У сучасному світі уміння презентувати себе, свою діяльність, знання І здобутки вкрай важливе. Проте вдало презентувати себе чи свою роботу може лише той, хто вміє систематизувати, структурувати й узагальнювати інформацію, чітко й доступно формулювати свої



Скачати 103.83 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір103.83 Kb.
ознайомлюємося з ІКТ

створення мультимедійної презентації


Ключові слова:

майстер-клас; мультимедійна презентація; вимоги до створення мультимедійної презентації
У сучасному світі уміння презентувати себе, свою діяльність, знання і здобутки вкрай важливе. Проте вдало презентувати себе чи свою роботу може лише той, хто вміє систематизувати, структурувати й узагальнювати інформацію, чітко й доступно формулювати свої думки, а також має певний художній смак, відчуття літературної мови і, звісно, високий рівень компетентності в галузі ІКТ
Ірина ЛЕУС,
завідувач дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 8 «Казка», м. Ковель
Майстер-клас: Вимоги до створення мультимедійної презентації
Інформаційні технології стрімко увійшли в наше життя. Тож і сучасний педагог, окрім традиційних професійних знань, повинен володіти навичками роботи з інформаційними технологіями, мати високий рівень інформаційної культури. Ми широко використовуємо ІКТ у роботі з дошкільнятами. Адже сучасні діти змалку вміло користуються телевізором, мобільним телефоном і комп’ютером. Якщо попереднє покоління було поколінням книг, то сучасне покоління отримує інформацію через відеоряд. Людина пізнає навколишній світ за допомогою органів чуття. Проте основними каналами отримання інформації є зорові аналізатори. Система «вухо – мозок» пропускає за секунду 50 одиниць інформації, а система «око – мозок» — 500. Тому не випадково, що 90% усієї інформації люди отримують за допомогою зору, а 10% за допомогою слуху. «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути». Це українське прислів’я якнайкраще ілюструє використання презентацій, як у роботі з дорослими, так і при організації освітнього процесу з дітьми.
ПЛАШКА
Для створення презентацій ми використовуємо спеціальну програму — Microsoft Office PowerPoin. ЇЇ можливості дуже широкі. Так, з допомогою цієї програми можна створювати різноманітні наочні ефектні образи у вигляді фотографій, малюнків, слайд-шоу, звукового оформлення і дикторського супроводу, відеофрагментів та анімації, трьохвимірної графіки тощо.

Презентації є зручним і наочним засобом подачі нових та уточнення і систематизації наявних знань. Під час різних видів діяльності дітей вони успішно замінюють демонстраційний та роздатковий матеріали. Завдяки презентаціям діти зацікавленіше ставляться до запропонованої теми, краще запам’ятовують інформацію. А ще презентації дають змогу акцентувати увагу дітей на значущих, ключових моментах викладеної інформації. Це розширює їхній кругозір, сприяє чіткому та цілісному сприйняттю дійсності.


ЦИТАТА
Але для того щоб домогтися найефективнішого сприйняття інформації, педагогу необхідно знати всі правила і психофізіологічні вимоги до створення і оформлення презентацій. Насамперед слід враховувати цільову аудиторію. Скажімо, якщо це презентація портфоліо педагога або його педагогічного досвіду, який представлятиметься колегам, то слід орієнтуватися на особливості сприйняття інформації дорослими. А створюючи презентацію для роботи з дошкільниками, потрібно враховувати особливості їхнього сприйняття. До того ж презентації для малюків мають значно відрізнятися від презентацій для дітей старшого дошкільного віку. Тому одним з напрямів підвищення фахової майстерності наших педагогів є удосконалення їхньої ІКТ-компетентності, зокрема проведення з цією метою практикумів та майстер-класів.

У засобах масової інформації подано велику кількість порад щодо створення презентації. Ми ж до вашої уваги пропонуємо майстер-клас (див. Додаток), в основу якого покладено рекомендації професора Катерини Крутій, психолога та письменника Дейла Карнегі (Dale Carnegie) та інших.


ПЛАШКА

Презентація (від англ. presentation) — це набір картинок-слайдів на певну тему, який зберігається у файлі спеціального формату. Кожний слайд може містити довільну текстову, графічну, табличну інформацію, анімацію, стереозвук.
ЦИТАТА:

Педагог … має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття — око, вухо, голос, відчуття мускульних рухів і навіть, якщо можливо, нюх і смак узяли участь в акті запам’ятовування… За такого дружнього сприяння всіх органів в акті засвоєння ви переможете навіть дуже ледачу пам’ять.



Костянтин Ушинський
Додаток

Рекомендації щодо створення мультимедійної презентації

Майстер-клас для педагогів
МЕТА:

  • розширити і уточнити знання педагогів щодо вимог до текстового наповнення, дизайну та змісту презентації;

  • вправляти у виготовленні презентацій.


ОБЛАДНАННЯ:

  • комп’ютер для кожного учасника майстер-класу;

  • роздруковані для кожного учасника майстер-класу аркуші з порожніми віконцями слайдів та олівці.


ХІД МАЙСТЕР-КЛАСУ
Педагог-майстер: Педагоги-«дошкільники» все частіше використовують у своїй роботі інформаційно-комунікативні технології. Нині найпопулярнішими серед інших є презентації. Тож сьогодні дехто буде вдосконалювати навички щодо виготовлення презентацій, а дехто повчиться їх робити. Але, перш ніж, я почну розповідати про вимоги до створення презентацій, хочу у вас запитати: «А навіщо взагалі створювати презентації?»
Педагоги розмірковують та відповідають на поставлене запитання.
Педагог-майстер: Так, ми дійсно стали часто використовувати презентації з різною метою. Та всі ви розумієте, що застосування презентацій в роботі з дітьми значно підвищує ефективність освітнього процесу, адже так діти зможуть створити правильне уявлення про незнайомі їм об’єкти та події. Але застосовувати презентацію потрібно лише тоді, коли це доцільно, а не для «галочки», щоб вас похвалило керівництво. Я, використовуючи презентації у своїй роботі, керуюсь висловом «краще один раз побачити». Дослідження свідчать, що ефективність слухового сприйняття інформації становить 15%, зорового — 25%, а за одночасної участі зорового і слухового аналізаторів ефективність сприйняття зростає до 65%.

На жаль, автори презентацій зчаста створюють їх, як їм заманеться, не замислюючись над тим, що головна мета презентаційного повідомлення — донести аудиторії потрібну інформацію. Тож дуже важливо знати правила оформлення презентацій, що грунтуються на психофізіологічних особливостях сприйняття людиною інформації.

Вам відомо, що презентація складається зі слайдів. Та перш ніж розпочати роботу в Microsoft Office PowerPoin, варто на папері ретельно спланувати власну презентацію, а саме:

  • визначитися з темою та з тим, який ілюстративний матеріал вам знадобиться;

  • яку інформацію пропонуватимете на кожному слайді;

– якими шрифтами послуговуватиметеся тощо.

Планувати кожен слайд можна на окремому аркуші паперу, а можна роздрукувати на одному аркуші по 4–6 порожніх віконець слайдів з програми Microsoft Office PowerPoin, та планувати їх у такій «сітці». Це й економно, й зручно. Тож саме на таких аркушах з порожніми слайдами ви розпочнете підготовчу роботу до створення презентації.
Педагоги планують створення власної презентації.
Педагог-майстер: Створюючи презентацію, слід дотримуватися певних вимог.

Усі слайди презентації повинні бути виконані в єдиному стилі, тобто у єдиній кольоровій гамі, з використанням однакових шрифтів, однотипних ілюстрацій тощо.

Звичайно, можна обрати один з дизайнерських стилів, які пропонує програма Microsoft Office PowerPoin. Але якщо ви створюєте свій стиль, то варто врахувати певні рекомендації.

Дуже важливо правильно обрати кольори для створення презентації. Колір має найбільший вплив на емоційний стан людини. Теплі кольори стимулюють, збуджують. При цьому вони діють як подразники з різною інтенсивністю. За спаданням інтенсивності впливу їх можна розмістити так: червоний, оранжевий, жовтий. Холодні кольори (фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений) заспокоюють, врівноважують.

Світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий — це нейтральні кольори.

Поєднання двох кольорів — кольору знака (букви) й кольору тла — суттєво впливає на зоровий комфорт. Зауважте, деякі пари кольорів не лише стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес, наприклад такий ефект справляють зелені символи на червоному тлі. Тож на слайдах презентації варто використовувати гармонійні поєднання кольорів. Таке поєднання кольорів має сприяти якісному сприйняттю змісту слайду.



При цьому для тексту і тла слід використовувати контрастні кольори. Вважають, що найкращим поєднанням кольорів шрифту і тла є чорний на білому. Слід уникати розміщення світлого шрифту на темному тлі.

На одному слайді рекомендовано використовувати не більше трьох кольорів: один для тла, другий для заголовку, третій для тексту.
Слайд 7
У презентації обов’язково оформлюють титульний (інформаційний) та завершальний слайди. На титульному слайді зазвичай вказують тему презентації та її автора (прізвище, ім’я, по батькові), навчальний заклад, місто. Якщо презентація — це портфоліо педагога, то обов’язково має бути й фото автора. На завершальному слайді вказують джерела інформації та ілюстративного матеріалу (автор, рік видання, адреса сайту). 
Слайд 1, Слайд 8, Слайд 10
Кількість слайдів у презентації залежить від мети та цільової аудитторії. Презентація не повинна бути монотонною і громіздкою (оптимально — це 10–20 слайдів).

У програмі Microsoft Office PowerPoin є стандартний формат слайдів. Та залежно від того, на якому саме обладнанні ви демонструватимете презентацію (на моніторі комп’ютера або на настінному екрані з використанням комп’ютерного проектора), стандартні налаштування формату слайдів можна змінювати, наприклад змінювати орієнтацію або розмір слайду.

Важливо правильно оформити й текстову інформацію на слайді. Існують шрифти із зарубками (TimesNewRoman, Tahoma) та без них (Arial, ArialNarrow, Verdana). У презентації краще використовувати шрифти без зарубок.

Для заголовків варто використовувати напівжирний шрифт. Курсив можна використати для логічного наголосу, зокрема, на формулюванні основних положень, означень тощо. Але зауважте, курсивом у презентаціях фахівці радять не послуговуватися.

Для основної інформації слід використовувати «прямий» звичайний шрифт.

Уникайте використання більше двох різних шрифтів на одному слайді. Бажано використовувати єдиний стиль шрифту для всієї презентації.

Найдрібніший для тексту презентації — шрифт 22 кеглю. Дослідники дійшли висновку, що правильний вибір шрифту сприяє збереженню гостроти зору.

Більше «повітря» між рядками: полуторний міжрядковий інтервал — полегшує сприйняття інформації.


Слайд 12
Не слід заповнювати слайд значним об’ємом інформації. Одна з найсерйозніших помилок, якої часто припускаються новачки при створенні презентацій, — прагнення заповнити весь простір слайду інформацією — текстовими блоками, ілюстраціями. Не треба лякатися вільного простору, адже він сам собою є важливим елементом дизайну.
Слайд 13
Пам’ятайте! Один слайд — одна теза (факт, думка, твердження).
Створюючи тексти на слайдах, потрібно:

– використовувати короткі слова та будувати прості речення;

  • рядок має містити 6–8 слів;

  • усього на слайді має бути не більше 6–8 рядків;

  • загальна кількість слів не повинна перевищувати 50;

  • дієслова мають бути в одній часовій формі.

Текст рекомендовано вирівнювати по ширині. Не слід використовувати переноси в словах.

Об’єкти на слайді необхідно гарно скомпонувати і правильно розташувати залежно від того, як глядач сприймає певні ділянки екрану. Найбільш важливу інформацію розташовують у лівому верхньому кутку слайда.


Слайд 16
Уся інформація на слайдах має бути науковою, логічно структурованою, доступною цільовій аудиторії і повно висвітлювати тему презентації.

Варто нагадати про те, що під час створення текстового блоку презентації потрібно дотримуватися правил орфографії, пунктуації, скорочень і правил оформлення тексту (наприклад, крапку в заголовках не ставлять).

Використовуйте можливості комп’ютерної анімації. Проте анімація не повинна бути нав’язливою. Зауважте, на титульному і завершальному слайдах використання анімаційних об’єктів не допускається.
Слайд 17
При розташуванні тексту та зображень (малюнків, схем, діаграм тощо) зазвичай керуються метою презентації:

  • якщо ту саму інформацію можна передати і за допомогою тексту, і за допомогою зображення, то слід надати перевагу зображенню й додати до нього короткі субтитри;


Слайди 18 (неправильно), 19 (правильно)


  • якщо зображення ілюструє текст, його потрібно розташувати або під текстом, який ілюструється, або ліворуч від нього;

  • якщо зображення несе самостійну інформацію, то напис до нього створюють лише тоді, коли є потреба розкрити сенс зорового ряду Субтитри рекомендовано розташовувати праворуч або під зображенням.


Слайди 20, 21
Співвідношення текст:картинка повинно бути 2:3, тобто тексту має бути менше ніж картинок. Вдало підібрані зображення — це 70% вашого успіху.

Бажано додавати до мультимедійної презентації звуковий супровід, щоб забезпечити емоційний вплив на глядача.

І насамкінець варто поговорити про репетицію презентації. Це перевірка та налагодження створеного «виробу». Обов’язково перевірте, чи вдало ви змонтували матеріал, чи повно викладена інформація, чи добре підібрано ілюстративний матеріал, чи доречні переходи від слайду до слайду тощо. Зрештою, вам потрібно запитати себе: «Наскільки моя презентація ефективна? Чи досягну я поставленої мети завдяки її перегляду?»
Педагоги перевіряють створені презентації.

Педагог-майстер: Ось і добіг кінця наш майстер-клас. Сьогодні ви створили презентацію, враховуючи головні вимоги до її оформлення.

А зараз, будь ласка, визначте:



  • три нових рекомендації, які дійсно зацікавили вас під час майстер-класу;

  • дві рекомендації, про які хотілося б дізнатися більше;

  • одну рекомендацію, яку ви вважаєте найважливішою і шкодуєте з приводу того, що не знали про неї раніше


Педагоги виконують завдання педагога-майстра.
Педагог-майстер: А тепер домашнє завдання: виготовте презентацію з семи слайдів, вимоги до яких ви бачите на екрані.
Слайд 23


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка