Тварини. Різноманітність тваринного світу



Скачати 49.58 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір49.58 Kb.
Тема : Тварини. Різноманітність тваринного світу.

Мета: Вчити розрізняти тварин за зовнішніми ознаками, місцем існування , способом харчування, розвивати критичне мислення , природознавчий кругозір , вміння орієнтуватися у навколишньому середовищі, виховувати любов до тварин , відчуття відповідальності за все живе на Землі.

Обладнання: Підручник , записи на дошці , зображення тварин, таблиці –Т- схеми.

Тип уроку: Комбінований.

Організація

Мотивація

1. Повідомлення теми та мети уроку.

- тема нашого уроку : Тварини. Різноманітність тваринного світу. Ми навчимося розрізняти тварин за їхніми зовнішніми ознаками , місцем існування , способом життя та харчування. Спробуємо з’ясувати : чи можуть тварини існувати без людей , а люди без тварин.



Актуалізація.

А почнемо ми із «Мозкової атаки» за темою: Що таке природа?(часткова актуалізація знань , діти висловлюють свої думки , вчитель усе занотовує на дошці.)

Зірки        Сонце      море      річка      Тварини      Природа      будинки      Рослини       людина       дороги.

2. Аналіз «Мозкової атаки»

- проаналізуємо, чи все, що записано на дошці належить до природи? (Все , крім будинків та доріг.)

-А чому це не є природа?

(Бо створено людиною)



Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

Сьогодні ми розглянемо одне із створінь природи – тварин. Їх дуже багато.

У них є спільні ознаки. Але, здебільшого , вони зовсім різні. Погляньте на малюнки і назвіть тварин , яких ви знаєте. (лев, слон, верблюд, собака, кішка , заєць, папуга, риби. Гадюка,бджола.)

- чим відрізняться слон і собака ?(слон великий , а пес – малий)

- лев та риби? (Лев великий , живе на суші , а риби малі, живуть у воді.)

- верблюд і папуга? (верблюд вкритий хутром , а папуга пір, ям і має крила)

- виходить, що все це тварини , але дуже різні. Вони різняться розмірами і зовнішністю, місцем існування,способом харчування.

- що споживає лев? (м'ясо) -А слон? (рослини)

- таким чином, люди, спостерігаючи за тваринами, розділили їх на групи:риби,земноводні,(жаби,тритони) плазуни (крокодил, гадюка,черепаха,ящірка), птахи,звірі,комахи.

Тварини переміщуються з одного місця в інше. Вони бігають, стрибають, літають, повзають,плавають. В них є відповідні органи – ноги, крила, плавці.

Тварини переміщуються, щоб знайти корм, місце для розмноження, щоб урятуватись від ворогів.

2. Робота в групах

- перед вами лежать картки-схеми.Доповніть їх, розподіливши тварин по групах



Риби  

карась…,…..,…..,

Земноводні

тритон…..,…..,…..

Плазуни

крокодил,…...,…..,…..

Птахи 

орел,…..,…..,…..

Звірі

вовк,…..,…..,…..

Комахи

метелик,…..,……,…..

3. «Захист» проектів( по 1 учню з кожної групи)

4. Аналіз відповідей, виправлення помилок.

Фізхвилинка.

Дерева високі-високі


Трава низенька-низенька.
Вітер дерева колише-гойдає
Та до землі нахиляє.
Пташки летять – відлітають,
А дітки за парти тихенько сідають.

5. Роботи з підручника

6. Бесіда за прочитаним

- які із тварин належать до Риб? Земноводних?Плазунів?Птахів?Звірів?Комах?



7. Робота в групах

- кожній групі пропонується скласти Сенкант про тварину

1гр. Слон

2гр. Метелик.

3гр. Черепаха

4гр. Сом


6гр. Горобець

(Сенкант-неримований вірш.)

  1. Поняття Метелик

  2. Ознаки Легкий , гарний , кольоровий.

  3. Дії Літає,збирає,прикрашає.

  4. Речення.Метелик літає над квітками.

  5. Асоціація. Легкість.(безтурботність,краса)

- озвучування сенкантів(«захист проектів»)одним учнем з кожної групи.

8. Евристична бесіда.

- ми проаналізували вже способи існування, зовнішність багатьох тварин.

А чим ще відрізняються , наприклад ,- вовк та собака? Лось і корова?заєць та кролик?

(перші живуть у лісі , а другі поруч з людиною)

- Правильно.Тому, всі тварини поділяються на домашніх та диких.Перелічте за малюнками підручника домашніх тварин. А диких?

- особливим є і корм тварин. Я називатиу тварин парами, а ви аналізуєте :чи різниться їхнє харчування?

Вовк-заєць

Лев-антилопа

Ведмідь-лось



(вовк,лев,ведмідь їдять інших тварин, а заєць, антилопа і лось – рослини)

- Вірно.Перших називають хижаками , а других – травоїдними.



9. Робота в групах.

- наведіть приклади хижаків та травоїдних тварин.(діти розподіляють тварин з малюнків на дві групи. До хижаків потрапляє і ведмідь)

- пригадайте казку про мужика та ведмедя. Вони ділили верхівки і коріння рослин. Виходить – ведмідь полюбляє і рослинну їжу? Це, дійсно,так. І таких тварин називають всеїдними. До них належать ведмідь , їжак, птахи(їдять рослини і комах) , риби (карась,сом).

10. Бесіда за вивченим.

- де можна побачити домашніх тварин?(Біля оселі, біля людей)

- хто опікується ними?(люди)

-А де зустрінеш дику тварину?(В лісі.)

-А ще де?(У зоопарку)

- як ви вважаєте, де краще живеться дикам тваринам – на волі чи в зоопарку?



11. Робота в групах

Технологія Т-СХЕМА

ТАК                          НІ

Постійні групи розподіляються на мобільні залежно від поглядів і думок. Хто вважає що тваринам краще у зоопарку – 1 група. На волі – 2 група.

Представники кожної групи захищають і аргументують свою думку.

Підсумок уроку ( Роблять діти з допомогою вчителя)

Людина несе відповідальність за все живе на Землі. Та не можна без потреби втручатися в життя тварин і рослин.



Начало формы

Конец формы


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка