Тема. Вправи на закріплення та узагальнення знань про слова, які означають назви предметів



Скачати 57.71 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір57.71 Kb.
Урок української мови, 2 клас

Вчитель:Сикалова Людмила Миколаївна,ЗОСШ № 18,м.Новомосковськ
ТЕМА. Вправи на закріплення та узагальнення знань про слова,

які означають назви предметів.

МЕТА. Закріпити і узагальнити знання учнів про слова – назви предметів –

іменники.Розвивати пізнавальну активність учнів.Виховувати тур-

ботливе ставлення до птахів,бажання дарити радість.
Т. Орг.класу.

Сядьте,діти всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Мені,діти,усміхніться,

Веселіше подивіться!

П. Повідомлення теми.



  • Яку частину мови ми вивчали?

  • Тема сьогоднішнього уроку “Повторення вивченого про іменник”

  • До нас на урок завітала поважна гостя:Дорога біла стелиться.

І краю їй нема.

Сніжок мете.Метелиця.

Прийшла до нас… (зима)


  • І прийшла вона не просто так.Вона принесла незвичайну книжечку.

Чому незвичайну? А тому,що кожна її сторіночка подарує вам своє завдання.

Ш.Актуалізація опорних знань.
1.Каліграфічна хвилинка.

  • На знак поваги до нашої гості та й за традицією почнемо працю з

каліграфічної хвилинки.

Зи-зи-зи,ма-ма-ма.

до,зима,Прийшла,нас.

  • Складіть з поданих слів речення та запишіть його.

  • Чи є в цьому реченні наш добрий знайомий – іменник?

  • За якими ознаками ви його впізнали?

  • Ми з вами по мірі вивчання іменника склали таблицю,яка буде вам

допомагати виконувати завдання Матінки-Зими.

IV. Основна частина.

1.Індивідуальна робота з перфокартами.

1 стор. Зафарбувати кружечок навпроти іменника

книжечки поля

“Відшукай!” молоденькі

річка

сосни


побіліли

ялини


деревця

Прізвище Оцінка

учня

  • Обміняйтеся перфокартами з сусідом.Перевірте з дошки.

- То що називають іменники?На які питання відповідають?

2 стор. 2. Гра “Розмети кучугури”

книжечки - Зима-білосніжка намела кучугури зі слів:прочитаймо!

- Яким одним словом можна назвати?



  • А на які дві групи ви б розділили ці слова?

  • Розметіть кучугуру:однина – стрілочка вліво,

До дошки множина – стрілочка вправо.

2 учні


сніги

мороз


поля

річка


деревця

іній


- То скільки предметів можуть називати іменники?

3 стор. 3.Творча робота в парах.

книжечки - Зимонька-Зима принесла вам фотографії : те,що вона бачила,

пролітаючи нашою рідною Україною.



  • Знайдіть на фото і запишіть 3 іменника-істоти,а потім 3 іменника-

неістоти.Усно складіть речення з одним з них.

(ПЕРЕВІРКА)



  • То які іменники відповідають на питання ХТО?

ЩО?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА



  • Ви втомились?

Саме час дружно відпочити

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

Ми писали,ми трудились,

Наші пальчики втомились.

А щоб далі нам писати,

Треба пальці розімяти.

Руки вгору потягніть

І до сонця підстребніть.

Всі присядем,встанем враз,

Знов чекає праця нас.

4 стор. 4.Диктант вибірковий.

книжечки - Турботлива матінка-Зима приготувала для вас цікавий диктант-ситечко:

Змайстрував мій братик Гриць гарну хаточку для птиць.



  • Просійте крізь ситечко усі слова,крім іменників.Лише іменники і запишіть.

  • Які слова записали? (братик,Гриць,хаточку,птиць)

  • Яке слово виключили б?(хаточку – неістота; Гриць-власна назва)

  • Подаруйте Грицеві іще іменники,які пишуться з великої букви.

  • Дітки,а в кого вдома є птиці?

  • Як звати?

  • Як напишемо?Чому?

  • Зараз зима :важко пташкам відшукати їжу.Якщо хтось з вас прийде

сьогодні додому,змайструє будь з чого годівничку для пташок та по-

вісить її,то така дитина може вважати себе доброю,чуйною,сердечною

людиною.


  • То які іменники пишуться з великої букви?

5 стор. 5.Гра “ Сніжки “.Самостійна робота.

книжечки (Відкриваю картину)


  • Подивіться,дітки,яку чудову картину намалювала наша гостя.

  • Яка пора року на ній зображена?Чому?

  • Пограємо з вами в гру,яку ви всі знаєте:”Сніжки”.

Відшукайте іменники на картині.Я кидатиму сніжку,а хто впіймав-

подаруйте слово-іменник Зимі-чарівниці.Приготуйте долоньки:

якщо хтось помилився і подарував не іменник – плескайте!



  • А на який розділовий знак схожа сніжка?

  • Зима-чарівниця перетворила нашу сніжку у крапочку.Тільки заблукала крапочка у вправі 247.Пошукайте її,будь ласка:спишіть текст,позначаючи початок і кінець кожного речення,підкресліть іменники – порадуйте Зимоньку!

V. Міркування.

наша гостя дарує вам свої фотографії з написом.Ви можете,навідь,

розмалювати їх.



VI. Дом.завдання.

з бібліотечної книжечки 10 іменників.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка