Ти -особливий



Скачати 53.97 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір53.97 Kb.
Урок основ здоров’я

У 5 класі .



Тема: Ти –особливий .

Мета : дати учням змогу розвивати життєві навички позитивної самооцінки ,самоусвідомлення , а також уміння запропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями .

„Полюби ближнього як самого себе ”


І Нагадування правил. (2.хв.)

(Вивішую правила на плакаті на дошку )

Давайте складемо правила роботи на уроці ,які допоможуть нам відчувати до себе повагу.

Сьогодні на уроці кожен учень може отримати бонуси , які будуть враховуватись при оцінюванні



ІІ Очікування (2.хв.)

Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему „Шануй себе та інших людей ”

У цьому розділі ми вчитимемося шанувати (цінувати )самих себе та інших людей.

А тому давайте ознайомимося із завданнями що ми повинні сьогодні зробити

(Читають завдання на дошці)

Зараз вам роздам промінці на яких ви напишете ваші очікування, що ви хочите взяти для себе з цього уроку ,виходячи із тих завдань, які стоять перед нами , а потім ми прикріпимо їх до сонячного диска на плакаті „Наші очікування ”

(Роздаю промінці )

ІІІ Інформаційно- мотиваційний блок „Ти особливий ”(8 хв.)

Сьогодні ми познайомимось всі разом з вашими найкращими друзями .Спочатку давайте визначимось чи гідні ми цього найкращого друга .Перш ніж виконати це завдання ,я хотілаб ще раз нагадати правила роботи на уроці



Підніміть руку ті , хто вважає себе доброю людиною .

А тепер ті , хто не вважає себе такою .

А тепер ті ,що не визначились

Те ,що ви тільки що робили – це ваша самооцінка , тобто як ви самі себе оцінюєте

Давайте сформолюємо визначення Самооцінка – це ставлення людини до самої себе .

Проблемне питання

Чому людям важливо мати позитивну самооцінку ?(ст 90 підручника )

Ті хто з вас сумнівається в тому , чи хороша ви людина , має занижену самооцінку .А даремно- у кожного з вас є багато доброго і ви за це повинні себе любити і поважати .Якщо ви не будите любити самі себе то звичайно ви не будите любити і інших бо не зможете у них знайти того, що вас би задовільнило . Про таких людей говорять „Що він себе раз у рік любить ”

Існує така велика книга ,яка називається „Закон Божий ” У ній є 10 Божих заповідей от одна із них говорить : „Полюби ближнього як самого себе ”

Одже епіграфом нашого уроку і будуть слова із біблії .

А отже наше основне завдання навчитися поважати себе та інших .

Читаю ситуацію № 1

Одного разу до 3 класу прийшла нова вчителька .Працювала вона з учнями цілий рік А в кінці року її викликав до себе директор і подякував за досягнення її учнів у навчанні .

„У цьому немає нічого дивного , адже в моєму класі вчаться тільки обдаровані діти ”- відповіла вчителька

„Чому ви так вважаєте ”- здивувався директор

З’ясувалося , що побачивши в особових справах учнів цифри 120,150, вчителька помилково прийняла їх за рівень інтелекту . Та хоч цифри виявлялись тільки номерами шафок у роздягальні , успіхи її учнів були цілком реальні .З цього робимо

висновки , що ставлення до дітей як до талановитих допомагає їм у навчанні . Це науково доведено .

Отже ви всі повинні себе поважати і ставитись до себе як до талановитих і порядних людей Вважайте себе гідними любові, поваги й усього найкращого ,що можна отримати від життя . Бо воно як і людина неповторне і дається один раз .

Уривок із вірша В.Симоненка Бо ти на Землі – людина .

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина ,

Мука твоя –єдина

Очі твої одні ...

Зараз ми проведемо з вами мозковий штурм за рубрикою обговоріть (Ст 91 підручник )

1 Що відрізня є людей одне від одного ? (ім’я, родина , дата народження , місце проживання , зовнішній вигляд , характер .... і т .д. )

2 Скільки унікальних людей є у нашому класі , у школі , в країні ?



Отже можна з упевненістю сказати ,що ти незамінний , перш за все для своїх рідних знайомих .І вас для тата і мами ніхто не замінить .

ІУ Знайомство (3 хв.)

Важко любити того кого ви не знаєте . Тому сьогодні ми познайомимося з кожним із вас ближче

Я зараз вам роздам картки для творчої і практичної роботи . На дошці вивішую бюро для довідок ,що допоможе підібрати словесну характеристику вашої особистості .

На кожну літеру ви підбираєте слово, що вас охарактерезує , можна добавляти свої слова .

(Виконують роботу )

У Руханка

Всі ви вже стомилися міркувати слухати і зараз ми пограємо в гру „Ти хороший ” (Зараз прикріпимо вам аркуші паперу на спину і ходячи по класу ви кожен напишете своїм друзям щось гарне про них . А потім перечитаємо як ви знаєте своїх товаришів )

(-Перевіряють хто що написав)

Отже можна сказати що кожній людині дуже приємно чути про себе щось хороше, аніж погане і ви про це повинні пам’ятати . І нагадувати те ,що говорить заповідь Божа (звертаються до епіграфу уроку )

УІ Мозковий штурм

Кожен з вас є доброю людиною . Але не досконалою . Давайте подумаємо які вади мають люди ? Нагадаємо ,що правила роботи на уроці у нас є- говорити щиро, відверто.

Зараз ми колективно назвемо якомога більше людських вад і запишемо на плакаті .

Далі виберемо ті вади, які можна змінити у продовж життя і підкреслимо їх червоним кольором , а які ні – синім .



Отже ,можемо сказати ,що майже кожну ваду ми можемо змінити при великому бажанні . Незмінними залишаються ті, що передалися по спадковості.

Проблемне питання

Чи є на сівті люди, які не мають недоліків ? (напевне немає ,у кожної людини є певні вади і недоліки )

Як треба ставитися до вад інших людей ?

Перш ніж дорікати людині за її недоліки потрібно усвідомлювати те, що в кожної людини є свої вади . Потрібно толерантно ставитися до кожної людини і пам’ятати, що –це особистість!



Прослухайте повідомлення і скажіть чомуПол Хоккі досягнув

Вершини Еверест ,що йому допомогло

Повідомлення

У 3 річному віці Пол Хоккі захворів на рак кісток .Лікарям довелося ампутувати Полу руку.Але це не завадило йому стати альпіністом і в червні 2005 року з другої спроби підкорити Еверест .Його фізична вада зробила його унікальним . Багато людей підкорювали вершину світу , але Пол Хоккі перетворив свою ваду на перевагу .

(Відповіді дітей )

Чи знаєте ви про інші подібні випадки?

Людину називають унікальною не тільки тоді , коли вона стає відомою , а й тоді коли вона знаходить вихід із будь якої ситуації .

Зараз ми перейдемо до іншої форми роботи



УІІ Робота за вибраними ситуаціями (10хв.)

Учні підходять до столу і вибирають картку із ситуацією .Зачитують її в голос і пояснюють, як вони вийшли б із неї.

Ситуація №1

Тебе залишили з немовлям яке спало .Раптом воно почало плакати . Які твої дії ?

Ситуація №2

У твоїй родині живе бабуся .Вона дуже старенька і геть усе забуває .Одного разу коли вдома нікого не було , бабуся вийшла з двору і пішла вулицею.Ти боїшся , що може загубитися . Твої дії ?


Ситуація №3

Уяви ,що ти стоїш на перехресті доріг поруч із сліпою людиною .Бачиш що вона вагається , чи можна переходити дорогу .Твої дії ?

Ситуація №4

У сусідній квартирі проживає самотньо літня людина. Яку допомогу ти можеш їй запропонувати ? Твої дії?



Отже людям потрібно допомагати , але слід пам’ятати , що нав’язування своєї допомоги може образити немічну людину .Тому спочатку слід запитати , „чи можу я вам допомогти ?” Якщо людина відмовиться , не варто наполягати на цьому .
УІІІ Зворотній зв’язок , прощання

Повернемося до нашого сонечка ,яке зігрівало нас протягом нашого тренінгу . І подивимось чи тепло від вашого промінчика розтопило ваші серця . Чи ви полюбили самого себе та ближнього ?

Як треба ставитися до людей із недоліками і вадами ?

Чи можна змінити недоліки в собі ?


Якщо так то підніміть руки ті , хто себе вважає доброю людиною.

А тепер ті що не вважають себе такою.

А тепер візьмемося за руки і разом скажемо :

„Я-хороший! Ти –хороший! Ми – хороші!”



Оцінювання роботи на уроці

Підбиваємо отримані бонуси


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка