У світі казки чарівної



Скачати 59.98 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір59.98 Kb.
Вікторина "У світі казки чарівної"

Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.

Хід заняття Дорогі діти, шановні гості! Сьогодні у нас незвичайне свято. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі тих людей, які люблять казки.

Існує книг багато на землі.

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

Казка – це світ чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,

.Чотири команди побажали взяти участь у нашій вікторині, це команда «Колобок», «Ріпка», «Колосок» і команда «Рукавичка». (Команди з емблемами і уже визначені капітани команд).

Завдання 1.


Командам по черзі пропонується відповісти на запитання.

За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

1.Як гукала мати Івасика –Телесика? (Івасику –Телесику, приплинь, приплинь до бережка. Дам тобі їсти, пити й хороше походити».)

2.Як кликав Півник Котика на допомогу? (Несе мене Лиска за темнії ліси, за високії гори, за бистрії ріки! Котику, братику, порятуй мене!»)

. Як просив Івасик - Телесик гусеняток про порятунок?(Гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята!»)

4. Як відказувала звірям Коза – Дереза, коли сиділа у заячій хатці? (« Я коза –Дереза, півбоку луплено, за три копи куплена! Тупу – тупу ногами, сколю тебе рогами, ніжками затопчу, хвостиком замету –тут тобі й смерть!»)


Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.
Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.
Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?
Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?
Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
Скільки звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?
Відповідь. Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця. г)

Кого запрошувала лисичка до себе на гостину ?


( журавля )
Кого спекла бабуся , а з” їла лисичка?
( колобок )

Кого перелякав пан Коцький? (Ведмедя, вовка, кабана, зайця.)

Хто вимагав від Кози – Дерези покинути заячу хатку? (Лисиця, вовк, ведмідь та рак.)

Що казала Лисичка – сестричка Вовчику –братику, коли він ловив рибку в ополонці?(«Мерзни, мерзни вовчий хвіст».)

Хто вигнав мишенят Круть і Верть із – за столу? (Півник.)
Завдання 2. «Відгадування загадок.»

«Конкурс капітанів»

Ведуча виносить скриньку, де лежать маленькі аркуші паперу із загадками (без відгадок!). Капітани команд по черзі виймають по одному аркушу й читають вголос загадку, адресуючи її суперникові. За кожну правильну відповідь капітана команда отримує один бал.


Завдання 2. «Відгадування загадок.»

  1. Хоч у нього й шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає.(Ведмідь.)

2.Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа -

В них таке смачненьке м'ясо. (Лисиця.)

3.Має клешні й довгі вуса,

Я і сам його боюся,

Бо щипає, мов гусак.

Ну а звуть щипаку…(рак.)





  1. Засвітились серед ночі

В темній хатці жовті очі

Наче лісу грізний дух -

Гострі ікла, сірий смух.

Полювати йде хижак

На весь ліс наводить жах.(Вовк)
5.Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок.

Скорий побігайчик,

А зоветься…(зайчик.)


6.В лісі є кравець чудовий,

Шиє звірам він обнови.

Для ведмедів кожушки,

Для лисички –сорочки,

Для куничок –рукавички,

А для білочок спіднички.

Зайцю валянки на лапк

3. Має клешні й довгі вуса


Я і сам його боюся,
Бо щипає мов гусак.
Ну а звуть щипаку… (Рак «Зайчикова хатка»)
4. Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає
Він не їсть тоді, не п’є
А у лігво спать лягає.
(Ведмідь)
Завдання 4. «Чарівний мішечок.»
Члени команд по черзі витягують предмети із мішечка, називають цей предмет і в якій казочці він зустрічається. (В мішечку шість –вісім предметів. .(яйце, ключ, тарілка, солома, пір’я, черевичок, рукавиця.))
(Журі підводить підсумки конкурсу

Завдання 5. «Назвати казки за ілюстраціями до них.»

Заздалегідь на дошці приготовані ілюстрації до казок. По черзі члени команд показують ілюстрації і дають завдання: - Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
(Журі підводить підсумки конкурсу
Завдання 6. «Чарівні слова.»
- Пригадайте, хто говорив такі чарівні слова?:
1. «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.»
(Колобок. Українська народна казка.)

2. «Один, два, три. Горщик, вари!»


(Дівчинка. Брати Грімм «Горщик каші»)
3. «Котику-братику, несе мене Лиска

По каменю-мосту на своєму хвосту,


Порятуй мене!»
(«Казка про Котика і Півника»)

4. «Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…»


(«Лисичка та Журавель»)

5. )Хто говорив такі слова : “ Ой , ви діточки , козеняточки, відчиніте. Ваша мама прийшла , молочка принесла? “.

( Вовк, Коза і семеро козенят)
(Журі підводить підсумки конкурсу


  1. Завдання 6. «З якої казки?»

  2. В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому. Сидить кіт,коли це підходить до нього лисичка». («Пан Коцький».)

  3. «…От одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі. Жінка підняла горошинку та й з’їла. А згодом народився в неї синок…»(«Котигорошко».)

  4. «Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку». (Рукавичка».)

  5. «Жили собі дід та баба. Дід служив на майдані майданником, а баба вдома сиділа, мички пряла. От баба й напала на діда:

–Зроби мені та й зроби, діду, солом’яного бичка і осмоли його смолою».(Солом’яний бичок».)

  1. « - Здорова ,була, лисичко – сестричко!

  • Здоров.

– А що ти робиш?

- Рибку їм!

- Дай і мені!

- Отакої ! Я стільки морочилась, ловила та й віддай йому. Піди сам налови та й з’їж на здоров’я!

- Я не вмію, навчи мене!» ( «Лисичка –сестричка і Вовк – панібрат».)

6. «…Прокинувся хлопець, коли гляне – аж стоїть корабель: сам золотий, щогли срібні, а паруси шовкові так і понадимались –тільки лети! От він, недовго думаючи, сів на корабель, той корабель здійнявся й полетів…» («Летючий корабель».)



  1. Хоч у нього й шуба є,

1. «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)


2. «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
3. «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
4. «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
(Журі підводить підсумки конкурсу)
Завдання 7 . «Намалюй колобка»
(Учасники із заплющеними очима малюють Колобка.

Оцінюється малюнок за 5 бальною системою

Після «Конкурсу капітанів» ведуча підводить підсумки вікторини, визначає команду – переможницю або проголошує нічию.

Ведуча. Казка – це дитинство людства і його мудрість. Друзі, читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я, приказки, притчі… Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити. Віриться, що для вас діти, і для всіх дітей нашої школи,так само близьким і рідним з дитинства є чарівне слово маминої пісні, бабусиної розповіді й від колиски через усе життя супроводжуватиме вас казка.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка