Тема. Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення



Скачати 38.98 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір38.98 Kb.
Конспект уроку з математики.

3 клас.

Тема. Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.
Мета. Закріплювати навички табличного множення і ділення; узагальнювати вміння розв*язувати рівняння , задачі і приклади вивчених видів, розвивати обчислювальні навички, логічне мислення; поглибити знання про працю хліборобів, виховувати бережливе ставлення до хліба, самостійність, організованість, навички колективної та групової співпраці, викликати інтерес до вивчення математики.
Обладнання. Комп*ютери,тести, схеми, колоски пшениці, макет колоска, 1 г хліба, задачне поле, ілюстрації, дитячі роботи, вироби з хліба, вислів «Хліб – всьому голова.»
Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку.
І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Під час уроку ви зустрінетесь із завданнями, які потребують уваги, кмітливості, мислення. І тому урок ми проведемо під девізом, який узятий з мудрої поради швейцарського письменника, вченого Лафатера:

«Якщо хочеш бути розумним, навчись розумно запитувати, уважно

слухати, чітко відповідати.»

Упродовж уроку ми будемо говорити про важливий продукт людської праці, а щоб дізнатись, що це, я пропоную вам розгадати загадку.
Народився із землі,

Зарум*янивсь на вогні

І з*явився на столі

До борщу тобі й мені.

(Хліб.)


  • А що таке хліб?

Це і пшеничне чи житнє поле, і колоски, і зерно, і борошно, і готовий буханець хліба, і тістечка.

(Показ ілюстрацій)

  • Хто розкаже послідовність виконання робіт при вирощуванні хліба.

(Діти називають послідовність робіт при вирощуванні хліба).

  • А чому ці культури називаються зерновими?

(Бо у них плід зернинка, зібрана у колосок.)Показ колоска.

  • Давайте і ми з вами спробуємо виростити такий чудовий колосок пшениці на уроці математики та наповнимо його добірним зерном.

(Вчитель прикріплює макет колоска на дошці.)

  • Якого кольору колосок?

  • Де на символах нашої держави ми бачимо цей колір?

  • Приступимо до вирощування колоска.

1. Усний рахунок.

4*9 : 6 * 8 + 8 : 7 * 9

6* 5 + 6 : 4 – 2 * 8 – 56

4 * 8 + 38 – 46 : 4 : 2 + 49 – 36 : 2 * 9

3 7

6 * 9 + 17 95 – 8 * 3



7 5

8
Х ? (4) А ?(10) С ?(8)

*9 +14 *8

+6 :3 +6


:7 *5 -25

+49 -11 :5


2. Розв*язування задач.

- З 18 кг борошна випекли 9 однакових хлібин. Скільки борошна витратили на кожну хлібину?

- Що більше 6 частина доби, чи 4 частина.?

- Зерноочисна машина за 5 хвилин очищає 45 кг зерна. Скільки кг зерна зерноочисна машина очищає за 1 хвилину?



ІІІ Основна частина.

  1. Каліграфічна хвилинка.

  • Починаємо роботу в зошиті з каліграфічної хвилинки.

Цифру, яку ми будемо писати, назвете ви, продовжуючи мою думку:

Ми її зустрінемо в нотах

В кольорах веселки є

Кожен день у тижні має

Цифра ця відома всім

Чудес світу також … ( 7 )



  • Каліграфічно, в другий рядок, запишемо результати табличного множення числа 7 в порядку зростання.

( 7, 14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70.)

( 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1)

  1. Математичний диктант.

а) Записати, чому дорівнює 6 частина від числа 36,

8 частина від числа 56,

4 частина від числа 32.

б) Суму чисел 3 і 4 збільшити у 8 разів

в) Ціна хлібини 3 грн. Запишіть вартість 8 хлібин.

г) Скільки бубликів ціною 2 грн можна купити за 14 грн ?

д) Вартість 6 калачів 24 грн. Яка ціна 1 калача?

( Взаємоперевірка )

3.Розв*язування задач.

Оскільки ми відчуваємо себе хліборобами, помандруємо в поле, але в поле задачне, де на нас чекають задачі.

Задача 1.

9 м


8 м


  • Яку форму має поле?

  • Які в нього сторони?

  • Що таке периметр?

Завдання. Знайти периметр поля.

Фізкультхвилинка.

Сядьте рівненько, підніміть руки долоньками вверх. Заплющіть очі. Відчуйте, як у тіло, через долоньки, надходить космічна енергія. Ви набираєтесь нових сил.

Опустіть руки, розплющіть очі, усміхніться, збережіть настрій і бадьорість якомога довше.

Задача 2.

На дослідній ділянці посіяли 30 кг пшениці, жита – у 5 разів менше, ніж пшениці, а гречки – у 2 рази менше, ніж жита. Скільки кг гречки посіяли?

(Задача записується діями і виразом)

Задача 3.

Після того, як продали 54 паляниці, залишилось продати ще у 6 разів менше паляниць. Скільки всього потрібно було продати паляниць?

(Діти складають короткий запис до задачі, розв*язують її діями, записують вираз).

4.Розв*язування рівнянь.

Х : 8 = 8 Х * 6 = 42 9 * Х = 27

5. Тести. (Робота за комп*ютерами).

- Знайди рівняння, в якому Х = 4

а) 24 + Х = 24 б) Х * 1 = 4 в) Х – 4 = 14

- У скільки разів 4 менше від 36?

а) 40 б) 32 в)9

- Познач , чому дорівнює значення виразу?

( а + 18 ) : 6 , якщо а = 18



  • Батькові 36 років, а синові – 6 років . У скільки разів батько старший за сина?

а) 14 б) 6 в) 26

- За 5 днів на елеваторі просушили 40 мішків з зерном. За скільки днів просушать 64 мішки?

а) 1) 40 : 5 = 8 ( м.) б)1) 40 : 5 = 8 ( м .)

2) 64 : 8 = 8 ( дн.) 2) 64 – 8 = 56 ( дн.)

- У яких рівностях неправильні відповіді?

а) 8 * 8 = 64 б) 24 : 8 = 3 в) 32 : 4 = 7


(Оцінювання. Заповнення макету колоска зерном)

ІV. Підсумок уроку.

  • Яке значення має хліб у житті нашого народу?

  • Щоб спекти 1 хлібину потрібно 10000 зернин .

  • В Україні випікають 800 видів хліба.

  • У нашій державі проживає 46 млн. чоловік. Якщо за 1 день кожен житель України змарнує 1 г хліба, (показ 1 г) то за рік втрати будуть становити 17 155 т хліба.



Діти ! Бережіть кожну крихту хліба !


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка