Тема. Зелене диво землі рослини



Скачати 91.18 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір91.18 Kb.
Ляшенко Алла Дмитрівна, вчитель початкових класів середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 158 м. Києва
ТЕМА. ЗЕЛЕНЕ ДИВО ЗЕМЛІ – РОСЛИНИ
Мета уроку: ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі; збагатити знання дітей поняттями «навколишнє середовище рослин», «необхідні умови росту і розвитку рослин», «вид»; формувати уявлення про зовнішню будову рослини та значення органів у розвитку; встановити взаємозв’язок між живою і неживою природою. Розвивати уміння класифікувати за істотними ознаками рослини, встановлювати зв’язки між компонентами неживої і живої природи. Виховувати любов до природи бажання, охороняти і примножувати її, гуманно ставитися до всього живого.

Інтерактивні технології навчання: робота в групах, застосування ІКТ.

Обладнання: таблиці з теми «Зелене диво Землі - рослини», гербарій рослин різних видів, ілюстрації.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Вч. Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

1-й учень Треба всім нам привітатись

  • Добрий день!

Дружно, весело сказати:

  • Добрий день!

Вліво, вправо повернемось

  • Добрий, добрий, добрий день!

2-й учень Всіх гостей ми привітаєм,

  • Добрий день!

І здоров’я побажаєм

  • Добрий день!

-Діти, до нас на урок завітала Бджілка – мандрівниця! Сьогодні вона запрошує нас у чарівну подорож країною з незвичайною назвою – «Зелене диво Землі».

Девіз подорожжі: «Живи з природою у дружбі, І буде вона тобі у службі»
ІІ. Перевірка та узагальнення фенологічних спостережень, проведених учнями в природі.

Першу зупинку зробимо на Метеорологічній галявині:

- Яка пора року?

- Який зараз місяць?

- Яке сьогодні число?

- Що можна сказати про тривалість дня (ночі)?

- Яка температура повітря була вранці?

- Який стан неба?

- Чи дує вітер?

- Чи були опади?

- Які зміни відбулись у живій природі?

- Які сезонні роботи виконують люди?



ІІІ. Актуалізація опорних знань.

До міста охоронці нас пропустять тільки якщо ми дамо відповіді на їхні запитання:



- Що таке природа?

- Яка буває природа?

(-Діти, природа – це все, що тебе оточує, крім того, що зроблено людиною.)

Ось ми вже у місті Всезнайок. І щоб подорожувати цим містом треба пригадати:

- Що належить до неживої природи?

Нежива природа – це сонце, повітря, вода, ґрунт. Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря.

- Що належить до живої природи?

Жива природа – це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, відмирає. До живої природи належать рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси, а також люди.


ІV. Повідомлення теми, завдань уроку.

- Сьогодні на уроці Бджілка – мандрівниця познайомить нас з зеленим дивом планети Земля – рослинами.

Рослини – це живі організми, які мають цікаву властивість, не тільки поглинати кисень, але виділяти його у повітря, очищаючи його.

- Чому зелене диво? Бо ранньої весни і пізньої осені, холодної зими і теплого літа рослини дарують радість, натхнення, красу кожній небайдужій до природи людині.


V. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь з елементами бесіди.

- Усі живі організми вчені поділили на 5 царств:




- Між цими 5 царствами існує тісний взаємозв’язок. Сьогодні помандруємо царством «Рослини».

- До якої групи в природі належать рослини? Доведіть це. (Жива природа)




http://www.adob.com.ua/uploaded/image/news/2-11.jpg
- Рослини – це живі організми, що населяють нашу Землю. У природі є багато видів рослин. Коли ми знаходимося в лісі, в парку, то можемо спостерігати, що рослини дуже різні. Дерева, кущі, трави, квіти… Серед них є дуже схожі між собою.

- Як називаються ці квіти? (слайд)

- Що їх об’єднує?

- Щоб розрізнити рослини, що дуже схожі між собою, вчені дали їм назви, які складаються з двох слів:

а) фіалка польова;

б) фіалка триколірна;

в) фіалка запашна;

г) фіалка китайбелева.


а б в г

http://tvoyhram.ru/img_travnik/fialkatreh.jpg http://zernyatko.te.ua/_pu/5/63009222.jpg http://www.e-reading-lib.org/illustrations/1000/1000142-i_034.jpg http://www.turystam.in.ua/images/stories/roslyny/02.jpg

Це 4 види фіалок. Отже, ми можемо зробити висновок, що рослини одного виду схожі між собою.


Музична фізкультхвилинка. 2,5 хв
VІ. Робота з підручником

  1. Опрацювання статі «Зелене диво Землі» ст. 105 - 106

  2. Словничок уроку (Царство природи).

  3. Розгляд ілюстрацій різних видів рослин. Робота з гербарієм.

- Ви вже знаєте, що серед рослин є дерева, кущі і трав’янисті рослини. Ці рослини утворюють три групи.

http://os1.i.ua/3/1/5531400_70a7b071.jpg http://specii-pripravi.com/wp-content/uploads/2012/12/ogurechnaya-trava.jpg
дерева кущі трави
4.Робота в групах.
Назвати рослини.

І група – дерева, які ростуть на території школи;

ІІ група – кущі, які ростуть на території вашого двору;

ІІІ група – трав’янисті рослини, які ростуть у бабусі в селі або на дачі.



5.Хвилинка-цікавинка.

У вас на партах лежать пазли, складіть їх.

- Що ви побачили?

- Може хтось знає як називається ваша рослинка.

А тепер послухайте цікавинки від Бджілки про ці рослинки.

а) Верблюжа колючка має корінь до 20 метрів. ГЕРБАРІЙ

б) На території Тернопільської, Хмельницької та Вінницької областей росте рослина з незвичайною властивістю. Коли її підпалити, то вона палає блакитним полум’ям, при цьому залишається неушкодженою. Місцеві жителі називають її білим ясенем, так, як листя дуже схоже на листя ясеня. А в науковому обігу ця рослина отримала назву – неопалима купина. ВІДЕО

в) Дуб на території Рівненської області, який за підрахунками учених має вік 1350 років, є найстарішим деревом в Україні. ГЕРБАРІЙ

г) Лісовий готель

Напевно, кожному доводилося бачити цю гарну квітку — дзвіночок. Але не кожен знає, що він і є лісовим готелем для багатьох комах. Уночі, коли в лісі стає прохолодно і випадає роса, комахи замерзають, їхні крильця намокають. Ось тут і стає їм у пригоді дзвіночок, який на ніч не закриває свою квітку. Тож заповзають і залітають туди всі, хто хоче переночувати в теплі. Адже у квітці температура на 4—5 градусів вища, ніж зовні. Рятує комах дзвоник і вдень — від негоди.

Перш ніж зірвати цю красиву й добру квітку подумай, що це чиясь домівка.

д) Багато в лісі кульбабок — сигнал тривоги: ґрунт дуже затвердів і дерева можуть захворіти. Ці ділянки лісу бажано обминати до тих пір, доки інші рослини не розпушать землю.

е) Дехто думає, що банани ростуть на дереві. Нічого подібного!

Банан — це трава, хоча й дуже висока, 10—15 метрів заввишки! Росте вона в жарких тропічних країнах.

Можна зустріти цю рослину і у нас в Криму. Але це банан декоративний, плоди його їсти не можна. Тут їм бракує сонця, щоб визріти і бути смачними.



VІІ. Засвоєння нового матеріалу.

1.Розгадайте ребуси (Додаткове завдання)

http://yak-prosto.com/images/c/d/yak-zrobiti-vidro.jpg С И

http://iskrina.ucoz.ua/_ph/23/2/28429599.jpg ВА

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcspzqyyov7f0tlqwggmrypgxtkgqsahhgaa_6265jrcom0nkg-uya



ВИ

2.Тест (Додаткове завдання)

1.Усі живі організми вчені поділили на…

а) 5 царст;

б) 4 царст;

в) 6 царст

2.Рослини заселяють…

а) грунт, воду;

б) воду, повітря;

в) грунт, воду, повітря.
3.Що дістає рослина від неживої природи…

а) тепло, світло;



б) світло, повітря, воду;

в) світло, повітря, воду, тепло, поживні речовини.

3.Розгадування кросворда





2


































7




























3













1







4

5






















6






















































































































































1.Куди садять насіння?

2.Як називається частина рослини, що знаходиться над поверхнею ґрунту?

3.Що виділяють рослини?

4.Що утворюється на місці квітки?

5. В якій частині рослини утворюються поживні речовини?

6.Що знаходиться в середині плода?

7.Що садять люди на клумбах?



4.Беіда про значення рослин для людей.

Рослини

Кисень Краса Задоволення від Людина

Тканини Аромат вирощування пізнає

Ліки зелень рослин світ

Продукти

Харчування

Будматеріали

VІІІ. Робота в зошиті. Ст. 15 № 2
ІХ. Підсумок уроку.


Самооцінювання

У кожного на парті лежить бджілочка. Зараз ви по черзі посадите її на квіточку. Якщо на протязі уроку ви гарно працювали, вам було легко і ви все розуміли, посадіть бджілку на ромашку; якщо спочатку було важко, не дуже зрозуміло але потім ви виправились і все зрозуміли – на ехінацею; ну а якщо не все вийшло на уроці, було не зрозуміло – на лілію.



ХІ. Домашнє завдання

Підручник ст. 105-106 – читати, відповідати на запитання; зошит ст. 15 №1,3



Творче домашнє завдання:

Знайти та підготувати інформацію про будь-яку рослину, яка росте на території України.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка