Учні продовжують читати текст, далі виконують завдання



Скачати 213.54 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір213.54 Kb.
Інструктаж

до проведення моніторингових досліджень визначення рівня і якості читання та розуміння тексту учнями 4-х класів (укр. мова навчання)

Класовод пояснює учням мету дослідження – виявити швидкість мовчазного читання учнів 4 класу та рівень розуміння прочитаного тексту.

Слід наголосити школярам, що відповіді до завдань 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10 учні формулюють своїми словами.

Учні беруть до рук прості олівці, сідають зручно, знаходять початок тексту. За вказівкою вчителя “Почали читати” діти мовчки читають текст. Через 2 хв класовод говорить: “Зупинились”. Школярі ставлять паличку (птичку) після слова, на якому зупинились.

Учні продовжують читати текст, далі виконують завдання.

Після здачі робіт учитель підраховує кількість слів, ділить на 2 і виявляє швидкість мовчазного читання за одну хвилину; далі перевіряє виконання завдань.

Оцінювання завдань



Таблиця №1

№ завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

бали

1

1

2

0,5

1

0,5

1

1

1

2

1

Результати занести до таблиць. Таблиця 2

(для вчителя)

Результати проміжного моніторингу якості читання учнів 4 класу (грудень, 2010 р.)

Клас ____________________________ Школа _______________________________

№ п/п

Прізвище, ім’я учня

Номер завдання

Кількість

правильних відповідей



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1








































2








































3








































4








































5








































6








































7








































8








































9








































10








































11








































12








































13








































14








































15








































16








































17








































18








































19








































20








































21








































22








































23








































24








































25








































26








































27








































28








































29








































30








































Середній бал за кожним завданням






































Таблиця 3
Зведена таблиця результатів проміжного моніторингу якості читання учнів 4 класу (грудень, 2010 р.)

(узагальнена таблиця надсилається до центру моніторингу)
Район (школа) ______________________________________

Кількість учнів за списком __________ Виконували ____________




Відповідей

(за кожним завданням)



№ завдання

Разом

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Правильних (кількість)





































% правильних відповідей





































Неправильних (кількість)





































% неправильних відповідей







































Показники якості виконання завдань моніторингу

(узагальнені результати у кількісному та відсотковому відношенні надсилаються до центру моніторингу)


  1. Темп читання:

більше 150 слів –

100 – 150 слів –

70 – 99 слів –

менше 70 слів –



  1. Усвідомлення змісту прочитаного

Пояснює значення слів, висловів ( 3 завдання) –

Розуміння фактичного змісту (1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9) –

Розуміння загального змісту твору (10) –

Розуміння основної думки твору (11) –



Обговорено й затверджено на засіданні кафедри дошкільної та початкової освіти КЗ “ЗОІППО” ЗОР (протокол № 9 від 06.12.2010 р.)
Завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти,

доктор педагогічних наук, професор,

проректор з наукової роботи К.Л. Крутій

До уваги координаторів моніторингових досліджень на районному (міському) рівні!

Нагадуємо, що відповідальність за збереження секретності отриманих матеріалів (до моменту проведення) покладена на керівників ЗНЗ. Тексти та тестові завдання роздруковуються та надаються вчителям за 20 хвилин до початку уроку, на якому проводиться контрольний зріз. Тривалість контрольної роботи: 5 хвилин на інструктаж і 40 хвилин на виконання. Повідомляємо, що на кожен з предметів буде встановлено новий пароль; таблиці формату Excel з читання, природознавства, математики будуть розміщені 15 грудня 2010 року.

Район _____________________ школа__________________________

Прізвище та ім’я учня _____________________________________________

Остап Вишня

ПЕРШИЙ ДИКТАНТ

Уже третю зиму ходив я до школи. Парася похо­дила до школи тільки дві зими і на тому закінчила свою освіту, бо в нас іще добавилось трохи братиків та сестричок, і матері самій годі було з такою ора­вою впоратися.

Чобітьми ми чергувалися вже з братиком Івасиком. І от одного дня, після різдвяних канікул, уві­ходить до класу Марія Андріївна та й звертається до нас, що ходили до школи третю зиму, були, зна­чить, уже в третій групі:

– От що, діти! Почнемо ми з вами тепер що­тижня диктовку писати. Я проказуватиму, диктуватиму, а ви пильненько вслухайтеся і пишіть у своїх зошитах те, що я вам диктуватиму! Вийміть зошити!


  • І в книжку не дивитися? – залунало з усіх парт.

  • Не дивитись! На те й диктант! От і дізнаємось, як ви навчилися писати! Ви ж із книжок списува­ли? Пригадайте, як у книзі слова надруковані, бо траплятиметься багацько таких слів, що ви їх з книг списували... Не спішіть, думайте... Ну, починаю. Майте на увазі, що навесні будуть у нас випускні іспити, – як ми тоді попервах називали «здаменти», – і на іспитах обов’язково буде диктовка.

Почала Марія Андріївна диктувати.

Усього першого диктанту я вже не пригадую, але пам’ятаю одну його фразу дуже добре.

Диктувалося російською мовою, бо шкіл на рідній українській мові за царя на Україні не було.

Ось що проказала Марія Андріївна:

«По полю ехала с господами коляска, запряженная четверкой великолепных лошадей. За коляской бежала и лаяла собачка испанской породы».

На другий день Марія Андріївна принесла пере­вірені наші зошити з диктантом.

Почала вона говорити про те, що написали ми перший диктант не дуже, сказать, удало, помилок багатенько, а коли згадала про оту коляску з госпо­дами та з собачкою «испанской» породи, не витри­мала, залилась веселим сміхом, сміх перейшов у ка­шель, а з очей полились сльози, і вона “вже просто впала в крісло, витирала сльози, реготала й каш­ляла...

– Ну, що ви понаписували?! О господи! І де ви таке чули!

Ми понаїжачувалися.


  • Вас шістнадцять учнів, і п’ятнадцять із вас понаписувало: «За коляской бежала й лаялася со­бачка из панской породы»... Де ви чули, що є на світі собаки панської чи не панської породи і щоб вони лаялися? Порода «испанская», є така країна, – Іспанія,! а собаки не «лаються», а «лают», по-нашо­му – гавкають.

– Зрозумів? – запитала вона мене.

Та не дуже, Маріє Андріївно! Я собі думав, пани їдуть, то й собаки в них панської породи, а бать­ко часто говорять, що їх то пан, то бариня лають, я й думав, що коли пани лаються, то й собаки їхні не кращі за них і теж лаються...

– А воно, бач, і не так! – засміялася Марія Андріївна. – Та в тебе ще й без того багато помилок. Поставила я тобі двійку!.. Підтягтись треба! Сідай!

Я сів і ледве не заплакав:

– Здохла б вона йому та собачка разом з панами!
(452 слова)

Остап Вишня

Перший диктант


  1. Пронумеруй речення так, щоб показати, в якому порядку розгорталися події в творі.

___ Третю зиму в школі.

___ Міркування хлопчика над змістом диктанту.

___ Початок навчання писати диктанти.

___ Повідомлення результатів диктанту.



  1. Чому Парася не могла ходити до школи?

______________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Як ти розумієш значення слів

”здаменти“ – ______________________________________________________

диктовка – _______________________________________________________

лаються – ________________________________________________________

лают (рос.) – _______________________________________________________



  1. Вчитись писати диктант треба було для того, щоб

а) бути грамотними

б) писати зі слів учителя

в) скласти випускні іспити

5. Чому перший диктант діти писали російською мовою?

_______________________________________________________________________

6. Марія Андріївна повідомила, що диктант написали

а) добре

б) вдало


в) не дуже вдало

г) не дуже добре

7. Коли учитель залилась веселим сміхом …, а з очей полилися сльози?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

8. Яких помилок припустилися п’ятнадцять школярів у класі?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Чому хлопчик був упевнений, що собаки “теж лаються”?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
10. Визнач тему оповідання

____________________________________________________________________

11. Головна думка цього твору

а) всі діти повинні вчитися



б) диктанти треба уміти писати

в) коли не розумієш змісту слів, речень, можеш зробити помилки.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка