Тема. Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10 Мета



Скачати 54.88 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір54.88 Kb.
Тема. Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10
Мета: вдосконалювати вміння і навички усних і письмових обчислень в межах 10; закріплювати навички порівняння чисел та величин; складати та розв’язувати прості задачі на додавання, віднімання. Розвивати увагу, пам΄ять, логічне мислення, винахідливість. розвивати уміння працювати в групах та в парах. Виховувати колективізм, взаємодопомогу.
Обладнання: фішки і завдання для гри «Карусель», зошит, лінійка,горішки, кульки, стрічки, корзинки, завдання для групової роботи, мікрофон,дзвіночок, підручник, комп’'ютер, презентація.
Хід уроку

I. Організація класу

— Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а чули,

Не просто дивилися, а бачили,

Не просто відповідали, а міркували,

Дружно й плідно працювали.



Гра «Мікрофон"

- Чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

— Щоб усі ваші сподівання збулися...

Слайд 1.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Учні — просто молодці.

Слайд 2.

Слайд 3.

II. Хвилинка каліграфії

Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах напишемо один рядок знайомої нам цифри. А що це за цифра, відгадайте.

До цифри цієї ти уже звик,

Вона дуже схожа на сніговик.

Лиш тільки зима змінить осінь,

Напишемо цифру цю — .... (вісім).


(Учні записують цифру у зошити.)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Слайд 4.

  • Ми сьогодні побуваємо у дуже цікавому місці. Там завжди шум, гам, чути і голоси людей, і тварин, і сміх, і сварку, і пісні. Розшифруйте слово і ви дізнаєтеся , де у нас буде проходити урок.

Слайд 5. Запис МАЯРРОК. Діти розшифровують слово.
Слайд 6. Запис ЯРМАРОК.

Слайд 7. ЯРМАРОК-це торгове дійство.


  • Так, ми на ярмарку. яким словом можна замінити це слово? (Базар.)

  • Що роблять на базарі?

  • Сьогоднішній ярмарок незвичайний, тому що нам знадобляться для купівлі товарів не гроші. а математичні знання, розум, кмітливість. винахідливість.


IV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

1.Гра «Стежка»

-Щоб потрапити на ярмарок, нам слід прокласти собі стежку.





2. Математичний диктант.

  • Записати число, наступне за числом 4; (5)

  • Записати число, яке на 1менше, ніж 3; (2)

  • Перший доданок 4, другий 6. Знайти суму; (10)

  • «Сусіди» числа 7; (6 8)

  • Що стоїть перед числом 6? (5)

  • Яке число більше 2,але менше 4? (3)

  • Записати число, яке стоїть між 8 і 10; (9)

  • Яке число вийде, якщо від 10 відняти7? (3)

— Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, закріпленими краплинами.




- Порівняйте числа.


3. Усні обчислення

- Що продають на ярмарку?

- Відгадайте загадку.



Соковите,червоненьке,

Круглобоке, солоденьке (Яблуко)

Даю учневі яблуко, задаю завдання. Він відповідає і передає іншому учневі.



  • Назви числа від 8-10, від 10-1, віл 9-3, від 6-10.

  • Назви число, яке на 1 менше від 8, 9, 6.

  • Збільш на 1 число 8, 4, 5.

  • Назви «сусідів» числа 10, 8.

4. Гра «Карусель»

Слайд 8.

-На ярмарку не лише купують і продають. Який ярмарок без каруселі!

Діти стають у внутрішнє і зовнішнє коло. Діти з внутрішнього кола задають питання дітям із зовнішнього кола. Ті за правильну відповідь отримують фішку. Учасники зовнішнього кола рухаються за годинниковою стрілкою по дзвінку.

10-3, 6+4, 9-2, 2+6, 0+3, 5+5, 8-5, 9-7, 8-6, 7-1.

V. Розвиток математичних знань.

1. Робота в групах

Слайд 9.

— Ось тут продаються кульки. Щоб їх придбати – необхідно теж добре попрацювати. Щоб купити кульки, необхідно попрацювати в групах.



1 група. Порівняти числа Слайд 10.

10-2 * 7+2 7-5 * 3

2+5 * 9-2 9-8 * 0

2 група.Обчисліть вирази: Слайд 11.

5 + 5 — 7 6 + 4 — 3

3 + 3 + 4 6 — 3 — 3

10 — 5 — 2 1 + 5 + 3

7 + 3 — 6 4 + 4 — 2

3 група. Поставити знаки <, >, =: Слайд 12.

4 ... 5 — 1 5 + 2 ... 10 — 4

3 + 3 ... 9 7 — 4 ... 3 + 1

2 + 8 ... 10 8 ... 10 — 3

7 л ... 9 л 5 кг ... 2 кг

4. група. Вставте знаки дій. Слайд 13.

8-6*5=7 9-3*3=3

4+4*2=10 4*6-8=2

5. група. Вставте знаки дій. Слайд 14.

6+4*2=8 10-5*2=7

3*5-6=2 8-6*5=7

Слайд 15.

— А ще на ярмарку можна придбати горiшки.

— Хто хоче купити горішки, повинен порівняти числа:

9 -7і1 2+4і5 3-3і0 6-4і4 10-2і10 0+3і2


— Подивітъся, якi щирi й багатi столи. Скiльки рiзного товару можна купити.

Слайд 16. Зорова гімнастика
1.Креслення відрізків

- Які чудові стрічкиє на ярмарку! Щоб прикрасити плаття ляльки, дівчинка купила 10 см стрічки. Накресліть відрізок такої самої довжини.

- Від цієї стрічки вона відрізала 6см. Довшою чи коротшою стала стрічка?

-Накресліть відрізок на 6см коротший за попередній.

- Скільки сантиметрів стрічки залишилося у дівчинки?

-Яка довжина другого відрізка?


V|. Фізкультхвилинка.
— На ярмарку продаються цукерки. Для того, щоб їх купити, необхiдно виконати такi завдання: скласти за малюнком задачу, розв’язати її.
2. Розв’язування зад Слайд 17.


  • На ярмарку продається мед. Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.

( У діжці 10л меду, а в банці на 8л менше. Скільки меду у банці?)
Діти обговорюють задачу і самостійно розв’язують .
3.Творча робота.

Як зміниться розв’язання задачі, якщо замінити у умові слово «більше» на слово «менше»?


Діти складають умову задачі і усно розв’язують.
4. Логічне завдання.

- Господарочка Даринка зробила багато запасів на зиму. Чи здогадаєтесь ви, які саме овочі і фрукти у неї є?

( Вчитель показує картку, на якій намальована форма і колір, діти повинні вгадати „зашифровану” назву)

помідор огірок слива груша морква

яблуко

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Слайд 18.

— Отже, відкриймо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки ­цікавинки (Учні читають вірші-загадки.)

У садок до годівниці прилетіли три синиці, потім ще три птиці. Скільки птиць на годівниці? (6 — слово «ми»)

• Каже мати-квочка: «В мене 3 синочка і чотири дочки».

Скільки діточок у квочки? (7 — слово «побували»)

• По дорозі зайчик біг, ніс п’ять яблук на пиріг. Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (4 — слово «ярмарку»)

• Сидів хлопчик біля річки і піймав аж три плотвички.



Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало? (2 — слово «на»)






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка