2.3. Мовчазне читання

Завдання.

- Як поет передав картини тиші і неспокою в природі ?



2.4. Аналіз змісту вірша

- З ким розмовляє вітер?

- З чим порівнюються хвилі?

- Куди пливе човен?

- Що сталося з ним? (Човен розбився на дрібні скіпки).

- Так, Кобзар влучно описав силу бурі на морі.

- Як би ви зобразили бурю на морі? (Небо затягнуте темними хмарами. Блискавка розтинає його навпіл. Море дуже синє, аж чорне. Хвилі високо підіймаються, підхоплюють і перекидають човна. Він то виринає, то зникає. Врешті розбивається вщент.)

2.5. Зразкове читання вірша всіма учнями за вчителем  і з партитурою  (учитель голосно, діти — напівголосно) (Слайд)
Завдання.

- А зараз ми з вами будемо вчитися виразно читати вірш за складеною партитурою.

Вітер з гаєм розмовляє, /


Шепче з осокою; //
Пливе човен по Дунаю
Один
за водою. ///

Пливе човен води повен, /


Ніхто не спиняє; //
Кому спинить, — // рибалоньки
На світі немає. ///

Поплив човен в синє море, /


А воно заграло, — //
Погралися гори-хвилі — //
І скіпок не стало. ///

2.6. Виразне читання вірша учнями

- А тепер, користуючись партитурою, повправляйтесь у виразному читанні вірша. З кожної групи виберіть по 1 учневі, хто буде читати вголос.



2.7. Вибіркове читання

а) Гра: «Знайди рими»

Осокою (водою), спиняє (немає), стало (заграло).



б) Гра «Найуважніший»

Групова робота.

1 група - Прочитайте всі іменники, які вжиті у вірші. (Вітер, гаєм, осокою, човен, водою, Дунаю, рибалоньки, світі, море, гори-хвилі, скіпок).

2 група - Прочитайте всі дієслова. (Розмовляє, шепче, пливе, не спиняє, немає, поплив, заграло, погралися, не стало).

3 група - Прочитайте всі прийменники (з, по, за, на, в) і сполучники (а, і)

2.8. Гра «Незнайко». Ведучий учитель

Вітер з краєм (гаєм) розмовляє



Плаче (шепче) з осокою, ...

Пливе шхуна (човен )по Дунаю


Одна
(один) за водою.
Спішить (пливе) човен води повен,
Ворог (ніхто) зупиняє (не спиняє);
Кому спинить, — русалоньки ( рибалоньки)
На морі (світі) немає.
Поплив човен в Чорне (синє )море,
Море загойдалось ( А воно заграло,) —
Погралися малі (гори)-хвилі —
Поплив човен далі. (І скіпок не стало.)

2.9. Розвиток мовлення. Робота над ілюстрацією до вірша (Слайд)

-    До якої строфи зображено ілюстрацію в підручнику?

ПІДСУМОК

- Яка головна думка вірша? (Неповторний опис краси природи рідного краю).



2.10. Хвилинка для очей.

3. Опрацювання вірша Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати»

(Слайд)


3.1. Робота над заголовком. Мотиваційна підготовка до сприйняття твору

Завдання.

- Прочитайте назву ще одного вірша Шевченка. Як ви думаєте, про що в ньому йдеться ? (Слайд)

- А тепер давайте перенесемося до холодного підземелля з широкими кількаметровими стінами Петропавлівської фортеці в Петербурзі. Тут, у казематі, захований від усього світу, в огидних допитах і нестерпному очікуванні вироку провів Тарас Шевченко найжахливіший квітень і травень свого життя 1847 року. Що переживав, передумав поет у тій похмурій самотині, ми б так ніколи й не довідалися, якби не поезія. Шевченкові пощастило роздобути великий аркуш паперу. Склавши його учетверо, написав на ньому вірші.

Його кати, мабуть, луснули б від злості, коли б довідалися, що їхній арештант і тут, у казематі, пише твори. Цей цикл віршів Шевченко так і назвав „У казематі “. ( Каземат - одиночна камера для ув’язнення у фортеці ).



Справжнім шедевром серед цих поезій справедливо вважається вірш «Садок вишневий коло хати».

3.2. Слухання фонозапису «Садок вишневий коло хати»

Завдання.

- Яка пора року описана ?

а) Словникова робота (Слайд)

Вправа для розвитку мовної здогадки.



Завдання.

- Повправляймося у читанні слів, подумки вставляючи пропущені букви.

В_шні                                             Х_ти

Пл_ги                                             Под_є

В_черя                                            З_тих

К_оло                                              Йд_ть

- Яке слово „ зайве “ у кожній колонці ? (Коло, хати) Чому ?

- Яке інше значення може мати слово коло ?



3.3. Самостійне мовчазне читання вірша

Завдання.

- Що відтворено у вірші ? (Весняний сільський вечір в Україні)



3.4. Осмислення змісту поезії

- Звідки повертаються плугатарі ?

- Де вечеряє сім’я ?

- Кого з людей поет згадує у вірші? (Плугатарі, мати, дочка, маленькі діти).

- А де ж батько? ( Можливо чумакує , поневіряється по заробітках, а може ще працює на полі в якогось пана).
- Хто подає вечерять ? Чому? (Дочка допомагає стомленій матері.) 

- Як ви розумієте вислови вечірня зіронька встає; мати хоче научати та соловейко не дає?  

- А чого могла навчати мати, якби ви перенеслися машиною часу в той період, коли жив поет? (Прясти, варити їсти, вишивати).

- Назвіть у вірші пестливі слова. (Зіронька, соловейко, діточки)

- Які почуття викликав у вас вірш ? (Почуття спокою, захищеності, бо у мене є батьки, які про мене піклуються ).

- Як ви думаєте, що відчував поет, коли писав цей вірш ? (Любов до Батьківщини, рідного краю, до родини. Поет мріяв мати сім’ю і жити серед чудової української природи.)

- Назвіть предмети, зображені у вірші, які ви  сприймаєте зором, а
які - відчуваєте слухом.

- То що ж ми бачимо, читаючи поезію? (Садок вишневий, батьківську хату, плугатарів з плугами, сім’ю, що вечеряє коло хати, вечірню зіроньку...) 
- А чуємо? (Хрущі над вишнями гудуть, співають дівчата, витьохкування соловейка,тишу...)
 
3.5. Самостійне виразне читання вірша дітьми за складеною партитурою

(в кожного на парті)



Завдання. Навчитися виразно читати ( самостійно).

Садок вишневий коло хати, /


Хрущі над вишнями гудуть, /
Плугатарі з плугами йдуть, /
Співають ідучи дівчата, /
А матері вечерять ждуть. ///

Сім’я вечеря коло хати, /
Вечірня зіронька встає. ///
Дочка вечерять подає, /
А мати хоче научати, /
Так соловейко не дає. ///

Поклала мати коло хати 


Маленьких діточок своїх; //
Сама заснула коло їх. ///
Затихло все, / тільки дівчата 
Та соловейко не затих. ///

Від кожної групи вибрати по 1 учневі, які будуть виразно читати по 1 строфі.



3.6. Гра «Читання ланцюжком парами з лінійкою»

3.7. Вправи на розвиток швидкості читання

а) Гра «Зіпсоване радіо»

Учні читають вірш. За командою „Стоп“ кожен по черзі називає останнє слово.



б) Гра «Підніжка». Групова робота

Завдання. Підкреслити слова, які у тексті вірша не зустрічаються.

1 група. Садок, соловей, плугатарі, дівчата, матінка, дочка, діток , хати , дідок.

2 група. Вишневий, втомлені, вечірня, співучий, малесеньких, працьовиті, дружна , слухняні.

3 група. Співають, ідуть, встає, затихне, заснула, постелила, ждуть, затих, вечеряє.



в) Гра «Реконструкція рядків вірша» 

Робота в групах, взаємоперевірка в парах

1 група


Садок вишневий коло хати,  
Плугатарі з плугами йдуть,   

Співають ідучи дівчата, 

Хрущі над вишнями гудуть,   
А матері вечерять ждуть. 

2 група


Вечірня зіронька встає.  
А мати хоче научати,  
Так соловейко не дає. 

Дочка вечерять подає,  

Сім’я вечеря коло хати 

3 група


Затихло все, тільки дівчата  

Поклала мати коло хати  


Та соловейко не затих. 

Маленьких діточок своїх;  


Сама заснула коло їх.  

Перевірка

- Завершили роботу? Обміняйтесь картками.

- Назвіть прізвища тих учнів, які помилились.

ПІДСУМОК.

- Яка головна думка? Кожна людина почуватиметься спокійною і щасливою серед такої природи, коли вона має люблячу сім’ю.

3.8. Музична пауза. Перегляд мультфільму «Садок вишневий коло хати…»

Обробка Є.Козака (Відео)

- Чи вдалося композитору передати настрій вірша?

- Яка є розбіжність із текстом ? (Плугатарі орали, а не йшли; мама клала спати одну дитинку; за столом був батько, а Шевченко про нього не згадує.)

V. Телепроект «Факти». «У картинній галереї» (Слайд)

Завдання.

- Ми переглядали репродукції картин Шевченка. Відтворіть назви картин, закресливши зайві склади.

Хадвата батьодиків. Селянтриська росімдина. На узлівісімссі. Кабадтерина. Робіншістьзон Кртриузо. Цилорганка-вонакрожка.



  • Репортаж із картинної галереї веде журналіст Роман Климчук (Слайд)

Тарас Шевченко був чудовим знавцем народного побуту, про що свідчать не тільки його поезії, але й картини, зокрема „Селянська родина“. На полотні бачимо куточок подвір’я та стареньку хату під солом’яною покрівлею. Тут наприкінці довгого літнього дня зібралася селянська сім’я. Малюк, мабуть, розбив горщика. Першим порухом батька було покарати сина за шкоду. Лагідним жестом мати заступилася за малого. Заспокоєний нею батько в одну руку бере люльку, а другою тягнеться до сина, щоб його приголубити. Під ногами у людей крутиться цікавий до всього дворовий пес. Неподалік на призьбі сидить і гріється у промінні призахідного сонця сивий дідусь. Він заглиблений у свої думки і не дослухається до того, що відбувається на подвір’ї. Картина „Селянська родина“ знаходиться у Державному музеї Т. Г. Шевченка. Вона має багато спільного з віршем Садок вишневий коло хати…“ ОЦІНЮВАННЯ

VІ. Телепроект «Підсумки дня». Рефлексія (Слайд)

- Наступний телепроект ,,Підсумки дня“. В студії працює Роман Вавриш.

- Звертаю вашу увагу на виставку книг. Тут є твори Т Г. Шевченка та цікаві книжки про поета. Читайте, цікавтесь та научайтесь. Дана література є в нашій

шкільній і дитячій міській бібліотеці.
Історія життя Шевченка – то повість про те, якою сильною і непереможною може бути людина, що виростає з народу, живе з ним, вірно служить йому і зв’язана з ним усіма думками і помислами своїми. ОЦІНЮВАННЯ

- І як підсумок нашого уроку, я пропоную вам скласти сенкан зі словом Шевченко.

а) Складання сенкану

(В дітей на картках опорні слова) :

Кобзар, пророчий, вірить, карається, Шевченко, віддає життя за Україну, талановитий, мучиться, світоч, Прометей, бореться, безсмертний, патріот, люблячий, страждає, вірить у щасливе майбутнє, не кається , сподівається, хоче бачити українців вільними.

Шевченко Шевченко

Пророчий, талановитий Люблячий , безсмертний

Вірить, мучиться, бореться Страждає, сподівається, не кається

Віддає життя за Україну . Вірить у щасливе майбутнє.

Кобзар Патріот

ПІДСУМОК


- Сенкани ви склали правильно, з чого зрозуміло, що ви добре засвоїли ким був і є Тарас Шевченко для нас, українців.

- Чи виправдалися ваші очікування щодо уроку? Як саме? ( На уроці було багато цікавої і невідомої інформації. Мені сподобалося працювати з партитурою, бо так можна навчитися виразно читати.)

- Які твори читали сьогодні?
- Що по вашому об’єднує їх? (Природа в усіх поезіях Кобзаря справжня, красива і жива. Вірші дуже близькі і зрозумілі насамперед через прекрасні описи природи)

  • Т. Шевченко залишив по собі збірку поезій «Кобзар», 9 повістей (із 20-ти задуманих), п’єсу «Назар Стодоля», декілька уривків інших драматичних творів, щоденник, листи.

VІІ. Телепроект «Від першої особи». Метод «Мікрофон»

Самооцінювання (Слайд)

  • Сьогодні на уроці я зрозумів…що Шевченко дуже талановита людина.

  • Сьогодні на уроці я дізнався … нові факти з життя Кобзаря.

  • Мене вразило … тяжке дитинство, знущання мачухи і її дітей.

  • Я відчуваю …

  • Я впевнений …

- Візьміть картки самооцінювання, підрахуйте і скажіть на скільки балів ви оцінюєте свою роботу на уроці? ( Я оцінив себе на …, у мене вийшло …)

VIІІ. Домашнє завдання (Слайд)

Вивчити напам’ять вірш «Садок вишневий коло хати …», читати вірш «Вітер з гаєм розмовляє...» , відповідати на запитання

Почати створення творчого міні - проекту «Дерево життя і творчості

Т. Шевченка».



Намалювати ілюстрації до віршів Т.Г.Шевченка.

- Я хочу подякувати вам за роботу на уроці і побажати щастя і добра.
Нехай вогник Кобзаря завжди горить у ваших серцях, посилаючи іскорки любові до природи, людини, рідного слова.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка