Тема. Ярослав Стельмах «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв повісті. Мета



Скачати 67.95 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір67.95 Kb.
Тема. Ярослав Стельмах «Митькозавр із Юрківки , або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв повісті.

Мета: навчати учнів уважно читати художній текст, характеризувати героїв твору;

розвивати спостережливість, уяву, вміння робити висновки з прочитаного;

виховувати життєлюбство, оптимізм, прагнення стати надійним, відданим другом.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу .

Методи і прийоми: «Робота в малих групах», «Мікрофон», «Пошук інформації», «Поняттєва таблиця», «Акваріум».

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності

1.З’ясування емоційної готовності до уроку.

Добре слово душу зігріє. Зігрійте душу один одному добрим словом, записавши його в зошит сусіда по парті.

2.Учитель.

Продовжуємо вивчати цікавий розділ, який називається „Пригоди і романтика”. Думаю, вам сподобаються пригоди ваших ровесників , які спонукають не просто сміятися, а й навчають, як треба дружити, а також бути серйозними та відповідальними.


  1. Представлення теми та очікуваних навчальних результатів

  1. Прошу прочитати тему уроку і записати в зошити.

  2. Технологія «Мікрофон».

    • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Учитель. На цьому уроці я з’ясую, чи всі уважно прочитали і зрозуміли зміст повісті. Прошу озвучити перелік очікуваних вами результатів.

Цей урок навчить мене:



    • характеризувати героїв твору;

    • давати оцінку діям та вчинкам героїв твору;

    • розвивати спостережливість, уяву;

    • робити висновки з прочитаного;

    • після цього уроку я буду прагнути до того, щоб стати надійним другом.

  1. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Учитель.

Щоб наші сподівання справдилися, саме час попрацювати. Наприкінці ми порівняємо реальні результати з очікуваними і оцінимо вашу працю.

Сьогодні ми будемо використовувати одну із технологій кооперативного навчання – «Робота в малих групах». Тому давайте об’єднаємося в групи і нагадаємо правила роботи в групі.

(Учень зачитує правила роботи в групах).

Правила роботи в групах

Ми поважаємо права власні й інших.

Ми ніколи не сміємося з чужих помилок.

Ми маємо право на помилку, бо ми вчимось на своїх помилках.

Ми ділимося матеріалами та думками.

Ми завжди допомагаємо членові групи, якщо він нас попросить.

Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші, та , якщо треба, запитуємо.

Ми цінуємо здобутки інших.

Ми свою частину роботи намагаємося виконати найкраще.

Ми прагнемо не ставити вчителеві запитання, не порадившись з іншими членами групи.
Пам’ятайте про ролі, які ви повинні розподілити між собою і виконувати піл час групової роботи: спікер (головуючий), секретар, посередник, доповідач.

2. Бесіда за питаннями.

– Коли відбуваються події, про які розповідається в творі?

- Чому Я . Стельмах обрав для розповіді про пригоди хлопчиків саме цю пору року?

3. Учитель.

Щоб з’ясувати, чи ви уважно прочитали і зрозуміли твір, застосуємо прийом ”Пошук інформації”.

(Учні в групах виконують завдання – тести: прочитати запитання, вибрати букву на позначення варіанту відповіді; правильні варіанти відповідей складуть слово – це буде вигук – схвалення).

-Яке у вас вийшло слово? Ви заслужили вигук – схвалення, і я можу зробити

висновок: або ви любите природознавство, цікавитеся зоологією, або уважно

прочитали повість Я.Стельмаха. Якщо друге, то порекомендуйте прочитати цей твір своїм друзям, цікаво висловивши враження про нього.

Завдання – тести

1.Лох-Несс - це

а)відомий актор;

б)озеро в Шотландії;

в)столиця африканської країни;

г)елемент китайської гімнастики.

2.Палеонтологія вивчає:

н)печери;

о)корисні копалини;

п)планети Сонячної системи;

р)викопні організми.

3.Хохуля - це

а)великий звір;

б)весела людина;

в)лісова пташка;

г)вид фарфору.

4.Першим європейцем, який на початку XX століття побачив драконів острова Комодо Зондського архіпелагу, був:

а)іспанський мореплавець;

б)французький біолог;

в)голландський льотчик;

г)російський хімік.

5.Диноцефал, археоптерикс, стегозавр - це

н)мікроорганізми;

о)доісторичні істоти;

п)збудники хвороб;

р)хімічні елементи.

4. Робота в групах. Метод « Круговий огляд» .

- Про які канікули мріяли Митько та Сергій?

- Чи вдалося хлопцям провести канікули так, як вони мріяли? Чи здійснився їхній задум?

- Мрії про відпочинок не здійснилися. То що – канікули хлопців були

зіпсованими?

- Якою ж була для юних дослідників друга половина літа?

( Група, яка отримала одне запитання, протягом однієї хвилини обговорює

його і записує на звороті відповідь. Потім групи обмінюються аркушами і кожна висловлює своє розуміння питання. Робота закінчується, коли кожна група отримає „власний” аркуш й, обговоривши написане іншими групами, озвучить результати).


5.Метод «Поняттєва таблиця».

Учитель. Назвіть , будь ласка, твір , подібний до повісті Я.Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…» («Тореадори із Васюківки»).

Щоб порівняти ці твори, вам потрібно виконати завдання :заповнити другу частину таблиці, давши відповіді на запитання.

( Учні працюють 3 хв.)

Порівняння результатів.

(Хто скоріше з двох груп , що працювали над твором «Митькозавр із Юрківки», та з двох груп, що працювали над твором «Тореадори з Васюківки, справився із завданням, відповіді тих порівнюємо :учитель зачитує запитання , доповідачі – відповіді).

Учитель.Хто зробить висновок про спільні та відмінні ознаки цих творів?

(Записи в других колонках аналогічні, отже, обидві повісті мають чимало спільного).




Пор.



Запитання

«Митькозавр із Юрківки…»Я.Стельмаха















  1. .






Жанр твору

Кількість головних героїв

Від чийого імені ведеться розповідь

Особливість назв розділів твору

Спільні риси характеру героїв

Відмінні риси









Пор.



Запитання

«Тореадори з Васюківки»

В.Нестайка

















  1. .






Жанр твору

Кількість головних героїв

Від чийого імені ведеться розповідь

Особливість назв розділів твору

Спільні риси характеру героїв

Відмінні риси







6. Метод «Акваріум».

Учитель .Головні герої повісті – Митько та Сергій –винахідливі, кмітливі, мрійники ,тому їм завжди цікаво і ніколи не нудно.

(Секретарі з кожної групи утворюють окрему групу в центрі класу і складають досьє на головних персонажів).



Досьє

1.Ім’я головних персонажів та прізвище.

2.Місце проживання .

3. Освіта.

4. Сім’я (Митько проживає із …; Сергій …).

5. Місце перебування.

6.Мета приїзду.

7.Улюблені заняття.

8.Висновки про характер.
Досьє.

1.Сукупність документів та інших письмових матеріалів, що стосуються якого-небудь питання, справи чи особи.

2. Папка, у якій зберігаються ці матеріали.

Запитання читають вголос, обговорюють, підсумовують. Учні мовчки слухають. По закінченні відведеного часу група повертається на свої місця, а вчитель ставить до класу запитання:



  • Чи погоджуєтеся ви з думкою групи?

  • Який із пунктів досьє хотіли б доповнити?

3. Збір матеріалу для характеристики персонажів.

Група 1. Знайти в повісті штрихи до портретів Митька та Сергія. Дописати деталі для створення цілісної картини.

Група 2. Відшукати в тексті епізоди, що стосуються навчання друзів. Зробити висновки, якими учнями були Митько та Сергій.

Група 3. Скласти діалог. Ситуація: розмова Митькової бабусі з дівчинкою-однокласницею хлопчиків.

Група 4. Знайти спосіб прочитати слово, яке викликає найбільші асоціації з образами Митька та Сергія. (У відповідях підкреслити ті літери, які утворили б ключове слово).

Доповідачі звітують про результати роботи груп.



ІV. Підбиття підсумків. Рефлексія. Оцінювання.

1.Технологія «Мікрофон».

Учитель.


  • Узагальніть сказане вами за допомогою іменників.

Дружба – це…

2.Оцінювання.

- Прощу спікерів оцінити роботу членів групи: хто був найкращий в групі, кому потрібно вчитися бути корисним.

- Оцінювання учнями власної участі у роботі малої групи за такими пунктами:

1. Ви брали активну участь у роботі малої групи_____

2. Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група____

3. Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи____

4. Ви висунули цілком нову ідею (новий підхід для розв’язування проблеми), що сподобалось іншим____

5.Ви вдало узагальнили думки інших і просували роботу групи вперед____

6. Ви доповідали класові про результати групової роботи____

7. Всього балів____

Учитель порівнює реальні результати з очікуваними, оцінює працю учнів.



V. Домашнє завдання

Написати творчу роботу на одну з тем:



Митько та Сергій - справжні друзі.

. Нові пригоди Митька та Сергія.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка