Тепло своїх долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю Мета



Скачати 85.64 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір85.64 Kb.
Вишнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2




Проведений в 4-Б класі

Вчитель: Горобець Г.М.

м. Вишневе 2014



Тепло своїх долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю
Мета. Поглибити знання дітей про рідну землю, про Україну; актуалізувати знання про національні символи нашої держави, розширити уявлення про етнічний склад населення; Виховувати гордість за Батьківщину, любов до рідної землі; сприяти формуванню у кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в країні.

Матеріали до уроку: карта України, таблиці із зображеннями державних символів України; запис державного гімну України; презентація.
Хід заняття

І. Емоційне налаштування на сприйняття теми. (Виконання гімну учнями)



Епіграф до уроку: “Виростай, дитино, й пам’ятай: Батьківщина — то найкращий край.”

Вчитель: Діти! Сьогодні на уроці ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає на світі.




Діти (з буквами)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніше їм своя пустиня,

А ніж земний в чужині рай,

Її шануй, люби, оберігай.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.


Вчитель: - Яке слово утворилось?

- Давайте прочитаємо тему сьогоднішнього уроку.


ІІ. Робота над темою уроку



  • Бесіда за запитаннями

  • Що таке Україна?

  • Які символи України ви знаєте?

  • Які кольори Державного Прапору України?

  • Який вигляд має Герб України?

  • Чому Україна є такою важливою для нас?

(вірш читають діти)

Вчитель:

- Діти, послухайте легенду про те, як з’явилася наша Україна.



Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки забарилися і землі їм уже не дісталося. От вони прийшли до Бога, а він у цей час саме молився, і вони не посміли йому щось сказати. Стали чекати. Він їм запропонував чорну землю. “Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”. “Ну, тоді я вам ту землю, що залишив для раю, там все є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні — ворога”.

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. Країну свою назвали Україною, а людей — українцями.
Ось так утворилася наша держава.

Україна, як незалежна держава, дуже молода. Минуло лише 23 роки з дня проголошення її незалежності. 24 серпня 1991року Верховна Рада України проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави. Україна — держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Подивіться уважно на карту України. Простір землі, яку заселяють українці, є такий великий, що аби перетнути його з заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км. За площею серед Європейських держав вона поступається лише Росії.

Земна поверхня різноманітна. Є тут і гори, і рівнини, і долини, і яри. Територію України надвоє розділяє могутній Дніпро (Славутич). Золоті пшеничні лани, різноманітні корисні копалини — багатство і гордість України. В нашій країні живуть різна народи. Близько 75% населення нашої держави складають українці. Крім українців тут живуть люди інших національностей: росіяни, білоруси, поляки, молдовани, татари. На території України проживає понад 110 національностей.

І всі вони знайшли в нашому краї свою Батьківщину.


ІІІ . Асоціативний кущ “Батьківщина — Україна”

- Які слова спадають вам на думку, коли ви промовляєте слово “Україна”? (рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, щедра, хлібосольна, привітна).


ІV. Державні символи України

- Кожна країна світу повинна мати свої державні символи.

- Які державні символи України ви знаєте?




Наш герб - тризуб. Це воля, слава й сила.

Наш герб — тризуб. Недоля нас косила.

Та ми зросли, ми є , ми завжди будем.

Добро і мир несемо ми людям.




Другий символ — гімн України.

- Хто написав слова (Павло Чубинський), музику (Михайло Вербицький)?




Третій символ — прапор України.

- Роль прапора — бути попереду, вести за собою людей.

- Прапор це державний символ.

Він є у кожної держави.

Це для всіх ознака слави.

Це для всіх ознака сили.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє — небо, жовте — жито,

Прапор свій оберігаєм.

Він святиня, знають діти.

V. Рідна мова

- Не можна ходити по рідній землі, не чаруючись виплеканою народом у віках рідною мовою. В народу немає скарбу більшого, як його мова. Слова — ц крила ластівки, вона їх не почуває, але не може без них злетіти. Тож маємо зробити все, для того, щоб не згорнулися крила, щоб не обірвалася золота нитка, яка веде з давнини в наші дні.

- Гей яка чудова, свіжа і багата,

Українська мова — мова мами й тата,

Дідуся й бабусі.

Знаю її добре й ще краще навчуся.


Читання дітьми віршів про Україну

1.Рідний край — це наша Україна,

Найкраща в світі, дорога земля:

Для нас вона, як матінка, - єдина,

Її ліси, озера і поля.
2. Степи і гори, ріки і долини

Відчути прагнуть теплоту долонь,

Я все віддам для блага України -

Тепло душі і серденька вогонь!


3. Я буду вчитись, щоб знання здобути,

Нові зробити в світі відкриття,

Щоб корисним своїй державі бути,

І щоб прекрасним в нас було життя.


4. Тепло долонь, і розуму , і серця

Я Україні милій віддаю.

Люблю твої поля, річки й джерельця,

Люблю Вітчизну дорогу мою!


5. Бо ти найкраща в світі і єдина.

Ти народила кожного із нас.

Моя квітуча, мила Україно,

Іди до щастя, рідна, в добрий час!


Вчитель:

- Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Ураїну.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у ....(світі).

Моя Україна — це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні...(джерельця).

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки...(глибокі).

Наша Україна дорога і мила,

Бо світ перед нами, як мати ... (відкрила).

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі ...(єдина).




VI. Бліц-турнір “Моя Батьківщина”

1. Що зображено на державному Гербі? (тризуб)

2. Як співають і слухають Гімн? (стоячи)

3. Синонім до слова “держава”? (країна)

4. Яка головна річка України?

5. Коли святкується День Незалежності України?

6. Як називають людину, яка любить свою Батьківщину? (патріот)

7. Закінчіть прислів’я: “Нема без кореня рослини, а нас людей без...(Батьківщини).




VII. Вправа “Коло єднання”

Вчитель:

- Створімо коло єднання. Кожен з вас має назвати те, що нас єднає, робить єдиним народом і взяти за руку товариша.



Ми в серцях розтопимо лід,

Штучно створені зруйнуємо стіни!

Так, ми різні — Південь, Захід і Схід,

Та всі разом — народ України!

VIII. Вправа “Побажай”

- Усі ми хочемо жити щасливо, під мирним небом. Що ж необхідно зробити, як жити, щоб Україна процвітала, а український народ ніколи не знав горя? Зараз ви маєте змогу висловити свої побажання. ( Діти по черзі передають одне одному лампадку і висловлюють свої побажання)
IX. Молитва за Україну

Хай молитва до неба полине,

За всіх нас, як спокута, летить.

Та найперше за рідну країну

Буду щиро я Бога просить.

Боже, змилуйся, прошу, над нами,

Нагадай нам, що всі ми — брати,

Хай синів не втрачатиме мама,

Дім від ворога нам захисти.

Боже, дай нам і спокою, й миру,

Колоситься хай хліб золотий.

За Вкраїну молюся я щиро:

Бережи, Боже, край наш святий!
Підсумок

- Прекрасна наша українська земля, щедра, багатобарвна, рідна, єдина. Але, щоб наша держава була завжди вільною, незалежною, а її громадяни, незалежно від національності — щасливими, потрібно наполегливо працювати, творити добро, вірити в щасливе майбутнє нашої країни, любити свою Батьківщину.



Продовження уроку мужності відбулося у музеї Великої Вітчизняної війни.















База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка