Тиждень підготували: Заяц Леся Михайлівна



Скачати 450.64 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір450.64 Kb.





Тиждень підготували:




Заяц Леся Михайлівна -
вчитель математики та інформатики, спеціаліст І категорії




Клімчук Тетяна Андріївна - вчитель математики та фізики, спеціаліст І категорії


Дані матеріали розміщені:

1) на сайті школи http://schoolvladimirovka.jimdo.com/

2) На сайті вчителя математики та інформатики Заяц Л.М. http://lesyazayats.jimdo.com/

3) На сайті учительського журналу on-line http://www.teacherjournal.com.ua


2012-2013








Понеділок

  1. Відкриття тижня

  2. Про цікаві факти із життя великих математиків (Фібоначі)

  3. Таємниці числа 13

Вівторок

  1. Розважальна гра «Хто перший встав – того й капці» (5-11 кл.)

  2. Фізико-математичний «Брейн-Ринг» (7-8 класи)

  3. Робота відеосалону «Числа Фібоначі» (5,6 клас)

Середа

  1. Математичний двобій «Кмітливі математики» (5-6 класи)

  2. Робота відеосалону «Числа Фібоначі» (7,8 клас)

Четвер

  1. Інтелект-шоу «Еврика» (9-10 класи)

  2. Робота відеосалону «Числа Фібоначі» (9,10,11 клас)

П’ятниця

  1. Підбиття підсумків. Нагородження переможців.



Американцы и сегодня в своем большинстве считают, что пятница тринадцатого числа - роковая дата, в которую можно ждать любой неприятности.

А вот в Португалии и Испании пятницу, наоборот, считают благоприятным днем для отплытия, ибо Колумб начал свое первое плавание, во время которого была открыта Америка, именно в пятницу

Одним из первых вирусов, нацеленных на пятницу, 13 был "Jerusalem" (также известен под названием "Time"). В пятницу 13 мая 1988-го года сразу несколько фирм и университетов нескольких стран мира "познакомились" с этим вирусом - в этот день он уничтожал файлы при их запуске.



В Англии до сих пор существует мнение, что выход в море в пятницу, и тем более в пятницу 13-го числа, совершенно немыслим и должен быть под любым предлогом перенесен




Наиболее популярное объяснение суевериям дает Тайная Вечеря, в которой принимали участие 13 человек - Иисус и 12 его учеников. Тринадцатым был предатель Иуда.



Еще в древнем Риме знали, что число 13 несет несчастья и неприятности.




Кроме моряков, в Британии пятницы 13-го числа боятся хирурги.
Некоторые из них отменяют назначенные на этот день операции.
Британские доктора уверены, что риск неудачи в пятницу, 13-го числа, возрастает на 50%





В пятницу, 13-го числа, по законам штата Индиана (США) хозяева всех черных котов обязаны надевать колокольчики, выпуская на улицу своих питомцев.


Виховний захід для учнів 7-8 класів
Тема: Фізико-математичний брейн-ринг

Мета: перевірити вміння учнів логічно мислити, застосовувати всі свої знання до розв’язування задач на кмітливість, розвивати увагу учнів, виховувати в них дружелюбність, повагу до своїх товаришів, поглибити знання учнів у галузі фізики, математики.

Вступ.

Ведучий: Вітаю усіх, хто сьогодні завітав до нас на гру “Фізико-математичний брейн-ринг”. Як на мою думку, то ви не пошкодуєте, тому що вас буде нагода познайомитися з фізикою та математикою не як сухими, а як з цікавими науками, їх широким застосуванням. Сьогодні у вас буде нагода одержати більше цікавої інформації, і дізнатися велику широту можливостей цього розділу наук. І основне, ради чого ми тут зібралися – позмагатися в кмітливості та обізнаності цих цікавих предметів.

Перед тим, як почати змагатися у кмітливості та обізнаності нам необхідно вибрати суддів, котрі будуть оцінювати правильні та найдокладніші відповіді та спостерігачів у залі котрі слідкуватимуть за тим, щоб із залу не було підказок. Кожній з команд, які беруть участь у сьогоднішньому брейн-рингові необхідно вибрати капітана команди і придумати своїй команді фізико-математичну назву.

А тепер перейдемо до основного етапу нашої гри. Зараз прозвучать запитання. За кожне запитання дається один бал і на його обговорення дається одна хвилина. Кожну відповідь потрібно обґрунтовувати. Неправильно обґрунтована відповідь вважається невірною. Перемагає команда, котра набере найбільшу кількість балів. Гра триває три раунди. Якщо обидві команди дали невірну відповідь, то у наступному раунді розігрується два бали. Капітанам перевірити справність приладів для подачі сигналу. Гра почалась. (звучить гонг).
Перший тур.
От і все готово, почнемо, бажаю успіхів учасникам гри. Будьте будь-ласка уважні. Отже:


  1. Яка напруга електричної мережі? (220В)

  2. Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 год, а за 2 цукерки – 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко? (4 год)

  3. Який предмет кладуть учні на стілець вчителя, щоб перевірити силу тиску? (кнопку) чорний ящик

  4. Два хлопчика зустрілися у вагоні потягу.

- Я завжди їду в 5 вагоні від хвоста,- сказав Вітя.

- А я - у п’ятому від голови, - заявив Сергій.

Скільки вагонів було у потязі? (9 вагонів )


  1. Назвіть хоч одну тварину, що виробляє електричний струм. (скат, вугор,…)

  2. Про скільки калин і родин співає Софія Ротару? (про одну)


Ведучий: Просимо суддів підвести підсумки першого туру.

Слово суддям:_________________________
Другий тур.


  1. Миша, що використовує ультразвук. (кажан)

  2. У якому віці ще можна вийти заміж за принца у пісні Вєрки Сердючки? (за 30)

  3. Звуковідтворювальний орган людини. (язик)

  4. Найкоротший місяць року. (лютий)

  5. Рідинний насос у тілі людини. (серце)

  6. На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (на дубі яблука не ростуть)


Ведучий: Просимо суддів підвести підсумки перших двох турів.

Слово суддям:_________________________
Заключний і вирішальний тур.


  1. Нормальна температура тіла людини. (36,60)

  2. Скільки часу Шахерезада розказувала свої казки? (1001 ніч)

  3. Скільки років джин сидів у лампі? (1000 років)

  4. Літальний апарат Баби Яги. (ступа)

  5. Плід якого дерева зазнає деформації від ударів боксера? (груша)

  6. Тіло, кинуте під кутом до горизонту, розбило вікно і приземлилося в учительській. До чийого кабінету здійснить переміщення юний футболіст? (до кабінету директора)

Ведучий: Просимо суддів підвести підсумки трьох турів гри.

Слово суддям:_________________________
Ось і закінчився наш “ Фізико-математичний брейн-ринг”. Усі ми вітаємо переможців, а також їх опонентів, котрі були гідними суперниками.

До побачення, всього найкращого!

Тема: Інтелект-шоу «Еврика»

Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, поглибити й розширити знання учнів з математично-природничих дисциплін; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів; виховувати вмінні вчитися; самостійно здобувати математичні знання.

Прилади і матеріали: висловлювання про математику; додатки № 1 - 10; олівці, фломастери, дидактичний матеріал; радіо та відео техніка.

Оформлення залу: надувні кульки, серпантин, емблеми “Еврика”, висловлювання про математику; ігрові стійки для кожного учасника і ведучих з емблемами.

Хід уроку:

В грі приймає участь 3 команди (по 2 учня в кожній) учнів 7-9 класів, які виявляють інтерес до вивчення природничо-математичних дисциплін, а також бажають позмагатися зі своїми друзями в розважальному інтелект-шоу під назвою “Еврика”.

Гра проходить в 9 етапів.

І. Представлення учасників:

Кожна команда, яка приймає участь в грі коротко розповідає про себе: назва класу, девіз, чим пишаються, захоплення і т.д.



ІІ. Заохочувальний бал (жеребкування).

Для того, щоб визначити в якому порядку будуть змагатися команди, ведучі пропонують дати відповідь на запитання, Більш правильна відповідь оцінюється 1 балом. Та команда першою розпочинає .



ІІІ. Конкурс тема:

Конкурс тема дає можливість виявити гравцям свої знання з таких розділів.

а) Фізика і біологія;

б) Фізика і географія;

в) Фізика і література;

г) Фізика і людина;

д) Інформатика;

е) Математика і мистецтво;

є) Математика і природа;

ж) Математика і література;

з) Сюрприз (Фізика і школа).

Команди, які приймають участь в грі дають відповіді на запитання з вибраних тем. Кожну тему можна обрати лише 1 раз. За кожну правильну відповідь команда отримує 3 бала. Якщо команда дала неправильну відповідь, то відповідь можуть дати інші команди (хто першим відреагує), отримавши за правильну відповідь по 1 балу.



ІV. Конкурс “Оратор”.

Кожний учасник гри дає відповідь на поставлене запитання на протязі 30 секунд.

Оцінює журі. Максимальна оцінка 3 балів.

V. Конкурс “Третя спроба”.

На цьому етапі змагань пропонується учням відгадати про що йде мова.

Перша розповідь: 3 бали;

Друга розповідь: 2 бали;

Третя розповідь: 1 бал.

VІ. Конкурс “Практикум”.

В цьому конкурсі пропонується розв’язати задачу практичного характеру. Оцінюється цей конкурс максимум в 3 бали.



VІІ. Конкурс “Підказка”.

В конкурсі приймають участь члени команди. Одному гравцю з команди пропонується відгадати 10 картинок, які старанно описують його члени команди, при цьому не називаючи назви самого об’єкту, який зображений на малюнку, Час відданий на одного гравця 2 хвилини.

Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

До фіналу виходить 2 команди, які набрали найбільшу кількість балів.


VІІІ. “Дуель”


Двом командам гри, які набрали найбільшу кількість балів пропонується дати відповідь на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами .
ІХ. “Реванш”

Якщо під час конкурсу “Дуель” гравці набрали однакову кількість балів, то їм пропонується додаткові запитання до першої правильної відповіді.

В кінці гри оголошується переможець і нагороджується цінним подарунком.



СЦЕНАРІЙ ГРИ


Ведучий 1. Добрий день, дорогі гості!

Ведучий 2. Добрий день, шановні уболівальники!

Ведучий 1. Ми раді вітати вас на нашому інтелектуальному шоу...

Разом: Еврика!

Ведучий 2. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних знавців фізики та математики.
Ведучий 1. Ми всі сподіваємося, що сьогоднішня наша зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою.

Ведучий 2. Що наші учасники інтелект-шоу...

Разом. Еврика.

Ведучий 2. ... виявлять максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.

Ведучий 1. Учасникам гри та їх уболівальникам хочемо побажати:

Разом: “Ні пуху, ні пера!”

Ведучий 2. Спортивні змагання, як правило, оцінюють спортивні судді. А наше інтелект шоу – це інтелектуальний спорт. Тому оцінювати знання і здібності його учасників ми просимо шанування журі у складі... (називають 4 людей).

1.______________________________________

2.______________________________________

3.______________________________________

4.______________________________________



(Музика)

Ведучий 1. Просимо шановне журі зайняти свої місця.

Ведучий 2. Фізико-математичний турнір розпочинається, і ми пропонуємо послухати програму нашого свята.

(Музика)

Ведучий 1. Перший конкурс під назвою “Розкажи про себе”. Учасники розкажуть про себе, привітають журі та один одного.

Ведучий 2. Конкурс “Заохочувальний бал” дає можливість кожному з учасників стати першим у наступному конкурсі: “Тема”.

Ведучий 1. В конкурсі “Тема” гравцям необхідно буде дати правильні відповіді на запитання з таких підтем:

а) Фізика і біологія;

б) Фізика і географія;

в) Фізика і література;

г) Фізика і людина;

д) Інформатика;

е) Математика і мистецтво;

є) Математика і природа;

ж) Математика і література;

з) Сюрприз (Фізика і школа).



Ведучий 2. В конкурсі “Оратор” кожна команда дасть відповідь на поставлене запитання. Тривалість відповіді 30с. (1 хв на обміркування)

Ведучий 1. Конкурс “Третя спроба” – цей конкурс вимагає від наших гравців глибоких знань та ерудиції, з трьох спроб вони повинні відгадати про яку речовину йде мова.

Ведучий 2. А конкурс “Практикум” покаже, наскільки ви практичні люди.

Ведучий 1. В конкурсі “Підказка” вирішиться вічна проблема “Батьки і діти”

Ведучий 2. Найвеличніший конкурс – це конкурс “Дуель”, який визначить переможця у сьогоднішньому інтелект шоу:

Разом: Еврика.
Ведучий 1. Одного всесвітньо відомого вченого запитали, як на його думку, з’являються винаходи, що перетворюють світ “Дуже просто, відповів вчений.

  • Всі знають, що зробити це неможливо. Серед них трапляється один дивак, котрий цього не знає. Він і робить винахід”.

Ведучий 2. Хто цей вчений?

Ведучий 1. Альберт Ейнштейн – творець загальної теорії відносності, засновник простору Ейнштейна.

Ведучий 2. Можливо і серед наших гравців є майбутні вчені, письменники, поети. Нехай вони розкажуть коротко про себе, про свої захоплення. Мрії, ким хочуть стати після закінчення школи.

Ведучий 1. Першими розкажуть про себе учасники команди 7 класу.

(виступає)

Ведучий 2. Другими виступлять учасники команди 8 класу.

(виступає)

Ведучий 1. Тепер на черзі учасники команди 9 класу.

(виступає)

Ведучий 1. Для того, щоб визначити в якому порядку будуть змагатися наші інтелектуали зараз ми запропонуємо розв’язати їм таку задачу. Найбільш точна відповідь оцінюється 1 балом.

Ведучий 2. Потрібно всіма засобами навчатися мистецтву доведення. Не забуваючи при цьому про мистецтво здогадуватися. Писав О.Пойа.

Ведучий 1. Здогадайтеся: Скільки друкованих сторінок у підручнику “Геометрія 7 клас”.

(час: 10 сек.)

Ведучий 2. Правильна відповідь 159с.

Отже, першим до найближчої і правильної відповіді підійшла команда учнів …….класу, яка отримує 1 бал.

Другими........

Третіми..........



(зачитують)

Ведучий 1. Ви дивитесь інтелект шоу...

Разом: Еврика.

Ведучий 2. “...Математика безмежно різноманітна, як світ, і присутня, міститься в усьому”.

М.П. Яругін.

Ведучий 1. Ці слова стануть епітетом для наступного конкурсу інтелект-шоу “Еврика” під назвою “Тема”. Конкурс “Тема” перевірить знання гравців з історії розвитку математики, її творців, як математика співіснує з фізикою, літературою, природою.

Ведучий 2. Умови конкурсу “Тема”. До уваги команд пропонуються 9 тем. Команди, які приймають участь в грі мають можливість обрати для себе всього 5 тем, дають відповіді на запитання з вибраних тем. Кожну тему можна обрати лише 1 раз. За кожну правильну відповідь команда отримує 3 бала. Якщо команда дала неправильну відповідь, то відповідь можуть дати інші команди (хто першим відреагує), отримавши за правильну відповідь по 1 балу.

Ведучий 1. На своєму рахунку перший бал має... Тому вони першими будуть відповідати на свої 5 запитань із запропонованих дев’яти.
(Учень вибирає тему і називає її ведучим, які зачитують запитання. Тоді гравець відповідає на нього. Якщо відповідь не правильна, то ведучий дає можливість відповісти на задане запитання іншій команді). Максимальна оцінка 3 бала (2 бала, 1 бал)

(Журі підраховує кількість правильних відповідей і виставляє бали).

(грають в конкурсі по черзі)



Ведучий 2. Шановні журі ми просимо вас оцінити відповіді наших інтелектуалів і оголосити результати гри.

Ведучий 1. (оголошу номер ________________________).

Ведучий 2. Отже, після двох конкурсів наших гравців така кількість балі... (зачитує).

Ведучий 1. Існує давня легенда.

Цар, бажаючи визначити, хто з двох мудреців мудріший, сказав: “Перед вами 3 ковпаки: один чорний і два білих.

Вам надягнуть по ковпаку. Мені цікаво, хто вас першим дізнається, якого кольору ковпак. Що на ньому”. Довго дивилися мудреці один на одного. Нарешті один із них вигукнув: “На мені білий ковпак!” Як дійшов такого висновку мудрець?

Ведучий 2. Мудрець думав так: “Якби на мені був чорний ковпак, то другий мудрець побачивши його, негайно додумався б, що на ньому білий ковпак (бо ж 2 інших білі) і відразу сказав би це.

Але він мовчить, тому на мені білий ковпак”.



Ведучий 1. Зараз наші інтелектуали також поміркують над заданою темою, та висловлять свою власну думку. Отже конкурс «Оратор».
Час на роздуми 1 хв, а на відповідь 30с. Отже тема: «Яка наука найважливіша фізика чи математика». Максимальна оцінка за конкурс 3 бала. Час пішов

(проводиться конкурс).

Ведучий 1. Поки наші команди працюють я оголошую наступну музичну паузу в нашій грі...

Ведуча 2. Як ви помітили наші гості і дорогі вболівальники, що у наших гравців непогані знання в області математики фізики, та інших наук.

Ведучий 1. А чи знають вони, що колись найбільшим числом було 12-дюжина, а наступне за ним число вважалося не щасливим, зайвим, і називали його “чортова дюжина”.

Ведуча 2. А чи знаєте ви, що в царській Росії, в деяких містах не було 13-го номера трамваю і квартир з номером 13?

Ведучий 1. А чи знаєте ви, що в США, в деяких висотних будинках немає 13-го поверху, в готелях – кімнати № 13?

Ведуча 2. А чи знаєте ви, що деякі учні ще й зараз вважають число 13 нещасливим і, йдучи на екзамен бояться, що їм попадеться екзаменаційний білет № 13?

Ведучий 1. Команди вже готові відповідати. Першою виступає команда 9 класу……, другою – 8 класу……, третьою – 7 класу…..

Ведучий 2. Шановне журі оцініть міркування команд-учасників.

Ведучий 1. Наступним конкурсом в нашому інтелект-шоу:...

Разом: Еврика!

Ведуча 2. ... є конкурс “Третя спроба”. За першу правильну відповідь ви одержите 3 бали, за другу – 2 бали, за третю лише – 1 бал.

Ведуча 1. Увага!

1 підказка: Чуйна, смілива, середнього зросту,

Має хвилясте і пружне волосся

Запалює всіх немов вогник іскристий

Цікаво предмет викладає

Зі змістом.

2 підказка: Дуже порядна, привітна людина

Панує у класі завжди дисципліна

Вчитель душевної вроди

Прийде якщо треба на допомогу



3 підказка: Вивчає дати, війни і пригоди

Цікаві факти, різні перемоги

Дисципліну вана любить дуже

Скажіть будь ласка хто це буде?

(Височенко Л.І.)

Ведуча 2. Щоб підрахувати загальну кількість балів, по 2 етапах гри: “Оратор” і “Третя спроба”, шановному журі потрібно деякий час, тому ми оголосимо наступний конкурс нашого інтелектуального шоу Еврика – “Практикум”.

Ведуча 1. В цьому конкурсі пропонується розв’язати задачу практичного характеру. Оцінюється цей конкурс максимум в 3 бали.

Ведуча 2. Шановне журі! Просимо вас оголосити підсумок двох конкурсі “Оратор”. “Третя спроба”, а також сюди приплюсувати кількість оплесків на честь наших конкурсантів. (оголошують результати).

Ведуча 1. Щоб визначити переможця в наступному етапі гри під назвою “Практикум” необхідно буде розмістити валютні одиниці в порядку зростання їх вартості відносно гривні. Слухайте уважно:

Долар, гривня, євро, рубль, франки (музика, 30 сек.)


Ведуча 2. Правильна відповідь:

Рубль, гривня, долар, євро, франки

Максимальна кількість набраних балів за цей конкурс – 3 бала.

Ведуча 1. Ви дивитесь інтелект – шоу.

Разом: Еврика.

Ведуча 2. Відомо, що математикою захоплювалися не лише відомі вчені, такі як Піфагор, Архімед, Декарт, Ньютон та багато інші, але й письменники, поети, музиканти, художники.

Ведуча 1. Наприклад: О.С. Пушкін, М.Ю. Лермонтов, Л.М. Толстой “Війна і мир”, І. Франко, який у своєму зібранні творів переклав поетичні твори визначних математиків античного світу: Піфагора, Архімеда, Евкліда.

Ведуча 2. “У математиці завжди живе художник, архітектор і навіть поет”.

Ведуча 1. В наступному конкурсі під назвою “Підказка” ми побачимо як зуміють наші учасники передати своїм друзям, те що побачать на зображеннях 10 картинок протягом 1 хв.

Ведуча 2. А товариш по команді в свою чергу повинен відгадати те, про що почуює. За кожну правильну відповідь команда одержить по одному балу.

Ведуча 1. Першим відгадує свої 10 картинок..........клас

Ведуча 2. Другим буде грати.........клас

Ведуча 2. Завершує цей конкурс.......клас

Ведуча 1. Щоб підрахувати набрані бали кожним учасником журі необхідно час, тому ми оголошуємо наступну музичну паузу. (оголошують).

Ведуча 1. В останній тур інтелект-шоу Еврика вийде той, хто набрав найбільшу кількість балів.

Ведуча 2. Тому просимо шановне журі оголосили результати гри.

(оголошують). У випадку, якщо будуть учасники з однаковою кількістю балів їм пропонується додаткові запитання.

Ведуча 1. Отже, в останньому конкурсі під назвою “Дуель” будуть змагатися такі учасники...

Ведуча 2. За кожну правильну відповідь ви отримаєте по 2 бали.

Уважно слухайте запитання і вчасно піднімайте свої дзвіночки.



Ведуча 1. Якщо ваша відповідь буде неправильна, то право правильно відповісти переходить до вашого суперника.

Ведуча 2. Бажаємо вам успіху.

Разом: “Ні пуху, ні пера!”

(задають питання, учні по черзі відповідають на 10 запитань. Якщо після цього учасники набирають однакову кількість балів, то їм пропонується ще запитання. На які вони відповідають також по черзі поки, першим з гравців набере більшу кількість балів).

Ведуча 1 і 2. (по черзі задають запитання).

«Дуель»

  1. Яка напруга в електричній мережі? (220)

  2. Скільки всього планет сонячної системи? (8)

  3. Вана є комп’ютерна та жива. (мишка)

  4. Яким опричним приладом намагалася скористатися мавпа у відомій байці Крилова? (окулірами)

  5. Яким приладом вимірюють температуру? (термометром)

  6. Що означає Еврика? (знайшов)

  7. Солодка планета. (марс)

  8. Що має більшу масу 1 кг залізи чи 1 кг пуху? (однакові)

  9. Силою якої тварини вимірюють потужність автомобільного двигуна? (коня)

  10. Найменше натуральне число. (1)

Ведуча 1. Отже, завершилась наша гра, інтелект-шоу...

Разом: Еврика.

Ведуча 2. ... і залишається лише оголосити кінцевий результат змагань і нагородити переможців.

Ведучий 1. Просимо шановне журі оголосити переможця.

(оголошують)

Ведуча 2. Ви добре позмагалися сьогодні. Були уважними і кмітливими, доброзичливими і веселими. А допомогло їм у цьому знання з фізики та математики, і цікава, розливальна шоу-гра Еврика.

(звучить пісня)

«Реванш»


  1. Скільки вареників «вийде» із склянки борошна? (жодного, вареники не ходять)

  2. Скільки горошин влізе у двістіграмову склянку? (Жодного, горошини не лазять)

  3. На порозі сиділо три мишки, кицька зїла одну мишку. Скільки залишилося мишок сидіти на порозі? (жодної, по решта повтікає)

Решту запитань можна взяти із невикористаних тем.

а) Фізика і біологія;

1. Плід якого дерева зазнає деформації від ударів боксера? (груша)

2. Під яким деревом сидів Ньютон, коли на нього впало яблуко? (яблуня)

3. Яка комаха замінює електричну лампочку на лісовій галявині? (світлячок)

б) Фізика і географія;

1. Що швидше нагрівається суша чи вода? (суша)

2. Сніг у рідкому стані. (вода)

3. Як називається рух повітря? (вітер)

в) Фізика і література;

1. Літальний апарат Баби Яги. (ступа)

2. З якої речовини був побудований палац Снігової королеви? (з води)

3. Якою частиною тіла чинив тиск Буратіно на камін, намальований у комірці папи Карло? (носом)

г) Фізика і людина;

1. Звуковідтворюючий орган людини. (язик)

2. Яким органом людина користується як локатором? (вухом)

3. Нормальна температура тіла людини. (36,6ºС)

д) Інформатика;

1. Носій інформації у мобільних телефонах. (sim-карта)

2. Програма, яка створена для самокопіювання та пошкодження інших програм. (вірус)

3. Найменша одиниця виміру інформації. (біт)

е) Математика і мистецтво;

1. Про скільки калин і родин співає Софія Ротару? (про одну)

2. Про скільки троянд співає А.Пугачова? ()

3. У якому віці ще можна вийти заміж за принца у пісні Вєрки Сердючки?

є) Математика і природа;

1. Найкоротший місяць року. (лютий)

2. На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (на дубі яблука не ростуть)

3. Скільки годин має одна доба. (24 години)

ж) Математика і література;

1. Скільки часу Шахерезада розказувала свої казки? (1001 ніч)

2. Форму якої геометричної фігури був колобок? (куля)

3. Скільки років джин сидів у лампі? (1000 років)

з) Сюрприз (Фізика і школа).

1. Тіло, кинуте під кутом до горизонту, розбило вікно і приземлилося в учительській. До чийого кабінету здійснить переміщення юний футболів? (до кабінету директора)

2. Під дією якої сили безслідно зникає фарба на підлозі шкільних коридорів до кінця навчального року? (сили тертя)



3. Полігоном для випробовування яких літальних апаратів власної конструкції дуже часто стають шкільні класи і коридори ? (паперові літачки)


Цікаві факти про видатних математиків
Жан Д’Aламбер (Лерон). Початок його життя, як у поганому романі: листопад, ніч, мороз, заметіль. На східцях церкви св. Жана лежав маленький згорточок, що тихенько здригався і попискував. Його знайшов поліцейський, який побачив, що було немовля в дорогій ковд Виявилось, що це був хлопч Його віддали на виховання у і гатодітну сім’ю скляра. Хлопчика назвали Жаном Пероном (тобто Жаном Круглим) за іменем церкви, де його знайшли. Ставши дорослим, він сам собі вигадав ім’я: Жан Лерон Д’Аламбер.
Нікколо Тарталья. Справжнє прізвище вченого – Фонтана. Народився у бідній родині. Коли місто окупували французи, батько Нікколо загинув. Солдати грабували, палили, вбивали. Маленького Нікколо тяжко поранили і викинули у вікно, при цьому пошкодили йому щелепу, у нього був розсічений язик. Матері пощастило врятувати життя сина, але вільно говорити Нікколо вже ніколи не міг, мова його була вкрай незрозумілою, від чого він і дістав прізвисько Тарталья, тобто заїка.

Піфагорійський союз. Цей союз був одночасно і філософською школою, і політичною партією, і релігійним братством. Статут піфагорійського союзу був дуже суворим. Кожний, хто вступав до нього, відмовлявся від особистої власності на користь союзу, зобов’язувався не проливати крові, не вживати м’ясної їжі, берегти таємницю вчення свого вчителя. Членам школи заборонялось навчати інших за винагороду.
Для стародавніх греків математика була насамперед геометрією. А тому над дверима Академії, де Платон навчав своїх учнів, було зроблено напис: «Нехай сюди не входить ніхто, хто не знає геометрії».
Одного разу цар Птолемей запитав у Евкліда, чи немає в геометрії коротшого шляху для її вивчення, ніж той, що пропонує Евклід. На що вчений відповів: «Для царів немає окремого шляху в геометрії».
Про феноменальну пам’ять Пуссена існує легенда: однієї безсонної ночі він обчислив у пам’яті 27 цифр квадратного кореня із 53-цифрового числа, а ранком записав їх.
Обдаровані від природи діти з’являються у всі часи і серед всіх народів:
Дазе називали людиною-рахівником. У 15 років він виступав перед публікою.
Боголюбов у 14 років став студентом Академії наук.

Ейлер у 20 років дістав запрошення до Петербурзької Академії наук, у 26 років його обрали академіком.
Гамільтон у 3 роки читав, у 5 років знав три мови, у 10 років став студентом, у 12 років знав 12 мов, у 22 роки став професором.

Фрідман займався наукою у 6 класі.
Грін, навпаки, тільки у 40 років вступив до університету.
Деякі жадібні до знань діти, не маючи можливості здобути світу, були самоучками. Ось деякі факти.
Тарталья через бідність залишив школу, вивчивши абетку тільки до букви К. Потім самостійно опанував грамоту, оволодів латиною і грецькою мовою, математикою. Не маючи паперу для вправ, він свої записи обчислення робив на надгробках одного із затишних кладовищ.
Софі Жермен батьки не дозволяли займатися математикою, якою вона захоплювалась. Софі писала свої виклади таємно ночами під ковдрою.
Еварист Галуа, ще коли був хлопчиком, прочитав першу математичну книжку, що потрапила до його рук, – це була «Геометрія» Лежандра. Прочитав її так, як інші читають роман.

Є вчені, які померли своєю смертю, а є й ті,
що загинули насильницькою смертю.


Загинули від хвороби:

від запалення легенів – Декорт, Больцано, Ковалевська;

від чуми – Шикард;

від серцевого нападу – Лузін;

від злиднів і хвороб – Абель;

у стані, близькому до психозу, – Больяй.


Померли насильницькою смертю: Піфагор – випадково під час повстання: Архімед – від руки римлянина під час облоги Сиракуз: Гіпатія – вбили християнські фанатики; Вільмес – спалили інквізитори; Банах – загинув у фашистських застінках; Галуа – загинув на дуелі в 20 років, Ляпунов – самогубство. Ось деякі витяги з цього приводу.
Нестриманість і дратівливість Больяя, успадковані ним від матері, спричиняли його сварки з товаришами, які закінчувалися поєдинками. Було навіть таке, що одного дня його викликали на дуель відразу 12 офіцерів.
У 24 роки Паскаля розбив параліч (в дитинстві його покусав скажений пес). Він ледве пересувався на милицях, але й далі працював. Здавалося, дух цієї людини переміг її немічну плоть. Потім здоров’я Паскаля то поліпшувалось, то погіршувалось. Коли йому стало краще, він зібрався одружитися, але нещасний випадок (карету понесли коні) зовсім вибив Паскаля із нормального життя. З цієї миті, можна вважати, він помер, хоча прожив іще 8 років. Він сидів одягнений у волосяницю, утикану цвяхами, жовтий, худий, мовчазний. Паскаль помер на 39-му році життя.
Під час німецької окупації Стефана Банаха замучили фашисти: його кинули до в’язниці, де вчений був використаний як донор для годування вошей з метою виготовлення протитифозної сироватки.
Тема: математичний двобій для учнів 5-6 класів

Мета: перевірити вміння учнів логічно мислити, застосовувати всі свої знання до розв’язування задач на кмітливість, розвивати увагу учнів, виховувати в них дружелюбність, повагу до своїх товаришів, поглибити знання учнів у галузі математики.
Ведучий:

Всім – добрий день, друзі, дівчата й хлоп’ята.

Ми раді у залі вас нині вітати!

Тобі, математико, наші вітання.

Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

Сучасну і давню науку чудову

Сьогодні у дії обачимо знову.

Чекають тут різні на нас запитання.

Питання серйозні, та є й жартівливі,

Тож будьте уважні і будьте кмітливі.



Перед тим, як почати змагатися нам необхідно вибрати суддів, котрі будуть оцінювати правильні відповіді та спостерігачів у залі котрі слідкуватимуть за тим, щоб із залу не було підказок. Кожній з команд, які беруть участь у сьогоднішньому двобої необхідно вибрати капітана команди і придумати своїй команді математичну назву.
А тепер перейдемо до основного етапу нашої гри. Перед вами табло із номерами. Під кожним номером заховане запитання. Команда обирає собі номер питання в довільному порядку. Час на роздуми – 1 хв. Відповідаючи правильно на поставлене питання команда отримує 2 бала. Якщо команда не відповідає на запитанн, то можливість відповісти передається другій команді, що дає можливість отримати за правильну відповідь 1 бал. Перемагає та команда, котра набере найбільшу кількість балів. Гра триває до останнього поставленого запитання, в три раунда. Після кожного раунда учасникам пропонуються дві математичні пауза, що дає можливість суддям підвести підсумки.
Гра почалась.

Табло запитань


10

7

14





1

18

9




4

6

11

16



12

3

15

2



17



8

13

5



Запитання:
Перший раунд

  1. Одного разу прийшли до садівника діти, яких він запитав: «На березі 16 сучків. На кожному сучку по 10 віток, на кожній вітці по 4 яблука. Скільки яблук всього». (на березі яблука не ростуть)

  2. Хлопчик ліг спати о 7 годині вечора, поставивши будильник так, щоб він продзвенів о 9 годині ранку. Скільки часу проспить хлопчик? (2 години)

  3. У скількох двозначних чисел сума цифр дорівнює 10? (у 9 чисел: 19, 28, 37, 46, 54, 64, 73, 82, 91)

  4. Задача про картоплю.
    Копав Івась картоплю,
    Та швидко він копав,
    За кожні півгодини
    Сім відер набирав.
    Попрацював він 5 годин.
    Пішов відпочивати.
    Та скільки ж встиг картоплі
    Іванко накопати? (70 відер)

  5. Половина від половини числа рівна половині. Яке це число? (2)

  6. У семеро братів по одній сестрі. Скільки дітей в сім’ї? (8 дітей)


Математична пауза:

1) Софі Жермен батьки не дозволяли займатися математикою, якою вона захоплювалась. Софі писала свої виклади таємно ночами під ковдрою.


2) Для стародавніх греків математика була насамперед геометрією. А тому над дверима Академії, де Платон навчав своїх учнів, було зроблено напис: «Нехай сюди не входить ніхто, хто не знає геометрії».
Ведучий: Просимо суддів підвести підсумки першого раунда.

Слово суддям:_________________________

Другий раунд


  1. Є у хоті три кімнати -
    Прямокутні і квадратні, коридор,
    і ванна, й кухня –
    Вони теж чотирикутні.
    Отже я хотіла б знати,
    Скільки є кутів у хаті? (24 кута)

  2. 5 землекопів за 5 годин викопують 5м канави. Скільки землекопів за 100 годин викопають100м канави? (5 землекопів)

  3. Скільки разів зустрічається цифра 7 у записі чисел від 1 до 100? (20 разів)

  4. Скільки місяців на рік має 30 днів? (11 місяців)

  5. Електроплїзд їде зі сходу на захід зі швидкістю 60 км/год. У тому ж напрямі – зі сходу на захід дме вітер, але зі швидкістю 50 км/год. У яку сторону відхиляється дим поїзда? (У електропоїзда нема думу)

  6. Господиня несла корзину крашанок. А дно упало. Скільки крашанок залишилось? (жодного)


Математична пауза

3) Помер насильницькою смертю Галуа – на дуелі в 20 років.

4) Тарталья через бідність залишив школу, вивчивши абетку тільки до букви К. Потім самостійно опанував грамоту, оволодів латиною і грецькою мовою, математикою. Не маючи паперу для вправ, він свої записи обчислення робив на надгробках одного із затишних кладовищ.


Ведучий: Просимо суддів підвести підсумки другго раунда.

Слово суддям:_________________________

Третій раунд

  1. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50 пальців)

  2. Скільки часу Шахерезада розказувала свої казки? (1001 ніч)

  3. Скільки років джин сидів у лампі? (1000 років)

  4. Назвати літальний апарат Баби Яги. (ступа)

  5. Про скільки калин і родин співає Софія Ротару? (про одну)

  6. Вона буває комп’ютерна або жива. Про що йде мова? (миша)



Математична пауза

5)Ім’ям відомої рахівниці француженки Гортензії Лекот (1723-1788) названа квітка гортензія, привезена нею з Індії



6) Вперше математичну теорію музики відкрив Піфагор

Ведучий: Просимо суддів підвести підсумки третього раунда та всієї гри.

Слово суддям:_________________________
Ось і закінчився наш “ Математичний двобій”. Усі ми вітаємо переможців, а також їх опонентів, котрі були гідними суперниками.
До побачення, всього найкращого!

Розважальна гра
«Хто перший встав – того й капці»


Семь старух отправились в Рим. У каждой старухи по семи ослов, каждый осел несёт по семи мешков, в каждом мешке по семи хлебов, в каждом хлебе по семи ножей, каждый нож в семи ножнах. Сколько всего предметов?







Летела стая гусей. 1 гусь впереди, 2 позади, 1 гусь между двумя и 3 в ряду. Сколько всего гусей.








Двенадцать братьев друг за другом стоят, но друг друга не видят.




Имеет 4 зуба. Каждый день появляется за столом, а ничего не ест. Что это?






На какое дерево садится ворона во время проливного дождя?









На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося?


Відповідь приймає учень


10 класу________________






Найкоротший місяць року.


Відповідь приймає учень


11 класу___________________





Число, на яке не можна ділити…


Відповідь приймає учень
11 класу_________________





Скільки крокодилів живе у Дніпрі?


Відповідь приймає учень
11 класу________________





Про скільки троянд співає А.Пугачова?



Відповідь приймає учениця 10 класу

________________________


-------------__________-




Яка з кухонних речей літає у космосі?


Відповідь приймає учениця 11 класу_________








У якому віці ще можна вийти заміж за принца у пісні Вєрки Сердючки?


Відповідь приймає учениця 11 класу ___________________






Про скільки калин і родин співає Софія Ротару?


Відповідь приймає учениця 11 класу ___________________






Скільки раундів у боксі (чемпіонський поєдинок)?


Відповідь приймає учениця 10 класу ___________________








На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі?


Відповідь приймає учениця 11 класу _________________






Скільки нулів у запису числа один мільярд?


Відповідь приймає учениця 11 класу ___________________








Одне яйце варять протягом 4хв. За скільки хвилин можна зварити
5 яєць?


Відповідь приймає учениця 11 класу ___________________




ЗВІТ
про проведення тижня математики,
фізики, інформатики та астрономії
у 2012-2013 н.р.

З 12.11.12 по 16.11.2012р. по Володимирівській ЗОШ І-ІІІ ст.. було проведено тиждень математики, фізики, інформатики та астрономії вчителями Клімчук Т.А. та Заяц Л.М. Для проведення тижня були задіяні учні 10 та 11 класів, які були організаторами різних видів змагань, входили до складу журі.

Перший день був присвячений історії, про цікаві факти з життя математиків; на кожному уроці з математики та фізики розглядалися цікаві факти з життя видатних вчених.

Цікаво пройшов конкурс «Хто перший встав – того й капці», який вже не один рік проходить у школі під час проведення тижня. Учні розгадували прості та водночас логічні задачки під час перерв та після уроків. За правильні відповіді учні отримували жетони від учнів 10 та 11 класів. Учнів які набрали найбільшу кількість жетонів було нагороджено грамотами та невеликими подарунками. Переможцями стали: І місце – __________________ (__ клас), ІІ місце –_____________ (__ клас), ІІІ місце –_______________ (___ клас).

Не менш цікавим, пізнавальним пройшов перегляд документального відеофільмів «Золотий переріз», «Числа Фібоначчі», з послідуючим його обговоренням.

Учні 10-11 класів організували учнів 8-10 класів інтелектуальний конкурс «Еврика», переможцями якого стали учнів ___ класу, які були нагороджені грамотою за перемогу. Для учнів 5-6 класу було проведено математичний двобій «Кмітливі математики», переможцем гри став ____ клас. Для учнів 7-8 класів проведено фізико-математичний «Брейн-ринг», переможцями гри стали учні ____ класу.



Найактивніших учасників, організаторів, переможців було відзначено на шкільній лінійці та нагороджено грамотами та призами.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка