Тема. Вживання іменників без прийменників і з прийменниками



Скачати 33.45 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір33.45 Kb.


Підготовила і провела класовод 4 класу Бойко В.В.

Тема. Вживання іменників без прийменників і з прийменниками Мета. Вдосконалювати вміння відмінювати іменники у множині; розвивати вміння правильно вживати прийменники з імен- никами в різних відмінках; виховувати інтерес до історії України. Обладнання: картки індивідуального опитування

Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 180. Метод «Мікрофон» Заслухати словосполучення, складені учнями. Додаткові питання 1) Назвіть іменники у родовому відмінку. 2) Що ви можете розповісти про закінчення іменників у родовому відмінку множини? 3) На що треба звертати увагу, вибираючи закінчення при відмін- нюванні іменників у множині? 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Спиши текст, ставлячи іменники, що в дужках, у множині. Визнач відмінок іменників. Наші (предок) будували (замок), щоб боронити рідну землю. На горі вони ставили міцні (будівля), оточуючи їх кам’яним муром. На мурах були сторожові (вежа). Добре відомі (замок) у Києві, Львові, Чернігові. (Замок) треба берегти. Картка 2 Запиши словосполучення, поставивши іменники в родовий відмінок множини. З одним із словосполучень склади й запиши речення. Багато (вишня); кілька (прізвище); немає (знання); багато (соловей); кілька (вікно); чимало (заповідь); багато (озеро); не чув (розповідь); побачили (суддя); п’ять (століття). Картка 3 Постав іменник в орудному відмінку множини. Склади речення з ви-браним словосполученням. Підкресли у ньому головні й другорядні члени речення. За високими (гора); за глибокими (море); чудовими (килим); рідними (край). II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Гра «Знавці» (зоровий диктант) Запишіть іменники, поставивши у множині. Біля озера, від променя, до школи, через дорогу, по вулиці, за лісом, по дорозі. ― Визначте відмінки іменників. ― Що спільного у всіх іменників? (Всі вони мають при собі приймен-ники.) III. Оголошення теми і мети уроку ― Сьогодні поспостерігаємо за вживанням прийменників під час відмі-нювання іменників у множині.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Бесіда ― Що ви можете розповісти про прийменники? (Належать до службо-вих частин мови, не називають предметів, ознак, дій і станів , не мають коренів та інших частин слів, виконують тільки синтаксичні функції ― поє-днують слова, не є самостійними членами речення.) ― Наведіть приклади прийменників. ― Що ви можете розповісти про правопис прийменників? 2. Слухання й аналіз складеного тексту. Метод «Крісло автора» («Трихвилинне есе») Крок 1. Попросіть кількох бажаючих прочитати твори (складені роз-повіді) для усього класу в «Кріслі автора», що виставляється посередині кла-су. Крок 2. Діти, послухавши текст, протягом 3 хв записують усе, що спало їм на думку, про прочитаний твір. Крок 3. Викладання думок на папері не оцінюється щодо грамотності та орфографії. Увага дітей має бути зосереджена на вільному потоці думок. Крок 4. Учні мають бути впевнені у своєму праві висловлювати дум-ки вільно, а також у шанобливому ставленні аудиторії до їхніх думок. Крок 5. Використовуйте під час обговорення відкриті питання, зна-ходьте разом з учнями різні варіанти відповідей і шляхи розв’язання проб-лем. Крок 6. Отримавши відгуки на власні думки, учні повинні мати ши-рокі можливості для їх обговорення. 3. Робота з підручником (вправа 182) ― Прочитайте текст із вправи 182. ― До якого типу текстів він належить? ― Що нового дізналися із цього тексту? ― Поміркуйте, чи в кожному відмінку можливе використання прийме-нників. ― Подивіться на зоровий диктант, який ми сьогодні написали. Він під-каже вам правильну відповідь. ― Звірте свої спостереження із правилом на с. 91. ― Чи правильні висновки ви зробили?

V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективне коментоване виконання вправи 182 ― Якого виду цей текст? 2. Коментар до домашнього завдання ― Вдома ви теж будете працювати із науково-популярним текстом із вправи 185. Прочитайте його. ― Яка тема тексту? А мета? ― А що вам необхідно буде робити у цій вправі? ― Чи зумієте ви це зробити? 3. Самостійна робота із вправою 184 ― Скажіть, а як до нас доходять історичні відомості? ― А ще невичерпним джерелом історичних знань є народні пісні. З однією з них ми ознайомимось у вправі 184. Завдання 1 опрацювати усно колективно. Завдання 2, 3 запропонувати для самостійної роботи. Перевірка ― фронтально.



VI. Підсумок уроку ― Зберіть прислів’я. Від, Батьківщину, ворогів, бережи. ― Чого навчає нас це прислів’я? ― Знайдіть у ньому іменник у множині. Що ви можете про нього роз-повісти? ― В якому відмінку іменники завжди вживаються без прийменників? ― У якому відмінку іменники вживаються тільки з прийменниками? Наведіть приклади. ― А що ви можете сказати про інші відмінки? VII. Домашнє завдання Правило на с. 91; вправа 185; повторити словникові слова.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка