Тема: закріпити множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на 10, 100, 1000 з остачею. Задачі на рух, спільну працю, складні задачі, які включають знаходження частин



Скачати 65.01 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір65.01 Kb.
13.02.2015

План уроку з математики

Вчитель-Горбунова Людмила Павлівна

4-клас


Урок-аукціон

Тема: закріпити множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на 10, 100, 1000 з остачею. Задачі на рух, спільну працю, складні задачі, які включають знаходження частин.

Мета: формувати уміння і навички множення і ділення з остачею багатоцифрових чисел на одноцифрові; розвивати обчислювальну техніку, математичну мову; виховувати інтерес до навчання, до математики.

Обладнання: картки, слайди, електронний підручник математики.

Очікувальні результати: в процесі уроку учні зможуть повторити основний теоретичний матеріал; удосконалювали свої вміння та навички по розв’язуванні задач на спільну працю та рух, задач, які включають знаходження частин
Епіграф. У математиці існує своя мова-це формули.

С.Ковалевська.

Квести


  1. Допитливий теоретик.

  2. Метод гирлянд запитань.

  3. Дослідження прикладів.

  4. Відвідуй сусіда

  5. Техніка сили розума

  6. Фізхвилинка

  7. Метод «Мозговой атаки»

  8. Сам собі пан

  9. Підсумок-рефлексія:

Хід уроку

I. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок

На уроці не куняй

Математику вивчай

Всім я успіху бажаю

І урок розпочинаю

II. Контроль і закріплення знань. (III слайд)

Інформація вчителя.

Сьогодні у нас надзвичайний урок Урок-аукціон. Ви, учні, будете продавати мені знання з математики, а я буду розраховуватися з вами балами.

А допомагати мені буде переможець конкурсу розумників з математики Семанцо Олексій. Сьогодні він – Допитливий теоретик.

Учні, які будуть відповідати біля дошки отримують від нього теоретичні запитання, якщо відповідь повна і правильна, учень отримує додатковий бал, червону фішку, якщо відповідь невірна – зелену, тобто оцінка зменшується на один бал.

а) Перший лот у нас це Метод гірлянди знань, - починаємо з інформаційного блоку «Природа». До дошки запрошують три учні, які повинні виконати ланцюжок дій і відповісти на питання (робота з картками).

І завдання. Скільки совенят вигодовує за літо одна пара птахів?

ІІ завдання. Скільки живе слон?




4000:10

:2

:4

+66

-20

?

(94р)

ІІІ завдання. Який розмах крила у лелеки?




54

:6

*4

:6

:3



(2м)

Питання від допитливого теоретика?



  1. Як знайти площу прямокутника?

  2. Як знайти площу куба?

  3. За допомогою чого можна визначити площу невеликих фігур, які не є прямокутником?

  4. Як знайти периметр квадрата?

  5. Як знайти периметр прямокутника?

  6. Як знайти невідоме ділене, дільник?

  7. Як знайти зменшуване, від’ємник?

  8. Як знайти невідомий доданок?

Поки екологи працюють біля дошки ми продовжуємо гірлянду запитань. Увага на екран! Чекаю ваших відповідей!

45000 : 100 = (450)

10000 : 1000 = (10)

250 * 100 = (25000)

14 : 5 = 2 (остача 4)

20 : 7 = 2(остача 6)


Перетвори

4 м 2 дм = 420 см

9 т 3 ц = 9300 кг

4520 к = 45 грн. 20 к.

30 км 256 м = 30256 м

Порівняй

5 т < 52 ц

7305 < 73 км 5 м

8 год = 480 хв

Слухаємо екологів і теоретичне запитання від Дослідника.

Наступний лот аукціона Дослідження прикладів № 629 ( 3 учні) 7023*5 34456:8 621150:3
ІІ Контроль і закріплення знань.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема сьогоднішнього уроку це закріплення: це закріплення знань, умінь і навичок про множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, ділення з остачею, розв’язування задач на рух, спільну працю, задачі, які включають знаходження частин.

Відкрили підручники на сторінці 97 – прочитали інформатор № 631.

Інформація теоретика: головне правило ділення з остачею.

Остача ніколи не може бути більше за дільник, або дорівнювати йому.

Наступний лот «Відвідай сусіда»

Ми користуємося електронним підручником і тому завдання є на екрані. Це № 632. Ви розв’язуєте приклади на ділення чисел з остачею, відвідуєте зошит сусіда, якщо знайдете помилку, доведіть сусіду, що ви праві.

254 : 10 12700 : 1000 83450 : 100

254 : 100 8400 : 1000 83450 : 10
А далі ми працюємо над лотом «Техніка сили розума». Підручник сторінка 97 № 635.

Прочитайте задачу.



  1. Що означає число 600?

  2. Скільки рейсів зробив ГАЗ?

  3. Що означає число – 12?

  4. Чи можемо ми відповісти на умову задачі?

Подивіться на коротку умову задачі.

І


авт. – 600ц – 24р; 1р - ?ц

ІІ авт. – 600ц - 12р; 1р - ?ц


Аналіз задачі аналітичним способом. (від запитання до даного).

  • Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні)

  • Чому? ( Бо не знаємо скільки ц. перевозить кожна машина за один рейс)

  • Якою дією ми можемо про це дізнатися?(600 : 24)

  • Якщо ми дізнаємося, скільки одна машина перевозить центнерів за один раз, чи зможемо ми тоді відповісти на запитання задачі? (Ні)

  • Чому? Бо не знаємо скільки ц. перевозить ІІ машина за 1 рейс? Як дізнатися? Якою дією? (600 : 12)

  • Щоб відповісти на запитання задачі, що потрібно знайти? Скільки ц. перевозить дві машини за 1 рейс? Якою дією? (Додавання (50+25)).

  • Яку дію треба виконати, щоб відповісти на запитання задачі? (600 : 75 = 8р).

Записати умову задачі, розв’язати задачу в зошитах. Який тип задачі на спільну працю, Розумники! Хто може записати рішення задачі виразом

600 : (600 : 24 + 600 : 12) = 8


Фізкультхвилинка
Наступний лот Метод «Мозгові атаки». Це буде задача на рух і шановний Теоретику, які формули ми повинні пригадати?

Як знайти відстань?

Як знайти час?

Як зайти швидкість?

Ви знаєте тип задач на рух.

Але сьогодні у нас задача об’єдную два типи: це задача на рух і на різницеве порівняння.

Увага на екран.

Складіть умову задачі за цифровими даними.

Які питання можна поставити до задачі?


Брусчатка


Ґрунтівка




  • Яку відстань проїхала карети по ґрунтовій дорозі?

  • Яка швидкість карети по бруківці?

  • Яка швидкість карети по ґрунтовій дорозі?

  • На скільки більше швидкість карети по бруківці, ніж по ґрунтовій дорозі?

І. Що означає число 75? 3? 21?

Чи можемо ми відповісти на питання задачі? Чому?

Як знайти відстань яку проїхала карета по ґрунтовій дорозі? ( 75 – 21)

Як знайти швидкість карети по ґрунтовій дорозі? ( 54 : 3)

Як знайти швидкість карети по брусчатці? ( 75 : 3)

як відповісти на питання задачі?

На скільки більше швидкість по брусчатці ніж по ґрунтовій дорозі? ( 25-18 = 7 км/год)

Чи можна розв’язати задачу спростивши дії з чотирьох на три?

Об’єднати дві дії, тобто одразу дізнатися чому дорівнює швидкість по ґрунтовій дорозі?

На екрані алгоритм задачі.

Запишіть рішення задачі і відповідь.


І останній лот : «Сам собі пан». Це буде самостійна робота № 633.

1 варіант 1 сторінка , 2 варіант 2 сторінка - подивіться на приклади.

Інформація для другого варіанта, шановний Теоретику.

Яким законом математики ми можемо скористатися виконуючи дію множення. (Переставним)

Тобто зручніше 843 * 2 ; 343 * 4
724036 : 4 + 40850 = 221859 1в.

724036 : 4 = 181009

18009 + 40850 = 21859

2 * 843 – 4 * 346 2в.

843 * 2 = 1686

343 * 4 = 1372

1686 – 1372 = 314

Прокоментувати відповіді по діям.

Для дітей високого рівня заготівка.

№633, 637*

Підсумок уроку – рефлексія.

Продовжить речення:

Я навчився –

Я дізнався –

Я вмію краще –

Я пригадав –


Діти, ви були старанні

Отже, всі ви учні гарні



І за труд вам на уроці

Я подякувати вам хочу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка