Тема. Як звірі пристосувалися до зими? Мета



Скачати 63.74 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір63.74 Kb.
Тема. Як звірі пристосувалися до зими?

Мета: встановити взаємозв'язки між змінами в неживій природі та в житті тварин; продовжувати формувати вміння здійснювати порівняння за істотними ознаками тварин, класифікувати їх, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки в природі на прикладі зимового життя звірів; формувати уявлення про зимове життя звірів,пристосування до зими, поділ тварин на тих, які ведуть активний і пасивний спосіб життя; виховувати спостережливість, допитливість, пізнавальний інтерес до вивчення природи рідного краю,бажання допомагати тваринам взимку.

Обладнання: ребуси, малюнки із зображенням тварин.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.

IІ.Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
Хвилинка спостереження. Бесіда про погоду.
На дошці малюнки. Вчитель читає загадку. Відгадати загадку, знайти малюнок птаха. Розмістити в таблиці « Перелітні. Зимуючі.»

Перелітні

Зимуючі




1.Довгі ноги, довгий ніс.

Прилетів - обід приніс:

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.

(Лелека)
2. Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)

3. Маленький хлопчик у сірій свитинці


По дворах стрибає, крихти збирає.

(Горобець)

4. Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…
(Шпак)
5. Уночі гуляє, 
а в день спочиває,
Має круглі очі, 
бачить серед ночі.

(Сова)



6.Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю.
(Дятел)
7.Вона живе в селі і в місті,
Обіч доріг, де є гаї
Роками не міняє місця.
В теплії краї

Не кличе діток відлітати,
Аби - де стане зимувати. 
(Ворона)
8.Над водою вертольотики 
Все літають взад-вперед, 
І від легкого їх дотику 
Не схитнеться очерет. 
Що за дивні вертольотики — 
Не гуркочуть, не гудуть 
І самі себе без льотчиків 
Понад озером ведуть?! 
(Бабка)

- Хто зайвий? Чому?

- Чому перелітні птахи відлітають у теплі краї?

- Чому не всі птахи відлітають?

- Як змінюється життя птахів, що залишаються в нас зимувати?

- Як ми з вами можемо допомогти птахам, що залишаються?


ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Прочитайте ребуси.( Вовк,лисиця,їжак,білка,кабан,ведмідь,снігур)










= 4=и
Б,,,з=б

(використано програму генератор ребусів онлайн)


- Хто «зайвий»? Чому? Доведіть, що це птах.

- Яким іншим словом можна назвати цих тварин? (Звірі). За якими істотними ознаками ми це зробимо?

- Яких звірів ми не побачимо взимку? Які звірі активні в цей час, які не дуже?

- Отже, відкрийте підручники на сторінці 84 і прочитайте тему та завдання сьогоднішнього уроку.

- Чи дізнаєтесь ви щось нове сьогодні на уроці?



ІV. Вивчення нового матеріалу.

- Здобути нові знання та пригадати раніше вивчене нам допоможе синьокрила Сойка. Чому до нас на гостину не завітали Їжачок Хитрячок та Сонечко Семикрапочка?

- Я запрошую вас на прогулянку до лісу. Закрийте очі і уявіть , що ви в зимовому лісі.

Фонограма із звуками зимового лісу.

- Кого ви зустріли в лісі?

- А я зустріла ведмедя. Чому ви не побачили його? (Він спить)

Ліс стоїть у білому сніговому вбранні. Зима подарувала деревам та кущам теплі шуби, шапки, сукні,хустки. А звірам…


  • Що подарувала зима звірам? (Тепле хутро) Поясніть свою відповідь.

Робота з підручником.

С.84 Роздивись і порівняй.

- Самостійно зробіть висновки. Порівняйте їх з висновками підручника. Про що не сказали у своєму, що доповнили своє.
Гра « Продовж речення» (з використанням мультимедійної презентації з диску . що додається до посібника автора Т.А. Маринюк)

Подорожуємо далі. Ось із дупла виглянула білка. Потрогала носиком повітря і гайнула з гілки на гілку, тільки хвостик руденьким вогником майнув. Сьогодні… (Закінчіть речення (сонячна погода), тому вона може… (погратися, знайти схованку і поласувати запасами. ). А вчора було… (вітряно та дуже морозно, лісом гуляла завірюха), тому білочка…(сховалася в своє дупло, вмостилася в тепленьке кубельце і, закривши пухнастим хвостиком вхід, спала весь день). На білій чистій ковдрі снігу тоненькою ниточкою вишиванка малесеньких слідів. То бігали …(мишенята). Вони розшукували на поверхні снігу…(верхівки бур´янів), щоб поласувати …(насіннячком), підбігали до кущів і ….(ласували корою дерев). Разом з ними тут снідали і …(зайці). Та де ж вони всі поділися? А , зрозуміло. Он стежкою, прокладеною дикими свинями,нечутно крадеться хитра….(лисичка) Вона теж шукає…(поживу).І дарма, що мишенята сховалися під глибокий сніг і причаїлися. У лисички дуже гострий …(нюх), вона неодмінно…(знайде мишеня і поласує ним). Або ж впіймає десь…. (зайчика),що зазівався.

Ось як живуть звірі в лісі взимку.

Фізкультхвилинка.

Робота з підручником.

С.85.


Читання «Метод позначок».

  • Перечитайте текст з олівчиком у руках. Зробіть позначки.

+ - знаю; - - нове; ?- не розумію, хочу дізнатися; ! - зацікавило, найбільше сподобалось.

- що дізналися нового з тексту. Про що ми ще не розповіли?



V.Закріплення вивченого.

Робота в групах .

Скласти розповідь про живлення кабана, лисиці, козулі, зайця.

Відповідно розповідей з´єднайте праву і ліву частини.

Хто чим живиться взимку.

Кабан пагони дерев і кущів, озимина,суха трава.

Лисиця трава.

Козуля миші-полівки.

Заєць жолуді, кореневища.

Миша жолуді, горіхи,сухі гриби.

Білка зерно, насіння бур´янів.

VІ.Підсумок уроку.

Робота в зошиті. С.35

- Про що йшла мова на уроці?

- Що нового дізналися?

- Що найбільше зацікавило?

-А що найбільше вразило і схвилювало?

- Хто з друзів найкраще працював на уроці?

-А хто не задоволений своєю роботою?



VІІ. Домашнє завдання.

Оберіть завдання за бажанням.

Складіть розповідь: «Чому ведмідь впадає в сплячку , а вовк ні.»

Використовуйте для побудово вислови «Я вважаю,що…Тому, що… Наприклад… Отже…»



Складіть розповідь: «Як люди допомагають диким тваринам взимку.»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка