Тематика засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2013-2014 навчальний рік



Скачати 161.83 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір161.83 Kb.
Тематика засідання методичного обєднання вчителів початкових класів
на 2013-2014 навчальний рік


Питання для розгляду

Дата

Відповідальний

Відмітка про виконання

Засідання № 1

Вересень







Організаційне забезпечення навчально-виховного процесу 1. Підсумки роботи методоб’єднання у 2013-2014 навчальному році. 2. Обговорення та затвердження плану роботи на 2013-2014 навчальний рік.

3. Реалізація Державного стандарту початкової загальної освіти за підручниками для учнів 2 класу.

4. Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових загальноосвітніх закладах у 2013-2014 навчальному році.

Домашнє завдання:



  1. Підготувати виступ на тему: «Компетентнісний підхід до формування змісту й організації навчального процесу.»




Кісіль Г. О.

Вчителі початкових класів






Засідання №2.

Листопад







Компетентнісний підхід до формування змісту й організації навчального процесу.

  1. Формування ключових компетентностей.

  2. Відвідування та обговорення уроку української мови в 3 класі.

  3. Опрацювання статті «Адаптація до навчання в 1 класі. ( Ж-л « Початкова освіта №13 2013 р. )

Домашнє завдання:

  1. Підготувати виступи на тему «Роз-

виток пізнавальної активності та реалізація творчого потенціалу учнів».

  1. Регулярно знайомитись з новинками методичної літератури.




Миколайчук А. А.

Соколова Л. І.

Вчителі початкових класів





Засідання № 3

Лютий







Розвиток пізнавальної активності та реалізація творчого потенціалу учнів.

  1. Розвиток творчого потенціалу учня.

  2. Відвідування та обговорення уроку математики в Кісіль Г. О.

  3. Огляд новинок методичної літератури.

Домашнє завдання:

Підпотуватись до дискусії « Здоров’язберігаючі технології навчання».

Творчі звіти вчителів.





Солодніченко А. І.

Кісіль Г.О.

Вчителі початкових класів





Засідання № 4.

Квітень







Дискусія « Здоров’язберігаючі технології».

  1. Творчий звіт вчителів.

  2. Підсумки роботи методичного об’єднання за навчальний рік.







Кісіль Г. О.





Протокол №1

засідання методобʼєднання вчителів початкових класів

від 05.09.2013 р.

Присутніх: 14 чоловік.

Порядок денний



  1. Підсумки роботи методобʼєднання у 2013-2014 навчальному році.

  2. Обговорення та затвердження плану роботи на 2013-2014 навчальний рік.

  3. Реалізація Державного стандарту початкової освіти за підручниками для учнів 2 класу.

  4. Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових загальноосвітніх закладах у 2013-2014 навчальному році.

По першому питанню слухали Кісіль Г.О., яка проінформувала, що в минулому навчальному році в початкових класах працювало чотири вчителі. З них один вчитель має I категорію – Кісіль Г.О., три вчителі – категорію «спеціаліст» - Соколова Л.І., Солодніченко А.І., Миколайчук А.А.

Все вчителі працювали над обраною проблемою, методично вдосконалювались. Методичним об’єднанням було проведено чотири засідання, де розглядали такі питання:

«Обдарована дитина в умовах сучасної освітньої системи», «Формування творчої активності учнів», «Про нові орієнтири математичної освіти», «Інноваційні технології роботи з батьками».

Вчителями початківцями були підготовлені і проведені відкриті уроки з української мови (вчитель 3 класу Миколайчук А.А.), математики (вчитель 4 класу Солодніченко А.І.).

Протягом навчального року вчителями спільно було підготовлено і проведено святкові ранки «Свято осені», «Новий рік прийшов у гості», «В гостях у Святого Миколая», «8 березня – свято мам». Було підготовлено і проведено спільні виховні години. Учні 4-го класу брали участь у районних олімпіадах.

Було відвідано засідання районного методобʼєднання та відкриті уроки вчителів району. Два вчителі, Солодніченко А.І. та Кісіль Г.О., пройшли фахову перепідготовку.

Протягом навчального року вчителі початкової школи регулярно вивчали та опрацьовували методичні листи та документи Міністерства освіти, новинки методичної літератури, приймали участь у ярмарку педагогічних ідей.

На наступний навчальний рік роботу методобʼєднання спрямувати на виконання закону України «Про загальну середню освіту», з метою впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, на вивчення нових типових (правил) навчальних планів початкової освіти, на впровадження в життя проблемних питань, що ставлять перед собою вчителі початкових класів; користуватись в своїй роботі наказами та листами Міністерства освіти та наказами районного відділу освіти.

Ухвалили:


  1. Роботу методобʼєднання вчителів початкових класів у 2012-2013 навчальному році вважати задовільною.

По другому питанню слухали Кісіль Г.О., яка познайомила членів методобʼєднання з планом роботи на 2013-1014 навчальний рік.

Було запропоновано план роботи методобʼєднання ухвалити як дію до виконання.

Ухвалили:


  1. План роботи затвердити і прийняти до виконання.

По третьому питанню слухали Кісіль Г.О., яка ознайомила з методичними рекомендаціями щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладах. Було сказано, що у другокласників починають розвиватися довільна увага і пам'ять. Але для тривалої концентрації дитині потрібно зовнішня допомога: цікаві картинки, звукові сигнали, ігрові ситуації. Увага залежить не лише від волі дитини, а й від темпераменту. Стійкість уваги знижується до кінця дня, тижня, навчальної чверті, після захворювань.

У другому класі, як і у першому, мають продовжуватися лінії навчальної та ігрової діяльності. Під час гри діти вільніше ставлять цілі, реалізують їх, актуалізують результати. Граючись, вони постійно самовдосконалюються.

Окрім того, під час гри діти молодшого шкільного віку почувають себе вільно і комфортно.

Учитель продовжує залишатись значимою фігурою. Але з’являється особливе ставлення до нього – прагнення до спілкування з ним на перервах, прогулянках. Між деякими дітьми з’являється суперництво. Починає розвиватися здібність до співпраці у іграх і навчанні.

Особливу увагу вчитель має приділяти збереженню та зміцненню фізичного здоров’я другокласників. Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів на всіх уроках через кожні 15 хв. обов’язково необхідно проводити фізкультхвилинки та гімнастику для очей.

Починаючт з 2 класу учні виконують домашні завдання, тому слід не групувати в один день такі уроки.

Вчителю перевіряти домашні завдання, тому слід не групувати в один день такі уроки.

Вчителю перевіряти домашні завдання слід регулярно.

Ухвалили:


  1. Вчителю другого класу досконально вивчити «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладів» Лист Міністерства освіти і науки від 30.05.2013 № 1/9 – 383.

По четвертому питанню слухали Кісіль Г.О., яка ознайомила з особливостями організації навчально-виховного процесу в початкових загальноосвітніх закладах у 2013-2014 навчальному році. Було зачитано та опрацьовано додаток до листа МОН від 30.05.2013 № 1/9 – 383.

Зокрема було звернуто увагу на проведення канікул, на забезпечення учнів 1-2 класів навчальними підручниками.

Ухвалили:


  1. Вчителям початкових класів у своїй навчальній та виховній роботі керуватись даними інструктивно-методичними рекомендаціями.

Відповідальні: вчителі початкових класів.

Термін: постійно.

Голова методобʼєднання: Кісіль Г.О

Секретар: Солодніченко А.І.

Протокол №2

засідання методобʼєднання вчителів початкових класів

від 20.11.2013

Присутніх: 4 чоловіки.

Порядок денний.


  1. Компетентнісний підхід до формування змісту й організації навчального процесу.

Доповідач: Миколайчук А.А.

  1. Відвідування та обговорення уроку української мови у 3 класі.

Відповідає: Соколова Л.І.

  1. Опрацювання статті «Адаптація до навчання в 1 класі» / «Початкова освіта №13, 2013 рік».

Відповідає: Солодніченко А.І.

По першому питанню слухали Миколайчук А.А. – вчителя 4 класу. Вона сказала, що головним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та забезпечення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування предметних і життєвих компетентностей школярів. Адже саме зі школи дитина виходить у широкий світ.

На думку видатного педагога В. Сухомлинського, найважливішою умовою успішної роботи школи є багате, різнобічне життя педагогічного колективу, допитливість, інтерес до нового в науці, постійне інтелектуальне та професійне зростання, удосконалення. Тому, у свою роботу вчителі нашої школи впроваджують інноваційні технології, поєднуючи групові та індивідуальні форми роботи. На засіданнях методобʼєднання вчителів ми використовуємо такі практичні форми роботи, як спільне розроблення складних у методичному плані типів уроків, нестандартних форм організації навчально-виховної діяльності, аналізуємо відвідані уроки, підбираємо завдання, вправи, тощо.

В останні роки вчителі активно впроваджують у навчально-виховний процес проектну діяльність. Дітям цікаво проводити дослідження, самостійно шукати потрібну інформацію, робити висновки, підбивати підсумки своєї роботи.

Оскільки рушієм прогресу суспільства є творчий інтелектуальний потенціал людей, необхідно своєчасно виявляти і розвивати обдарованість. Кажуть, що вміння знаходити обдарованих, здібних дітей – талант, уміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішою є – любов до дитини! В роботі з обдарованими дітьми ми дотримуємося такої системи:


  • виявляємо обдаровану дитину;

  • створюємо умови для розвитку її потенційних можливостей;

  • розкриваємо обдарованість і реалізуємо можливості;

  • «Творчому учню – творчий учитель!»;

  • морально й матеріально стимулюємо саморозвиток дитини.

Різні форми позакласної роботи сприяють розширенню природозору учнів, розвиткові уміння самостійно і творчо працювати з навчальною, науково-популярною літературою, формуванню в дітей інтересу до навчання, а також поглибленню їхніх знань.

Усі учні беруть участь у заходах, які проводяться в школі, тому що тут діє система заохочень у вигляді призів, додаткових балів та гарного настрою.

Від того як організована і як реалізується робота з батьками кожного навчального закладу і кожного його окремого класу, значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання дітей.

Виступали: Кісіль Г.О., класовод 2 класу, відмітила, що інтерактивне навчання – це шлях формування творчої особистості, створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини, для її саморозвитку, самоствердження. Можна сказати, що це співнавчання, суб’єктами якого є вчитель і учні. Інтерактивні методи прияють тому, що учні опановують усі рівні пізнання: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінювання; розвивають критичне мислення, уміння розмірковувати, розв’язувати проблеми.

Солодніченко А.І. зазначила, що не менш важливим є ще одне вміння, яке набувають учні початкових класів – комунікативне вміння спілкуватися зі своїми однолітками, з учителями, чітко висловлювати свою думку, вести діалог. Інтерактив виключає домінування як одного учасника над іншим, так і однієї думки над іншою.

Миколайчук А.А. додала, що під час використання активних форм і методів навчання підвищуються вимоги до вчителя, який повинен виступати в ролі організатора пізнавальної діяльності учнів, а не переповідача інформації. Ще В. Сухомлинський писав, що школа повинна буди не коморою знань, а осередком думки, тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини.

Ухвалили:


  1. Підвищувати роль вчителя, як організатора пізнавальної діяльності учнів.

Відповідальні: вчителі

Термін: постійно



  1. Працювати над розвитком учня, як творчої особистості.

Відповідальні: вчителі

Термін: постійно

По другому питанню слухали Соколову Л.І. (вчителя 3 класу), яка повідомила, що провела урок української мови на тему «Вправлення у доборі слів для перевірки ненаголошених [е],[и] в коренях слів.

Мета: вчити добирати слова для перевірки ненаголошених [е],[и] в коренях слів; виховувати обережне ставлення до вогню; дати зрозуміти, що вогонь може бути другом, а може і ворогом.

Тип уроку: вивчення нової теми.

Урок пройшов в ігровій формі із застосуванням наочності. В результаті дітям було цікаво, що сприяло їх активності протягом всього уроку. Було проведено фізкультхвилинку з метою збереження здоров’я учнів.

В кінці уроку підвели підсумок, вияснили чи справдилися результати. Учні засвоїли даний матеріал.

Виступили: Солодченко А.І., яка додала, що на початку уроку вчитель налаштувала класна хороший настрій, дружні відносини один до одного і до вчителя.

На другому етапі уроку поставила перед дітьми конкретну проблему, яку діти з успіхом вирішили. Миколайчук А.А. сказала, що на уроці були використані різні форми і методи роботи. Усні завдання чергувалися з письмовими. Урок пройшов на належному рівні.

Ухвалили:



  1. Проведений урок вважати проведеним на доброму рівні.

По третьому питанню слухали Кісіль Г.О., яка познайомила із статтею «Адаптація до навчання в 1 класі», де говориться про те, що перехід до нових умов одним дітям додає піднесеного настрою, а іншим вселяє ностальгію за звичним життям у дитячому садочку і часто породжує стресові стани. Щоб такі проблеми не виникали слід дотримуватись принципу наступності дошкільної та початкової освіти.

Виступили: Солодніченко А.І., яка розповідала, як учні першого класу пройшли період адаптації до школи. Вона заявила, що в дітей не виникало труднощів та нестандартних ситуацій в цей період. Всі учні легко адаптувались до школи. З цікавістю та охотою відвідують заняття.

Ухвалили:


  1. Продовжувати працювати з першокласниками в цьому напрямі.

Відповідальний: класовод 1 класу.

Термін: до 27.12.2013.

Голова методобʼєднання: Кісіль Г.О.

Секретар: Солодніченко А.І.

Протокол №3

засідань методобʼєднання вчителів початкових класів

Мечебилівської ЗОШ 1-3 ступенів

від 07.02.2014

Присутніх: 4 чоловіки.

Порядок денний



  1. Розвиток пізнавальної активності та реалізація творчого потенціалу учнів.

Доповідає: Солодніченко А.І.

  1. Відвідування та обговорення уроку математики в 2 класі. Класовод: Кісіль Г.О.

  2. Огляд новинок методичної літератури.

По першому питанню слухали Солодніченко А.І., яка сказала, що сучасний світ спілкується «мовою проектів». Людина на будь-якому рівні будує та реалізує життєві проекти.

Користь методу проектів для початкового навчання важко переоцінити. Це передусім пов’язано з тим, що цей метод будується на засадах гуманістичної та дитиноцентриської педагогіки, в якій головною у навчальному процесі є дитина з її особливостями, інтересами, потребами.

У процесі проектної діяльності створюються надзвичайно сприятливі умови й можливості для виявлення та розвитку обдарованості дитини, реалізації творчого потенціалу кожного учня.

А ще говорять, що основою розвитку і виховання дитини є навчально-пізнавальна діяльність. Саме в процесі спілкування з учителем і однолітками формується соціальна сутність і життєва активність особистості, встановлюється зв'язок з людьми.

Усі види активності за основними функціями умовно поділяються на два типи: адаптивні і продуктивні. Адаптивні забезпечують пристосування до діяльності; продуктивні – це основа для виникнення і становлення різних психічних новоутворень, які не є необхідними для адаптації. Для продуктивних типів основою є пізнавальна активність суб’єкта, а мотивом – пізнавальні потреби, кінцевим результатом задоволення яких виступає «новизна» об’єкта пізнання.

Шкільна практика засвідчує, що важливим стимулом активізації пізнавальної діяльності учнів є своєчасне визначення в різних формах їхніх успіхів у навчанні. Необхідно також враховувати фактори і причини, що гальмують розвиток навчально-пізнавальної активності. Це насамперед запобігання перевантаженню розумових сил або тривала одноманітність.

Як організовувати проектну діяльність? Ознайомлення учнів з проектною діяльністю відбувається в процесі роботи. Варто пам’ятати, що однією з умов її організації є опора на досвід дитини – сукупність набутих протягом життя умінь, знань і навичок.

З усього розмаїття життєвого досвіду молодших школярів для проектної діяльності найбільш цінними є такі якості:



  • здатність проявляти активність у різноманітних видах діяльності;

  • уміння виявляти свої інтереси, бажання та узгодження їх з інтересами та бажаннями інших у процесі спільної діяльності;

  • готовність до спілкування, доброзичливість у стосунках з іншими людьми;

  • уміння оцінювати власні дії.

У проектній діяльності перевага віддається самооцінюванню.

Робота над проектом організується в кілька етапів: організаційний, підготовчий, проектна робота, оформлювальний, презентація проекту, підбиття підсумків.

Форми презентацій проектів можуть бути різними: усний журнал, конференція, виставка, тематичний збірник, спецвипуск газети, заочна подорож тощо.

Отже, застосування інтерактивних форм і методів у практиці роботи вчителя початкових класів сприяє глибокому розумінню учнями навчального матеріалу, сприяють підвищенню інтересу до навчання, до уроку, активізації пізнавальної діяльності, як результат, кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Виступила Соколова Л.І., яка зауважила, що доцільно активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів не лише на уроці, а і при виконанні домашніх завдань, у позакласній роботі. Необхідною умовою цього є систематичне і цілеспрямоване озброєння їх в процесі навчання відповідними прийомами.

Миколайчук Г.А. доповнила, що шкільна практика засвідчує, що важливим стимулом активізації пізнавальної діяльності учнів є своєчасне визначення в різних формах їхніх успіхів у навчанні. Необхідно також враховувати фактори і причини, що гальмують розвиток навчально-пізнавальної активності. Це насамперед перевантаження розумових сил або тривала одноманітність навчальної праці, необ’єктивне зниження оцінки при виконанні навчальних завдань.

Ухвалили:


  1. Постійно впроваджувати вчителями інтерактивні технології та методи навчання в підготовці та проведенні уроків.

Відповідальні: вчителі-класоводи.

Дата: постійно.

По другому питанню слухали Кісіль Г.О., яка сказала, що нею проведено урок у 2 класі. Тема уроку: «Вправи та задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Залежність між компонентами і результатом дій першого ступеня». Мата уроку: «Узагальнити знання вивчених таблиць множення і ділення; закріпити вміння використовувати залежність між компонентами і результатом дій першого ступеня, розвивати творче мислення; формувати самостійність». Тип уроку: закріплення вивчених знань. Головні завдання уроку – повторити і закріпити вивчений матеріал. На уроці раціонально використано час, налажено хороший діловий контакт з класом. Були використані такі методи як усне опитування, самостійна робота, «ланцюжок».

Урок було спрямовано на оптимову розумову діяльність учнів.

Виступили: Соломійченко А.І., яка сказала, що урок пройшов на хорошому рівні. Вчитель вибрав правильний педагогічний талант, були отримані норми загальноприйнятої шкільної етики, було дано хороший емоційний настрій. Здійснено контакт між учнями і вчителем. На уроці було використано різні методи навчання.

Ухвалили:



  1. Урок вважати проведено на належному рівні.

По третьому питанню було опрацьовано статтю Ірини Стратілат «Навчаємо дитину мислити ефективно» / «Початкова освіта» № 2 за січень 2014 року. В статті йдеться про те, що уміння творчо, нестандартно, продуктивно мислити, ефективно використовувати навички мислення – це важливі складові майбутніх успіхів нинішніх школярів у житті та бізнесі. Настільним посібником для вчителів та батьків стали роботи Едварда де Боно. Саме він пропонує приділяти більше уваги формуванню вміння мислити, приймати нестандартні рішення під час вирішення (нестандартних) багатьох проблем.

Ухвалили:



  1. Більш уважно та досконало вивчити статтю І. Стратілат «Навчаємо дитину мислити ефективно».

Відповідальні: вчителі початкових класів.

Термін: лютий – березень 2014 року.

Голова педради: Кісіль Г.О.

Секретар: Солодніченко А.І.

Протокол № 3 (додатковий)

засідання методобʼєднання вчителів початкових класів

Мечебилівської ЗОШ 1-3 ступенів

від 30.01.2014

Присутніх: 4 чоловіки.

Порядок денний



  1. Вивчення «Інструктивно-методичних матеріалів щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів», Міністерства освіти і науки України № 1/9 – 74 від 28.01.2014.

Слухали Кісіль Г.О., яка ознайомила вчителів початкових класів із змістом документу. Було звернено увагу вчителів на зміни щодо оцінення предметів. Зокрема не оцінюються предмети у 2-4 класах такі як «Сходинки до інформатики», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрованого курсу «Мистецтво», «Основи здоров’я» та «Фізична культура».

Названо та поясненно основні функції контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів. Велику увагу звернено на організацію контрольно-оцінної діяльності.

Вчителями опрацьовано досконало розділи «Орієнтовні вимоги до оформлення письмових робіт з мов та математики», «Вимоги та оцінювання учнівських зошитів», «Читання вголос», «Читання мовчки», «Досвід читацької діяльності учнів», «Оцінювання знань з природознавства» та !Я у світі». Також опрацьовано розділ «Трудове навчання». Звернено увагу на об’єкти перевірки та оцінювання під час трудового навчання.

Ухвалили:



  1. В своїй роботі вчителям початківцям дотримуватись інструкцій та вимог щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Відповідальні: вчителі-початківці.

Термін: постійно.



Голова методобʼєднання: Кісіль Г. Секретар: Солодніченко А.І.

План


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка