Тема. В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки. Слайд №1 Портрет писателя Мета



Скачати 53.98 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір53.98 Kb.
Тема. В. Нестайко  «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки.

 Слайд №1 Портрет писателя

 Мета: аналізуючи пригодницький твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», вдосконалювати вміння учнів характеризувати героїв, розкривати риси їх вдачі, особливості поведінки; розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки, виділяти з інформації головне; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру.

 Тип уроку: комбінований

 Обладнання:  ілюстрації до творуноутбук.

 Хід уроку

І.  Організаційний момент

Сьогодні в нас незвичайний урок:

У світ фантазії зробимо ще один крок,

А з творчістю ми вже стрічались не раз;

І знову вона завітає до нас.

Це час міркувань, наполегливий час.

Цікаві завдання чекають на вас.

ІІ. Мотиваційний етап

1. Актуалізація суб`єктного досвіду й опорних знань



Слайд №2 Назва твору

Слово вчителя

   Сьогодні у нас урок-подорож твором  «Тореадори з Васюківки» одного з найвідоміших українських дитячих письменників Всеволода Нестайка. Подорожувати  будемо уявним потягом, до якого ми потрапили завдяки знанням, Подорожувати ми будемо селом Васюківки

Читаючи твір Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», не можна стримувати посмішку. Наприклад, згадайте пригоди хлопців, які пов’язані з будівництвом метро, з оплатою за проїзд тощо. Всі пригоди настільки яскраві, що ми ніби разом з головними героями переживаємо, діємо та співчуваємо їм під час покарань.

   Тож давайте поринемо у цей цікавий та пригодницький світ.

І. А розпочнемо нашу подорож з презентацій кожної станції.

 Ми познайомилися з жителями кожної станції, які вже готові поринути у вир пригод. А, до речі, чому твір можна назвати пригодницьким?



Слайд №3 пригодницький твір

Записати:

Пригодницький твір – це прозовий твір, сюжет якого наповнений великою кількістю пригод і незвичайних подій.

 Перша пригода для жителів усіх станцій – тестові завдання за змістом твору.

Приготуйте робочі зошити. Але кожну відповідь ми будемо коментувати.

Слайд №4

1.     Хто зруйнував збудоване хлопцями метро?

А) корова Контрибуція,

Б) учителька математики,

В) льоха Манюня,

Г) дід Салимон.

(1 пуд  це 16 кг.)

Слайд №5

2.     Скільки станцій метро мало бути збудовано?

А) 5,

Б) 2,

В) 3,

Г) 7.

Слайд №6

3.     Для кого проїзд у метро мав бути дорожчим?

А) для Яришки,                                                                                    

Б) для родичів,

В) для вчительки математики,

Г) для друзів.

Слайд №7

4.     Головні герої твору:

А) Ява та Павлуша,

Б) Ява та Жора,

В) Павлуша та Петька,

Г) Антончик і Степан.

Слайд №8

5.     Про що йде мова: «Це такі гробниці в Єгипті. В них фараонів ховали. Багато століть тому…»

А) про урок історії,

Б) про казку, яку розповідає мати,

В) про пригоду на баштані.

Слайд №9

6.     Для чого Ява вигадує різні штуки-викаблуки?

А) щоб повеселити людей,

Б) щоб отримати гроші,

В) щоб зажити слави,

Г) щоб роздратувати батьків.

Слайд №10

7. «А от тарілку сиру, щедро политого сметаною, і партика хліба, принесена на моє прохання, пішли туго…»- кому належать дані слова та до кого?

А) Павлуші до Яви,

Б) Яві до Павлуші,

В) Яві до Яришки.

Родина – це осередок суспільства, це те місце, де кожен завжди отримає підтримку та розуміння. Це найголовніше для кожного з нас. Хоча ми не завжди цінуємо те, що у нас є.

Настав час для другої подорожі. Це подорож у світ справжньої дружби та характеру людей

Слайд 11

Хлопчики – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять не зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами, бо у пригодах, у різноманітних приємних і неприємних ситуаціях гартується воля, характер людини і справжня дружба.

         3 . Робота в групах над характеристикою героїв твору

     Запишімо те хороше, що притаманне хлопчикам, і те, що, на вашу думку, не красить підлітка.

Після роботи в зошитах слайд №17

          +                   ПАВЛУСЬ             ―

                                         ЯВА                            Бешкетники, неслухняні

                                                                       необачні, не бажають учитися Кмітливі

Винахідливі

Люблять тварин

Вміють дружити                                                                 

 

- А взагалі-то на вашу думку вони позитивні чи негативні герої?



А як ми можемо пояснити їх негативні прояви поведінки.?

Третя подорож – це аналіз твору, а зробимо ми його за допомогою таблиці зрівняння, розглянемо за пунктами



Слайд12

Визначимо яка була мрія у хлопців?

А що ж вийшло дійсно?

Що було смішним, комічним?

А що для вас стало сумним?

Слайд 13

 Прийшла пора для підсумку нашої подорожі. І остання станція буде називатися «незакінчене речення»



Слайд14

Ви сьогодні попрацювали дуже добре. А я хочу закінчити урок словами Всеволода Нестайка



Слайд 15

 


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка