Твір опис на основі власних спостережень. Білочка



Скачати 70.57 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір70.57 Kb.
Урок розвитку зв’язного мовлення (3 клас ЗПР)

Тема: Твір опис на основі власних спостережень. Білочка.

Ярмольчук Т.І.

КЗ "Тучинська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів" Рівненської обласної ради

Мета: вчити дітей складати твір опис за власним спостереженням; формувати вміння ставити запитання і давати на них повні відповіді; розвивати мовлення дітей, спостережливість, уяву, пам'ять, вміння співпрацювати в парах; корегувати мислительну діяльність, заохочувати успіхи; виховувати ціннісне ставлення особистості до природи.

Очікувані результати:

  • діти складуть усно твір опис за власним спостереженням;

  • діти будуть ставити запитання і відповідати на них повними реченнями; діти будуть працювати в парах допомагати один одному;

  • діти виховають у собі любов до природи, а зокрема до білочок, яких багато на території нашої школи.

Обладнання: магнітофон, диски із записами звуків природи "Ліс" і мелодії для фізкультхвилинки, кольоровий куб для вправи "Куб запитань", таб­лиці "Типи тексів", "Будова тексту ", предметний малюнок білки, слова на окремих карточках для вправи, "Асоціативний ланцюжок", індивідуальні карточки для роботи в парах, таблиця із назвою теми уроку, таблиця із завданнями уроку, картина для релаксу.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Знову пролунав дзвінок,

Нас покликав на урок.

На уроці будем працювати,

Свою мову розвивати.

– Знову у нас урок розвитку зв'язного мовлення. Посміхніться один до одного. Посміхніться до мене.

Добрий день.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.



1) Слухання музики "Звуки природи. У лісі."

– Заплющіть очі і думками перенесіться в перші дні приїзду до школу після канікул. Ми з вами на прогулянці по алеях шкільного парку. І раптом ми побачили... А кого побачили відгадайте загадку



Що за дивна непосида

На стежку шишки кида?

З гілки скік та скік на гілку,

Ви впізнали? Хто це...? (Білка)

2) Актуалізація опорних знань.

– А що ви вже знаєте про білку?

(Відповіді дітей)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

– Ви вже багато знаєте про білку. Сьогодні на уроці ми будемо складати твір-опис білочки за власним спостереженнями. До кінця уроку ми повинні виконати такі завдання: (вивішується таблиця із завданнями уроку)


  • Вправа "Куб запитань".

  • Хвилинка каліграфії.

  • Вправа "Постав запитання".

  • Вправа "Асоціативний ланцюжок".

  • Фізкультхвилинка.

  • Робота в парах.

  • Обмін інформацією. Складання опису білочки.

  • Оцінювання своєї роботи.

ІV. Надання необхідної інформації.

1) Вправа "Куб запитань".

(Діти стали в коло. Їм дається куб на гранях якого записані запитання (більшим шрифтом) і відповіді на ці запитання. Учень бере куб, читає запитання для будь кого із своїх товаришів. Якщо отримав правильну відповідь, то віддає куб тому хто відповідав.)

1. Що таке текст? (Це речення зв'язані між собою за змістом.)

2. Які типи текстів ти знаєш? (Текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування).

3. Яку будову має текст? (Зачин, основна частина, кінцівка.)

4. Які ознаки тексту-опису? (Щось описує. Відповідає на питання який? Яка? яке? які?)

5. Що можна описувати в тексті-описі? (Природу, предмети, рослини, тварини і т.д.)

6. Що можна підібрати до тексту? (Заголовок)

2) Повторення таблиць "Типи текстів", "Будова тексту."

(Вони заготовлені на задній частині дошки. Тільки відкрити і ще раз візуально побачити почуте.)

V. Інтерактивні вправи



Хвилинка каліграфіїї.

Бб бі іл оч білочка

Вправа "Постав запитання."

Щоб нам описати білочку, ми повинні скласти план. Ви знаєте, що план це запитання на які ми потім повинні дати відповіді.

(Питання заздалегідь написані на табличках і по мірі того як діти їх називають вивішувати на дошці).

Зачин

Хто така білочка і де вона живе?

Основна частина

Яке тіло у білочки? Якого кольору шубка?

Який хвіст?

Яка мордочка, очки, вушка?

Як пересувається білочка?

Кінцівка

Як ми ставимось до білочки?

Вправа «Асоціативний ланцюжок»

(На зворотньому боці дошки, а у дітей на індивідуальних картках записаний цілий ряд слів. Діти за завданнями картонок повинні вибрати і записати в зошити слова, які описують ту чи іншу частину білочки)

Слова:

Маленька, як намистинки, гостренькі, продовгасте, прудка, довгий, червоняста, пухнастий, руда, чорні, блискучі, скаче, бігає, звірятко, хитрунка, у неї, її, маленька, витягнута.

Попрацюйте в парах і підберіть з цього ряду ті слова, які б характеризували:



1 пара

Тіло: маленьке, продовгасте

Шубка: червоняста, руда, брунатна



2 пара

Хвіст: довгий, пухнастий

Мордочка: маленька, витягнута



3 пара

Очки: як намистинки, чорні, блискучі

Вушка: гостренькі, чорні китички



(Діти дають відповіді і на дошці створюються «асоціативні ланцюжки»)

Фізкультхвилинка (Виконання вправ під ритмічну музику)

А тепер давайте разом опишемо білочку. Я почну, а ви продовжите кожна пара свою частинку.



Білочка це маленька тваринка, яка живе в лісах, садах і в парках.

Далі продовжують діти



У неї тіло маленьке і продовгасте. Шубка і звірятка червоняста, руда або брунатна.

У білочки довгий і пухнастий хвіст. Мордочка маленька і витягнута. Очки у звірятка як намистинки блискучі і чорні.

Вушка гостренькі з чорними китичками вверху.

Далі разом



Білочка пересувається дуже швидко. Вона бігає, скаче з гілки на гілку.

Ми любимо спостерігати за білочками через вікно.

Хто хоче сам описати білочку? (Даю слово одному із сильніших учнів)

VІ. Підведення підсумків. Релаксація.

– Ви всі добре попрацювали, а тепер оцініть один одного.

– А яке ціннісне ставлення ми виховали сьогодні на уроці в собі?

VІІ. Домашнє завданняз

І група - запишіть три речення про білочку.

II група — запишіть два речення про білочку.

А тепер заплющіть очі і відпочиньте (звучить релаксаційна музика)




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка