У колі рідної сім’ї



Дата конвертації21.02.2016
Розмір33.1 Kb.
Урок – КВК з українського читання

4 клас
Тема: У колі рідної сім’ї
Мета: Формувати в учнів уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим - рідним, друзям, малюкам, поважає дорослих, піклується про стареньких. Виховувати чуйність, уважність, доброту. Формувати комунікативні компетентності учнів.

Обладнання: виставка книжок Л.Толстого, В.Косєєвої, малюнків з теми, плакати з прислів’ями, магнітофон.
У класі парти поставлені в два ряди, один проти одного. В центрі, на підвищенні, сидить учениця в костюмі «Читанки». Поруч за двома партами – її помічники: учні старших класів та члени журі.

Команди розташувалися одна напроти другої. Капітани попереду. В усіх учнів емблеми. На дошці вислови про книгу:

«Книга вчить, як на світі жить»,

«Хто багато читає, той багато знає».
Хід уроку

1. Слово вчителя

  • Наша улюблена «Читанка» проводить підсумковий урок – КВК до теми «У колі рідної сім’ї».


Вона хоче побачити і перевірити, як члени команд уміють читати і переказувати, малювати і коментувати, поводитись в тих чи інших життєвих ситуаціях.
2. Привітання команд

Девіз команди «Читайки»

Ми – читайки, ми- всезнайки.

Носа вам ми утремо – коровай заберемо.

Девіз команди «Книголюби»

Книголюби – молодці

Залюбки читаєм.

Перемогу в боротьбі

Здобути бажаєм.
3. Конкурс «Хто більше»

Хто більше і швидше прочитає слів зазначеного тексту. За сигналом діти починають читати, олівцем роблять помітку, коли закінчиться час.

Читання художньої літератури – 5хв. За сигналом учителя школярі здають книжки.

Журі підраховує.

4. Вікторина

«Читайки»

а) Чи відповідають малюнки наведеним висловам з текстів: ( малюнки учні малювали заздалегідь).

«А чи справедливо ми снопи поділили?» «Вона зняла з ніг взуття й принесла їй води в мисці…» «І з кого наш песик приклад бере?..»

б) Ким ти доводишся дідусеві і бабусі, мамі й татові, старшим і меншим членам вашої сім’ї.

«Книголюби»

а) З яких творів такі вислови:

« все починається з мами», « сім’я у нас одна», « забули про людину», « бути справжньою людиною».

б) Хто твої родичі з боку мами, татуся?
5. Ситуація для роздумів

( за оповіданнями, ілюстраціями).

- Як ви гадаєте, яку людину можна назвати доброю? ( ту, яка допомагає іншим, турбується про когось, вміє ставити себе на місце потерпілого и т.д.).

- А як можна виявити добрі почуття до оточуючих тебе людей? ( поступитись місцем товаришу, дорослому, запропонувати стілець, допомогти мамі по господарству, уважно ставитися до хворих і стареньких).

Учні-старшокласники драматизують оповідання В.Овсєєвої «просто бабуся».

  • Хто ж з дітей виявив чуйність і уважність?

- Як можна його назвати?

( Добрим, чуйним, йому властиві черствість, бездумність). Учителб читає оповідання В.Овсєєвої «Погано».

- Що саме погано?

- Чи доводилося вам коли-небудь допомагати тваринам, птахам?
6. Аналіз ситуації морального вибору.

1. Уявіть собі: попереду вас іде старенький дідусь. Він несе кошик повний яблук, і раптом спіткнувся, кошик випав з рук, яблука покотилися в різні боки. Все це – на ваших очах.

- Що б ви зробили?

2. Максим прийшов зі школи. Мама в цей час відпочивала, бо нездужала. Незважаючи на це, Максим сказав: «Зараз буде цікавий дитячий фільм». І відразу ввімкнув телевізор.

- Чи добре вчинив хлопчик?

- В чому виявилась бездушність?

- Як би вчинили ви?

7. Конкурс «хто знає більше прислів’їв про чуйність та уважність?»
8. Літературна вікторина

2 Дві жінки брали воду. Підійшла до них третя. І старенький дідусь на камінчику відпочивати присів…»

- Як називається оповідання? Хто його написав? (В.Осєєва «Сини»).

- Кого з хлопчиків можна назвати справжнім сином?
9. Інсценізація оповідання Ю.Єрмолова «Чуйний хлопчик»

- Як поводився хлопчик Костик?

- Яким прислів’ям можна закінчити цю сценку?

( без добрих справ немає доброго імені).

- Чому бабуся назвала Костика невихованим?

- Як відреагував на це хлопчик?
10. Вправа «Хто краще перекаже»

(Учні слухають текст на плівці)
11. Підсумок уроку

Читанка

- Я, діти, побачила, що ви всі вмієте добре читати, й переказувати, орієнтуватись в різних моральних ситуаціях.

І мені просто залишається вам побажати, щоб ви завжди були чуйними, добрими, уважними, вміли своєчасно проходити людям на допомогу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка