"Тепло своїх долонь і розуму, і серця я Україні милій віддаю"



Скачати 66.97 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір66.97 Kb.
Тема: “Тепло своїх долонь і розуму, і серця я Україні милій віддаю”
Мета: Розширювати і поглиблювати поняття громадянськості, розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України і патріотом, виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів.

Обладнання: Матроські комірці, малюнок парусника, схема маршруту із зображенням зупинок (до кожної зупинки відповідний малюнок), завдання до кожної зупинки.
Хід уроку.

Вчитель: Дорогі діти , шановні батьки! Вітаю вас зі святом! Бажаю вам міцного здоров’я, батькам великого терпіння, а вам, діти, завжди бути дисциплінованими, старанними учнями, щоб відмінними успіхами радувати своїх батьків !

Вчитель: Сьогодні для вас продзвенів перший шкільний дзвінок і покликав вас на перший урок. І він для вас буде особливим. Особливим тому, що він перший, а ще й тому, що сьогодні на цьому уроці ми з вами вирушимо у дуже довгу, але цікаву подорож в Країну знань. Ця країна дуже цікава, вона і загадкова, і казкова, і пісенна, і математична. І подорож наша з вами буде дуже і дуже довгою.

Подорожуючи, ми прочитаємо багато цікавих казок і оповідань, вивчимо багато прекрасних віршів, розв’яжемо багато задач і прикладів, будемо спостерігати за явищами природи і життям людей, ознайомимося з легендарною історією нашого українського народу. В дорозі нас можуть підстерігати небезпеки, труднощі. Тому ми повинні завжди допомагати один одному.

Розпочнемо ми нашу подорож ось на такому швидкохідному парусникові. І будемо не просто пасажирами-спостерігачами, а матросами, які повинні виконувати в дорозі всі завдання.

Отож, приготуємось до подорожі.



(Одягання матроських комірців, які лежать на партах)

  • Всі готові? Ну що ж, знімаємось з якоря. Вперед до знань. Щоб не заблукати в дорозі, нам допоможе карта (зображення маршруту). (Діти, склавши руки в замок, роблять хвилі).


І зупинка

“УКРАЇНА – РІДНИЙ КРАЙ”


Вчитель:

Сьогодні, люба дітвора,

У нас цікава буде гра.

Уявіть, що ми, малята,

Вирушаєм мандрувати,

Вирушаємо ми нині.

В подорож по Україні.
А що ж таке Україна? Давайте відповімо словами вірша:
Україна – рідний край,

Поле, річка, зелен гай.

Любо стежкою іти

Тут живемо я і ти.

Чи знаєте ви, звідки пішла назва Україна? Ось послухайте таку легенду.

Легенда про Україну”.



(На карті показати розміщення України)
Вчитель: Сподобалась вам ця легенда ? Які міста, річки України ви знаєте? Чи знаєте ви символи України?

(Демонструється тризуб, прапор)

ІІ зупинка

“МОВНА”

Нашого народу рідна мова українська. Одна з найдавніших і розвинутіших мов світу, надзвичайно багата, співуча, мелодійна.


Мово рідна! Слово рідне!

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камінь має.



С.Воробкевич
Світ мови оточує людину від народження. Ще дитина не вміє розмовляти, а вже уважно прислухається до голосу матері, засинає під колискову пісню. Любов до рідного краю, до мови, починається з материнської колисаночки. В ній – материнська ласка і любов, світ добра, краси, справедливості.
Рідна мова! Рідна мова!

Що в єдине нас злива,

Перші матері слова,

Перша пісня колискова!


(Учениця співає колискову)

Котику сіренький. Котику біленький,

Котик волохатий. Не ходи по хаті.

Не ходи по хаті. Не буди дитяти.

Дитя буде спати. Котик – воркотати.

Ой на кота – воркота, на дитину – дрімота.

А-а, лю-лю (2-3 рази)
Вчитель: Минають віки, змінюються покління, а ці пісні залишаються. А хто з вас знає колискові пісні ?

(Діти, батьки співають колискові пісні)

А хто розкаже віршик, якого навчили мама і тато ?


Вчитель: Дитина вчиться ходити, говорити. Спочатку це лише звуки (агу), потім слова і ось уже вона може спілкуватись. Але кожна людина повинна дбати, щоб її мова була правильна і красива.

(Проводяться мовні ігри)

ІІІ зупинка

“КАЗКОВА”



Вчитель: Діти, ви любите казки ? Казки люблять і дорослі і діти.
“Були собі дід та баба…” Хто з нас не починав своєї мандрівки в життя саме з цієї простої, як нам здається, але дивовижно багатої казки.

Казок є дуже і дуже багато. Поруч з українськими народними – казки інших народів. І всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого, друзів від ворогів, поважати добро і правду, боротися зі злом.

Королева всіх казок приготувала для вас завдання. Ви їх повинні виконати, щоб продовжити нашу подорож.
Завдання Королеви казок.


  1. Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок? (4: Зайчика, Вовчика, Лисичку, Ведмедя)




  1. Заспівати пісеньку Колобка.




  1. Назвати предмет і казку, в якій він згадується.

Яйце – казка про “Курочку Рябу”;

Колосок – “Колосок”;

Пір’я – “Кривенька качечка”;

Рукавиця – “Рукавичка”;

Бинт – “Айболить”.

  1. Як звати цю дівчинку, і з якої вона казки ?

Старенька бабуся в лісі жила.

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів ?

Як казка ця зветься ? Хто б відповів ?
Вчитель: Ви добре виконали завдання Королеви казок, тож рухаємось далі.

(Діти руками роблять зображення хвилі)
iV зупинка

“МАТЕМАТИЧНА”



Вчитель: Наш народ дуже талановитий. В нас є відомі математики, фізики, конструктори літаків і автомобілів. Коли ви станете старшими, ви познайомитесь з життям цих відомих усьому світові людей. Може хтось із вас в майбутньому буде відомим вченим. А зараз ви робите лише перші кроки.

Ігрові завдання


Півень залетів на тин,

А там півень ще один.

Скільки півників усіх ?

Полічіть-но швидше їх.


Каже мати-квочка:

“В мене 2 синочки

та 4 дочки»

Скільки діток в квочки ?


На травиці біля хати

Метушаться цуценята:

Двоє білих наче сніг.

Троє чорних. Скільки всіх ?


5 яблунь у саду ростуть

4 з них уже цвітуть.

А скільки ще не розцвіли ?

Ну як би ви відповіли ?


Завдання: Полічи та визнач, до якої пристані повинні пристати катери.

V зупинка
“ІГРОВА”


Вчитель: Не тільки книги навчають, а й у грі дитина також вчить, пізнає щось нове.

(Діти пригадують гру “Сорока-ворона”)
Гра “Гуси летять”.

Вчитель: Покладіть руки на парти долонями донизу. Коли я буду називати того, хто літає, ви повинні швидко підняти руки вгору і показати, як летить, і крикнути: “Летить”.

А якщо я назву того, хто не літає, руки піднімати не можна і потрібно мовчати.



  • Гуси летять?

  • Качки летять?

  • Горобці летять?

  • Мухи летять?

  • Щуки летять?

  • Сови летять?

  • Орли летять?

  • Жуки летять?

  • Ворони летять?

  • Корови летять?

  • Лебеді летять?

  • Ластівки летять?

  • Синички летять?

  • Журавлі летять?

  • Дуби летять?


VI зупинка

“ЗАГАДКОВА”



Вчитель: На наступній нашій зупинці ми завітаємо в гості до чарівного словничка. Ви знаєте хто це такий ?

  • Це чарівний дідусь , що знає багато загадок, кросвордів, різних незнайомих слів. Якщо ми будемо з ним дружити, він навчить нас всього того, що знає сам. Але спочатку він хоче переконатися , що ви вмієте відгадувати загадки.

Не дерево, а з листочками;

Не сорочка, а зшита;

Не поле, а засіяне.

(Книжка)

Довгі палички кругленькі –

Сині, жовті, червоненькі.

На папері походили,

Кольори свої лишили…

Звуться палички оці

Кольорові …(олівці)
Є чарівник в школі в нас.

Ану впізнайте хто він ?

Озветься , тиша йде у клас,

Озветься ще раз – гомін.

Щоб не спізнились на урок

Нам голос подає …(дзвінок)
VII зупинка

“ДЗВІНОК”



Вчитель: Ось ми підпливаємо до нашої кінцевої зупинки. Ви дуже добре потрудились. Час нашого уроку закінчився, але не закінчилась подорож у Країну знань.

Сьогодні ми зробили лише невеликий крок до неї, а попереду таких кроків буде ще багато.


Лунає дзвоник. Йдуть уроки.

Про все забувши в мить одну,

Ти увіходиш крок за кроком

Узнать країну чарівну.


Красивий, щедрий, рідний край.

І мова наша солов’їна,

Люби, шануй, оберігай,

Бо все це зветься УКРАЇНА.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка