Ти рятувальник



Скачати 51.14 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір51.14 Kb.
ПОРЯТУНОК ТА ЗАХИСТ ЛЮДЕЙ У

НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ (НС)

ТИ - РЯТУВАЛЬНИК

Мета:

сформулювати основні правила життєзабезпечення для себе та найближчого

оточенняу НС та в період ліквідації їх наслідків; відпрацювати алгоритм порятунку

людей і надання невідкладної допомоги під час пожежі, при отуєнні чадним газом

і термічних опіках; розвивати уміння спостерігати, оцінювати дії, явища тощо;

виховувати самовладання, рішучість, відповідальність за власне життя та життя

інших людей.

Тип:

урок засвоєння знань з застосуванням техніки майндмеппінгу та елементами

тренінгу.

Обладнання:

Карти памяті, малюнки по темі, заготовки для демонстраційної карти памяті,

тренінговий набір, відеофрагменти «Синдром здавлювання – перша допомога»,

«Термічні опіки», «Отруєння газом», роздатковий матеріал для роботи груп, кнопки,

квадрати для стелі.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання учнів.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Створення позитивного настрою.

- Пропоную до вашої уваги перегляд короткого відеофрагменту.


«Уметь предвидеть, по возможности избегать, при необходимости действовать»
- Те, що ми бачили на екрані повністю співпадає зі словами, які взяті епіграфом нашого уроку. Звучать вони так.

«Я міг би вмерти, коли плив на плоту.

Я міг би задихнутись від диму під час пожежі.

Я міг би замерзнути під час сильного морозу,

Але одного разу, побачивши смерть в обличчя,

Я сита уважнішим і обережним.

Давайте не віддавати життя дешево!

Давайте вчитись виживати!

Життя варте того, щоб боротись за кожну його хвилину!!!»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності


  • У попередніх класах на уроках основ здоров'я ви вивчали, як поводитись під час грози та повені, як діяти при витіканні газу та у разі пожежі, під час аварії на підприємстві й ДТП. Однак раніше вас учили рятувати лише своє життя та здоров'я.

  • Тепер ви подорослішали і можете рятувати не лише себе, а й інших.

  • Та до цього треба добре підготуватися: знати , як поводитись у конкретних НС, як рятувати себе та інших людей і надавати невідкладну допомогу потерпілим.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Вступне слово вчителя.

  • Наша планета Земля, обертаючись навколо Сонця, несе нам зміни пір року: зима, весна , літо, осінь. Кожна пора по-своєму прекрасна.

  • Але кожна з них може нести для людини і неприємні, часом навіть катастрофічні події, які називають НС.

V. Засвоєння нових знать

  1. Взаємодія вчителя та учнів у вигляді формування карти памяті «НС та їх класифікація».

- Вивчення нової теми ми почнемо з питання «Поняття НС та іх класифікація»

- Його ми будемо розбирати шляхом фронтального створення майндмеппу. Я- на дошці, а ви – в зошитах. Слідкуйте за тим, щоб напрям стрілочок та їх довжина приблизно відповідали моїм.



земле8z_1.jpg

метели.jpgгроза1g_1.jpg


пожежі



Поняття
index.jpeg

аварії



Види
вибухи викрадення

руйн. буд. війни теракти

катастрофи злочинність

інф. захв. сміттєзвалища

побут. пожежі вихл. гази

Примітка:


  1. У центрі малюємо овал, в якому пишемо символ теми (абревіатуру) – НС.

  2. Від цента проводимо дві стрілочки. В них напишемо назви аспектів, на які ми повинні звернути увагу.

  3. Від першоі стрілочки робимо розгалудження, необхідні для розкриття поняття:

  • Що це?

  • Чому?

  • Які наслідки?

  1. Від другого аспекту проводимо 4 лінії-розгалудження, що відповідатимуть вида НС.

  2. ………..

2. Міні-тренінг

Розподілити НС на групи:

І – природні

ІІ – техногенні

ІІІ – антропогенні

ІV – соціально – політичні

3. Розробка карт памяті учнями – робота в групах.

Ситуації:

І – У будинку пожежа. Хтось благає про допомогу, але нікого не видно, бо в коридорі багато диму. Твої дії.

ІІ – Жінку затиснуло важкими речами. Ти сам не можеш упоратись з завалом. Описати свої дії.

ІІІ – Жінка просить врятувати її п’ятирічного сина, який знаходиться в будинку. Де його шукати?

ІV – Описати невідкладну допомогу потерпілому, який отруївся газами.

V – На людині загорівся одяг. Ваші дії?

VІ – У потерпілого спостерігається інтенсивне почервоніння, відшарування зовнішнього шару шкіри, з’явилися пухирІ, заповненІ рідиною. Якими будуть ваші дії?

VІ. Руханка

«Шукаємо вихід»

Чотирьом учням даються номери рятувальних служб України (101, 102, 103, 104). Учитель називає ситуацію, а всі учасники стають навколо того, у кого на спині номер телефону відповідної служби.

Ситуації: - пожеж а в будинку;

- ти став свідком ДТП;

- у під'їзді чути запах газу;

- на ваших очах знепритомніла людина;

- перебуваючи в себе дома ви відчули запах диму, що йде від вхідних дверей;

- ви дома самі, з-за дверей чуєте: «Добрий день! У вас в квартирі витік газу. Відчиніть!» - ваші дії;



  • в сусідній квартирі чути звуки бійки, розбитого скла, крики про допомогу;

  • ви дивитесь телевізор, раптом проводка почала іскритись,

  • на ваших очах збито пішохода;

  • ти став свідком крадіжки мобільного телефону.

VІІ. Презентація учнівських майндмеппів

На дошці поступово формуємо загальну карту памяті «Прятунок та захист людей у НС».

VІІІ. Узагальнення і систематизація.

Перегляд створених майндмеппів.

По черзі продовжити фразу: «Я не розгублюсь і зможу рятувати людей, тому що …»



ІХ. Завершення уроку

Вправа «Я – рятувальник»

  1. Учні стають у коло, витягують вперед ліву руку, долонею догори й уявляють, що на ній лежать знання й уміння, які вони мали до цього тренінгу.



  1. Відтак витягують праву руку й уявляють на ній ті надзвичайно важливі знання і вміння, які вони отримали на цьому тренінгу.



  1. За командаю «Так!» учасники об’єднують долоні, приєднуючи нові здобутки до тих, які вони мали раніше. Всі разом говорять: «Ми - рятувальники!»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка