«У душах людських хай палає тепло, Людське милосердя хай творить добро»



Скачати 65.59 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір65.59 Kb.
«У душах людських хай палає тепло,

Людське милосердя хай творить добро»

( урок- роздум для учнів 2 класу)

Мета і завдання: формувати переконання про те, що людина народжена для того, щоб робити добрі вчинки; довести до свідомості дітей, що добро твориться «просто – ні за так»;

розвивати емоційно - ціннісну сферу учнів, навички культури поведінки, дружні відносини з оточуючими людьми;

виховувати бажання творити добро і уникати злих вчинків.

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, малюнок «смайлика», картки у конвертах з розрізаними на частини прислів’ями, звукозапис пісні Н.Май «Пісня про добро».

Хід уроку

I. Організація класу до роботи

Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте».

Усміхнися квіточці –

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра».

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

Учитель. Побажавши один одному добра, ми разом із вами полинемо у прекрасний світ. Послухайте пісню Наталії Май «Пісня про добро» (звучить пісня)


  • Ви прослухали пісню. Як ви вважаєте, чому буде присвячений сьогоднішній урок? (відповіді дітей)

  • Так, доброті, звичці робити добро.

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

- А чи можна прожити без доброти? Чому?

- Навіщо людям доброта?

- Самому робити добро чи чекати поки попросять?

- До кого можна бути добрим?

- Кого в нашому класі можна назвати добрим?

- На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері, а вам?

- Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту?



ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Сьогодні ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро. Будемо сьогодні ми і філософами, і художниками, і акторами, і чарівниками.

Девізом нашого уроку будуть слова Великого Кобзаря, записані на дошці, «Добре жити тому, чия душа і дума добро навчилися робить». (Діти читають з дошки)

IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Словникова робота

- Давайте доберемо тематичний словник до слова «добро», «доброта»

Добро – корисна справа, вчинок

Доброта – чутливе, дружнє ставлення до людей.

2. Вправа « Портрет добра »

- У моїй уяві слово – це жива істота. Воно подібне людині, може радіти, сумувати, ображатись.

- Закрийте очі і уявіть, як виглядає «добро».

- Якого кольору може бути доброта?

- Яка вона на дотик?

(Добро – це ласка, добра людина, добрі теплі руки, котик, собачка).

Добро – це злагода, мир;

- це почуття, яке виражає людина, коли вона щаслива;

- це, коли робиш добро іншим;

- це щось таке хороше, що є в людині).

- З чим асоціюється слово добро ? Відтворіть свої асоціації у малюнку: створіть портрет добра. (Презентація дитячих робіт ).



Учитель.

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І мирне небо - в школу йти,

Це також – вияв доброти.

І до людей любов свята

Це чистота і доброта.

  • 3 давніх - давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, доброта, милосердя були основними у житті і про це народ висловлювався в усній народній творчості. Попрацюйте в групах.

3. Робота в групах. (Кожній групі видаються «розсипані» прислів’я. Учням треба зі слів і словосполучень зібрати прислів’я, обговорити в групі, в чому полягає його зміст, а потім усім розповісти про це.)

  1. Де є добрі люди, там біди не буде.

  2. Хто людям добра бажає, той і собі має.

  3. Роби добро, не кайся, роби зло - зла ісподівайся.

  4. Перший крок до добра - не роби зла.

  5. Не одежа красить людину, а добрі діла

  • Чого вони нас вчать?

Висновок : прислів’я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, тварин, природи , на добро завжди відповідати добром.

- З цих прислів’їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, які вас оточують. Перший крок до доброти – це добре слово. Давайте сплетемо ланцюжок хороших і важливих для кожного з нас слів.

4. Гра «Ланцюжок хороших слів». (Діти називають хороші слова своїм товаришам, передаючи з рук в руки веселого смайлика)

- Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради.

  1. Інсценізація вірша

«Татова порада»

Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:

«А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!

То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»

Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:

«Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,

Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди

Коли ж людині щиросердно , ти зробиш сам добро колись,



Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались»

( Обговорення)

Фізкультхвилинка

А тепер у нас розминка
А тепер фізкультхвилинка. 
Встали рівно біля парт, 
Починаємо наш старт. 
Ось зігнули так ручата 
Й полетіли, мов качата. 
Ніжками затупотіли, 
Потім разом всі присіли. 
До сонечка потяглися 
І у боки так взялися


Вправо разом нахилились, 
Вліво, щоб не помилились. 
Руки вниз ми опустили

Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли

І за парти посідали.

  1. Обговорення ситуацій

  • Оленка робила подарунок для мами. Братик побіг і частина папірців злетіла.Оленка готова була заплатити, але братик сказав чарівне слово. Яке? Оленка посміхнулась і сказала братику…

  • Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила інше плаття.Дівчинка була рада. Вона…

  • До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така!» Взявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». Як дівчинка мала вчинити?

  1. Ситуації «Уявіть собі...»

  • Старенька бабуся просить вас сходити в аптеку за ліками, а на вас чекають друзі.

  • У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на волю.

  • Мишко захворів і його довго немає у школі. (Діти висловлюють свої думки, надають поради)

V. Рефлексія

  1. Гра «Так і ні». 
    – Бабусі хлопчик помагав, 
    На допомогу він мастак. 
    Він, діти, добрий хлопчик? (
    Так.
    – Тепер усі скажіть мені: 
    У сварці жити добре? (
    Ні.
    –А як немає забіяк, 
    Тоді усім прекрасно? (
    Так.
    – А як серця у всіх ясні, 
    То вам погано, діти? (
    Ні.) 
    – Співає хлопчик гарно як! 
    А вам подобається? (
    Так.) 
    – А як обличчя всіх сумні, 
    Похмурі, злі? Вам добре? (
    Ні.) 
    – Кричить, ламає все хлопчак, 
    Це теж погано, діти? (
    Так.) 
    – Тоді іще скажіть мені: 
    Як діти б’ються, добре? (
    Ні.) 
    – Коли вам краще жити: 
    Коли сміються діти? (
    Так.) 
    Звичайно, краще в мирі 
    І з усіма дітьми дружити, 
    Щоб всі веселими були, 
    В добрі і злагоді жили. 





  1. Анкетування (усне) 
    - Чи можна змусити людину бути доброю? 
    - Чи можна стати добрим на певний час? А назавжди? 
    - Чи потрібно бути добрим у ставленні до будь-якої людини? 
    - Чи легко бути добрим? 
    - Чи є у вас бажання робити добрі справи?





  1. Складання правил доброти

  • Щоб бути доброю людиною треба дотримуватися певних правил доброти. Давайте складемо їх.( Із розсипаних слів складіть правила)

  • еН дьбу дібжаним

  • маДогайпо шимслаб, леньмаким, римхво.

  • щайПро шимін милпоки

  • ликоНі не дризаз

  • лійЖа шихін, а ен бесе.

VІ.Підсумок уроку

  • Шлях до доброти – нелегкий, довгий шлях, на якому людину чекають зльоти і падіння, спуски і підйоми, чергування добра і зла. Навчитися бути по-справжньому добрим нелегко. Справжня людина, за глибоким моїм переконанням - це людина добра і мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, поважати і порадити, людина з Добрим серцем і світлою душею.

Доброта — це слово, яке зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя світлим і радісним.

Ви - молодці, добрі, чуйні діти. Завжди лишайтеся такими. Будьте завжди веселими, життєлюбними, поважайте людей, творіть Добро незалежно від того, помітять його чи не помітять.

Список літератури

  1. Володарська М.О. Години спілкування 2 клас/М.О.Володарська, Т.Б.Рябова - Х.: Вид.група «Основа», 2013.- 57 с.

  2. Куріпта В.І.Сценарії позакласних заходів для 1-4 класів.-Х.: Вид. група «Основа», 2006.- 368 с.( Б-ка журн.»початкове навчання»; Вип.5(29))

  3. Лопаткіна О.О., Скребцова М.В. 50 уроків про чесноти для занять з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку/ О.О.Лопатіна, М.В.Скребцова. - Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 238 с.

  4. Українські прислів’я, приказки, загадки – Донецьк: Стакер, 2003


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка