Тварини-частина живої природи. Узагальнення і систематизація знань про тварини



Скачати 54.44 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір54.44 Kb.
Тема: Тварини-частина живої природи. Узагальнення і систематизація знань про тварини.

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про тварини, їх істотні ознаки. Розширювати уявлення дітей про живлення тварин. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати бережне ставлення до тварин, любов до них.

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності.

1. Привітання.

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж назад ви подивіться,

І веселенько посміхніться,

Привітайтеся. (Добрий день!)

А тепер поверніться, підтягніться,

Одне одному і мені теж усміхніться.

Тепер за парти тихо всі сідайте,

Урок Навколишнього світу розпочинаємо з вами.

Займатися будемо сьогодні

Серйозними ділами (говорять всі діти).

Розкриватимемо віконця в чудовий світ природи,

То часу не втрачаєм і до роботи приступаємо.

2. Хвилинка спостережень.

- Надаю слово працівнику гідрометеоцентру .



Учень. Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.

(учень розповідає про температуру повітря, стан неба, опади, інші явища).

Народний календар.

14 грудня – Наума.

У давні часи навчальний процес розпочинався взимку – 1 грудня за тодішнім літочисленням. Це була найзручніша пора, коли сільські діти мали змогу здобувати освіту. В цей день батьки відводили до школи дітей саме на це свято, бо «пророк Наум наведе на ум».
Вчитель:

- Який зараз місяць ? Чому він так називається ?



  • Які народні прикмети ви знаєте ? Горобці ховаються на мороз або на завірюху .

  • Які зміни відбуваються в живій та неживій природі ?

  • Які зміни ви помітили у вашому дворі ?




  • Дякуємо синоптику за інформацію про погоду. Продовжуйте вести спостереження, уважно придивляйтеся до змін, які відбуваються в природі.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.

1. Слово вчителеля

- Щоб пізнати навколишній світ, який шанували та обожнювали люди в усі часи, необхідно любити і бути добрим душею до природи. Сьогодні ми продовжимо вивчати наш навколишній світ. А поговоримо ми сьогодні про…. (слайд).

- Ми сьогодні продовжимо роботу над темою тварини.

- Ми віднесемо тварин до живої чи не живої природи? Чому?



Тварини частина живої природи:

- народжуються;

  • дихають;

  • живляться;

  • ростуть;

  • розмножуються;

  • відмирають;

  • рухаються.

2.Гра «Мікрофон»

Діти передають «мікрофон», і запис з'являється.




ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі.
Але ми закінчили вивчення теми тварини. Як ви гадаєте , які питання ми розглянемо сьогодні? ( повторимо вивчений матеріал) . І разом з’ясуємо, чи всі тварини потрібні на землі?
IV. Побудова проекту виходу з утруднення.

1. Робота в парах.

Завдання 1. Хто зайвий?

Окунь, щука, муха, карась.

Ящірка, вуж, синиця, гадюка.

Орел, сова, дятел, жаба.

Сонечко, мурашка, щука, метелик.

Заєць, вовк, тигр, крокодил.

Тритон,ведмідь, ропуха,жаба.


  • На які групи ми можемо поділити цих тварин?(Хребетні і безхребетні)

  • До якої групи віднесемо кожну тварину?

  • На які класи поділимо ці тварини?


2. Робота в групах.

( У дітей прикріплені бейжики з різними тваринами. Діти розподіляються на групи , відповідно до своїх класів. А саме: комахи, плазуни, земноводні, риби, звірі, птахи.)



1 група-Комахи

2 група – Риби

3 група-Земноводні

4 група –Плазуни

5 група-Птахи

6 група -Звірі

- Визначити істотні ознаки даного виду, розповісти про цікавих представників даного виду. Зробити висновки.


3.Фізкультхвилинка .

«Зарядка для очей»
4. Живлення тварин.

- Харчуються тварини по-різному, у кожного своє меню. Залежно від того, чим живляться тварини, їх поділяють на групи.


ТВАРИНИ



М’ЯСОЇДНІ РОСЛИНОЇДНІ ВСЕЇДНІ

(хижаки і

комахоїдні)
Всі живі організми пов’язані між собою ланцюгами живлення.

- Що таке ланцюги живлення? (Кормові зв’язки називають ланцюгами живлення. У ланцюгу живлення кожна попередня істота є їжею для наступної.)

-З яких ланок складається ланцюг живлення?

1-рослина

2- рослиноїдні тварина

3-хижа тварина.


  • Спробуємо скласти ланцюги живлення. Увага на екран.

  • Спробуйте скласти свої ланцюги живлення.


VІ. Самостійна робота з самоперевіркою (за зразком).

- За малюнками скласти ланцюги живлення.



«капуста – равлик-жаба-журавель»

«рослина – гусениця –горобець-тхір»

«рослина – жук – миша – ласка»
VІІ.Включення у систему знань і повторення.


  1. Слово вчителя

- Яку користь приносять нам тварини?

(слайди)

Нині зникає велика кількість рідкісних рослин. Інформацію про них заносять до Червоної книги. Що ж це за книга? Хто знає?

Ідея її створення належить відомому англійському зоологу, професору Пітеру Скотту. Червона книга — це зібрання фактів про унікальних представників флори і фауни нашої планети, над якими нависла загроза зникнення.

До Червоної книги України занесено 224 види рослин, 382 тварин.

В нашій країні є багато природних заповідників. Найбільш відомі це такі, як Асканія-Нова, Кримський заповідник, Канівський, Карпатський.
2. Робота в парах.

- Які правила ви б склали, щоб запобігти зникненню тварин?

Поставте знак «+», якщо ви згідні, і знак « - », якщо не згідні.


  • Вирубування лісів.

  • Створення Червоної книги України.

  • Бережливе ставлення до тварин.

  • Забруднення водойм.

  • Осушення боліт

  • Підгодівля тварин.

  • Створення заповідників.

  • Надмірне полювання.

  • Заборона полювання на рідкісних тварин.

  • Застосування отрутохімікатів.

  • Охорона рідкісних і зникаючих тварин.

- А тепер повернемося до запитання , яке ми ставили на початку уроку. Чи всі тварини потрібні на землі? (Відповіді дітей)
Висновок: У природі все взаємопов’язане. Люди, рослини, тварини – ми всі мешканці нашої планети. І ми всі один одному дуже потрібні. У природі немає зайвих, нікому не потрібних живих істот, яких можна безжалісно знищувати. Людина не може жити без тварин, а тварини не можуть жити без допомоги людини.

VІІІ. Рефлексія діяльності.

  • Чи сподобався вам урок?

  • Що цікавого ви дізналися?

  • Що б ви хотіли ще дізнатися про тварин?

Д/з


Скласти фантастичне оповідання, яке починалося б такими словами: «Якось усі тварини на землі зникли…»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка