Творчий проект «добриня» добре всім І добре кожному!



Скачати 112.45 Kb.
Дата конвертації10.03.2016
Розмір112.45 Kb.
Творчий проект

«ДОБРИНЯ» - ДОБРЕ ВСІМ І ДОБРЕ КОЖНОМУ!

Автор: О.Д.Касьян,

педагог – організатор,

ЗОШ І – ІІІ ст.. № 5,

м. Переяслав – Хмельницький,

Київська обл..
Пояснювальна записка

Україна, як повітря, потребує патріотизму, який є важливою передумовою оновлення країни, базисом, на якому можна створити демократичну, соціально розвинуту й економічно могутню державу.

Патріотами не народжуються. Патріотизм прищеплюється. Почуття патріотизму, національної гордості не приходять самі по собі.

Для цього любов до рідного, українського і слід плекати та виховувати ще з немовляти, а потім — у дитсадку, школі, вузі. Щоб виростити Громадянина, а не просто особу чоловічої чи жіночої статі. Щоб кожен зміг відчути себе часточкою великого і древнього народу. Щоб кожен міг збагнути глибину і неохопність святого почуття патріотизму. Щоб кожен міг усвідомити, що патріотизм — це не спосіб самовираження, скільки б не кричати про любов до Вітчизни і скільки б знаків оклику не ставити в кінці кожного крику. Патріотизм — це стан душі, спосіб мислення і світобачення, це конкретне життя у конкретних обставинах, коли людина відчуває, що вона — у Вітчизні, а Вітчизна — у ній, і вони — нерозривні. Замініть поняття «вітчизна» на поняття "Україна" і матимете український патріотизм. Іншого й бути не може: у національній державі поняття патріотизму завжди є національним.

Джерелами патріотичного виховання є рідне слово батька і матері, колискова пісня, культ Матері та Батька, рідна оселя, садиба, батьківщина і Батьківщина, героїчне минуле народу, життєдіяльність історичних постатей народу (політичних діячів, вчених, письменників, діячів мистецтва і культури), конкретна діяльність особистості щодо матеріального та культурного збагачення своєї країни.

В арсеналі діяльності з патріотичного виховання підростаючого покоління є багато засобів і методів впливу. Однак головне — це включення кожної особистості в конкретну діяльність з творення й примноження багатства і краси своєї Вітчизни.

Програма «Добриня» направлена на виховання підростаючого покоління у дусі національної ідеї і державного патріотизму.

Патріоти́зм (грец. patriótes - співвітчизник, грец. patrís - батьківщина) - моральний і політичний принцип, соціальне почуття, змістом якого є любов до батьківщини й готовність підкорити свої інтереси інтересам країни.

Головною складовою патріотичного виховання є формування у молоді любові до рідної країни, що здійснюється в першу чергу сім’єю, безпосереднім соціальним оточенням через передавання певних культурних традицій, звичаїв, обрядів, вірувань.

З погляду традиційної народної педагогіки та християнської моралі українець має бути:



  • гармонійною особистістю, головною рисою якої є, найперше,

безмежна відданість Богові і Батьківщині;

  • високий рівень розвитку інтелекту, фахова підготовка;

  • усвідомлення обов'язку служити своєму народу, Батьківщині;

  • любов до народу, засвоєння його культури, традицій, національна гордість;

  • свідомість національної і людської гідності;

справедливість;

  • здатність поступитися власними амбіціями, якщо цього вимагають суспільні інтереси;

  • гуманність, доброзичливість, чуйність не лише на словах, а й на ділі;

  • моральна чистота, свідомість юнацької і дівочої честі, подружньої вірності, батьківської відповідальності, стриманість, підкорення статевих почувань принципам моралі;

  • пошана до батьків, до старших;

  • працьовитість, наполегливість у досягненні мети;

  • вміння володіти собою, не піддаватися емоціям і афектам;

  • свідома дисципліна;

  • естетичний смак, охайність у всьому: в одязі, житті, роботі;

  • чемність, ввічливість, висока культура спілкування.

Запропонована програма базується на вихованні молодого громадянина України у рамках загальнолюдських цінностей: добра любові, милосердя.

Основний персонаж програми богатир Добриня – засівальник усього доброго, мудрого, вічного. Усі заходи проводяться під гаслом: «ДОБРИНЯ» - ДОБРЕ ВСІМ І ДОБРЕ КОЖНОМУ!

Дана програма підвищує у школярів рівень патріотизму, змушує докладніше ознайомитись зі сторінками історії України, підвищення фізичної форми у юнаків і прищеплює дівчатам культ жіночності та чарівності, пояснюючи їм те, що вони майбутні матері і жінки.

У програмі «Добриня» передбачено збільшення кількості спортивних змагань та заходів для підвищення інтересу підлітків до занять спортом.



Мета: створення простору для формування національно свідомого громадянина, розвитку в школярів національних світоглядних позицій і патріотизму.

Завдання:

1.Виховувати національно свідомого, активного, вольового Українця, майбутнього творця Великої України.

2.Виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності.

3.Пропагувати й культивувати серед школярів Національну Ідею й Державний Патріотизм.

4.Виховання активної, соціальнокорисної особистості, прививати якості громадянина своєї Батьківщини.

5.Зміцнення фізичного і психологічного здоров’я дітей, шляхом здійснення комплексу психолого – педагогічних, соціальних та фізкультурно – спортивних заходів.

Напрямки діяльності програми направлені на виховання і розвиток школярів .

ЗЕРНО ЗДОРОВ’Я ТА ДОВГОЛІТТЯ

Мета: формувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя, розуміння його переваг.

Завдання:

1. Формувати у дітей поняття здоров’я в широкому розумінні;

2. Сприяти виробленню і закріпленню навичок здорового способу життя;

3. Презентувати позитивні зразки здорового способу життя з метою подальшого перенесення їх дитиною у власне життя, життя родини, однолітків.



Форми роботи:

Фестиваль українських мистецтв двобою;спортивні змагання з багатьох традиційних і не традиційних видів спорту – «Олімпіада здоров’я»; екологічна подорож на природу; шоу «Театр екологічної моди»( моделі одягу виготовлені з екологічно шкідливих матеріалів); тренінги «Вживання наркотиків – загроза для здоров’я; «Репродуктивне здоров’я людини»; рухливі ігри; туристичні естафети; випуск газет «Здорово жити – здорово!»; показ тематичних відеофільмів; проведення тренінгів;екологічні подорожі на природу; превентивне виховання «Майбутнє починається сьогодні» тощо.

На основі конкретних прикладів з життя козаків спонукати дітей до прагнення розвивати в собі багатирську силу і дух, міцний фізичний гарт. Проводити загартовування організму (загартовувати організм): плавання (і під водою з очеретиною), обмивання холодною водою, влітку спання просто неба; вивчення елементів народної медицини та можливість застосовування її на практиці (лікуванням народним методом кашлю, нежитю, кровотечі, неглибокої рани, укусу змії тощо). Вивчення і практичне відновлення народних ігор та забав, де мірялися силою, опанування мистецтвом верхової їзди та єдиноборства. “Гопак”, як один із найпоширеніших видів єдиноборства покликаний піднести бойовитість духу, віру в свої сили, порив до життя, зокрема прийоми “повзунці”, “голубці”, “тинки”, “пістоль”, “розніжка”, “шулик”, і забезпечити фізичний розвиток і загартування тіла.Знайомство і вивчення основних форм боротьби козаків “гойдак” (розвідники пластуни), “спас” (оборонний характер), навкулачки, на ременях, на палицях. Проведення в ігровій формі ранків “Котилася торба”, де знайомити учнів з найкращими народними іграми. Організувати і регулярно проводити огляди якості військово-спортивного вишколу козаків в осередках, на першість населених пунктів, районів тощо. Вивчати природу змагання з народних видів спорту, козацькі змагання та забави, народні ігри, туристичні змагання. Ці методи сприяють вихованню у дітей стійких моральних якостей (поваги до Збройних Сил України, любові до Батьківщини, бажання стати на захист Вітчизни); психологічних якостей (мужності, ініціативності, відваги тощо); фізичних якостей (витривалості, швидкості, спритності та ін.); духовних якостей (доброти, товариськості, честі, громадянського обов’язку, справедливості, історичної пам’яті).

ЗЕРНО МУДРОСТІ ТА ДУХОВНОСТІ

Мета: розвиток інтелектуальних здібностей дитини, творчої уяви; любові до пісні, танцю, образотворчого мистецтва, декоративно – ужиткового мистецтва.

Завдання:

1.Залучення дітей до інтелектуальної творчої роботи;

2.Розвиток творчих здібностей, талантів, дитячої художньої творчості у галузі музики, образотворчого мистецтва, хореографії, різних видів декоративно – ужиткового мистецтва тощо.

Духовність – це поєднуючи складові суспільства, виражені у вигляді моральних цінностей і традицій. Поєднання духовності з індивідуальною свідомістю називається совістю. Зміцнення духовності здійснюється в процесі життєдіяльності.

Форми роботи:

Інтелектуальні ігри; вікторини; виставки робіт дитячої творчості; різноманітні КТС; диспути; КВК; святкові концерти; зустрічі з цікавими людьми; проведення дослідницьких робіт; складання творів про Україну, рідний край; активна участь у клубі інтелектуальних ігор, тощо.

Розвивати духовність на основі національних свят і участі в них дітей.

Шляхом бесід, розповідей, екскурсій до музеїв, походів виховувати кращі риси учнів: вірність і відданість аж до самозабуття Вітчизні, Матері, Народу; незламної дружби, нехтування небезпекою; відстоювання своєї волі, свободи народу.

Вивчати природу рідного краю. Проводити піші, на технічних засобах міні походи по своїй місцевості з метою ознайомлення з цікавими, пов’язаними з історією запорозького (Українського) , козацтва, місцями. Готувати себе переборювати труднощі, оволодівати туристичною майстерністю. Проводити походи по району, області, Україні – місцях, пов’язаних з козацькою славою. Складати щоденники, вести нотатки, можливо літописи на основі зустрічей з цікавими людьми. Провести походи в природу: “До козацького кулішу”, а також пісні, танці, козацьке вогнище. Відновлювати традиційно український напрямок господарювання - конярство і кінний спорт, верхова їзда яка у далекому минулому започаткована нашими предками. Відновлювати і розвивати кінні туристичні маршрути в кожному регіоні України. Дівчат слід виховувати, як майбутніх жінок та матерів. Знайомство і розучування колискових пісень. Підготувати і провести ранок (вечір) “Пісня моя колискова”, “Бабусині казки”; зустрічі з місцевими цікавими жінками району, міста, села; збирання з їх розповідей цікавих матеріалів-оповідей, казок, легенд; “Нічого кращого не має, як тая мати молодая...” – збір матеріалів, вечори, ранки тощо. Вивчення українських народних пісень, що співають у рідному селі, районі, складання невеличких збірок “Пісні мого краю”. Знайомство дівчаток з найпоширенішими в Україні з давніх-давен рослинами – символами України: калиною, вербою, тополею, мальвами, соняхами.

Пошукова робота, збір матеріалів, створення бібліотеки, фото- та відеотеки .

Зустрічі з письменниками-земляками, презентація їх творчості вивчення фольклору регіону, літературної спадщини письменників-земляків.

Збір, узагальнення та систематизація матеріалів з історії, літературно-мистецького життя рідного краю.

Перейняти ту майстерність, якою володіють мама, бабуся і навчити подруг вишивати, гаптувати, плести. Шляхом гурткової роботи навчати дівчаток декоративно-ужитковій майстерності, аранжуванню, українській кулінарії, музичному та танцювальному мистецтву. Бажано створити клуби дівчаток “Господарочка”, де за спеціальними програмами передбачати можливість навчання дівчаток жіночої майстерності. Залучати до роботи з дівчатками народних умільців, майстрів своєї справи лозоплетіння, розпису, писанки тощо. Народна кулінарія, збирання певних рецептів народної кулінарії та приготування окремих забутих страв, випічки хліба тощо.

Зустрічі з майстрами, народними умільцями, з представниками мистецтва, фольклорними колективами; відвідування виставок творів народного мистецтва; виготовлення виробів власноруч; літературні вітальні; конференції; екскурсії; фольклорні свята; ярмарки.

У результаті такої проведеної роботи в учнв виникають духовно-моральні ідеали; морально-духовні переживання; піднесене і дієве почуття любові до рідної землі; добротворчість; прагнення до подолання егоїстичної замкненості, обмеженості.

ЗЕРНО ДОБРОТИ І МИЛОСЕРДЯ

Мета: залучення дітей і підлітків до виконання добрих і корисних справ, допомозі рідним і близьким, всім, хто потребує уваги та допомоги.

Завдання: виховувати віру у себе, поспішати творити добро, зберігати кращі традиції свого народу.

Форми роботи:

Екологічні операції « Під єдиним небом» ; благодійні концерти; операція « Подарунок друзям; рейди по вулицях міста « Чистота- запорука міцного здоров’я»; аукціон плакатів « Найактуальніший плакат»; робота на подвір’ях ветеранів ВВВ та літніх людей; ігрові програми;роботи на земельних ділянках; догляд за могилами, охорона пам’ятників культури, дослідження та облік історичних пам’ятників, поховання предків, тощо.

Відтворення в природі українського озеленення: вдома, біля школи, в парку, на вулиці, по можливості насадження алей над водою з оберег нашої духовної спадщини. Підготовка і проведення ранків (вечорів) “Тут земля мила, де мати родила”.

Народна кулінарія, збирання певних рецептів народної кулінарії та приготування окремих забутих страв, випічки хліба тощо.

Знайомити дівчаток з секретами народної медицини, створити ділянки лікарських рослин в саду, в парку, біля школи, своєї оселі, збирати і здавати лікарські рослини, збирати легенди, казки про лікарські рослини та їх цілющі якості, що ростуть в місцевості, де проживають діти. Навчити за допомогою лікарських трав лікувати найпоширеніші захворювання, вміти надавати найпершу допомогу, по необхідності за допомогою лікарських трав. Проводити зустрічі з місцевими фітотерапевтами ( в народі – знахарками). Збирати рецепти народної медицини, по можливості створити рукописну книгу рецептів : “Бабуся радить”. Доцільно ,також , широко використовувати високохудожні зразки творів народного мистецтва, залучати до творчого процесу (організації фольклорних і етнографічних експедицій з метою ознайомлення з легендами й переказами рідного краю, історією походження українського народу, старовинними речами народного побуту, традиційними українськими стравами, національним убранням тощо). Слід зазначити, що це також розвиватиме в учнів естетичні смаки та допомагатиме їм у самореалізації після закінчення навчання.

Виховання молоді на кращих прикладах життя борців за становлення української державності є одним з найбільш важливих шляхів формування історичної пам’яті.



Очікувані результати :

1.Формування в молоді почуття патріотизму , національної самосвідомості, гуманістичного світогляду;

2.Формування високих моральних,культурних,національних та загальнолюдських цінностей;

3.Дбайливе ставлення до національних багатств, рідної природи, пошана до історичної пам*яті, любові до рідної культури, мови, національних свят і традицій, збереження та зміцнення власного здоров’я;

4.Готовність молодих людей до захисту своєї рідної Батьківщини..

Література

1. Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності // Дошкільне виховання. – 2003. – № 2. –  С. 3-8.

2.Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 1999 року №1697: Національна програма патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства // Директор школи. – 2003.– №29-32. – С. 16-18.

3. Розпорядження Президента України від 29 червня 2001 року №173: про заходи щодо подальшого вдосконалення системи патріотичного виховання молоді // Уряд. кур'єр. – 2001. – 5 липня – С. 1.

4. Ясєв Г.Державна програма патріотичного виховання населення: Пропозиції Державного комітету України у справах ветеранів та проект Програми  // Світ дитячих бібліотек. – 2003. – №2.– С. 4-7.

5.Чупрій Л. Патріотичне виховання в Україні: стан і перспективи.// sd.net.ua/.../patrotichne_vikhovannja_v_ukran_ctan__perspektivi.html .






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка