Тварини у житті людини Урок



Скачати 39.23 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір39.23 Kb.
Тварини у житті людини

Урок. Роль тварин у житті людини. Свійські та дикі тварини. Традиційні клички тварин, які живуть поруч з людиною. Приказки, прислів'я, пісні, перекази, казки, байки про тварин. Охорона тварин та турбота про них.

Мета. Розширити й уточнити уявлення учнів про різноманітність тваринного світу; роль тварин у житті людини; поглибити знання учнів про традиційні клички тварин, познайомити з усною народною творчістю про тварин; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання. Предметні малюнки, таблиця "Свійські тварини", ілюстративний матеріал, малюнок комахи, ілюстрації до казок про тварин.

Хід уроку
Організаційний момент.

Підсумок фенологічних спостережень.

Повторення вивченого матеріалу.
Розгляньте ілюстрацію. Скажіть, що росте на городі, у полі, у квітнику та у лісі?

Чим нас ще обдаровує ліс?

Які їстівні гриби ви знаєте?

Назвіть ягоди осіннього лісу.



Гра "Що зайве?"
На дошці предметні малюнки: огірок, помідор, цибуля, капуста, груша.
Визначте що зайве?

Чому так думаєте?

Де ростуть ці овочі?

А де може рости груша?

Які ще дерева ростуть у саду?

Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда з елементами розповіді.

Яких тварин ви бачили в селі?

Хто за ними доглядає?

Навіщо людина вирощує цих тварин?

Яку користь вони приносять?

Тварини, які живуть біля людей і яких людина доглядає, називаються свійськими.



Робота за таблицею "Свійські тварини".

Діти називають тварин, зображених на малюнках. Учитель повідомляє, що осел і верблюд також свійські тварини. Вони допомагають людині перевозити вантажі.



Відгадування загадок.

Підбір учнями ілюстрації до загадки Я великий, я красивий,

Як біжу я — в'ється грива,

Копитами — туп-туп-туп,

По камінню цок, цок, цок

(Кінь)


Плавала, купалася,

сухою зосталася.

(Качка)

З рогами, а не бик,

Доять, а не корова,

Кору здирає, а кошиків не плете.

(Коза)

Хвіст гачком, ніс п'ятачком.



(Свиня)

Гавкає, кусає, а в дім не пускає.

(Собака)

Вивчення нового матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди.

Як називаються тварини, що живуть у лісі? Яких диких тварин ви знаєте? До якої природи належать тварини?


Тварини, як і рослини, — це живі організми, що населяють нашу землю. Тварини — це звірі, які живуть у лісах; птахи, що літають в небесній синяві; змії, які люблять вигріватись на сонечку; жаби, які живуть у вологих місцях; риби, що плавають у воді; комахи, які зустрічаються на кожному кроці.

Тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

Робота з підручником

Діти називають зображених звірів, птахів, комах, риб, плазунів.

У більшості звірів тіло вкрите густою пухнастою шерстю, малят вони вигодовують молоком.

Яких птахів ви зустрічали у наших парках, у своїх дворах? Чим вкрите їхнє тіло? (Пір'ям.) Це одна з ознак, за якою птахи відрізняються від інших тварин. Птахи мають дзьоб і крила.

Тіло комах складається з голови, грудей, черевця. Порахуйте, скільки ніг має комаха. Яких ще комах ви знаєте?

Звірі, птахи, комахи, риби, плазуни, які самі добувають їжу, влаштовують житло — називаються дикими. Неможливо уявити життя людини без тварин. З давніх давен люди полювали на тварин, а потім навчилися їх приручати. Так деякі тварини стали свійськими.



Гра "Чия кличка?"

Учитель називає клички тварин, а учні говорять, кому вони належать.

Тварини в усній народній творчості.

Українські народні казки. Приказки. Прислів’я. Прикмети.

Фізкультхвилинка.

Проказування вірша "Два півники" з імітацією відповідних рухів.

Тварини у житті людини.

Тварини — це цінні й необхідні продукти харчування: м'ясо, молоко, яйця, мед.

Тварини — це вовна та шовк для виробництва тканин, хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття.

Тварини — це помічники людини у важкій роботі: коні, осли, верблюди, воли.

Тварини — це наші вірні друзі: собаки, коти.

Тварини — це ліки, якими лікують різні хвороби людини: мед, зміїна і бджолина отрута, борсучий жир.

Охорону тварин та турбота про них (за підручником).

Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з зошитом

Завдання 1. Визначте, до якої групи належить кожна тварина.

Завдання 2. Поміркуйте і закресліть "зайву" тварину.

Завдання 3. Що нам дають ці тварини?

Завдання 4. Кого можна так назвати?

Завдання 5. Як люди турбуються про диких тварин?

Завдання 6. Чому тварин потрібно охороняти?

Гра "З яких казок ці звірі."

Розгляньте малюнки і скажіть, з яких казок ці герої.

("Рукавичка", "Колобок", "Солом'яний бичок", "Сірко" і т. д.).



Розповідь учнів про тварин, які живуть у них вдома.


VI. Підсумок уроку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка