Україна – єдина країна (урок для учнів 2 класу) Мета



Скачати 86.53 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір86.53 Kb.
Петрів О. М., учитель початкових класів

Ставківської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Веселинівської районної ради
Україна – єдина країна

(урок для учнів 2 класу)
Мета: поглибити знання учнів про Україну як єдину країну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій; розвивати критичне мислення, стимулювати прояв інтересу до історії свого народу; сприяти вихованню шанобливого ставлення до всіх людей, що проживають на території України, гордості за свій народ, любові до рідного краю, дбайливого ставлення до скарбів Батьківщини.

Обладнання: картки із зашифрованими прислів’ями; пазли карти України; аркуші для роботи в парах; букви слова «Україна»; технічні засоби для демонстрування презентації «Моя Україна».

Тип уроку: комбінований з використанням інтерактивних та інформаційних технологій.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності

Доброго ранку, сонечко ясне,

Доброго ранку, земле прекрасна,

Доброго ранку, дерева квітучі,

Доброго ранку, квіти пахучі.

Доброго ранку, птахи галасливі,

Доброго ранку, діти щасливі!

Ведучі:

Увага! Увага! Скінчилося літо!

А скільки пригод неймовірних прожито!

Поїздки до моря, веселі походи,

ігри та сонце, дарунки природи.

- Чому ж ми сьогодні зібрались на свято?

- І з чим на лінійці нас всіх привітали?

Цей день незвичайний приходить до нас,

і всім до навчання ставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

бо трішки набридло вже відпочивати.

Що ж, Перше вересня – чарівний день,

це перша пісня із шкільних пісень,

що буде цілий рік дзвеніти

і закликати учнів вчитись!

II. Мотивація навчальної діяльності

- Країна знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіваних зустрічей, випробувань. І ось перше випробування.



Загадка

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься ...

(Україна)



III. Повідомлення теми і завдань уроку

Що то за, діти, країна –

Неба синього блакить.

На ланах у серпні жито 

Стиглим золотом блищить.

У якій, скажіть, країні

Клімат лагідний, м’який,

Бог відводить буревії,

Негаразди всіх стихій.

Люди мудрі працьовиті

У країні тій живуть.

На чуже не зазіхають,

І свого не віддають.

У якій іще країні так земля родить охоче?

Наче пісня солов’їна – мова ніжна і співоча.

Гори є і полонини, є моря, річки, ліси.

Загалом то є країна невимовної краси!

Гордо, голосно, дитино, ти назви ім’я країни,

У якій хвалити Бога 

Народився – і живеш.

Їй дочкою є, чи сином, і коли ти підростеш,

Будеш їй творити славу, розбудовувати державу.

Отже, зветься ця країна, незалежна і єдина

Наша ненька – ….(Україна).

– Сьогодні на уроці ми з вами будемо вести мову про нашу рідну землю, про нашу неньку – Україну.

Тема нашого першого уроку:

«Україна – єдина країна».

Вправа «Мікрофон»


  • Як вирозумієте значення цього вислову?

ІV. Робота над темою уроку

1. Вступне слово вчителя.

- Кожен із нас живе в родині серед близьких і дорогих людей. Тато, мама, діти – це родина. Дід, баба, дядько, тітка, дядькові і тітчині діти – рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня, - це рід. Рід від роду – то народ. Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу, до своєї землі. Сьогодні на уроці ми будемо говорити і про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає в світі.



Діти (з буквами): У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

А ніж земний в пустині рай.

Її всі згадують щоднини,

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

– Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.



2. Вірш про Україну

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже …(сучасні.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна … (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

3. Розповідь учителя

– Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився. Історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Широкі й чарівні простори, прекрасні села та міста. Могутньо котить до Чорного моря хвилі найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито-пшениця. Тут живуть працьовиті волелюбні люди. Якою б мовою вони не розмовляли, в якому б куточку країни вони не жили – це єдина нація, і Україна для нас – єдина неподільна держава, це наш спільний дім.



c:\users\1\desktop\images-stories-2012_august-ukraine-dim2-523x387.jpg

4. Декламування вірша учнями «Країна, в якій ми живемо»

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна,

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

Є Київ – столиця у храмах і славі –

Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.

Багато є сіл і міста превеликі:

Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.

Грунти чорноземні, джерела цілющі,

озера блакитні та клімат м’який.

Усіх областей в нас є двадцять чотири.

Бажають народи всі злагоди й миру,

у нас в Україні є місце усім.



5. Робота в парах з картою України

(Складання пазла карти України)

c:\users\1\desktop\images-stories-2012_august-ukraine-dim5-523x391.jpg

– Погляньте на карту України, на ній позначено кордони української землі. Простір землі, заселений українським народом, надзвичайно великий! Щоб його перетнути, необхідно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по ЗО кілометрів. Україна — одна з найбільших держав Європи.

Розквітай, прекрасна Україно!

Рідна земле, матінко моя.

Хай лунає мова солов’їна,

Пісня неповторная твоя.

Хай смереки, ясени, тополі,

Квіти, луки, трави і сади.

Шепчуть вірші щедрі, добрі,

Вільні, чисті, із джерельної води.



6. Гра «Мікрофон»

– Ви –  майбутнє  України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими.



  • Як ви можете вже примножити нашу державу?

Ніхто не зупинить історії хід –

Будує свій дім Україна.

І стверджує нині і захід і схід,

Що ми є велика родина.



7. Перегляд презентації «Моя Україна»

8. Енергізатор

Україно! Символи твої

Пронесемо ми через віки!

Лиш тобі серця даруємо палкі!

На дорогах Всесвіту для нас

Урочисто гімн коли звучить!

У шанобі, з трепетом у серці

І дорослий і малий мовчить!

( Вправа виконується сидячи. Діти виконують певні рухи.)

Якщо ви знаєте, що треба берегти природу, економити чисту воду, – дайте один одному руку.

Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і піклуватись про нашу Батьківщину – Україну, – сплесніть у долоні.

Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту, бережете українську пісню, – сплетіть руки вгорі.

Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитись до Герба, Прапора і Гімна, – встаньте.

c:\users\1\desktop\images-stories-2012_august-ukraine-dim8-523x379.jpgc:\users\1\desktop\images-stories-2012_august-ukraine-dim7-523x389.jpg

c:\users\1\desktop\images-stories-2012_august-ukraine-dim9-523x373.jpg

9. Тестування

Оберіть правильну відповідь.

1) Як називається столиця України?

А) Харків;

Б) Львів;

В) Київ.

2) Коли наша країна святкує День Незалежності?

А) 22 січня;

Б) 24 серпня;

В) 28 червня.

3)Як правильно називається поєднання кольорів на українському державному прапорі?

А) Жовто-блакитний;

Б) блакитно-жовтий;

В) синьо-жовтий

10. Інтерактивна гра «Дешифрувальник»

– На карточках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст. Це завдання ви будете виконувати у групах.

номуКож имла явос ростона - Кожному мила своя сторона.

зеБ тьківБанищи маєне дилиню - Без Батьківщини немає людини.

Аз оїсвм рамєк рцесе литьбо - За своїм краєм серце болить.

ожнеК райк аєм всій чай виз - Кожен край має свій звичай.

іднаР емзля і в жніме илам - Рідна земля і в жмені мила.


  • Які прислів’я про Батьківщину знаєте ви?

(Не бувши на чужині, не оціниш по-справжньому рідної землі.)

11. Заключне слово вчителя

– Сьогодні, на жаль, нам доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та українці сильній і незалежний народ. Про це свідчить історія. Ми впевнені, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.

Україна – єдина країна,

нероздільна як мати й дитя.

Твердо вірю в майбутнє своєї країни.

Такої як вона – більше в світі нема.

Сонце гарно так сяє, пташечки скрізь співають.

Ми – єдина країна, нероздільна, красива, як мати й дитя.



VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Я знаю…


Я вмію…

Я ціную…


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка